F1: Διαθέσιμη το 2023 η χάραξη της Βαρκελώνης χωρίς το chicane

H Formula 1 και άλλες κατηγορίες θα έχουν το 2023 τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη χάραξη της Βαρκελώνης χωρίς το τελευταίο chicane, καθώς οι ιθύνοντες της πίστας σκοπεύουν να την κατοχυρώσουν για έγκριση στη FIA.

F1: Διαθέσιμη το 2023 η χάραξη της Βαρκελώνης χωρίς το chicane

H Formula 1 και άλλες κατηγορίες θα έχουν το 2023 τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη χάραξη της Βαρκελώνης χωρίς το τελευταίο chicane, καθώς οι ιθύνοντες της πίστας σκοπεύουν να την κατοχυρώσουν για έγκριση στη FIA.

Από το 2007, η Formula 1 διεξάγει το GP Ισπανίας στη χάραξη της πίστας της Βαρκελώνης στην οποία ένα chicane (στροφές 14/15) έχει αντικαταστήσει την ταχύτατη προτελευταία στροφή, σε μία προσπάθεια αύξησης των ευκαιριών προσπεράσματος, η οποία όμως δεν πέτυχε και τόσο πολύ.

Αυτή είναι η χάραξη που έχει δεχθεί έγκριση Grade 1 από τη FIA, αλλά οι ιθύνοντες της πίστας σκοπεύουν να κατοχυρώσουν για ομολογκασιόν και τη χάραξη χωρίς το chicane, με δύο γρήγορες στροφές να οδηγούν στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, όπως συνέβαινε μεταξύ 1991 και 2006.

Τα σύγχρονα μονοθέσια της Formula 1, όντας πιο άκαμπτα λόγω αεροδυναμικής διαμόρφωσης και απλοποιημένων αναρτήσεων, δεν συμπαθούν επιθετικά kerb όπως αυτά που υπάρχουν στο chicane της Βαρκελώνης. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία ομολογκασιόν της αρχικής χάραξης, η Formula 1 θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την παλαιά χάραξη.

Ένας εκπρόσωπος Τύπου της πίστας της Βαρκελώνης δήλωσε: «Η περιοχή του chicane δεν θα τροποποιηθεί. Αυτό που θα γίνει είναι να περάσει από ομολογκασιόν η χάραξη χωρίς το chicane για αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στη συνέχεια, κάθε διοργανωτής μπορεί να αποφασίσει ποια διαμόρφωση της χάραξης προτιμά».

Αυτή η περιοχή της πίστας έχει δεχθεί πολυάριθμες τροποποιήσεις ανά τα χρόνια, με το chicane να χρησιμοποιείται στο MotoGP το 2017, έπειτα από το θανατηφόρο ατύχημα του αναβάτη του Moto2, Luis Salom το 2016. Το χειμώνα 2017-2018 οι ιθύνοντες της πίστας της Βαρκελώνης επέκτειναν τις αμμοπαγίδες στην εξωτερική της προτελευταίας στροφής της παλαιάς χάραξης, συνεπώς το MotoGP αγωνίζεται σε αυτήν το 2018 έκτοτε.

F1 - Guanyu Zhou (Alfa Romeo), GP Ισπανίας 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!