F1: Όσα πρέπει να γνωρίζετε ενόψει του GP Καναδά

Βρισκόμαστε αισίως στον 10ο από τους 24 αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, με τη διεξαγωγή του GP Καναδά. Μάθετε όσα πρέπει για την πίστα του Μόντρεαλ και τα προγνωστικά των ομάδων.

F1: Όσα πρέπει να γνωρίζετε ενόψει του GP Καναδά

Βρισκόμαστε αισίως στον 10ο από τους 24 αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, με τη διεξαγωγή του GP Καναδά. Μάθετε όσα πρέπει για την πίστα του Μόντρεαλ και τα προγνωστικά των ομάδων.

Αυτό το Σαββατοκύριακο, η Formula 1 ταξιδεύει στο Μόντρεαλ για το πολύ δημοφιλές Grand Prix Καναδά. H ημιμόνιμη πίστα μήκους 4.361 μέτρων η οποία έχει πάρει το όνομα του θρυλικού Καναδού οδηγού της Formula 1, Gilles Villeneuve, βρίσκεται στην τεχνητή νήσο Notre-Dame, που φιλοξένησε τo World Expo το 1967 και αποτέλεσε το κωπηλατοδρόμιο των Ολυμπιακών Αγώνων του 1976.

Όσον αφορά τη χάραξης της πίστας, οι μεγάλες ευθείες που απαιτούν χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση διακόπτονται από αργές στροφές, όπως chicane και φουρκέτες, που απαιτούν υψηλότερη πρόσφυση. Το γεγονός αυτό αναγκάζει τις ομάδες να βρουν τον κατάλληλο συμβιβασμό όσον αφορά το στήσιμο του μονοθεσίου, αλλά συνήθως τείνουν προς αεροδυναμικές ρυθμίσεις χαμηλού φορτίου, με αρκετά λεπτές αεροτομές. Παρά τις τρεις ζώνες DRS, τα προσπεράσματα δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση στο GP Καναδά.

Κρίσιμης σημασίας για την απόδοση στο Μόντρεαλ είναι η σταθερότητα των μονοθεσίων στις ζώνες πέδησης και στην επιτάχυνση από τις αργές στροφές. Ο τοίχος στην έξοδο της τελευταίας στροφής έχει ονομαστεί «Τοίχος των Πρωταθλητών» από το 1999, όταν οι Damon HillMichael Schumacher και Jacques Villeneuve κατέληξαν να προσκρούσουν σε αυτόν κατά τη διάρκεια αγώνα.

Επειδή δεν χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της χρονιάς, η πίστα είναι πολύ χλωρή στο ξεκίνημα του αγωνιστικού τριημέρου και η πρόσφυση αυξάνεται σημαντικά καθώς η αγωνιστική γραμμή στρώνεται με γόμα. Για αυτό και ενδέχεται να δούμε graining στα ελαστικά, ειδικά την Παρασκευή και με τις πιο μαλακές γόμες (C4, C5 και C6) που έχει επιλέξει η Pirelli για αυτό το Σαββατοκύριακο.

Τα ελαστικά δέχονται πολύ χαμηλά πλευρικά φορτία, αν και τα διαμήκη είναι μεγαλύτερα. Παρά την περυσινή ασφαλτόστρωση, η επιφάνεια της πίστας είναι αρκετά λεία, και κατά συνέπεια προσφέρει χαμηλή πρόσφυση. Λόγω των πολλαπλών επιταχύνσεων από αργές στροφές, συνήθως ο περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση και η καταπόνηση των πίσω ελαστικών.

F1 Στοιχεία ελαστικών GP Καναδά 2025

F1 Περυσινή χρήση ελαστικών GP Καναδά 2025

Επίσης, αν επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες, η θερμική καταπόνηση των ελαστικών αποτελεί σημαντικό παράγοντα που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι ομάδες. Η Pirelli έχει ορίσει τις ελάχιστες πιέσεις των ελαστικών σε 23,5 psi στον εμπρός άξονα και 20,5 psi στον πίσω, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου. Με τους τοίχους να παραμονεύουν σε κάθε λάθος των οδηγών, και στο chicane των στροφών 4/5, το χώρο διαφυγής να έχει πλέον γρασίδι αντί για άσφαλτο, η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι πάντα πολύ πιθανή.

Οι οδηγοί χρειάζεται να εμπιστεύονται την ισορροπία των μονοθεσίων τους στα αργά κομμάτια για να αντλήσουν το μέγιστο από αυτά, και να καβαλάνε τα επιθετικά kerb των chicane, στην άκρη των οποίων τις περισσότερες φορές υπάρχουν τοίχοι.

F1 Circuit Gilles Villeneuve GP Καναδά 2025

Η πίστα είναι μία από τις πιο απαιτητικές της χρονιάς όσον αφορά τα συστήματα πέδησης, μαζί με το GP Αυστρίας. Ωστόσο, στον Καναδά υπάρχουν συνήθως λιγότερα προβλήματα ψύξης από ό,τι στο Spielberg, επειδή οι ευθείες είναι μεγαλύτερες. Μαζί με το Μαϊάμι, την Αυστρία και το Λας Βέγκας, το Μόντρεαλ έχει τις περισσότερες ζώνες δυνατού φρεναρίσματος στη χρονιά, με τρεις που ξεπερνούν τα 4 G για 0,4 δλ.

Είναι επίσης απαιτητική πίστα για τα υβριδικά συστήματα, που γεμίζουν και αδειάζουν ενέργεια συνεχώς. Παρότι το pit lane έχει αρκετά μεγάλο μήκος 405 μ., η απώλεια χρόνου στα pit stop είναι πολύ μικρή (19 δλ.), καθώς οι οδηγοί παρακάμπτουν το τελευταίο chicane εισερχόμενοι στα pits. Επιπλέον, η έξοδος από τα pits τους οδηγεί κατευθείαν στη 2η στροφή, οπότε αποφεύγουν να διανύσουν και την 1η στροφή.

Προγνωστικά ομάδων

Θεωρητικά, το Μόντρεαλ δεν είναι η ιδανική πίστα για το μονοθέσιο της McLaren, το οποίο δεν αναπτύσσει τις υψηλότερες ταχύτητες στις ευθείες και είναι αρκετά άκαμπτο στα kerb. Ωστόσο, η βρετανική ομάδα είναι φαβορί και αυτό το Σαββατοκύριακο, διότι όπως συμβαίνει πολλές φορές στο GP Καναδά, την Κυριακή είναι πολύ πιθανό ότι ο καθοριστικός παράγοντας θα είναι η διαχείριση των ελαστικών του πίσω άξονα και η προστασία τους από την θερμική καταπόνηση, τομέας στον οποίο η φετινή McLaren αριστεύει.

Οι μεγάλες ευθείες του Μόντρεαλ θα πρέπει να βοηθήσουν τη Red Bull, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές, λόγω του DRS της RB21 που αποδίδει πολύ καλά. Ωστόσο, το μονοθέσιο δεν ανταποκρίνεται πολύ καλά στα επιθετικά kerb που βρίσκονται στο Μόντρεαλ και η διαχείριση ελαστικών δεν είναι το δυνατό σημείο της Red Bull.

H Ferrari θα μπορούσε ίσως να κάνει έναν καλό αγώνα στον Καναδά, ποντάροντας στο γεγονός ότι η SF-25 μπορεί να «καβαλήσει» πιο άνετα τα kerb και φαίνεται να προστατεύει καλά τα ελαστικά της, ενώ επίσης αναπτύσσει κορυφαίες ταχύτητες στο τέλος των ευθειών. Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι να φέρει στην κατάλληλη θερμοκρασία τα ελαστικά της για ένα γρήγορο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές.

Από την πλευρά της, η Mercedes αναμένεται να δυσκολευτεί αν επικρατήσουν αυξημένες θερμοκρασίες στο Μόντρεαλ. Επιπλέον, διαθέτει ένα αρκετά άκαμπτο μονοθέσιο στην ανάβαση των kerb, αλλά αναπτύσσει αρκετά υψηλή μέγιστη ταχύτητα στις ευθείες. Πέρυσι, η γερμανική ομάδα τα πήγε πολύ καλά στις χαμηλές θερμοκρασίες των βροχερών ημερών εκείνου του Σαββατοκύριακου.

H Aston Martin ανακοίνωσε ότι ο Lance Stroll θα επιστρέψει στην αγωνιστική δράση αυτό το Σαββατοκύριακο στην πατρίδα του, έπειτα από την επέμβαση στο δεξί του χέρι στην οποία υποβλήθηκε πριν από δύο εβδομάδες. Ωστόσο, η AMR25 αναμένεται να δυσκολευτεί στο Μόντρεαλ, καθώς συνήθως υστερεί σε τελική ταχύτητα.

Αντιθέτως, για τον ίδιο ακριβώς λόγο, είναι πολύ πιθανό να δούμε τη Williams να επιστρέψει στις καλές εμφανίσεις. Η Racing Bulls έχει σχεδόν πάντα τη δυνατότητα να βρεθεί στην πρώτη δεκάδα, αλλά ίσως το Μόντρεαλ να μην είναι από τις πιο ευνοϊκές πίστες λόγω των υψηλών ταχυτήτων. H Sauber θα θέλει να αποδείξει ότι οι αναβαθμίσεις της Βαρκελώνης λειτουργούν καλά και της επιτρέπουν να μάχεται στο διαταραγμένο αέρα των προπορευόμενων.

Για το φετινό GP Καναδά, η Haas παρουσίασε έναν ειδικό χρωματισμό που θα φέρει το μονοθέσιό της στο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, για να γιορτάσει 200 συμμετοχές σε Grand Prix της Formula 1, από το 2016, που έκανε το ντεμπούτο της.

Ο χρωματισμός θυμίζει αυτόν του 2016. Στο Μόντρεαλ, η αμερικανική ομάδα δεν θα έχει να αντιμετωπίσει γρήγορες στροφές όπου το μονοθέσιό της δυσκολεύεται παρουσιάζοντας αναπηδήσεις.

Αξίζει να αναφέρουμε τις φήμες που θέλουν τον Steve Nielsen, o οποίος διαθέτει συμβουλευτικό ρόλο στον οργανισμό της Formula 1, αρνήθηκε την πρόταση που του έκανε η Alpine για τη θέση του επικεφαλής της ομάδας της. Αναφέρεται ότι η γαλλική ομάδα προσέγγισε και τον Christian Horner της Red Bull, ο οποίος επίσης αρνήθηκε. Αυτή τη στιγμή, το φαβορί για να αναλάβει τα πρώην καθήκοντα του Oliver Oakes φαίνεται να είναι ο Julian Rouse, o αθλητικός διευθυντής της Alpine από πέρυσι το καλοκαίρι, που αντικατέστησε τον πολύπειρο Alan Permane.

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 6 Ιουνίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 20:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 00:00

Σάββατο 7 Ιουνίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 19:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 23:00

Κυριακή 8 Ιουνίου
Αγώνας: 21:00

GP Καναδά

10ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2025
Πίστα: Circuit Gilles Villeneuve
Μήκος πίστας: 4.361 μ.
Γύροι: 70
Συνολική απόσταση αγώνα: 305,270 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:13.078 (214,833 χλμ./ώρα) – V. Bottas (Mercedes), 2019
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:10.240 (223,513 χλμ./ώρα) – S. Vettel (Ferrari), 2019
Στροφές: 14 (6 αριστερές, 8 δεξιές)
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ στροφών 7-8, 12-13 και 14-1)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 61%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 73%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 17%
Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 46
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 3,3 G (στροφή 5)
Μέγιστη ταχύτητα: 321 χλμ./ώρα
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 152 μ.
Μέση απώλεια χρόνου σε pit stop: 19 δλ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 405 μ.
Κατανάλωση καυσίμου: Υψηλή
Καταπόνηση φρένων: Υψηλή

Καλύτερα στιγμιότυπα προηγούμενων GP Καναδά

Στιγμιότυπα GP Καναδά 2024
Στιγμιότυπα GP Καναδά 2023
Στιγμιότυπα GP Καναδά 2022
Στιγμιότυπα GP Καναδά 2019
Στιγμιότυπα GP Καναδά 2018
Στιγμιότυπα GP Καναδά 2017
Στιγμιότυπα GP Καναδά 2016

F1 Προηγούμενα αποτελέσματα GP Καναδά 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!