F1-GP Ισπανίας: Εύκολη νίκη του Max Verstappen

O Max Verstappen δεν απειλήθηκε ποτέ καθ’ οδόν προς μία κυριαρχική νίκη με τη Red Bull, εμπρός από τον Lewis Hamilton και τον George Russell, που σημείωσαν το πρώτο φετινό διπλό βάθρο της Mercedes η οποία έδειχνε να διαθέτει το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο στη Βαρκελώνη.

F1-GP Ισπανίας: Εύκολη νίκη του Max Verstappen

O Max Verstappen δεν απειλήθηκε ποτέ καθ’ οδόν προς μία κυριαρχική νίκη με τη Red Bull, εμπρός από τον Lewis Hamilton και τον George Russell, που σημείωσαν το πρώτο φετινό διπλό βάθρο της Mercedes η οποία έδειχνε να διαθέτει το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο στη Βαρκελώνη.

Ο Max Verstappen κυριάρχησε στο GP Ισπανίας, και κέρδισε με ευκολία, δεδομένης της ανωτερότητας της Red Bull, κάνοντας τα πάντα σωστά, για να μην απειληθεί σε κανένα στάδιο του αγώνα. Η μόνη ανησυχία του Ολλανδού ήταν το γεγονός ότι δέχθηκε προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία για υπέρβαση ορίων πίστας. Παρά την προειδοποίηση, ο Verstappen σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο στο 61ο πέρασμα, για να σημειώσει την 40ή νίκη και το 3o grand slam (νίκη, pole, ταχύτερο γύρο και όλο τον αγώνα επικεφαλής) της καριέρας του στη Formula 1.

Πίσω του, ο Lewis Hamilton ανέβηκε για δεύτερη φορά φέτος στο 2ο σκαλί του βάθρου, καθώς η Mercedes απέδειξε ότι με τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε στο Μονακό διαθέτει ένα πολύ πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο. H W14 ήταν ξεκάθαρα το δεύτερο ταχύτερο στη Βαρκελώνη, η οποία αποτελεί ενδεικτική πίστα για την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων. Οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν φαίνεται ότι βοήθησαν περαιτέρω το γερμανικό μονοθέσιο και επέτρεψαν στην ομάδα να ανέβει στη 2η θέση της βαθμολογίας.

Η Mercedes εξασφάλισε για πρώτη φορά φέτος ένα διπλό βάθρο, με τον George Russell να τερματίζει 3ος, καθώς ο Sergio Perez δεν κατάφερε να τον πλησιάσει αρκετά στους τελευταίους γύρους για να του επιτεθεί. Ο Russell είχε κερδίσει 2 θέσεις πριν από τις πρώτες στροφές, όταν στριμώχθηκε και πήρε -πολύ πρόθυμα, σαν να το είχε προμελετήσει- τον παράδρομο του πρωτου chicane, χωρίς να χάσει χρόνο. Έκανε έναν εξαιρετικό 1ο γύρο για να περάσει άλλα δύο μονοθέσια και να συμπληρώσει στο τέλος την πολύ θετική εμφάνιση της Mercedes, η οποία σε αυτό τον αγώνα ξεχώρισε από τη Ferrari και την Aston Martin.

Ο πρώτος γύρος του Russell επέτρεψε στον Βρετανό να βρεθεί από τη 12η θέση εκκίνησης στην 7η στο τέλους του 1ου και αυτό τον βοήθησε να τερματίσει εμπρός από τον Perez. Ο Μεξικανός εκκινήσει ακριβώς μπροστά από τη Mercedes, αλλά είχε πιο συντηρητική προσέγγιση στις πρώτες στροφές με τη μέση γόμα, έχοντας στριμωχθεί στην 1η στροφή. Ο Carlos Sainz δεν είχε καμία απάντηση στις επιθέσεις των Mercedes και του Perez, και είδε την καρό σημαία στην 5η θέση, σε μία ακόμη απογοητευτική ημέρα για τη Ferrari. Ο Charles Leclerc δεν κατάφερε να εισέλθει καν στη βαθμολογούμενη δεκάδα, έχοντας εκκινήσει από το pit lane.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Ισπανίας


Πίσω από τον Sainz τερμάτισαν οι δύο Aston Martin με τον Lance Stroll στην 6η θέση και τον Fernando Alonso να κάνει τη χειρότερη φετινή του εμφάνιση στην πατρίδα του για να τερματίσει 7ος. Ο Ισπανός ανέφερε στον ασύρματο στο τέλος του αγώνα ότι δεν θα επιχειρούσε να επιτεθεί στον Stroll, παρότι ήταν μισό δλ. ταχύτερος καθώς τον πλησίαζε στα τελικά στάδια. Η στρατηγική της Aston Martin (με δύο σετ μαλακής γόμας και σκληρή στο τέλος) ήταν διαφορετική από αυτήν των περισσότερων ομάδων και δεδομένης της αύξησης ρυθμού του Alonso με το τελικό του σετ, ίσως η επιλογή μαλακής γόμας για το μεσαίο stint δεν ήταν σωστή. Η βρετανική ομάδα αναμένει σημαντικές αναβαθμίσεις στο GP Καναδά.

Στην 8η θέση τερμάτισε ο Esteban Ocon, 6 δλ. πίσω από την Aston Martin του Stroll, αλλά η Alpine δεν φαινόταν ανταγωνιστική με τη σκληρή γόμα στο τελικό κομμάτι του αγώνα. Ο Guanyu Zhou πραγματοποίησε μία εκπληκτική εμφάνιση για να τερματίσει 9ος με την Alfa Romeo, και να βρεθεί ανάμεσα στις δύο Alpine, με τον Pierre Gasly να ολοκληρώνει τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Ο Yuki Tsunoda είχε περάσει τη γραμμή τερματισμού στην θέση, αλλά είχε δεχθεί ποινή 5 δλ. επειδή ώθησε τον Zhou εκτός πίστας στη μεταξύ τους μάχη, και έπεσε 12ος.

Χρονικό αγώνα

Οι δύο οδηγοί της Red Bull εκκίνησαν με τη μέση γόμα, σε αντίθεση με την πλειονότητα, που επέλεξε τη μαλακή γόμα, εκτός από τον Leclerc, που εκκίνησε από το pit lane με τη σκληρή. Ο Sainz είχε καλύτερη εκκίνηση από τον Verstappen και επιτέθηκε από την εξωτερική της 1ης στροφής, αλλά δεν κατάφερε να αποσπάσει την πρώτη θέση. Ο Hamilton κατάφερε να περάσει τον Lando Norris, που δεν είχε πολύ γρήγορη εκκίνηση. Ο 7 φορές Πρωταθλητής άλλαξε γραμμή για να επωφεληθεί από τη μάχη Verstappen/Sainz αλλά ο 23χρονος Βρετανός, που είχε βουτήξει στην εσωτερική, ακούμπησε τη Mercedes και τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή της McLaren.

Από την επαφή των δύο Βρετανών επωφελήθηκε ο Stroll, o οποίος βούτηξε στα φρένα για την 5η στροφή στην εσωτερική του Hamilton για να αποσπάσει την 3η θέση. Η επαφή ανάγκασε τον Norris να επισκεφθεί τα pits στο τέλος του πρώτου γύρου και να βρεθεί τελευταίος με μεγάλη διαφορά. Στην πρώτη στροφή του αγώνα, ο Russell, έχοντας βρεθεί με τους Hulkenberg και Piastri στην εσωτερική, βγήκε εκτός πίστας και χρησιμοποίησε τον παράδρομο στο chicane, κάτι που τράβηξε το ενδιαφέρον των αγωνοδικών. Ωστόσο, δεν έλαβαν δράση, καθώς ο Βρετανός πήρε όπως προβλέπεται τον παράδρομο. Ο Βρετανός έκανε πολύ καλό πρώτο γύρο για να βρεθεί 7ος, πίσω από τον Alonso, τον οποίο προσπέρασε 6 γύρους αργότερα.

Στον επόμενο γύρο, ο Hamilton κατάφερε να ανακτήσει την 3η θέση από τον Stroll. Οι Mercedes έδειχναν ταχύτερες από τις Aston Martin σε αυτή τη φάση του αγώνα, με τον Alonso να χάνει χρόνο προσπαθώντας να κάνει τις θερμοκρασίες των ελαστικών του να σταθεροποιηθούν. Ο Perez είχε ανέβει στην 8η θέση στον 9ο γύρο, ενώ ο Verstappen απομακρυνόταν με ρυθμό μισού δλ. ανά γύρο από τον Sainz. Στον 11ο γύρο, ο Russell ανέβηκε στην 5η θέση, προσπερνώντας τον Ocon με ευκολία. Ο Γάλλος εισήλθε στα pits στο τέλος του 13ου γύρου, για να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τον Hulkenberg, που έπειτα από το δικό του pit stop του ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα.

Σύντομα εισήλθε στα pits και ο Stroll (για 2ο σετ μαλακής γόμας), για να καλύψει το undercut του Ocon. Στο μεταξύ, ο Hamilton είχε πλησιάσει στα 0,7 δλ. τον Sainz και η Ferrari κάλεσε τον Ισπανό στα pits (για αλλαγή ελαστικών διάρκειας 2,9 δλ.), για να αποφύγει το undercut. Ο Sainz (που βγήκε πίσω από τον Leclerc) αναρωτιόταν στον ασύρματο γιατί τον κάλεσαν, ενώ ο Hamilton ανέφερε ότι τα ελαστικά του ήταν σε καλή κατάσταση, αυξάνοντας το ρυθμό του. Ο Βρετανός βρισκόταν 8 δλ. πίσω από τον Verstappen και 7,5 εμπρός από τον Russell. Η Ferrari κάλεσε στα pits και τον Leclerc για τη μαλακή γόμα, παρότι ο Μονεγάσκος είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα.

Σύντομα, ο Sainz βρέθηκε πίσω από τον Gasly, τον οποίο προσπέρασε με ευκολία, καθώς ο Γάλλος δεν είχε κάνει pit stop. Όταν το έκανε, έχασε χρόνο με το μπουλόνι του εμπρός δεξιού τροχού, και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Leclerc. H Mercedes στο μεταξύ, είδε ότι διαθέτει πολύ ανταγωνιστικό ρυθμό αγώνα και χαμηλή φθορά ελαστικών (παρά τη μαλακή γόμα), λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας ασφαλτοτάπητα (31 βαθμοί Κελσίου) έδωσε εντολή στους οδηγούς της να μειώσουν το ρυθμό τους σε αντίστοιχο με αυτόν του Perez (που ήταν πλέον 4ος) για να συντηρήσουν τα ελαστικά τους.

Ο Russell διαμαρτυρήθηκε αρχικά και ήθελε να επιτεθεί προς τα εμπρός. Σύντομα όμως ρώτησε αν θα μπορούσε να κάνει μόνο ένα pit stop, κάτι που τελικά δεν έγινε. Ο Gasly ήταν ταχύτατος με τη μέση γόμα και πέρασε τον Lerclerc, όπως και τον de Vries και τον Hulkenberg. Στο τέλος του 24ου γύρου, ο Hamilton επισκέφθηκε τα pits για τη μέση γόμα για να επιστρέψει στην πίστα 3 δλ. πίσω από τον Sainz, με 9 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά. Ο Russell εισήλθε στα pits στον επόμενο γύρο και κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον Ocon και πίσω από τον Stroll, στην 6η θέση.

Εφόσον οι βασικοί του αντίπαλοι είχαν εισέλθει στα pits, το έκανε και ο Verstappen, για τη σκληρή γόμα. Σύντομα, οι δύο Mercedes βρέθηκαν σε απόσταση βολής από τους προπορευόμενους, όταν ο Russell ανέφερε βροχή στη στροφή 5, αλλά τελικά ήταν σταγονίδια ιδρώτα από το πρόσωπό του, που είχαν εκτοξευθεί στο εσωτερικό της καλύπτρας του κράνους του.

Ο Hamilton πέρασε τον Sainz και ο Russell τον Stroll με ευκολία, σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο, έχοντας ήδη ξεκινήσει το κυνήγι του Sainz. Ήταν εμφανές ότι η αναβαθμισμένη (στο Μονακό) Mercedes ήταν ξεκάθαρα το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο στην πίστα της Βαρκελώνης, με διαφορά από το 3ο, που έδειχνε να είναι η Ferrari, ενώ ο ρυθμός αγώνα της Aston Martin δεν ήταν ανταγωνιστικός ούτε με το δεύτερο σετ μαλακής γόμας. O Perez, που είχε κάνει το πρώτο του pit stop, πέρασε εμπρός από τον Alonso με ευκολία στον 31ο γύρο, για να βρεθεί στην 8η θέση και σύντομα ξεπέρασε και το εμπόδιο των Tsunoda και Ocon.

Παράλληλα, ο Russell είχε καλύψει τη διαφορά 7 δλ. από τον Sainz, κινούμενος 6-7 δέκατα του δλ. ταχύτερα από τη Ferrari στη μάχη για την τελική θέση του βάθρου. Στον 35ο γύρο, ο Βρετανός πέρασε τον ανυπεράσπιστο Sainz. Παράλληλα, ο Stroll εισήλθε στα pits για τη σκληρή γόμα και σύντομα αντέδρασε και η Alpine με τον Ocon.

O Sainz είχε πλέον πίσω του τον Perez, ο οποίος είχε τη δυνατότητα να κινηθεί έως και 1,2 δλ. ταχύτερα. Στον 41ο γύρο, η Ferrari κάλεσε τον Sainz στα pits για τη σκληρή γόμα, και το ίδιο έκανε και με τον Leclerc, o οποίος είχε ζητήσει τη μαλακή γόμα για τους τελευταίους 25 γύρους, για να λάβει αρνητική απάντηση. O Ισπανός επέστρεψε στην πίστα στην 6η θέση, πίσω από τον Alonso, που δεν είχε κάνει ακόμα δεύτερο pit stop. Ο Alonso εισήλθε στα pist στο τέλος του 44ου γύρου για τη σκληρή γόμα, για να πέσει 10ος.

Η Mercedes αντέδρασε στο pit stop του Sainz, παρότι ο Russell ανέφερε ότι τα ελαστικά του βρίσκονταν σε πολύ καλή κατάσταση. Ο Russell έπεσε 12 δλ. πίσω από τον Perez και άρχισε να γράφει ταχύτερους γύρους με την καινούργια μαλακή γόμα για να κινηθεί έως και 1,4 δλ. ταχύτερα από τον Μεξικανό αρχικά.

Παράλληλα, ο Alonso είχε βρει πολύ καλό ρυθμό με τη σκληρή γόμα και έχοντας προσπεράσει τους Zhou, Tsunoda, ασκούσε πίεση στον Ocon για την 7η θέση. Παρά την άμυνα του Γάλλου που ήρθε πολύ αργά, ο Alonso δεν σήκωσε το πόδι από το γκάζι και πέρασε μπροστά.

Ο Zhou επιτέθηκε από την εξωτερική στον Tsunoda στην 1η στροφή και είχε βρεθεί για λίγο μπροστά, πριν αναγκαστεί να κατευθυνθεί προς το χώρο διαφυγής για να αποφύγει τη σύγκρουση, καθώς ο Ιάπωνας δεν υποχώρησε καθόλου. Οι αγωνοδίκες επέβαλαν ποινή 5 δλ. στον Tsunoda για το συμβάν.

Ο Hamilton επισκέφθηκε τα pits για τη μαλακή γόμα, όπως και ο Perez για ένα καινούργιο σετ μαλακών ελαστικών. Το ίδιο έκανε και ο Verstappen, που είχε παράπονα από τη σκληρή γόμα, ότι υπερθερμαίνονταν τα εμπρός ελαστικά στο φρενάρισμα. Στον 53ο γύρο, ο Perez πέρασε με ευκολία τον Sainz για την 4η θέση, για να βρεθεί 9 δλ. πίσω από τον Russell, σημειώνοντας παράλληλα έναν καταπληκτικό ταχύτερο γύρο, για να αρχίσει να καλύπτει τη διαφορά με ρυθμό 0,8 δλ. ανά γύρο αρχικά.

Ο Perez δέχθηκε εντολή να τα δώσει όλα στους τελικούς γύρους, αλλά δεν είχε το ρυθμό να πλησιάσει τον Russell. O Alonso συμβιβάστηκε με την 7η θέση πίσω από τον team-mate του και υποσχέθηκε στον ασύρματο ότι δεν επρόκειτο να επιτεθεί, παρότι ήταν ταχύτερος. Ο Leclerc έφτασε 0,9 δλ. μακριά από τη βαθμολογούμενη δεκάδα, έχοντας εκκινήσει από το pit lane, αλλά δεν κατάφερε να κάνει κάτι στο τρενάκι μονοθεσίων στο οποίο είχε βρεθεί στο τέλος. Ενώ εχθές είχε υπερβολική υπερστροφή, σήμερα ο περιορισμός του Leclerc ήταν το εμπρός μέρος της Ferrari.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!