F1-GP Αυστρίας FP1: Ο Max Verstappen ταχύτερος με τη μέση γόμα

Στη μοναδική διαδικασία των ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστρίας, ο Max Verstappen κινήθηκε ταχύτερα, παρότι δεν χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα, για να βρεθεί εμπρός από τις δύο Ferrari στον πίνακα των χρόνων.

F1-GP Αυστρίας FP1: Ο Max Verstappen ταχύτερος με τη μέση γόμα

Στη μοναδική διαδικασία των ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστρίας, ο Max Verstappen κινήθηκε ταχύτερα, παρότι δεν χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα, για να βρεθεί εμπρός από τις δύο Ferrari στον πίνακα των χρόνων.

Για το GP Αυστρίας, που περιλαμβάνει σπριντ στο πρόγραμμα τριημέρου, οδηγοί και ομάδες έχουν μόνο 60 λεπτά ελεύθερων δοκιμών στη διάθεσή τους πριν τις κατατακτήριες δοκιμές για τη σειρά εκκίνησης του αγώνα που θα πραγματοποιηθούν αργότερα σήμερα. Ο Max Verstappen κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο του FP1 με τη Red Bull παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούσε τη μέση γόμα στα τελικά λεπτά της διαδικασίας, σε αντίθεση με την πλειονότητα των αντιπάλων του, που χρησιμοποιούσαν τη μαλακή.

Red Bull, Mercedes και Ferrari προτίμησαν τη σκληρή γόμα για το πρώτο μισό της διαδικασίας, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ομάδες που επέλεξαν τη μέση, πέραν της Williams που χρησιμοποίησε τη μαλακή. Η Red Bull επέλεξε τη μέση γόμα για το τέλος της διαδικασίας, διαφυλάσσοντας περισσότερα σετ μαλακής γόμας για τις κατατακτήριες δοκιμές του αγώνα που ακολουθούν σήμερα. Παράλληλα, τη μαλακή γόμα «απέφυγε» και ο Fernando Alonso, o οποίος χρησιμοποίησε μόνο ένα σετ μέσης γόμας.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Αυστρίας

Με τα σκληρά ελαστικά, ο Verstappen δεν έβρισκε πρόσφυση στον εμπρός άξονα, γεγονός που οδηγούσε σε υποστροφή. Η Red Bull έχει τροποποιήσει το ανώτερο εμπρός ψαλίδι της πίσω ανάρτησης της RB19, ενώ ο Verstappen χρησιμοποιεί αυτό το τριήμερο τη 2η μπαταρία υβριδικού συστήματος και μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου.

Πίσω από τον Ολλανδό βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της Ferrari, με τον Carlos Sainz να βρίσκεται 0,24 δλ. πίσω από τον Verstappen. O Charles Leclerc ήταν μόλις 29 χλστ. του δλ. πίσω από τον team-mate του. Η Ferrari παρουσίασε μεγάλες αναβαθμίσεις στην SF-23, με καινούργια εμπρός αεροτομή, η οποία διαμορφώνει καλύτερα τους στροβιλισμούς αέρα που αφήνει πίσω της, σε συνδυασμό με ένα ανασχεδιασμένο δάπεδο εμπρός, στα πλαϊνά άκρα και τα τοιχώματα του διαχύτη, με την εσοχή των καλυμμάτων ψυγείων στο κάτω εμπρός μέρος να έχει διαμορφωθεί για να πλαισιώσει τις υπόλοιπες αναβαθμίσεις.

Σκοπός τους είναι να μειώσουν το αεροδυναμικό φαινόμενο του porpoising (αναπηδήσεις) και να παρέχουν σταθερότερη παραγωγή φορτίου, αντί να προσπαθούν να κυνηγήσουν υψηλότερες -προσωρινές- ακμές κάθετης δύναμης. Επίσης, έχοντας τοποθετήσει καινούργιο V6 σε αμφότερα τα μονοθέσιά της στο GP Καναδά, αυτό το τριήμερο η ιταλική ομάδα έχει τοποθετήσει καινούργιο (το 3ο εκ των τεσσάρων που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν για κάθε οδηγό χωρίς ποινή) turbo και MGU-H και στις δύο SF-23.

O Lewis Hamilton με τη Mercedes βρέθηκε στην 4η θέση, εμπρός από τον Sergio Perez με τη δεύτερη Red Bull, που χρησιμοποίησε τη μέση γόμα για την ταχύτερη επίδοσή του. Ο Lance Stroll βρέθηκε στην 6η θέση, εμπρός από τον εντυπωσιακό Kevin Magnussen, που τοποθέτησε τη Haas του μεταξύ των δύο Aston Martin, με τον Alonso να μην έχει χρησιμοποιήσει δεύτερο σετ ελαστικών, πέραν από το αρχικό μέσης γόμας. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι George Russell (Mercedes) και Guanyu Zhou (Alfa Romeo).

Η Alfa Romeo τοποθέτησε τον 3ο φετινό V6 στα μονοθέσιά της, ενώ η Haas έχει τοποθετήσει 3ο turbo και MGU-H και για τους δύο οδηγούς της. Η AlphaTauri έχει καινούργια πίσω αεροτομή στο Red Bull Ring, χρησιμοποιεί τη δεύτερη μπαταρία ERS σε αμφότερα τα μονοθέσιά της και μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου σε αυτό του Yuki Tsunoda, όπως συμβαίνει και με τον Valtteri Bottas (Alfa Romeo).

Η McLaren είναι η ομάδα με τις περισσότερες αναβαθμίσεις στο GP Αυστρίας (στο μονοθέσιο του Lando Norris) , έχοντας αλλάξει σημαντικά τη διαμόρφωση των καλυμμάτων των ψυγείων, που διαθέτουν διαφορετικές εισαγωγές αέρα, με το κάτω χείλος τους να έχει προεκταθεί (όπως στη Red Bull). H επάνω εσωτερική τους επιφάνεια διαθέτει πλέον ένα βαθύ «αυλάκι» που βυθίζεται έως το δάπεδο, όπως συμβαίνει και στην Aston Martin.

Αλλαγές υπάρχουν και στο κάλυμμα κινητήρα και το δάπεδο της MCL60 (στα προστατευτικά της ροής αέρα πίσω από τα εμπρός ελαστικά, τα πλαϊνά άκρα και το σχεδιασμό του διαχύτη) καθώς και στα πτερύγια του halo, ως μέρος ενός τριπλού πακέτου αναβαθμίσεων που θα παρουσιαστεί έως το καλοκαιρινό διάλειμμα. H McLaren τοποθέτησε επίσης το 3ο φετινό κιβώτιο (από τα 4 που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν για κάθε οδηγό χωρίς ποινή) στο μονοθέσιο του Oscar Piastri.

O Lando Norris, με την αναβαθμισμένη McLaren προκάλεσε μερικές ζημιές στο καινούργιο δάπεδο και δεν βγήκε στην πίστα στα τελευταία λεπτά του FP1 με τη μαλακή γόμα, με αποτέλεσμα να καταλήξει στην τελευταία θέση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!