F1: Επιστροφή στην ταχεία χάραξη για τη Βαρκελώνη

Ανακοινώθηκε επίσημα ότι φέτος η Formula 1 θα επιστρέψει στη χάραξη της πίστας της Βαρκελώνης που χρησιμοποιούσε πριν από το 2007, χωρίς το chicane στο τελικό sector.

F1: Επιστροφή στην ταχεία χάραξη για τη Βαρκελώνη

Ανακοινώθηκε επίσημα ότι φέτος η Formula 1 θα επιστρέψει στη χάραξη της πίστας της Βαρκελώνης που χρησιμοποιούσε πριν από το 2007, χωρίς το chicane στο τελικό sector.

H πίστα της Βαρκελώνης, που φιλοξενεί το GP Ισπανίας, το οποίο φέτος θα διεξαχθεί 2-4 Ιουνίου, θα επιστρέψει στην αρχική της χάραξη, που χρησιμοποιήθηκε στη Formula 1 από το 1991 έως το 2006, αφαιρώντας το αργό chicane που είχε αντικαταστήσει την ταχύτατη προτελευταία στροφή, όπως είχε αναφερθεί το Δεκέμβριο ότι θα συμβεί. Η χάραξη που θα χρησιμοποιηθεί φέτος είναι πιο δημοφιλής μεταξύ των οδηγών, αφού τους προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική πρόκληση, με δύο ταχύτατες στροφές να ολοκληρώνουν το γύρο.

Το chicane των στροφών 14/15 είχε προστεθεί στη χάραξη της πίστας της Βαρκελώνης το 2007, εν μέρει για λόγους ασφάλειας, αλλά και με την ελπίδα ότι αυτή η αλλαγή θα βοηθούσε περισσότερο τα προσπεράσματα στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, επιτρέποντας στα μονοθέσια να ακολουθήσουν το προπορευόμενο από πιο κοντά, χωρίς να επηρεάζονται τόσο πολύ από το διαταραγμένο αέρα.

Η αλλαγή αυτή δεν αντιμετωπίστηκε θετικά, ούτε από τους οδηγούς, ούτε από τους οπαδούς και η επιστροφή στην παλιά χάραξη φαίνεται ότι θα καλωσοριστεί από όλους. Η μετάβαση στην παλιά χάραξη προχώρησε φέτος λόγω της διαμόρφωσης της σύγχρονης γενιάς μονοθεσίων, που τους επιτρέπει να πλησιάζουν πιο πολύ το προπορευόμενο, ακόμα και σε γρήγορες στροφές, χωρίς να υπάρχει τόσο μεγάλη απώλεια αεροδυναμικού φορτίου.

Επίσης, τα τελευταία χρόνια έχει μεγαλώσει ο χώρος διαφυγής στο συγκεκριμένο τμήμα της πίστας. Με την προσθήκη μπαριέρων TecPro, η παλιά χάραξη πέρασε από την απαιτούμενη διαδικασία έγκρισης της FIA, με τον διευθυντή αγώνων της F1, Niels Wittich και τον επικεφαλής ασφάλειας σε πίστες και ράλλυ, Stuart Robertson. Μεγαλύτερος χώρος διαφυγής υπάρχει πλέον και στην πρώτη στροφή, ο οποίος έχει κλίση 5% για να επιβραδύνει τα οχήματα που έχουν βγει εκτός πίστας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!