F1: Ξεκίνησαν τα shakedown των νέων μονοθεσίων

Οι ομάδες των Alfa Romeo και Red Bull ήταν οι πρώτες που κατέβηκαν στην πίστα με τα φετινά τους μονοθέσια για ένα shakedown, με τη Haas να τις ακολουθεί.

F1: Ξεκίνησαν τα shakedown των νέων μονοθεσίων

Οι ομάδες των Alfa Romeo και Red Bull ήταν οι πρώτες που κατέβηκαν στην πίστα με τα φετινά τους μονοθέσια για ένα shakedown, με τη Haas να τις ακολουθεί.

Τα πρώτα μονοθέσια Formula 1 του 2023 βγήκαν στην πίστα για πρώτη φορά. Οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους δύο ημέρες κινηματογράφησης κατά τη διάρκεια της σεζόν. Σε αυτές, οι ομάδες μπορούν να διανύσουν μέγιστη απόσταση 100 χλμ., χρησιμοποιώντας ελαστικά επίδειξης, τα οποία είναι περίπου 5 δλ. στο γύρο πιο αργά από τα αγωνιστικά.

Πολλές από τις ομάδες επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν μία από αυτές τις ημέρες πριν από την έναρξη των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, για να κάνουν έναν αρχικό έλεγχο (shakedown) ότι όλα τα συστήματα του καινούργιου τους μονοθεσίου λειτουργούν σωστά. Όλες οι ομάδες αναμένεται να κάνουν shakedown αυτές τις ημέρες. Williams και Aston Martin θα χρησιμοποιήσουν τη δεύτερη ημέρα κινηματογράφησης στο Μπαχρέιν, πριν την έναρξη του τριήμερου τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης (23-25 Φεβρουαρίου).

Το πρώτο φετινό μονοθέσιο που είδαμε την Παρασκευή στην πίστα (της Βαρκελώνης) ήταν η C43 της Alfa Romeo, στην οποία είδαμε ορισμένες ενδιαφέρουσες τεχνικές λεπτομέρειες. Η βασιζόμενη στο Hinwil ομάδα έχει τροποποιήσει τη διάταξη των ψυγείων (που έχουν μεγαλύτερη κλίση φέτος) και για τα καλύμματά τους έχει συνδυάσει στο εμπρός μέροςλύση παρόμοια με της Ferrari, όσον αφορά το σχεδιασμό της εισαγωγής αέρα, με το πίσω μέρος της Red Bull, που κατεβαίνει προς τα κάτω.

Το splitter κάτω από τα πόδια του οδηγού είναι διπλό όπως συνέβαινε πέρυσι με τη Ferrari και με την Aston Martin. Επίσης, η Alfa Romeo δεν είχε το οδοντωτό δάπεδο που είχαμε δει στις ψηφιακές εικόνες της παρουσίασης, αλλά μία λύση που έμοιαζε αρκετά με την τελευταία έκδοση της περυσινής Red Bull. Στην πίσω ανάρτηση, έχει διατηρηθεί γεωμετρία pushrod, όπως και στον εμπρός άξονα. H Alfa Romeo κατασκευάζει το δικό της περίβλημα κιβωτίου, οπότε διαφοροποιείται από το σχεδιασμό της Ferrari (και της Haas) στην πίσω ανάρτηση.

Η Alfa Romeo έχει αλλάξει και το σχεδιασμό της εμπρός ανάρτησης, με τα επάνω ψαλίδια να έχουν έντονη ανοδική τάση προς το πλαίσιο, ίσως για να αποτρέπουν με τη γεωμετρία τους τη βύθιση του εμπρός μέρους κατά το φρενάρισμα (anti-dive), όπως έχει κάνει από το 2022 η Red Bull.

Shakedown στην πίστα του Silverstone πραγματοποίησε την Παρασκευή και η Red Bull με την καινούργια RB19, την οποία δεν έχουμε δει ακόμα. Όπως είχε συμβεί και πέρυσι οι λήψεις είναι πολύ μακρινές, οπότε ακόμα και με μεγέθυνση των καρέ, δεν φαίνονται λεπτομέρειες, αν και είναι σαφές ότι υπάρχουν αλλαγές στο πίσω μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων. Πιθανότατα θα πρέπει να περιμένουμε έως το τεστ του Μπαχρέιν για να έχουμε μια καλή οπτική του μονοθεσίου.

Στο Silverstone πραγματοποιεί σήμερα, Σάββατο, το shakedown της και η Haas με την VF-23, την οποία είδαμε για πρώτη φορά, καθώς στην παρουσίαση είχαν δημοσιοποιηθεί μόνο ψηφιακές εικόνες. Ο σχεδιασμός των καλυμμάτων των ψυγείων θυμίζει τον περυσινό της Ferrari, ενώ η πίσω ανάρτηση διατηρεί pullrod γεωμετρία. Στην εμπρός ανάρτηση, οι σύνδεσμοι των pushrod συναντούν το πλαίσιο σε υψηλότερο σημείο από πέρυσι. Καινούργια ήταν και η εμπρός αεροτομή, με διαφορετική διαμόρφωση στο κεντρικό της τομέα και τροποποιημένο σχεδιασμό πτερυγίων. Η πίσω αεροτομή ήταν έκδοση παραγωγής χαμηλών τιμών αεροδυναμικού φορτίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!