Στο τέλος του 2021, η Honda αποχώρησε επίσημα από τη Formula 1, καθώς με την εστίασή της να στρέφεται προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αισθάνθηκε ότι δεν μπορούσε να δικαιολογήσει την παρουσία της σε μία κατηγορία όπου κυριαρχούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, η ιαπωνική εταιρεία συνέχισε να εμπλέκεται στη Formula 1, καθώς εκμίσθωσε τη χρήση της πνευματικής της ιδιοκτησίας στη Red Bull.
Μπορεί οι κινητήρες της αυστριακής ομάδας και της AlphaTauri να ονομάζονται Red Bull Powertrains, ωστόσο η Honda είναι αυτή που τους κατασκευάζει, συναρμολογεί και συντηρεί, έως το τέλος του 2025, δηλαδή έως το τέλος της ισχύος σημερινών τεχνικών κανονισμών για τους υβριδικούς V6.
Φέτος, η ιαπωνική μάρκα αύξησε την παρουσία του ονόματός της στο αμάξωμα των δύο ομάδων της Red Bull από το GP Ιαπωνίας, όπου ο Max Verstappen κατέκτησε μαθηματικά και τον φετινό τίτλο. Από το 2026, η Red Bull Powertrains θα κατασκευάζει τις δικές της μονάδες ισχύος. Αφότου οι διαπραγματεύσεις της Red Bull με την Porsche ναυάγησαν, η αυστριακή ομάδα ανέφερε ότι είναι ανοιχτή σε πιθανή μελλοντική συνεργασία με την Honda.
H Audi έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα εισέλθει στην F1 το 2026 με εργοστασιακή ομάδα τη Sauber, καθώς τότε οι μονάδες ισχύος θα είναι πιο απλοποιημένες (με την αφαίρεση της MGU-H) και φθηνότερες, ενώ η παραγόμενη ισχύς θα διαμοιράζεται σχεδόν ισόποσα μεταξύ V6 και υβριδικού συστήματος, δίνοντας περισσότερη έμφαση στην ηλεκτρική ενέργεια.
Η FIA είχε αρχικά θέσει προθεσμία έως τις 15 Οκτωβρίου σε κατασκευαστές μονάδων ισχύος να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να εισέλθουν στο σπορ το 2026. Αυτή η προθεσμία επεκτάθηκε έως τις 15 Νοεμβρίου. Παρότι η Porsche αναφέρει ότι εξακολουθεί να την ενδιαφέρει η Formula 1, τονίζει ότι θα πρέπει να βρει την κατάλληλη συνεργασία για να εισέλθει στο σπορ.
Αντιθέτως, η Honda έκανε γνωστές τις προθέσεις της, επιβεβαιώνοντας ότι κατέθεσε αίτηση στη FIA για το 2026. Ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Honda Racing Corporation, Koji Watanabe, δήλωσε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Honda Motor Sports Activity Plan 2023: «Ως HRC, έχουμε εγγραφεί ως κατασκευαστής μονάδων ισχύος μετά το 2026. Οι κανονισμοί της F1 από το 2026 και μετά κινούνται προς την κατεύθυνση ουδετερότητας άνθρακα και προωθείται η ηλεκτροκίνηση».
«Η ουδετερότητα άνθρακα και η ηλεκτροκίνηση που προωθεί η Honda είναι η ίδια. Οι στόχοι ταιριάζουν. Ως αγωνιστική εταιρεία, έχουμε εγγραφεί ως κατασκευαστής προκειμένου να προωθήσουμε την έρευνα για τους αγώνες. Υπάρχει επίσης το γεγονός ότι η 15η Νοεμβρίου ήταν η καταληκτική ημερομηνία. Έχουμε εγγραφεί ως κατασκευαστής προκειμένου να συνεχίσουμε».
Η απόφαση της Honda να καταθέσει αίτηση σημαίνει ότι έχει πλέον περιθώριο να αξιολογήσει αν θα προχωρήσει ή όχι στην επίσημη επιστροφή της το 2026, η οποία θα μπορούσε να γίνει είτε ανεξάρτητα, είτε σε συνεργασία με τη Red Bull. Αν δεν είχε εγγραφεί μέχρι την προθεσμία του Νοεμβρίου, τότε θα ήταν πιο δύσκολο να δηλώσει συμμετοχή για το 2026 σε μεταγενέστερη ημερομηνία και δεν θα είχε το δικαίωμα να εμπλακεί σε καμία από τις επίσημες συζητήσεις που βρίσκονται τώρα σε εξέλιξη μεταξύ των διαφόρων κατασκευαστών και της FIA.