F1: Επιστροφή του ελάχιστου ορίου βάρους στα 798 κιλά

Το ελάχιστο όριο βάρους των μονοθεσίων της Formula 1 ήταν προγραμματισμένο να μειωθεί κατά δύο κιλά, τα οποία όμως ανακτήθηκαν, λόγω των βαρύτερων φετινών ελαστικών της Pirelli.

F1: Επιστροφή του ελάχιστου ορίου βάρους στα 798 κιλά

Το ελάχιστο όριο βάρους των μονοθεσίων της Formula 1 ήταν προγραμματισμένο να μειωθεί κατά δύο κιλά, τα οποία όμως ανακτήθηκαν, λόγω των βαρύτερων φετινών ελαστικών της Pirelli.

H FIA είχε εγκρίνει τη μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της Formula 1 για το 2023 από τα 798 στα 796 κιλά, για πρώτη φορά μετά από 36 χρόνια. Ωστόσο, οι κανονισμοί επέστρεψαν στο περυσινό όριο των 798 κιλών (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού και του εξοπλισμού του, που δεν επιτρέπεται να πέσει κάτω από τα 80 κιλά), επειδή τα καινούργια ελαστικά της Pirelli για φέτος προσθέτουν 1,5 κιλό στο συνολικό βάρος.

Οι τεχνικοί κανονισμοί προβλέπουν ότι σε αυτές τις περιπτώσεις αύξησης του βάρους των ελαστικών, το ελάχιστο όριο προσαρμόζεται αντίστοιχα αυτομάτως. Κατά συνέπεια, το όριο επέστρεψε στα 798 κ., με τη στρογγυλοποίηση της τιμής. Αυτή η ενημέρωση κοινοποιήθηκε στις ομάδες στην τελευταία τεχνική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε τις τελευταίες ημέρες, αναιρώντας την πρώτη μείωση του ελάχιστου ορίου βάρους στη Formula 1 που είχε δρομολογηθεί για πρώτη φορά από το 1987.

Αξίζει να σημειωθεί ότι έως το 2009, το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων ήταν 600 κιλά, αλλά με την προσθήκη των σύγχρονων υβριδικών μονάδων ισχύος (2014), την αύξηση του πλάτους (από 1,8 σε 2 μ. το 2017), τα πιο αυστηρά μέτρα ασφάλειας (προσθήκη halo και πιο αυστηρά crash test), καθώς και τους μεγαλύτερους τροχούς, η τιμή αυτή έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 50%, σε λιγότερο από 15 χρόνια. Παράλληλα, το μήκος των μονοθεσίων έχει αυξηθεί σημαντικά σε αυτό το χρονικό διάστημα, από τα 4,6 στα 5,6 μ. περίπου, οδηγώντας σε αναλογία 1,4 κ. ανά εκατοστό.

Τα τεχνικά τμήματα των ομάδων αυξάνουν το μήκος των μονοθεσίων τους (παρά το ανώτατο όριο 3,6 μ. που έχει τεθεί για το μεταξόνιο των μονοθεσίων), διότι με αυτό τον τρόπο μπορούν να πετύχουν καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, αξιοποιώντας μεγαλύτερη επιφάνεια αμαξώματος και δαπέδου. Παράλληλα, οι τεχνικοί προσπαθούν να απομακρύνουν τους τροχούς (που προκαλούν διαταραχές στη ροή του αέρα με την περιστροφή τους), από τις περιοχές του αμαξώματος που είναι κρίσιμες για την παραγωγή αεροδυναμικού φορτίου.

Με την περυσινή εμπειρία τους στη νέα γενιά τεχνικών κανονισμών, οι ομάδες θα προσπαθήσουν να κατασκευάσουν μονοθέσια που θα βρίσκονται κάτω του ελάχιστου ορίου των 798 κιλών, για να έχουν τη δυνατότητα να τοποθετούν έρμα για να βελτιώσουν την κατανομή βάρους. Κάποιες πηγές ισχυρίζονται ότι η διαδικασία εξέλιξης για την αφαίρεση ενός μόνο κιλού από το μονοθέσιο κοστίζει στις ομάδες 250.000 ευρώ.

F1 - Lance Stroll(Aston Martin), GP Σιγκαπούρης 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!