Πέρυσι, η Red Bull βρέθηκε στο επίκεντρο της διαμάχης που δημιουργήθηκε έπειτα από το Πρωτάθλημα του 2021, την πρώτη σεζόν που η Formula 1 επέβαλε ανώτατο όριο εξόδων στις ομάδες. Η FIA διαπίστωσε ότι η αυστριακή ομάδα υπερέβη το όριο κατά 1.864.000 λίρες Αγγλίας και κατά συνέπεια δέχθηκε πρόστιμο 7 εκατ. δολαρίων και μείωση του χρόνου μελέτης σε αεροδυναμική σήραγγα και CFD κατά 10%.
Το 2021, οι τρεις κορυφαίες ομάδες είχαν αναγκαστεί να μειώσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους για να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις του ορίου εξόδων, που είχε οριστεί στα 145 εκατ. $ για την πρώτη χρονιά εφαρμογής του. Η Red Bull σημείωσε υπέρβαση παρότι είχε αναγκαστεί να μειώσει το προσωπικό της κατά 154 άτομα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Red Bull Technology, η οποία κατασκευάζει τα μονοθέσια της ομάδας, μείωσε τον αριθμό των εργαζομένων σε αυτήν από 875 το 2020, σε 721 το 2021, με περίπου 100 άτομα να αποχωρούν το τμήμα σχεδιασμού, αν και αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι εργάζονταν εγχειρήματα σχετικά με τη Formula 1.
Η «αφαίμαξη» προσωπικού είχε ως αποτέλεσμα η Red Bull να έχει το 2021 λιγότερους υπαλλήλους από τις ομάδες των Mercedes, Alpine, McLaren και Williams. Συγκριτικά, η Mercedes αποδέσμευσε 59 εργαζόμενους, αλλά συνέχισε να διαθέτει περίπου 300 περισσότερους υπαλλήλους από τη Red Bull. Αυτό, ίσως αποκαλύπτει ότι οι μέσες απολαβές στην ομάδα της Red Bull (160.000 ευρώ ανά έτος το 2021) είναι υψηλότερες από ό,τι στη Mercedes (123.000 ευρώ ανά έτος), ωστόσο τα δεδομένα ενδέχεται να παραμορφώνονται από πολύ υψηλούς μισθούς ανώτατων στελεχών.
Όπως αποκαλύπτει ο παρακάτω πίνακας, τα στοιχεία του οποίου προέρχονται από το Motorsport-Total, το συνολικό budget των κορυφαίων ομάδων, δεν έχει μεταβληθεί πάρα πολύ. Ο συνολικός προϋπολογισμός της ομάδας της Mercedes μειώθηκε από σχεδόν 395 σε 356 εκατ. €, ενώ της Red Bull παραμένει λίγο πάνω από τα 370 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό συμβαίνει διότι το budget cap της F1 καλύπτει μόνο τα έξοδα σχεδιασμού, εξέλιξης και κατασκευής των μονοθεσίων των ομάδων και τα μεταφορικά του εξοπλισμού τους στους αγώνες. Τα δεδομένα από τις Ferrari και Sauber, που εδρεύουν εκτός Αγγλίας, δεν είναι διαθέσιμα.
Οι οικονομικοί κανονισμοί της F1 ορίζουν ότι από το budget cap εξαιρούνται οι απολαβές των οδηγών και τριών υψηλόβαθμων στελεχών των ομάδων, έξοδα μάρκετινγκ, μετάβασης του προσωπικού στους αγώνες και διαμονής. Για τις κορυφαίες ομάδες, οι απολαβές των οδηγών αποτελούν πολύ μεγάλο έξοδο, ενώ για τις μικρότερες δεν ισχύει αυτό. Αξίζει να αναφερθεί επίσης, ότι το 2021 πραγματοποιήθηκε ένας επιπλέον αγώνας σε σύγκριση με το 2019, αυξάνοντας το κόστος της σεζόν κατά περίπου 1,2 εκατ. δολάρια.
Σε σύγκριση με το 2019, η Mercedes ξόδεψε σχεδόν 44 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα το 2021 και παράλληλα πενταπλασίασε σχεδόν το κέρδος της: από 16,6 εκατ. € το 2019, σε 77,8 εκατ. € το 2021. Ωστόσο, ο επικεφαλής της Alpine, Otmar Szafnauer δήλωσε ότι αν και μικρότερες ομάδες σαν την Alpine ευνοήθηκαν αρχικά από την εφαρμογή του budget cap, καθώς δεν χρειάστηκε να αποδεσμεύσουν προσωπικό, τώρα οι κορυφαίες ομάδες προσπαθούν να βρουν «παραθυράκια» στους οικονομικούς κανονισμούς, μεταφέροντας προσωπικό μεταξύ των τμημάτων τους.
Ο Otmar Szafnauer δήλωσε: «Νομίζω ότι όταν όλοι έχουν το σωστό μέγεθος, χάνεις λίγο. Νομίζω ότι αυτό που κάνουν τώρα μερικές από τις άλλες ομάδες -οι μεγαλύτερες- είναι ότι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν ή να κατανοήσουν καλύτερα που υπάρχουν κάποια παραθυράκια ή κάποιες οργανωτικές αλλαγές που μπορείς να κάνεις για να βάλεις περισσότερους ανθρώπους κάτω από το όριο προϋπολογισμού. Και εμείς δεν έχουμε φτάσει ακόμα εκεί».
«Έχουν ήδη φτάσει εκεί, λένε: ναι, ξεφορτώθηκα 100 άτομα, αλλά τώρα θέλω να τα προσλάβω πίσω. Επειδή μπόρεσα κάτω από αυτό το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού να βρω θέσεις για αυτούς, όπου είτε δεν υπολογίζονται ως άτομο πλήρους απασχόλησης, είτε αναλαμβάνουν δραστηριότητες μάρκετινγκ ή ό,τι άλλο είναι, ή εργάζονται σε ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος για κάποιο διάστημα» (όπως κάνουν οι Red Bull και Mercedes -για λογαριασμό της Ineos- για το America’s Cup).
«Και εμείς δεν έχουμε φτάσει ακόμα εκεί. Οπότε νομίζω ότι αυτό το πλεονέκτημα του να είσαι αρχικά ακριβώς στο όριο, εξανεμίζεται». Ο Szafnauer δήλωσε ότι η Alpine διαθέτει ένα τεχνολογικό τμήμα που εργάζεται εκτός της F1, αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ μικρό: «Το έχουμε ξεκινήσει αυτό, Έχουμε μια ομάδα, αλλά είναι μικροσκοπική, περίπου δύο άτομα. Κατασκευάζουμε ένα στήριγμα βραχίονα για σκι, υπάρχουν τρία εγχειρήματα σε εξέλιξη, συμπεριλαμβανομένων εξαρτημάτων για το αυτοκίνητο της Alpine».
«Δεν χρησιμοποιούμε πόρους από το τμήμα σχεδιασμού μας. Χρησιμοποιούμε μερικούς από τους κατασκευαστικούς μας πόρους για να κατασκευάσουμε εξαρτήματα όπως η πίσω αεροτομή της Alpine (Α110), γίνεται κάποια εργασία στο CFD και τις τεχνολογίες επικάλυψης, αλλά όχι πολύ. Και στη συνέχεια έρχονται εξωτερικές εταιρείες για βοήθεια στο σχεδιασμό».
«Είχαμε κάποιους ανθρώπους που θα αποχωρούσαν. Και θα μπορούσαμε να τους χρησιμοποιήσουμε για να βοηθήσουμε το αυτοκίνητο της Alpine. Έτσι, αυτό κάναμε. Δεν το δημιουργήσαμε για να μπορέσουμε να χωρέσουμε ανθρώπους εκεί μέσα από την άποψη του ανώτατου προϋπολογισμού. Υπάρχει, αλλά όπως είπα, έχουμε δύο άτομα, όχι εκατοντάδες».