F1: H Ferrari εξηγεί γιατί δεν αντάλλαξε θέσεις

Είναι πολύ πιθανό η Ferrari να είχε δώσει εντολή στον Carlos Sainz παραχωρήσει την τελευταία θέση στο βάθρο του GP Σάο Πάολο στον Charles Leclerc, αν δεν είχε παρουσιαστεί το πρόβλημα με τον Yuki Tsunoda κατά τη διάρκεια του δεύτερου αυτοκινήτου ασφαλείας.

F1: H Ferrari εξηγεί γιατί δεν αντάλλαξε θέσεις

Είναι πολύ πιθανό η Ferrari να είχε δώσει εντολή στον Carlos Sainz παραχωρήσει την τελευταία θέση στο βάθρο του GP Σάο Πάολο στον Charles Leclerc, αν δεν είχε παρουσιαστεί το πρόβλημα με τον Yuki Tsunoda κατά τη διάρκεια του δεύτερου αυτοκινήτου ασφαλείας.

Οι δύο οδηγοί της Ferrari βρίσκονταν στην και 4η θέση στα τελικά στάδια του GP Σάο Πάολο. O Charles Leclerc παρακάλεσε στον ασύρματο την ιταλική ομάδα να σκεφτεί το Πρωτάθλημα Οδηγών και τη μάχη του Μονεγάσκου με τον Sergio Perez για τη 2η θέση, ζητώντας ουσιαστικά από το pit wall να να πει στον Carlos Sainz να παραχωρήσει τη θέση του. Ωστόσο, ο Leclerc δέχθηκε την απάντηση ότι μία τέτοια κίνηση θα ήταν παρακινδυνευμένη και οι δύο οδηγοί διατήρησαν τις θέσεις τους.

Αρχικά φαινόταν ότι η Ferrari το επέλεξε αυτό επειδή ακριβώς πίσω από τον Leclerc βρίσκονταν οι Fernando Alonso και Max Verstappen. Ωστόσο, αυτό ήταν μόνο ο ένας λόγος. Ο άλλος ήταν το μπέρδεμα που δημιουργήθηκε με τον Yuki Tsunoda. O Ιάπωνας οδηγός της AlphaTauri, ήταν ο πρώτος που βρέθηκε πίσω από τον επικεφαλής George Russell, που τον είχε μόλις περάσει γύρο όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε να επέμβει, μετά την εγκατάλειψη του Lando Norris.

Στο δεύτερο γύρο του καθεστώτος SC, ο Tsunoda εισήλθε στα pits. Λόγω της διαμόρφωσης της πίστας και επειδή εισερχόμενοι στο pit lane, οι οδηγοί επιτρέπεται να επιταχύνουν περισσότερο από τους υπόλοιπους που ακολουθούν το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Tsunoda έφτασε στη γραμμή SC που βρίσκεται στην είσοδο του pit lane πριν από το ίδιο το αυτοκίνητο ασφαλείας. Με αυτό τον τρόπο, καταχωρήθηκε στο σύστημα χρονομέτρησης ως οδηγός που δεν είχε δεχθεί γύρο, κάτι που δεν μπορούσε να αναστραφεί, για αυτό και δεν του δόθηκε εντολή στη συνέχεια να προσπεράσει τους επικεφαλής, όπως συνέβη με άλλα μονοθέσια.

Όταν ο Τsunoda εξήλθε από τα pits, βρέθηκε πίσω από τη Ferrari του Sainz. Όταν δόθηκε σήμα στα μονοθέσια που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω να προσπεράσουν τους επικεφαλής, ο Tsunoda ξεκίνησε να το κάνει, προσπερνώντας τον Sainz, αλλά στη συνέχεια ο Ιάπωνας ενημερώθηκε από την AlphaTauri να διατηρήσει τη θέση του, οπότε σταμάτησε να επιταχύνει. Ο Nicholas Latifi, που είχε περάσει και αυτός τον Sainz, δεν έκατσε να περιμένει τον Tsunoda και τον προσπέρασε.

Μην γνωρίζοντας τι έχει συμβεί, κατά τη διάρκεια του επόμενου γύρου, ο Sainz, επιτάχυνε αρκετές φορές για να βρεθεί στο πλάι του Tsunoda και να τον προτρέψει με χειρονομίες να προσπεράσει τους προπορευόμενους. Ο Ισπανός είχε φρέσκα ελαστικά και ήθελε να επιτεθεί στους προπορευόμενους, οπότε ο Tsunoda αποτελούσε εμπόδιο. Εντέλει ο Ισπανός αποφάσισε να προσπεράσει την AlphaTauri στο ξεκίνημα του τελευταίου γύρου του αυτοκινήτου ασφαλείας, για να μη χάσει επαφή με τον Perez.

Πίσω του, ο Valtteri Bottas ρώτησε αν μπορούσε να προσπεράσει και αυτός τον Tsunoda. Ενώ αρχικά η Alfa Romeo απάντησε καταφατικά, στη συνέχεια είπε στο Φινλανδό να μείνει πίσω, καθώς ο Tsunoda θα έκανε στην άκρη στη γραμμή SC στην είσοδο του pit lane. Ο Bottas όμως έχασε χρόνο από τον Ιάπωνα, επιτρέποντας στον Leclerc να τον προσπεράσει.

H Ferrari είχε δεχθεί επιβεβαίωση από τη διεύθυνση αγώνων ότι ο Sainz δεν υπέκυψε σε παράπτωμα για το προσπέρασμα επί του Tsunoda υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, αλλά η ομάδα δεν είχε τελική επιβεβαίωση από τους αγωνοδίκες και δεν ήθελε να ρισκάρει το ενδεχόμενο να χάσει πολλούς βαθμούς, σε περίπτωση που ο Sainz δεχόταν ποινή 5 δλ. Για αυτό και δεν επέτρεψε στον Leclerc να προσπεράσει τον team-mate του.

F1 - Charles Leclerc & Carlos Sainz (Ferrari), GP Σάο Πάολο 2022

Ο Leclerc δήλωσε: «Καταλαβαίνω ότι προφανώς ο Carlos είναι στο βάθρο, αλλά κανονικά δεν ζητάω ποτέ τέτοια πράγματα. Το έκανα επειδή είχαμε μια συζήτηση πριν από τον αγώνα, αναφέροντας αυτή την περίπτωση. Και, για κάποιο λόγο, στη συνέχεια αλλάξαμε γνώμη εν θερμώ. Αυτό ήταν πολύ απογοητευτικό, αλλά έτσι είναι τα πράγματα».

Ο επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, δήλωσε: «Η εναλλαγή των δύο μονοθεσίων στην τελευταία ευθεία ήταν σίγουρα δύσκολη, επειδή ο Charles είχε τον Fernando και τον Max ακριβώς πίσω του. Οπότε σίγουρα θα ήταν δύσκολο και κάπως επικίνδυνο. Αλλά περισσότερο από αυτό, γνωρίζαμε ότι βρισκόμαστε υπό έρευνα για αυτό που συνέβη πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας με τον Tsunoda».

«Είχαμε άδεια από τη διεύθυνση αγώνων εκείνη τη στιγμή, οπότε ήμασταν αρκετά, επιτρέψτε μου να πω, άνετοι, αλλά χωρίς να έχουμε ένα συμπέρασμα σχετικά με αυτό το θέμα, θα ήταν επικίνδυνο, επειδή μια ποινή 5 δευτερολέπτων, για παράδειγμα, θα σήμαινε ότι τότε ο Carlos θα έχανε περισσότερες από μία θέσεις. Οπότε, για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ήταν σίγουρα καλύτερο να μείνουμε στις θέσεις και στις διαφορές που υπήρχαν στην πίστα».

Η Ferrari βρίσκεται 19 βαθμούς εμπρός από τη Mercedes στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με μόνο το φινάλε της σεζόν να απομένει αυτό το Σαββατοκύριακο στο Άμπου Ντάμπι, ενώ ο Leclerc ισοβαθμεί με τον Perez στη 2η θέση του Πρωταθλήματος Οδηγών με 290 βαθμούς.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!