F1: Στο προσκήνιο ξανά οι εύκαμπτες εμπρός αεροτομές

H πρόσφατη ανάκαμψη των Red Bull και Mercedes στη Formula 1, με τις αναβαθμισμένες εμπρός αεροτομές τους στο GP Σιγκαπούρης, επανέφερε στο προσκήνιο την ευκαμψία τους.

F1: Στο προσκήνιο ξανά οι εύκαμπτες εμπρός αεροτομές

H πρόσφατη ανάκαμψη των Red Bull και Mercedes στη Formula 1, με τις αναβαθμισμένες εμπρός αεροτομές τους στο GP Σιγκαπούρης, επανέφερε στο προσκήνιο την ευκαμψία τους.

Είχαμε αναφέρει έπειτα από το Grand Prix Σιγκαπούρης ότι δεν θα πρέπει να θεωρηθεί τυχαίο πως τα μονοθέσια των δύο ομάδων που είχαν φέρει αναβαθμίσεις στην εμπρός αεροτομή τους (Mercedes και Red Bull) τερμάτισαν στις δύο πρώτες θέσεις του αγώνα. Αυτό επανέφερε στο προσκήνιο και το θέμα της ευκαμψίας των εμπρός αεροτομών των μονοθεσίων της Formula 1.

Η αρχική υπόθεση για τη φετνική χρονιά ήταν ότι όλες οι ομάδες του grid θα είχαν εγκαταλείψει την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου τους έως αυτό το προχωρημένο στάδιο της σεζόν, για να επικεντρωθούν στις μεγάλες αλλαγές τεχνικών κανονισμών του 2026. Ωστόσο, η Red Bull συνέχισε να παρουσιάζει εξελίξεις στα GP Ιταλίας και Σιγκαπούρης, ανεβάζοντας σημαντικά την απόδοσή της. Παράλληλα, εφοπλισμένη με μία καινούργια εμπρός αεροτομή, η Mercedes έκανε την έκπληξη και επικράτησε στο GP Σιγκαπούρης.

Παρά τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας που έθεσε σε εφαρμογή η FIA από το GP Ισπανίας, οι ομάδες αυτές δεν σταμάτησαν να μελετούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να κάνουν τα φύλλα ανθρακονημάτων από τα οποία αποτελούνται τα πτερύγια των αεροτομών να υποχωρούν ελεγχόμενα υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Κάποιοι αποδίδουν την ανάκαμψη των Mercedes και Red Bull ακριβώς σε αυτού του είδους τις αναβαθμίσεις.

2025 Singapore Grand Prix , Sunday,

Η Mercedes ανέφερε ότι η αναβάθμιση της εμπρός αεροτομής (η οποία έφερε ελάχιστες οπτικές διαφορές), ήταν για να βελτιώσει την ισορροπία του μονοθεσίου, κάτι που είναι γνωστό ότι επιτυγχάνεται με την ευκαμψία των πτερυγίων. Έτσι καταπολεμάται η υπερστροφή στις γρήγορες στροφές και η υποστροφή στις αργές, μία συμπεριφορά σχεδόν εντυπωμένη στο DNA των σύγχρονων μονοθεσίων με ground effect.

Από την πλευρά της, η McLaren αποφάσισε να μην επενδύσει στην εξέλιξη της εμπρός αεροτομής έπειτα από αυτήν που παρουσίασε για τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας. Το ίδιο συνέβη και με τη Ferrari, η οποία επικεντρώθηκε στην αναβάθμιση της πίσω ανάρτησης, με την οποία αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης ακαμψίας, αφαιρώντας πόρους από το αεροδυναμικό τμήμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!