F1-GP Σιγκαπούρης: Προεπισκόπηση και ωράρια

H Formula 1 έφυγε από την Ευρώπη και ταξιδεύει στην Ασία αυτό το Σαββατοκύριακο, με τον αυθεντικό νυχτερινό αγώνα, το GP Σιγκαπούρης, να διεξάγεται σε ευρωπαϊκά ωράρια.

F1-GP Σιγκαπούρης: Προεπισκόπηση και ωράρια

H Formula 1 έφυγε από την Ευρώπη και ταξιδεύει στην Ασία αυτό το Σαββατοκύριακο, με τον αυθεντικό νυχτερινό αγώνα, το GP Σιγκαπούρης, να διεξάγεται σε ευρωπαϊκά ωράρια.

To GP Σιγκαπούρης έγινε το 2008 το πρώτο νυχτερινό Grand Prix στην ιστορία της Formula 1 και από τότε αποτελεί έναν από τους πιο ξεχωριστούς αγώνες του Πρωταθλήματος. To τροπικό κλίμα της νήσου αποτελεί μοναδική πρόκληση για οδηγούς, τα μέλη της ομάδας και τα μονοθέσια. Πρόκειται για τον πιο απαιτητικό αγώνα όσον αφορά τη φυσική κατάσταση των οδηγών, οι οποίοι χάνουν περίπου 3-4 κιλά σε υγρά κατά τη διάρκεια του συνήθως δίωρου αγώνα, με τις θερμοκρασίες στο cockpit να κυμαίνονται στους 50 βαθμούς Κελσίου.

Φέτος, από τη χάραξη της πίστας έχουν αφαιρεθεί τέσσερις στροφές (16-19) γύρω από την εξέδρα που κοιτάζει το πλωτό γήπεδο ποδοσφαίρου, λόγω ανακατασκευών, αφού εκεί θα ανεγερθεί το NS Square, ένας νέος χώρος ψυχαγωγίας, γεγονός το οποίο θα έχει πολλαπλές επιπτώσεις. Με την αφαίρεση των στροφών 16-19, το μήκος της πίστας θα μειωθεί από τα 5.063 μέτρα στα 4.940 μ. και οι συνολικοί γύροι του αγώνα θα αυξηθούν από 61 σε 62. Από 23, οι στροφές έγιναν 19, ενώ η ευθεία που θα δημιουργηθεί θα έχει μήκος σχεδόν 400 μ. Οι χρόνοι στο γύρο θα πέσουν κατά περίπου 9 δλ., στο 1:27.7, σύμφωνα με τις προσομοιώσεις.

Η παρουσία της επιπλέον ευθείας ίσως βοηθήσει τα προσπεράσματα, τα οποία είναι αρκετά δύσκολα στη Σιγκαπούρη, παρότι διαθέτει τρεις ζώνες DRS. Η Marina Bay είναι ένα σιρκουί πόλης του οποίου η πλειονότητα των στροφών είναι 90 μοιρών, με τους τοίχους να παραμονεύουν σε κάθε γωνία. Η προσθήκη της επιπλέον ευθείας θα δώσει στους οδηγούς μία επιπλέον ανάσα κατά τη διάρκεια του γύρου από τις συνεχείς στροφές. Παρά την περυσινή ασφαλτόστρωση στις στροφές 5-7 (Raffles Boulevard), 12-13 (γέφυρα Anderson), και τη στροφή 14 (Connaught), ο ασφαλτοτάπητας παραμένει αρκετά ανομοιόμορφος.

H πίστα φωτίζεται από 1.600 προβολείς. Το τσιμέντο που χρησιμοποιείται στη γέφυρα Esplanade, υποστηρίζεται από χαλύβδινες δοκούς που είναι μαγνητισμένες. Τα μαγνητικά πεδία είναι αρκετά ισχυρά ώστε οι ομάδες να αντικαθιστούν ορισμένους αισθητήρες των μονοθεσίων, με λιγότερο ευαίσθητους στις παρεμβολές. Η τοποθέτηση μαγνητικών ασπίδων στις βαλβίδες αλλαγής ταχυτήτων έχει γίνει ένα φυσιολογικό μέρος της προετοιμασίας των ομάδων για το GP Σιγκαπούρης, για να αποφευχθούν οι εγκαταλείψεις.

Τα κιβώτια ταχυτήτων διατελούν… υπερωρίες στη Σιγκαπούρη. Επίσης, σκληρά δοκιμάζονται τα συστήματα πέδησης, με την υπερθέρμανσή τους να αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα, αν και η προσθήκη της επιπλέον ευθείας φέτος, ίσως βελτιώσει τα πράγματα σε αυτό τον τομέα. Οι ομάδες συνήθως χρησιμοποιούν τους μεγαλύτερους αεραγωγούς φρένων που διαθέτουν, για να ψύχουν τα φρένα επαρκώς.

Η Σιγκαπούρη είναι η πίστα με την υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου στο Πρωτάθλημα. Επίσης, είναι η πίστα με το μεγαλύτερο κόστος σε απόδοση όσο ανεβαίνει η στάθμη του καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε επιπλέον κιλό καυσίμου που φέρει το μονοθέσιο, σημειώνεται η υψηλότερη απώλεια απόδοσης της χρονιάς, λόγω των συνεχών επιβραδύνσεις και επιταχύνσεων της επιπλέον μάζας.

H πρόσφυση που παρέχει η άσφαλτος κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, όπως και τα πλευρικά φορτία, καθώς λίγες είναι οι πραγματικά γρήγορες στροφές. Για αυτό και η Pirelli έχει φέρει τις πιο μαλακές γόμες ελαστικών (C3, C4 και C5), με ελάχιστες πιέσεις (στους 70 βαθμούς Κελσίου) 22 psi εμπρός και 19 psi στον πίσω άξονα. Περιοριστικός παράγοντας είναι η καταπόνηση των πίσω ελαστικών καθώς υπάρχουν πολλαπλές ζώνες επιτάχυνσης από αργές στροφές. Η επιφάνεια του πέλματος των ελαστικών ποτέ δεν ψύχεται ποτέ επαρκώς κατά τη διάρκεια του γύρου.

https://youtu.be/5jfHxYzF944?si=rsBdOBuru9qnVlsE

To αυτοκίνητο ασφαλείας είναι σχεδόν δεδομένο ότι θα κάνει την εμφάνισή του σε κάποια φάση του αγώνα. Λόγω του ορίου ταχύτητας 60 χλμ./ώρα στο pit lane (αντί για το σύνηθες των 80 χλμ./ώρα), η απώλεια χρόνου κατά τη διάρκεια ενός pit stop είναι η μεγαλύτερη της χρονιάς και ανέρχεται στα 28 δλ. Για αυτό και οι περισσότερες ομάδες θα στοχεύουν σε στρατηγική ενός pit stop. Η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας σε κάποια φάση του αγώνα θεωρείται σχεδόν δεδομένη.

Οι συνθήκες στην πίστα εξελίσσονται ραγδαία κατά τη διάρκεια του τριημέρου καθώς στρώνεται με γόμα η αγωνιστική γραμμή. Οι χρόνοι στο γύρο μπορούν να βελτιωθούν έως και 3 δλ. μεταξύ FP1 και κατατακτήριων δοκιμών. Με την εκκίνηση να δίνεται στις 20:00 το βράδυ τοπική ώρα, οι οδηγοί και τα μέλη των ομάδων παραμένουν σε ευρωπαϊκό ωράριο. Συνεπώς, πηγαίνουν για ύπνο λίγο πριν από την αυγή.

Ομάδες και οδηγοί

Από το GP Σιγκαπούρης θα τεθεί σε εφαρμογή η τεχνική υπόδειξη TD018 που αφορά την ευκαμψία των αεροτομών των μονοθεσίων, μαζί με μία αναβαθμισμένη έκδοση της περυσινής TD039 που αφορά τα δάπεδα. Η Haas θα αναγκαστεί να τροποποιήσει την πίσω αεροτομή της και η Williams το δάπεδο της FW45 για να συμμορφωθεί με τις νέες απαιτήσεις. Φήμες αναφέρουν ότι η Mercedes θα αναγκαστεί να επέμβει στην πίσω αεροτομή της W14 και η Red Bull στο δάπεδο της RB19.

Αυτό όμως δε σημαίνει ότι η Red Bull δεν αποτελεί το αδιαφιλονίκητο φαβορί. To μονοθέσιο της Mercedes έχει αποδειχθεί πολύ καλό στις αργές στροφές, ενώ η McLaren υστερεί λίγο σε αυτό τον τομέα. Αναμένεται να είναι δύσκολη πίστα για τη Ferrari, ενώ προβλέπεται ότι θα τονίσει τα πλεονεκτήματα του μονοθεσίου της Aston Martin, αν και η επέμβαση από τη FIA στο σχεδιασμό της εμπρός αεροτομής της AMR23 έχει μειώσει αρκετά τις ανταγωνιστικότητά της. Η βρετανική ομάδα θα αναμένεται να παρουσιάσει αναβαθμίσεις και ο Fernando Alonso είναι πάντα πολύ καλός σε αυτή την πίστα.

Τα μονοθέσια των McLaren και Williams θα αγωνιστούν με ειδικούς χρωματισμούς, που θα δίνουν έμφαση στους σπόνσορές τους OKX και Gulf Oil, αντίστοιχα. Ο Sergio Perez θα γιορτάσει στη Σιγκαπούρη, όπου κέρδισε πέρυσι, τη 250ή συμμετοχή του σε Grand Prix της Formula 1, με ένα ειδικό χρωματισμό κράνους.

O 21 ετών Νεοζηλανδός Liam Lawson θα αναλάβει και πάλι οδηγικά καθήκοντα στην ομάδα της AlphaTauri, αλλά ο Daniel Ricciardo, ο οποίος ακόμα αναρρώνει από το κάταγμα που υπέστη στο μετακάρπιο του αριστερού χεριού του στο GP Ολλανδίας θα είναι παρών στην πίστα της Marina Bay, προσφέροντας συμβουλές από τα pits.

Αξίζει να αναφερθεί ότι αργότερα στη σεζόν, στο GP ΗΠA, η Haas θα παρουσιάσει μία β’ έκδοση του μονοθεσίου της, η οποία θα βασίζεται στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Red Bull και θα απομακρυνθεί από αυτήν της Ferrari, ιδίως όσον αφορά τη διαμόρφωση των καλυμμάτων των ψυγείων.

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 12:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 16:00
Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 12:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00
Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου
Αγώνας: 15:00

GP Σιγκαπούρης

15ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2023
Πίστα: Marina Bay
Μήκος πίστας: 4.940 μ.
Γύροι: 62
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,143 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα – παλαιά χάραξη): 1:41.905 (178,860 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – K. Magnussen (Haas), 2018
Απόλυτο ρεκόρ γύρου (παλαιά χάραξη): 1:36.015 (189,832 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – L. Hamilton (Mercedes), 2018
Στροφές: 19 (12 αριστερές, 7 δεξιές)
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ των στροφών 5-7, 13-14, 23-1)
Χρόνος γύρου με τέρμα γκάζι: 51%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 63%
Χρόνος πέδησης ανά γύρο: 21%
Αλλαγές σχέσης ανά γύρο: 64
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 417 μ.
Απώλεια χρόνου σε pit stop: 28 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 196 μ.
Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: 3,1 G (στροφή 5)
Μέγιστη ταχύτητα: 316 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Υψηλή
Καταπόνηση φρένων: Υψηλή
Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας: 100%
Πιθανότητα βροχής: 41%

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!