F1-GP Εμίλια Ρομάνια: Η pole του Max Verstappen που ισοφάρισε τον Ayrton Senna

Ο Max Verstappen αναγκάστηκε να παλέψει σκληρά για την pole position στο GP Εμίλια Ρομάνια της Formula 1, καθώς η διαφορά τους από τους δύο οδηγούς της McLaren ήταν μικρότερη από 1 δέκατο του δευτερολέπτου. Ωστόσο, κατάφερε να ισοφαρίσει το ρεκόρ του σερί 8 pole position του Ayrton Senna.

F1-GP Εμίλια Ρομάνια: Η pole του Max Verstappen που ισοφάρισε τον Ayrton Senna

Ο Max Verstappen αναγκάστηκε να παλέψει σκληρά για την pole position στο GP Εμίλια Ρομάνια της Formula 1, καθώς η διαφορά τους από τους δύο οδηγούς της McLaren ήταν μικρότερη από 1 δέκατο του δευτερολέπτου. Ωστόσο, κατάφερε να ισοφαρίσει το ρεκόρ του σερί 8 pole position του Ayrton Senna.

Η Red Bull ξεκίνησε με δύσκολο τρόπο το τριήμερο του Grand Prix Εμίλια Ρομάνια, 7ου γύρου του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1. Παρότι ακόμα και στο FP3, o Max Verstappen δυσκολευόταν με το στήσιμο της Red Bull, έκανε κάποιες αλλαγές οι οποίες φαίνεται να λειτούργησαν σε συνδυασμό με τις θερμοκρασίες που έπεσαν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας των κατατακτήριων δοκιμών.

Ο Ολλανδός δήλωσε ότι δεν περίμενε να βρεθεί στην pole position. Με αυτό τον τρόπο, παραμένει ο μοναδικός poleman της φετινής χρονιάς, και ισοφάρισε το ρεκόρ 8 συνεχόμενων pole position του Ayrton Senna, 30 χρόνια μετά το χαμό του Βραζιλιάνου στην πίστα της Imola, όπου αγωνίζεται η F1 αυτό το Σαββατοκύριακο. Ωστόσο, ο Verstappen αναγκάστηκε να παλέψει σκληρά για να επικρατήσει, καθώς βρέθηκε μόλις 0,074 δλ. εμπρός από τον Oscar Piastri.

Η διαφορά του Verstappen από τον Norris στην πρώτη προσπάθεια του Q3 ήταν σχεδόν πανομοιότυπη. Στην τελική του προσπάθεια, ο Ολλανδός κατάφερε να βελτιώσει κατά περίπου 0,14 δλ., με τη βοήθεια του… Nico Hulkenberg, που του έδωσε slipstream στην αρχή του γύρου. Ο Γερμανός ανταπέδιδε την αντίστοιχη χάρη που του είχε κάνει ο Verstappen στο Q2, και τον βοήθησε να προκριθεί. Χωρίς αυτή τη βοήθεια, ίσως ο Verstappen να μην είχε βρεθεί στην pole position.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Εμίλια Ρομάνια

Ο Piastri ήταν ο ταχύτερος εκ των δύο οδηγών της McLaren, με διαφορά μόλις 0,017 δλ. από τον team-mate του, Lando Norris. Ωστόσο, ο Piastri βρίσκεται υπό έρευνα και θα κληθεί να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών για παρεμπόδιση του Kevin Magnussen στο Q1 και είναι αρκετά πιθανό να δεχθεί ποινή για το παράπτωμα αυτό, καθώς ο Δανός αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαδικασίας λόγω του περιστατικού.

Η McLaren φαίνεται να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της πίστας της Imola, όπου απουσιάζουν οι μεγάλες ευθείες και οι αργές στροφές, με τις γρήγορες στροφές, όπου είναι δυνατή η MCL38, να υπερτερούν. Παρότι ο Norris βρέθηκε πίσω από τον team-mate του, ήταν ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα, καθώς αμφότεροι βρέθηκαν πολύ κοντά στον Verstappen.

F1 - Oscar Piastri (Mclaren), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Το δίδυμο της McLaren ακολούθησαν στον πίνακα των χρόνων οι δύο οδηγοί της Ferrari, με τον Charles Leclerc να μην έχει καταφέρει να κάνει πολύ καλό γύρο στην τελική του προσπάθεια. Ο Μονεγάσκος είχε κακό πρώτο και τρίτο sector, και ήταν εμφανώς εκνευρισμένος στον ασύρματο με τον τρόπο που εξελίχθηκε ο γύρος του.

Ο Leclerc δήλωσε απογοητευμένος, τόνισε ότι η Ferrari έχανε χρόνο στο chicane της Tamburello, αλλά πιστεύει ότι το μονοθέσιο έχει καλό ρυθμό αγώνα, και ελπίζει στη βροχή που ενδέχεται να κάνει την εμφάνισή της αύριο. Ωστόσο, ανέφερε επίσης ότι η Ferrari δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένη, διότι βρίσκεται πιο πίσω από εκεί που πίστευε ότι θα είναι.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Η αναβαθμισμένη Ferrari φαίνεται να έχει πιο δυνατό εμπρός μέρος, γεγονός που κάνει πιο νευρικό τον πίσω άξονα, και αυτό ίσως έχει δυσκολέψει περισσότερο τον Carlos Sainz, ο οποίος βρέθηκε 0,26 δλ. πίσω από τον team-mate του. Η Ferrari έκανε πολύ καλή διαχείριση ελαστικών, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί της κατάφεραν να προκριθούν χρησιμοποιώντας μέση γόμα στο Q1.

Αυτό επέτρεψε σε αμφότερους τους οδηγούς να χρησιμοποιήσουν δύο σετ μαλακής γόμας στο Q2, για να προετοιμαστούν καλύτερα για το τελικό σκέλος. Ωστόσο, στο μέσο του Q2, με την πτώση της θερμοκρασίας του ασφαλτοτάπητα (διαφορά 5 βαθμών από την αρχή έως το τέλος), η Ferrari έδειξε να χάνει απόδοση, ενώ η Red Bull είχε ανοδική πορεία. Ο Sainz ανέφερε επίσης ότι παρά τις ορατές διαφορές, το νέο αεροδυναμικό πακέτο της Scuderia θα έφερνε μικρότερη βελτίωση από αυτή που υπέθετε ο -ιταλικός κυρίως- Τύπος.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Στην 6η θέση βρέθηκε ο George Russell με τη Mercedes, μόλις 1 χλστ. του δλ. πίσω από τον Sainz. Παρά την βελτίωση συμπεριφοράς της Mercedes, η διαφορά με τους προπορευόμενους είναι πολύ μεγάλη. Μάλιστα, ο Yuki Tsunoda κατάφερε με τη Racing Bulls να… παρεισφρήσει μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes.

F1 - George Russell (Mercedes), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

O Lewis Hamilton αναμένεται να εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 8η θέση, μετρώντας άλλη μια ήττα από τον team-mate του στις κατατακτήριες δοκιμές, με μεγάλη διαφορά 0,27 δλ. στην προκειμένη περίπτωση, καθώς δυσκολεύτηκε με την ισορροπία του μονοθεσίου, καθώς δεν είχε πρόσφυση στον πίσω άξονα, υπερθερμαίνοντας τα ελαστικά.

Την πολύ καλή εικόνα της Racing Bulls συμπλήρωσε ο Daniel Ricciardo με την 9η θέση στο grid. Αμφότεροι οι οδηγοί της μικρής ομάδας της Red Bull βρέθηκαν εμπρός από τον δεύτερο οδηγό της Πρωταθλήτριας ομάδας, Sergio Perez, που δεν προκρίθηκε στο τελικό σκέλος. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Nico Hulkenberg, που κατάφερε να φέρει και πάλι στο Q3 τη Haas.

Η αρνητική έκπληξη του δεύτερου σκέλους των κατατακτήριων δοκιμών ήταν ο αποκλεισμός του Perez, καθώς η επίδοση που σημείωσε ο Μεξικανός στα τελευταία δευτερόλεπτα του μεσαίου σκέλους δεν ήταν αρκετός για να τον φέρει στην πρώτη δεκάδα, και αποκλείστηκε από τον Ricciardo για μόλις 0,015 δλ. Ο Perez αιφνιδιάστηκε από την αύξηση πρόσφυσης του πίσω άξονα με τα φρέσκα ελαστικά, και η επίδοσή του στο δεύτερο σκέλος ήταν 0,53 δλ. μακριά από αυτήν του Verstappen, που βελτίωσε στο τέλος του Q2.

Εκπληκτικός στο Q2 ήταν ο Yuki Tsunoda, γράφοντας τον 3ο χρόνο στο Q2, όπου από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν μαζί με τον Perez οι δύο οδηγοί της Alpine, Esteban Ocon (12ος) και Pierre Gasly (15ος), o Lance Stroll (13ος), σε μία δύσκολη ημέρα για την Aston Martin, ενώ ο Alex Albon θα παραταχθεί αύριο στη 14η θέση της εκκίνησης με την ελαφρύτερη αυτό το τριήμερο Williams.

To σοκ του Q1 ήταν το γεγονός ότι ο Fernando Alonso είχε τον πιο αργό χρόνο, καθώς με το δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας, στην πρώτη του προσπάθεια βγήκε στα χαλίκια στο chicane της Tamburello και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει και τη δεύτερη απόπειρα, επειδή δεν είχε αρκετά καύσιμα.

Ο Ισπανός μαχόταν με εμφανή υποστροφή, αλλά επικρότησε την ομάδα για την επισκευή του μονοθεσίου του έπειτα από το ατύχημά του στο FP3. Επειδή διαγράφηκε ο χρόνος του Logan Sargeant για υπέρβαση ορίων πίστας, και ο Αμερικανός βρέθηκε χωρίς επίδοση (έχοντας μία έξοδο στα χαλίκια στην πρώτη του προσπάθεια), ο Alonso «ανέβηκε» στη 19η θέση.

Εξαιρετικά απογοητευμένος ήταν και ο Kevin Magnussen, o οποίος είδε τον Piastri να τον εμποδίζει στην τελική του προσπάθεια στο Q1 στην Tamburello, σε ένα συμβάν που θα εξετάσουν οι αγωνοδίκες. Ο Δανός κατέληξε 18ος, ενώ ο team-mate του στη Haas, Nico Hulkenberg είχε γράψει τον 3ο ταχύτερο χρόνο του πρώτου σκέλους της διαδικασίας. Μαζί με τους προαναφερθέντες αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας και οι δύο οδηγοί της Sauber, Valtteri Bottas (16ος) και Guanyu Zhou (17ος).

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!