F1-GP Ισπανίας: Κυρίαρχη pole του Max Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε την πρώτη του pole position στο GP Ισπανίας, εμπρός από τον Carlos Sainz και τον Lando Norris, στις απρόβλεπτες κατατακτήριες δοκιμές που είδαν πολλούς απρόβλεπτους αποκλεισμούς.

F1-GP Ισπανίας: Κυρίαρχη pole του Max Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε την πρώτη του pole position στο GP Ισπανίας, εμπρός από τον Carlos Sainz και τον Lando Norris, στις απρόβλεπτες κατατακτήριες δοκιμές που είδαν πολλούς απρόβλεπτους αποκλεισμούς.

Ο Max Verstappen θα εκκινήσει το GP Ισπανίας της Κυριακής από την pole position για πρώτη φορά στην καριέρα του. Ο Ολλανδός οδηγός κυριάρχησε στις κατατακτήριες δοκιμές, και δεν χρειάστηκε καν να ολοκληρώσει τη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του στο τελικό σκέλος, όπου δεν είχε κάνει καλό πρώτο sector. Ο Verstappen ήταν ο μοναδικός οδηγός που είχε στη διάθεσή του δύο καινούργια σετ ελαστικών μαλακής γόμας για το Q3.

Αυτή είναι η πρώτη pole position της Red Bull στη Βαρκελώνη από το 2011. O Verstappen δήλωσε ότι το μονοθέσιο της Red Bull ήταν πολύ καλό και βρισκόταν σε «ράγες» στις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό του επέτρεψε να κινηθεί 0,462 δλ. ταχύτερα από τον Carlos Sainz με την αναβαθμισμένη Ferrari. Ο Ισπανός δήλωσε ότι πήρε το μέγιστο από το μονοθέσιό του και ευελπιστεί να μετατρέψει τη 2η θέση εκκίνησης σε έναν τερματισμό στο βάθρο αύριο.

Εκπληκτική επίδοση σημείωσε ο Lando Norris με τη McLaren, που δήλωσε έκπληκτος από την 3η θέση που κατέλαβε, αν και το βρετανικό μονοθέσιο του έχει επιτρέψει να κάνει πολύ καλές εμφανίσεις ορισμένα Σάββατα. Ο νεαρός Βρετανός βρέθηκε μόλις 58 χλστ. του δλ. πίσω από τον Sainz και 24 χλστ. εμπρός από τον Pierre Gasly.

Ωστόσο, ο Γάλλος έχει κληθεί να συναντήσει τους αγωνοδίκες για δύο διαφορετικά περιστατικά στο Q1, όπου παρεμπόδισε τους Verstappen και Sainz, και δέχθηκε 2 ποινές 3 θέσεων. H Alpine συνέχισε να δείχνει την καλή εικόνα που είχε και στο Μονακό, αν και ο Γάλλος δεν ήταν ευχαριστημένος από το γύρο του στο Q3.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ισπανίας


Στην 5η θέση βρέθηκε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes, μόλις 2 χλστ. του δλ. πίσω από τον Gasly. O Βρετανός δεν ήταν απόλυτα ευχαριστημένος από την τελική του προσπάθεια στο Q3 με φρέσκα ελαστικά, λόγω υπερστροφής στη στροφή 10, που του κόστισε 0,2 δλ. O Lance Stroll σημείωσε την 6η ταχύτερη επίδοση με την Aston Martin, και είναι η πρώτη φορά που βρίσκεται φέτος εμπρός από τον team-mate του Fernando Alonso σε κατατακτήριες δοκιμές.

Ο Ισπανός τραυμάτισε το δάπεδο του μονοθεσίου του με μία έξοδο στην αμμοπαγίδα της τελευταίας στροφής στο Q1 και περιορίστηκε στην 9η θέση στον αγώνα της πατρίδας του. Ο Alonso δήλωσε ότι αυτό του κόστιζε 0,2 δλ. στο γύρο, αλλά παραδέχθηκε ότι δεν ήταν η καλύτερη εμφάνισή του, έχοντας πατήσει στο νωπό μέρος της πίστας στη στροφή 10.

Στην 7η θέση κατετάγη ο Esteban Ocon με τη δεύτερη Alpine, εμπρός από τον εκπληκτικό για μία ακόμη φορά Nico Hulkenberg με τη Haas. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Oscar Piastri με τη δεύτερη McLaren, έχοντας κάνει λάθος στο 3ο sector. Ωστόσο, η βρετανική ομάδα, όπως και η Alpine, είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της στο Q3, κάτι που δεν συνέβη με κορυφαίες ομάδες όπως οι Red Bull, Ferrari και Mercedes.

Σοκ αποτέλεσε ο αποκλεισμός του Sergio Perez στο Q2, λόγω δύο εξόδων από την πίστα, όπως και του George Russell, ο οποίος είχε επαφή με τον team-mate του στη Mercedes, Lewis Hamilton στο δεύτερο σκέλος. Ακόμη μεγαλύτερη αρνητική έκπληξη ήταν το γεγονός ότι ο Charles Leclerc κατέληξε στην προτελευταία θέση, γεγονός που ο ίδιος απέδωσε σε πρόβλημα με το μονοθέσιό του, καθώς δεν είχε πρόσφυση από τα πίσω ελαστικά στις αριστερές -πιο αργές- στροφές, ενώ η συμπεριφορά της SF-23 ήταν κανονική στις γρήγορες δεξιές.

Q2

O Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο sector, αλλά λόγω ενός λάθους αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του προσπάθεια. Στη δεύτερη όμως, κινήθηκε ταχύτερα στο 1ο και το 3ο sector για να γίνει ο δεύτερος οδηγός που κατάφερε να κατέβει κάτω από το 1:13. Παράλληλα, ο team-mate του στη Mercedes, George Russell, έκανε παράπονα για αναπηδήσεις και δεν μπορούσε να αναπτύξει τις κατάλληλες θερμοκρασίες για να κάνει τα ελαστικά του να λειτουργήσουν.

Ο Perez έκανε λάθος στον πρώτο του γρήγορο γύρο με καινούργιο σετ μαλακής γόμας ελαστικών, καθώς πάτησε στο υγρό kerb της εισόδου της στροφής 5 και βγήκε στην αμμοπαγίδα. Λίγο αργότερα, ο Hamilton βρέθηκε πολύ κοντά στον Russell στο ξεκίνημα της τελικής τους προσπάθειας, καθώς ο νεαρός Βρετανός (μαζί με τον Tsunoda, που βρισκόταν μπροστά του), είχε επιβραδύνει στο τέλος του γύρου προετοιμασίας για να μην εμποδίσει τον Verstappen, που βρισκόταν σε γρήγορο γύρο. Ο Russell άφησε και τον Sainz  -επίσης σε γρήγορο γύρο- να περάσει. Μέχρι τότε, ο Hamilton είχε βρεθεί ακριβώς πίσω από τον team-mate του.

Οι δύο Mercedes ξεκίνησαν σχεδόν μαζί τη γρήγορη προσπάθειά τους, και ο Hamilton, πιστεύοντας ότι ο Russell του έδινε slipstream, καθώς είχε κινηθεί προς τα δεξιά για να επωφεληθεί με τη σειρά του από το slipstream του Sainz. Συνεπώς, ο Hamilton προσπάθησε να προσπεράσει από την εξωτερική. O Russell δεν τον είχε δει, και κατευθύνθηκε προς την αγωνιστική γραμμή, προκαλώντας επαφή μεταξύ τους, που τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή του Hamilton. Οι δύο οδηγοί της Mercedes κλήθηκαν να παρουσιαστούν ενώπιον των αγωνοδικών για το συμβάν.

Παράλληλα, ο Perez δεν κατάφερε να κάνει τα ελαστικά του να λειτουργήσουν στην τελική του προσπάθεια, έπειτα από την έξοδο που είχε νωρίτερα και έμεινε εκτός δεκάδας. Αποτέλεσμα όλων αυτών των συμβάντων ήταν να αποκλειστούν  από το τελικό σκέλος ο Perez (11ος) καθώς και ο Russell (12ος), μαζί με τον Guanyu Zhou και τους οδηγούς της AlphaTauri.

Q1

Λόγω της απειλής βροχής, σχεδόν όλοι οι οδηγοί (πέραν από αυτούς της Ferrari και τον Logan Sargeant), βγήκαν στην πίστα από νωρίς για να γράψουν χρόνο όσο η πίστα ήταν ακόμα στεγνή, αν και τελικά δεν έβρεξε ποτέ. Ο Tsunoda αιφνιδιάστηκε από ένα βρεγμένο τμήμα της πίστας στην έξοδο της στροφής 11 και είχε τετ-α-κέ, καταστρέφοντας ένα σετ μαλακών ελαστικών.

Ο team-mate του Ιάπωνα, Nyck de Vries είχε ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών στο ίδιο σημείο, ενώ και ο Valtteri Bottas έχασε τον έλεγχο της Alfa Romeo του εκεί. Εκτός πίστας βρέθηκε επίσης ο Alex Albon, καθώς και ο Fernando Alonso στην τελευταία στροφή, προκαλώντας μικρές ζημιές στο δάπεδο της Aston Martin, την οποία οι μηχανικοί της ομάδας επισκεύασαν με μονωτική ταινία, γεγονός που σίγουρα δεν προσέδιδε την καλύτερη εφικτή αεροδυναμική απόδοση.

Η διεύθυνση αγώνων αποφάσισε να διακόψει τη διαδικασία με κόκκινη σημαία, απόφαση που φάνηκε λίγο πρόωρη, καθώς κανένα μονοθέσιο δεν έμεινε ακινητοποιημένο στην πίστα, αλλά υπήρχαν πολλά χαλίκια στην άσφαλτο. Μόνο 7 οδηγοί είχαν προλάβει να σημειώσουν χρόνο, με την επίδοση του Nico Hulkenberg (που ήταν ταχύτερος), να έχει ακυρωθεί λόγω παράβασης ορίων πίστας.

Στην επανεκκίνηση της διαδικασίας, οι Ferrari ήταν οι πρώτες που βγήκαν στην πίστα, για να προλάβουν τη βροχή. Ο de Vries είχε ένα τετ-α-κέ στο βρεγμένο σημείο της πίστας μεταξύ των στροιφών 11 και 12. Ο Sainz αναγκάστηκε να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι μεταξύ των δύο τελευταίων στροφών σε γρήγορη προσπάθειά του, όταν βρήκε μπροστά του τον Gasly, σε ένα περιστατικό που οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν έπειτα από το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών.

Έπειτα από το δεύτερο γρήγορο γύρο του, ο Leclerc δεν είχε καταφέρει να βγει από τη ζώνη αποκλεισμού, όπου βρέθηκε και ο Perez. Ο Μονεγάσκος, που ανέφερε ότι κάτι δεν λειτουργούσε σωστά με τα πίσω ελαστικά του, σταμάτησε για ζύγισμα, χάνοντας λίγο χρόνο, και αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει και δεύτερο σετ μαλακής γόμας ελαστικών, όπως και όλοι οι οδηγοί, πέραν του Verstappen. Ο Ολλανδός παρεμποδίστηκε από τον Gasly, σε ένα περιστατικό το οποίο θα διερευνούσαν οι αγωνοδίκες.


Το σοκ από το πρώτο σκέλος της διαδικασίας κατατακτήριων δοκιμών ήταν το γεγονός ότι ο Leclerc αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαδικασίας, και παρά το καινούργιο σετ ελαστικών, οι χρόνοι του δεν ήταν ανταγωνιστικοί. Ο Leclerc αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα έλλειψης πρόσφυσης από τα πίσω ελαστικά στις αριστερές στροφές, ενώ στις δεξιές η συμπεριφορά ήταν κανονική, γεγονός που τον έκανε να υποπτεύεται ότι η Ferrari του αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα, το οποίο οι μηχανικοί της ομάδας διερευνούσαν μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών.

Ο Μονεγάσκος βρέθηκε στην προτελευταία θέση, μεταξύ των δύο Williams, ενώ ο Sainz ήταν 4ος. Στο Q1 αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας επίσης ο Valtteri Bottas, ενώ ο team-mate του στην Alfa Romeo, Guanyu Zhou ήταν 10ος και ο Kevin Masnussen (Haas), ενώ ο Hulkenberg ήταν 5ος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!