F1: Η Mercedes δεν έχει κατανοήσει όλα τα προβλήματα της W13

H ομάδα της Mercedes στη Formula 1 παραδέχεται ότι δεν έχει κατανοήσει όλες τις… παραξενιές του φετινού της μονοθεσίου.

F1: Η Mercedes δεν έχει κατανοήσει όλα τα προβλήματα της W13

H ομάδα της Mercedes στη Formula 1 παραδέχεται ότι δεν έχει κατανοήσει όλες τις… παραξενιές του φετινού της μονοθεσίου.

Η σεζόν του 2022 ήταν η χειρότερη της Mercedes στη σύγχρονη υβριδική εποχή της Formula 1, δηλαδή με τις μονάδες ισχύος που παρουσιάστηκαν το 2014. Αν και η γερμανική ομάδα κατάφερε να κατακτήσει μία νίκη στον προτελευταίο αγώνα της σεζόν, το GP Σάο Πάολο, και σημείωσε αισθητή πρόοδο κατά τη διάρκεια της σεζόν, παραδέχεται ότι δεν έχει ανακαλύψει ακόμα όλες τις «παραξενιές» του φετινού της μονοθεσίου.

Η Mercedes W13 ήταν σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο που μπορούσε να αντλήσει το μέγιστο της απόδοσής της μόνο όταν ήταν ρυθμισμένη με πολύ μικρή απόσταση από το έδαφος, γεγονός που προκαλούσε προβλήματα porpoising και αναπηδήσεων σε ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα. Παρά τη νίκη στο GP Σάο Πάολο, στο φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι η Mercedes ήταν ξεκάθαρα η 3η καλύτερη ομάδα, πίσω και από τη Ferrari, γεγονός που σημαίνει ότι υπήρχαν συγκεκριμένες πίστες οι οποίες ευνοούσαν πολύ περισσότερο την W13.

O επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes, James Vowles, δήλωσε: «Δεν νομίζω ότι μπορούμε πραγματικά να δηλώσουμε τώρα, ή ακόμα και κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ότι γνωρίζουμε τα πάντα για τη W13. Υπήρξαν κάποια σκαμπανεβάσματα, πάρα πολλά, και αυτό είναι το μέρος αυτού που εννοούσα, ότι αυτό το μονοθέσια έχει στοιχεία που πιστεύουμε ότι καταλαβαίνουμε και κάποια από αυτά που ακόμα δεν έχουν εξηγηθεί πλήρως, ως αποτέλεσμα αυτού».

«Αλλά αν κοιτάξετε την κατεύθυνση προς την οποία θέλουμε να κινηθούμε στη συνέχεια και τη διαφορά με τους κορυφαίους, ιδίως στο ρυθμό αγώνα, κάναμε τεράστια πρόοδο και αυτό το καταφέρνεις μόνο αν κατανοήσεις που εντοπίζονται τα προβλήματά σου, και να δουλέψεις επάνω σε αυτά ως ομάδα».

Η Mercedes αναμένεται να αλλάξει το «DNA» του μονοθεσίου της ενόψει της επόμενης σεζόν, αλλά γνωρίζει ότι έχει να καλύψει πολύ μεγάλη διαφορά από τη Red Bull, όπως αποδείχθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο GP Άμπου Ντάμπι.

Ο Vowles δήλωσε: «Η αυτοπεποίθηση που έχουμε είναι ότι τώρα έχουμε τα εργαλεία στην αεροδυναμική μας σήραγγα, τα εργαλεία εξέλιξης και επιδόσεων εδώ στον οργανισμό, τα οποία παράγουν απόδοση που είναι καλύτερη από τους ανταγωνιστές και μας επιτρέπουν να προοδεύσουμε περισσότερο σε σχέση με αυτούς».

«Ωστόσο, υπάρχει ακόμη διαφορά και το Αμπού Ντάμπι το έδειξε αυτό. Αυτό πρέπει να καλυφθεί κατά τη διάρκεια του χειμώνα, και νομίζω ότι έχουμε μια πολύ καλή διαδικασία και ένα πολύ καλό σύστημα για να το κάνουμε αυτό. Αυτή η εξέλιξη που είδατε κατά τη διάρκεια της σεζόν θα συνεχιστεί και το χειμώνα, και νομίζω ότι θα είμαστε σε πολύ καλή θέση του χρόνου».

«Είμαστε μια ομάδα που έχει συνηθίσει στην επιτυχία, που έχει συνηθίσει να κερδίζει, να είναι μπροστά και φέτος δεν ήμασταν. Αυτό πραγματικά άλλαξε τον οργανισμό προς το θετικό. Είμαστε πολύ καλύτεροι ως αποτέλεσμα αυτού και έχουμε βελτιώσει τους εαυτούς μας».

«Ήταν μια πρόκληση, δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό. Δεν ήμασταν σε μια θέση στην οποία είχαμε συνηθίσει να βρισκόμαστε και πρέπει να βεβαιωθείς ότι ως αποτέλεσμα αυτού, προσαρμόζεσαι για να προχωρήσεις μπροστά, και το κάναμε. Νομίζω ότι αποδείξαμε πόσο προοδεύσαμε, αν συγκρίνουμε την αρχή της σεζόν με το τέλος της».

«Αυτή η ομάδα αναγκάστηκε να γίνει πιο δεμένη από ποτέ. Είναι πολύ εύκολο σε αυτές τις συνθήκες, σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς να διασπαστούμε, και δεν το κάναμε. Οι οδηγοί ένωσαν τις δυνάμεις τους και είμαι σίγουρος ότι έχουμε την καλύτερη σύνθεση οδηγών στο grid. Έχουμε δύο απίστευτους οδηγούς που πιέζουν ο ένας τον άλλον, αλλά δουλεύουμε ως ομάδα για να κάνουμε το μονοθέσιο καλύτερο».

«Είμαστε μια ομάδα τόσο στο Brixworth όσο και στο Brackley, αλλά και στην πίστα, και δουλεύουμε όλοι μαζί, με έναν μόνο στόχο στο μυαλό μας και αυτός δεν είναι απαραίτητα να κερδίσουμε. Είναι να σιγουρευτούμε ότι κατανοούμε το πακέτο που έχουμε, ώστε να επιστρέψουμε στις νίκες του χρόνου».

«Γνωρίζαμε πάντα ότι πρέπει να είμαστε συνετοί και να μην θέτουμε τις προσδοκίες μας με βάση το αποτέλεσμα της Βραζιλίας. Νομίζω ότι αυτή η πίστα ταίριαζε απόλυτα στο μονοθέσιό μας και όλα κύλησαν πολύ ομαλά. Το Άμπου Ντάμπι ήταν μία από τις χειρότερες πίστες για εμάς».

Ο Vowles δήλωσε ότι η ομάδα είχε δημιουργήσει έναν «πίνακα της συμφοράς», με τις πίστες στις οποίες η ομάδας θα δυσκολευόταν περισσότερο: «Αυτό είναι κάτι που έχουμε κατασκευάσει εσωτερικά και μας επιτρέπει να προβλέπουμε κάπως που θα βρίσκεται το μονοθέσιό μας σε σχέση με τα ταχύτερα αυτοκίνητα στην πίστα, και λειτούργησε αρκετά καλά».

«Είναι κάτι που στην πραγματικότητα είχε αρκετά καλή συσχέτιση κατά τη διάρκεια της σεζόν και έδειχνε ότι στο Μεξικό και τη Βραζιλία θα ήμασταν σημαντικά πιο ανταγωνιστικοί από ό,τι θα ήμασταν στο Άμπου Ντάμπι. Είναι μια συνάρτηση των ιδιοτήτων που κάνουν το μονοθέσιό μας είτε ισχυρό ή και αδύναμο και αυτό αποδείχθηκε αληθινό».

«Όσο αρνητικό κι αν ακούγεται, αυτό είναι κάτι πολύ καλό, γιατί σημαίνει ότι τις ιδιότητες του αυτοκινήτου μας που καταλαβαίνουμε, τις έχουμε κατανοήσει επαρκώς, ώστε να φαίνονται αληθινές σε πραγματικές συνθήκες και, στη συνέχεια, οι λόγοι που κρύβονται πίσω από αυτό φαίνεται ότι συσχετίζονται».

«Εν μέρει, νομίζω ότι η Ferrari κινήθηκε προς τα πίσω στο Μεξικό και τη Βραζιλία. Είναι δύσκολο να εξηγήσω το γιατί, αλλά σίγουρα δεν ήταν τόσο ανταγωνιστικές εκεί όσο ήταν προς το τέλος της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι. Ήταν ένας σκληρός αντίπαλος στο Άμπου Ντάμπι, πολύ γρήγοροι στην ευθεία και ανταγωνιστικοί συνολικά με καλή καταπόνηση ελαστικών».

«Αυτό προφανώς δεν εξηγεί γιατί μετακινηθήκαμε προς τα πίσω σε σχέση με τη Red Bull. Νομίζω ότι αυτό εξηγείται στα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου, τις αδυναμίες και τα ισχυρά του σημεία. Η Βραζιλία είχε πολλές ακολουθίες, τύπους και ταχύτητες στροφών, που ταιριάζουν πραγματικά στα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου μας, κάτι που δυστυχώς δεν είχαμε στο Abu Dhabi».

«Το τελευταίο είναι ότι στο Άμπου Ντάμπι επικρατούν πολύ ψυχρές συνθήκες όταν αγωνιζόμασταν μόλις μέσα στη νύχτα και είδαμε μερικές ιδιότητες του ελαστικού, ένα μικρό graining να εμφανίζεται και στους δύο άξονες και αυτό σίγουρα μας έβλαψε στον αγώνα».

F1 - George Russell (Mercedes)- GP Άμπου Ντάμπι 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!