Οδηγούμε στην Αγγλία το νέο Hyundai Ioniq 5 N

Το νέο Hyundai Ioniq 5 είναι ένα εκπληκτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που προσφέρει συγκλονιστική απόδοση σε ένα φιλικό – οικογενειακό πακέτο.

Οδηγούμε στην Αγγλία το νέο Hyundai Ioniq 5 N

Το νέο Hyundai Ioniq 5 είναι ένα εκπληκτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που προσφέρει συγκλονιστική απόδοση σε ένα φιλικό – οικογενειακό πακέτο.

Μετά από μια πρώτη επαφή στη Νότια Κορέα και μια δεύτερη στην Ισπανία, ήρθε επιτέλους η ώρα να δοκιμάσουμε το Ioniq 5 N της Hyundai στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου. Και τώρα που η αναμονή τελείωσε, τα ευρήματά μας σε αυτές τις δύο πρώτες συναντήσεις επιβεβαιώθηκαν: είναι ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο επιδόσεων.

Για δύο διαφορετικές ομάδες που ασχολούνται με τα αυτοκίνητα, αυτό αποτελεί σχεδόν σίγουρα μια έκπληξη. Η πρώτη ομάδα είναι εκείνοι που έχουν ήδη οδηγήσει το «απλό» Ioniq 5. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο από μόνο του, με αρκετό ταλέντο για να στεφθεί «Αυτοκίνητό μας της Χρονιάς το 2021» στην Ευρώπη, αλλά ενώ είναι ένα ευρύχωρο, αποτελεσματικό και χαλαρωτικό EV, ο δυναμικός οδηγικός χαρακτήρας δεν ήταν ποτέ ένα από τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του.

Για να το φροντίσει αυτό, το τμήμα N της Hyundai έκανε θεμελιώδεις αλλαγές κάτω από το περιτύλιγμα. Αυτό το εντυπωσιακό αμάξωμα, που απέκτησε έναν δραματικό μπροστινό προφυλακτήρα, εντυπωσιακές πλαϊνές ποδιές και έναν διευρυμένο πίσω διαχύτη, συγκολλάται σε 42 επιπλέον σημεία και ισχυροποιείται με 2,1 μέτρα παραπάνω κόλλα για τη βελτίωση της ακαμψίας, ενώ η μπαταρία, οι βάσεις του κινητήρα, τα υποπλαίσια και η κολώνα του συστήματος διεύθυνσης έχουν ενισχυθεί επίσης.

Η τεχνογνωσία της ομάδας WRC της Hyundai προσφέρει ισχυρότερους και ελαφρύτερους άξονες, γεγονός που συμβάλλει στη βελτίωση της μη αναρτώμενης μάζας μαζί με τους σφυρήλατους τροχούς 21 ιντσών.

Ένας κινητήρας κινεί κάθε άξονα, ενώ και οι δύο μαζί παράγουν συνδυαστικά 650 ίππους και 740 Nm. Το βελτιωμένο λογισμικό διαχείρισης μπαταρίας και το σύστημα ψύξης των ηλεκτροκινητήρων συμβάλλουν έτσι ώστε το σύστημα μετάδοσης κίνησης να αποδίδει συνεχώς στο μέγιστο.Ως εκ τούτου, η απόδοση είναι απίστευτη.

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 3,4 δευτερολέπτων, η πρόσφυση είναι εκπληκτική και ο έλεγχος του αμαξώματος είναι εξαιρετικός. Σε μια στριφτερή διαδρομή, δεν υπάρχουν πολλά άλλα αυτοκίνητα που θα μπορέσουν να ακολουθήσουν. Είναι σκέτο θηρίο συγκριτικά με το απλό μοντέλο.

Το δεύτερο γκρουπ που θα αιφνιδιαστεί, οι Petroheads, θα χρειαστεί λίγη περισσότερη πειθώ. Είναι εύκολο να γίνουμε κυνικοί με τα γρήγορα EV όταν προσφέρουν άλογα με τέτοια ευκολία, είναι τόσο γρήγορα στην ευθεία και στρίβουν με τόση πρόσφυση, αλλά στερούνται προσωπικότητας και έχουν υπερβολικά μεγάλο βάρος για να είναι διασκεδαστικά.

Ναι, το Ioniq 5 N είναι βαρύ, αλλά στα 2.235 κιλά, έχει περίπου το ίδιο βάρος με την απερχόμενη Porsche Cayenne Turbo GT. Και όπως η τελευταία, το Ioniq 5 καταφέρνει να συμπεριφέρεται σαν ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει μισό τόνο λιγότερο. Ένα διαφορικό e-LSD στον πίσω άξονα και μια πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, βοηθούν τραβώντας το αυτοκίνητο τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο μιας στροφής.

Υπάρχει επίσης μια απίστευτη ρυθμισιμότητα στον χειρισμό του γκαζιού, στο πάτημα αλλά και στο άφημα, χάρη σε ένα εξαιρετικά ισορροπημένο πλαίσιο. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη μάζα για να ρυθμίσεις τη συμπεριφορά του ή να προκαλέσεις κάποια πλαγιολίσθηση στην έξοδο των στροφών χάρη στην πισωκίνητη προδιάθεση του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Θα θέλαμε λίγο καλύτερη πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, αλλά τουλάχιστον είναι γρήγορο και ακριβές.

Είχαμε εκφράσει τις επιφυλάξεις μας σχετικά με την κύλιση στο διεθνές λανσάρισμα του N, αλλά τελικά δεν χρειάζεται να ανησυχούμε. Σε μεγάλες ανωμαλίες η ανάρτηση είναι πιο ενδοτική, όχι μόνο συγκριτικά με τα ηλεκτρικά επιδόσεων όπως η Ford Mustang Mach-E GT, αλλά και σε σχέση με σπορ σεντάν όπως η BMW M3.

Τα αμορτισέρ με τις πολύπλοκες ρυθμίσεις προσφέρουν μια μαλακή λειτουργία αρχικά, ελέγχοντας το βάρος με εξαιρετικό τρόπο. Η πιο ήπια από τις τρεις ρυθμίσεις αποδίδει καλύτερα, επιτρέποντας στο πλαίσιο να προσαρμόζεται σε μια απαιτητική διαδρομή αντί να κοπανιέται από τη μια ανωμαλία στην άλλη, με ελάχιστο συμβιβασμό στον έλεγχο του αμαξώματος. Ακόμη και στην πιο σφικτή από τις τρεις λειτουργίες η συμπεριφορά είναι, στη χειρότερη, λίγο νευρική.

Μαζί με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, ο κινητήρας, το τιμόνι, το e-LSD και ο έλεγχος ευστάθειας μπορούν όλα να προσαρμοστούν στις προτιμήσεις σου και στη συνέχεια να προγραμματιστούν σε κουμπιά συντόμευσης στο εντυπωσιακό νέο τιμόνι.

Αλλά οι προσπάθειες για λίγη παραπάνω προσωπικότητα δεν σταματούν εκεί, καθώς η Hyundai είχε την εξαιρετική ιδέα να εξελίξει ένα σύστημα που προσομοιώνει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 ταχυτήτων με paddles.

Αν και κρατούσαμε τις αμφιβολίες μας για το πόσο καλά θα μπορούσε να λειτουργήσει κάτι τέτοιο, μας πήρε ελάχιστο χρόνο για να διαπιστώσουμε πως συμπεριφέρεται εντελώς φυσιολογικά. Η παροχή ροπής και η απόκριση συνοδεύονται από έναν ήχο που μιμείται ένα από τα hot hatch της μάρκας και που είναι αρκετά πειστικός ώστε σύντομα να γίνει δεύτερη φύση.

Μπορείς να επιλέξεις μεταξύ δύο ακόμη ήχων, αν το τετρακύλινδρο turbo είναι λίγο πεζό για τα γούστα σου. Ο ένας παραπέμπει στον ήχο του πρωτότυπου Vision GT της Hyundai μέσω των ηχείων, ενώ ο δεύτερος αντιγράφει έναν κινητήρα τζετ. Και οι δύο έχουν πλάκα, αλλά είναι δύσκολο να μην σε πιάσει νευρικό γέλιο όταν είναι ενεργοποιημένοι.

Και αυτό είναι το κλειδί για το Ioniq 5 N: είναι ένα αυτοκίνητο επιδόσεων που θα σε κάνει να χαμογελάσεις. Είτε είναι η ασυνήθιστη πολυπλοκότητα και προσαρμοστικότητα του πλαισίου, είτε η απόδοσή του στην ευθεία, ή απλώς αυτή η αίσθηση του χιούμορ που φαίνεται να διαρρέει σχεδόν κάθε πτυχή του αυτοκινήτου.

Μειονεκτήματα; Εκτός από το τιμόνι, το μόνο πράγμα που θα αλλάζαμε είναι η θέση οδήγησης. Η καμπίνα του N διαθέτει ένα υπέροχο σετ σπορ καθισμάτων. Είναι πανέμορφα και προσφέρουν καλή στήριξη, αλλά καθίσματα όπως αυτά λειτουργούν καλύτερα όταν είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τα πετάλια. Εδώ, θα έπρεπε να είναι χαμηλότερα – ή τα πεντάλ ελαφρώς ψηλότερα.

Με ενθουσιώδη οδική συμπεριφορά, η πραγματική αυτονομία κυμαίνεται σε περίπου 320 χλμ., ενώ μπορείς να αναπληρώσεις ενέργεια με την σχεδόν κορυφαία ισχύ των 220 kW, φορτίζοντας από το 10% στο 80% σε μόλις 18 λεπτά.

Τελικά;

Το Hyundai Ioniq 5 N είναι το πρώτο hot EV που αποδεικνύει ότι ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης δεν εμποδίζει ένα αυτοκίνητο να είναι πραγματικά υπέροχο στην οδήγηση. Το πλαίσιο αποτελεί άσο στο μανίκι καθώς από είναι τόσο συναρπαστικό όσο και αποτελεσματικό, κάτι που σου επιτρέπει να εκμεταλλεύεσαι την εκρηκτική του απόδοση στις περισσότερες περιπτώσεις.

Το καλύτερο από όλα, είναι πως καταφέρνει όσα θα έπρεπε να κάνουν όλα τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων: προκαλεί ένα χαμόγελο από το ένα αυτί μέχρι το άλλο. Και το Ioniq 5 N το κάνει αυτό, όχι μόνο περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχουμε οδηγήσει, αλλά περισσότερο από πολλά συμβατικά βενζινοκίνητα μοντέλα επιδόσεων.

Hyundai Ioniq 5 N

  • Σύστημα κίνησης: Μπαταρία 84 kWh με 2 ηλεκτροκινητήρες
  • Ισχύς / Ροπή: 650 ίπποι / 740 Nm
  • Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, τετρακίνηση
  • 0-100 χλμ./ώρα: 3,4 δλ.
  • Μέγιστη ταχύτητα: 260 χλμ./ώρα
  • Αυτονομία: 450 χλμ.
  • Φόρτιση: 220 kW, 10-80% σε 18 λεπτά
  • Διαστάσεις (μήκος / πλάτος /ύψος): 4,715 μ. / 1,94 μ. / 1,585 μ.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!