F1-GP Αυστρίας: Pole του Max Verstappen και για το σπριντ

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και στο sprint shootout, για να παραταχθεί στην pole position του σπριντ, με τον team-mate του στη Red Bull, Sergio Perez, να τον πλαισιώνει στην πρώτη σειρά εκκίνησης και τον Lando Norris να τους ακολουθεί.

F1-GP Αυστρίας: Pole του Max Verstappen και για το σπριντ

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και στο sprint shootout, για να παραταχθεί στην pole position του σπριντ, με τον team-mate του στη Red Bull, Sergio Perez, να τον πλαισιώνει στην πρώτη σειρά εκκίνησης και τον Lando Norris να τους ακολουθεί.

Για πρώτη φορά στην πίστα του Red Bull Ring, την «έδρα» της Red Bull, η αυστριακή ομάδα «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης. O Max Verstappen ήταν απλησίαστος καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας και η διαφορά του από τον team-mate του, Sergio Perez ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο. Ο Μεξικανός κατάφερε να αποφύγει τα λάθη των τελευταίων τριών κατατακτήριων δοκιμών, για να εξασφαλίσει τη 2η θέση εκκίνησης στο σπριντ.

Ο Lando Norris πραγματοποίησε μία ακόμη εκπληκτική εμφάνιση έπειτα από χθεσινό του πλασάρισμα στις κατατακτήριες δοκιμές του αγώνα (4ος), κατάφερε να βρεθεί στην 3η θέση της εκκίνησης του σπριντ. Ο Βρετανός οδηγός της McLaren ήταν ο μοναδικός μαζί με τον Verstappen που διέθετε δύο καινούργια σετ ελαστικών μαλακής γόμας για το τρίτο σκέλος του sprint shootout.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιτότυπα από το sprint shootout του GP Αυστρίας

Επειδή η πίστα ανακηρύχθηκε βρεγμένη στην αρχή της διαδικασίας (από τη βροχή που είχε προηγηθεί), ομάδες και οδηγοί είχαν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν οποιοδήποτε τύπο και γόμα ελαστικών επιθυμούσαν, αντί για σκληρή στο SQ1, μέση στο SQ2 και μαλακή στο SQ3. Οι συνθήκες ήταν αρκετά καλές για σλικ από την αρχή.

Εκπληκτική εμφάνιση πραγματοποίησε και ο Nico Hulkenberg με την πολύ καλή στον ένα γύρο Haas. Ο Γερμανός επέλεξε να χρησιμοποιήσει δύο σετ ελαστικών μέσης γόμας για το SQ3 και κατάφερε να βρεθεί στην 4η θέση εκκίνησης του σπριντ, εμπρός από τις δύο Ferrari, παρά το γεγονός ότι είχε μία μικρή απογείωση στο SQ2, έχοντας πατήσει ένα από τα ελαστικά που είχαν μόλις αντικατασταθεί στο μονοθέσιό του, χωρίς περαιτέρω συνέπειες.

H Ferrari δεν κατάφερε να επαναλάβει την πολύ καλή χθεσινή εμφάνιση. Ο Carlos Sainz ήταν καλύτερος από τον team-mate του καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, παρότι αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του στο SQ1 και πρόλαβε να κάνει μόνο ένα γύρο στο πρώτο σκέλος, ο οποίος όμως ήταν ο ταχύτερος όλων. Ο Sainz χρησιμοποίησε ένα καινούργιο σετ ελαστικών μέσης γόμας για την πρώτη του προσπάθεια στο SQ1 και ένα μεταχειρισμένο σετ μαλακών για τον τελικό του γύρο, που του έδωσε την 5η θέση.

Ο Charles Leclerc είχε μία κακή ημέρα στη χλωρή πίστα και τις χαμηλότερες θερμοκρασίες, αναφέροντας ότι το μονοθέσιο δεν ήταν το ίδιο σταθερό με εχθές. Στο πρώτο σκέλος, ο Μονεγάσκος κατάφερε να προκριθεί στο SQ2 για μόλις 1 χλστ. του δλ. και στο SQ3, παρότι είχε καινούργιο σετ μαλακής γόμας, δεν κατάφερε να σημειώσει ταχύτερο χρόνο από την πρώτη προσπάθεια του Sainz με τη μέση γόμα. Ο Leclerc είναι υπό έρευνα για παρεμπόδιση του Oscar Piastri στο SQ1.


Οι δύο Aston Martin βρέθηκαν πίσω από τις Ferrari. O Fernando Alonso ήταν ταχύτερος από τον Lance Stroll σήμερα και ο Ισπανός σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του με μεταχειρισμένο σετ μαλακών ελαστικών. Ο Stroll προτίμησε τη μέση γόμα για την τελική του προσπάθεια, με τον μηχανολόγο αγώνα του Καναδού να έχει παρατηρήσει την επίδοση του Hulkenberg.

O Esteban Ocon κατάφερε να εισέλθει στο SQ3 με την Alpine, σε αντίθεση με τον team-mate του, Pierre Gasly, που ήταν άτυχος με το μποτιλιάρισμα στο SQ2, ενώ ο Kevin Magnussen συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, σε μία πολύ καλή εμφάνιση από την ομάδα της Haas. Πολύ δύσκολη ημέρα είχε η Mercedes, που είδε τον Lewis Hamilton να αποκλείεται στο πρώτο σκέλος λόγω διαγραφής του καλύτερου χρόνου του και κατέληξε στη 18η θέση. Ο George Russell αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα υδραυλικών της W14, το οποίο δεν του επέτρεψε να βγει στην πίστα για να σημειώσει χρόνο στο SQ2 και κατέληξε στη 15η θέση.

SQ2

Έπειτα από το πρόβλημα υδραυλικών που ανέφερε ο George Russell στο τέλος του SQ1, οι μηχανικοί της Mercedes να εργάζονται πυρετωδώς για να επισκευάσουν τη βλάβη, αλλά δεν είχαν τη δυνατότητα να το κάνουν εγκαίρως και ο Βρετανός περιορίστηκε στη 15η θέση, σε μία πολύ κακή διαδικασία για τη γερμανική ομάδα.

Έπειτα από το πέρας του δεύτερου σκέλους, εκτός διαδικασίας βρέθηκαν, πέραν του Russell, οι δύο οδηγοί της AlphaTauri, ο Pierre Gasly (που δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος, καθώς βρήκε πληθώρα σχεδόν ακινητοποιημένων μονοθεσίων μπροστά του καθώς πήγε να ξεκινήσει τον τελικό του γύρο) και ο Alex Albon. O Nico Hulkenberg βίωσε ένα περίεργο περιστατικό, όταν πήγε να βγει από τα pits, αλλά πάτησε με τον πίσω αριστερό τροχό του ένα από τα ελαστικά που κρατούσαν οι μηχανικοί, και η Haas απογειώθηκε.

SQ1

Στον πρώτο γύρο εξόδου από τα pits, o Carlos Sainz ανέφερε ότι είχε πρόβλημα με τα φρένα της Ferrari. H ομάδα τον κάλεσε στα pits, αναφέροντας ότι επρόκειτο για πρόβλημα στο μηχανικό σύστημα των φρένων, με αυτά του πίσω άξονα να βγάζουν καπνούς. Η Ferrari κατάφερε να βγάλει ξανά στην πίστα το μονοθέσιο του Ισπανού για τα τελικά λεπτά του SQ1, ο οποίος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με πιο φρέσκα ελαστικά.

Εισερχόμενος στα pits, o Charles Leclerc -που προκρίθηκε για μόλις 1 χλστ. του δλ.- εμπόδισε τον Oscar Piastri στο Q1, με την είσοδο του pit lane να βρίσκεται στην κορυφή της προτελευταίας στροφής (9), περιστατικό που θα εξετάσουν οι αγωνοδίκες.

Ο Max Verstappen χρησιμοποίησε τη μέση γόμα αρχικά, για να μεταβεί στη μαλακή στο τέλος, ενώ ο George Russell έκανε το αντίθετο, και ανέφερε πρόβλημα στο υδραυλκικό σύστημα του μονοθεσίου του. Το μεγαλύτερο σοκ για τη Mercedes ήταν το γεγονός ότι με τη διαγραφή του καλύτερου χρόνου του για παράβαση ορίων πίστας, ο Lewis Hamilton αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαδικασίας, καθώς βρέθηκε στη 18η θέση.

Ο Βρετανός, στην προσπάθειά του να ανοίξει διαφορά μπροστά του στο ξεκίνημα του τελικού του γύρου, εμπόδισε τον Verstappen, που τελείωνε τη γρήγορη προσπάθειά του. Ως αντίποινα, ο Ολλανδός φρόντισε να εμποδίσει τον Hamilton στην πρώτη στροφή. Ο Βρετανός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του και μαζί του, τη διαδικασία αποχαιρέτησαν οι δύο οδηγοί της Alfa Romeo, ο Logan Sargeant και ο Oscar Piastri.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!