F1: Πλήρεις λεπτομέρειες για το GP Μαδρίτης του 2026 και ψηφιακός onboard γύρος

Οι διοργανωτές του GP Μαδρίτης, που θα εισέλθει στο πρόγραμμα αγώνων του Πρωταθλήματος της Formula 1 το 2026, παρουσίασαν τις πλήρεις λεπτομέρειες της πίστας του Madring, καθώς και έναν ψηφιακό onboard γύρο της.

F1: Πλήρεις λεπτομέρειες για το GP Μαδρίτης του 2026 και ψηφιακός onboard γύρος

Οι διοργανωτές του GP Μαδρίτης, που θα εισέλθει στο πρόγραμμα αγώνων του Πρωταθλήματος της Formula 1 το 2026, παρουσίασαν τις πλήρεις λεπτομέρειες της πίστας του Madring, καθώς και έναν ψηφιακό onboard γύρο της.

Η πίστα του Madring, που θα φιλοξενήσει το Grand Prix Μαδρίτης της Formula 1 της για 10 χρόνια, ξεκινώντας από το 2026, παρουσιάστηκε επίσημα στο κοινό σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή. Εκεί αποκαλύφθηκαν οι πλήρεις λεπτομέρειες της ισπανικής πίστας του Madring, της οποίας πρεσβευτής θα είναι ο Μαδριλένος οδηγός της F1, Carlos Sainz.

Οι διοργανωτές επιβεβαίωσαν ότι το GP Μαδρίτης του 2026 της θα έχει διάρκεια 57 γύρους στην πίστα του Madring, που θα έχει μήκος 5,47 χιλιομέτρων και 22 στροφές. Έχει παρουσιαστεί μία ψηφιακή έκδοση ενός onboard γύρου που μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο. Το πλάτος της πίστας που συνδυάζει μόνιμες εγκαταστάσεις με δρόμους πόλης στη χάραξή του, θα είναι 12 μέτρα, εκτός από την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και την πρώτη στροφή, όπου θα 15 μ.

Η πίστα του Madring, με πολλές αναφορές στην ιστορία της Μαδρίτης και της Ισπανίας, θα ξεκινά με μια ευθεία 589 μέτρων, τη δεύτερη μεγαλύτερη σε μήκος σε ολόκληρη τη χάραξη. Από τη γραμμή εκκίνησης θα υπάρχει ένα σπριντ 202 μέτρων μέχρι την 1η στροφή, αλλά σε συνθήκες αγώνα οι στροφές 1 και 2 αναμένεται να δώσουν κάποιες ευκαιρίες για προσπέρασμα, καθώς τα μονοθέσια επιβραδύνουν από τα 320 στα 100 χλμ./ώρα για το πρώτο chicane.

Η επίπεδη δεξιά στροφή 3 ονομάζεται Curva de Hortaleza, και πήρε το όνομά της από την ομώνυμη γειτονιά της Μαδρίτης που βρίσκεται στο φόντο της, και αποτελεί την αρχή του αστικού τμήματος της πίστας στην οδό Ribera de Sena. Μετά τη Hortaleza, ακολουθεί η δεξιά καμπή 4, όπου τα μονοθέσια θα αναπτύσσουν ταχύτητες που θα αγγίζουν τα 340 χλμ./ώρα, πριν επιβραδύνουν για ένα στενό chicane (5/6) κάτω από μια αερογέφυρα του αυτοκινητόδρομου, που θα προσφέρει και την μεγαλύτερη ευκαιρία για προσπεράσματα σε ολόκληρο το γύρο.

Παραμένοντας σε δημόσιο δρόμο, το chicane οδηγεί στην Subida de las Carcavas, μια ανάβαση κλίσης 8%, που πήρε το όνομά της από τη γειτονιά που διασχίζει. Μετά από μια τυφλή ανάβαση μέσω της στροφής 7 έρχεται το El Bunker, μια απότομη δεξιά στροφή δίπλα στα οχυρά του ισπανικού εμφυλίου πολέμου La Mata Espesa. Αυτό οδηγεί την πίστα στο ειδικά διαμορφωμένο τμήμα στο χώρο του φεστιβάλ Valdebebas, που παλαιότερα διεξαγόταν το φεστιβάλ Mad Cool.

F1 Madring

Ένα γρήγορο κατηφορικό τμήμα ακολουθεί για τις στροφές 10 και 11. Η La Monumental, μια απότομη δεξιά στροφή με κλίση και ημικυκλικό σχήμα, που εμπνέεται από τη στροφή Luyendyk (14) του Zandvoort καθώς και από την αρένα ταυρομαχιών Las Ventas της Μαδρίτης. Η στροφή έχει κλίση 24%, και διαρκεί 550 μέτρα, που θα καλύπτονται σε λίγο περισσότερο από 5 δευτερόλεπτα, με ταχύτητα περίπου 300 χλμ./ώρα. Στον εξωτερικό χώρο θα εγκατασταθεί μια κερκίδα που θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 45.000 θεατές.

Ένα τρίτο πιθανό σημείο προσπερασμάτων ακολουθεί στη στροφή 13, μια αργή αριστερή στροφή 84 μοιρών. Αποτελεί την αρχή ενός ακόμη γρήγορου τμήματος που ονομάζεται Las Enlazadas de Valdebebas, και περιστρέφεται γύρω από το προπονητικό συγκρότημα της Ρεάλ Μαδρίτης. Αφού οι οδηγοί περάσουν με τέρμα γκάζι από τις στροφές 14, 15 και 16, ακολουθεί άλλη μια ζώνη δυνατής πέδησης για τη δεξιά στροφή 17.

Η πίστα περνά κάτω από τον αυτοκινητόδρομο για άλλη μια φορά, για να επιστρέψει στις εκθεσιακές εγκαταστάσεις του IFEMA, που φιλοξενούν το paddock. Η στροφή 18 ονομάζεται Curva Norte επειδή περνάει μπροστά από το συνεδριακό κέντρο IFEMA North, το οποίο θα στεγάζει τους χώρους φιλοξενίας. Στη συνέχεια, η πίστα περνάει σε έναν πιο τυπικό για σιρκουί πόλης τμήμα με αργές στροφές, , στριφτό τομέα πίστας δρόμου ανάμεσα στα διάφορα περίπτερα του IFEMA, μέχρι την τελευταία στροφή 22, η οποία ονομάζεται The Park από το παρακείμενο πάρκο Juan Carlos I.

F1 Carlos Sainz at Madring (2) 1

Η κατασκευή του Madring αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του επόμενου μήνα, καθώς οι διοργανωτές στοχεύουν να προετοιμαστούν για να φιλοξενήσουν το πρώτο τους Grand Prix στις μεταξύ 4-6 Σεπτεμβρίου του 2026, μία χρονιά κατά την οποία η Formula 1 θα έχει και πάλι δύο αγώνες στην Ισπανία, μαζί με το Grand Prix στην πίστα της Βαρκελώνης. Από το 2027, το GP Μαδρίτης θα παραμείνει πιθανότατα ο μοναδικός αγώνας στην Ισπανία στο πρόγραμμα αγώνων της F1.

Την περασμένη εβδομάδα, υπογράφηκε σύμβαση με την ισπανική κατασκευαστική εταιρεία ACCIONA (60%) και τη γαλλική Eiffage Construction (40%), οι οποίες θα σχηματίσουν κοινοπραξία για την κατασκευή της πίστας μήκους 5,47 χιλιομέτρων, έπειτα από την καθυστέρηση της διαδικασίας του διαγωνισμού για την επιλογή τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!