Ο πρώτος αγώνας της νέας σεζόν της Formula 1, το Grand Prix Αυστραλίας, προμηνύεται συναρπαστικό, καθώς οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για έντονη βροχόπτωση, η οποία πάντα ανατρέπει τα δεδομένα. Βέβαια, η McLaren, που «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης, θα προτιμούσε στεγνό αγώνα. Αλλά η βροχή ίσως μας δώσει συναρπαστικές μάχες και απρόοπτα. Ίσως δώσει στον τοπικό ήρωα Oscar Piastri περισσότερες ευκαιρίες να παλέψει για τη νίκη με τον team-mate του, Lando Norris.
Ο Βρετανός θα πρέπει να αποδείξει ότι έχει ξεπεράσει τα περυσινά προβλήματα να διατηρηθεί επικεφαλής στον πρώτο γύρο όταν βρίσκεται στην pole position. Θα έχει επίσης ενδιαφέρον να δούμε πώς θα διαχειριστεί η McLaren τη μάχη μεταξύ των οδηγών της, που ξεκινάνε από το μηδέν στο βαθμολογικό πίνακα. Ο Norris ανέφερε ότι έχουν υπάρξει συζητήσεις στην ομάδα για αυτό, και υπάρχουν κανόνες τους οποίους οι δύο οδηγοί δεν μπορούν να παραβούν, δίνοντας περισσότερο χώρος ο ένας στον άλλο στην πίστα, αλλά είναι ελεύθεροι να παλέψουν μεταξύ τους.
H βροχή ίσως δώσει περισσότερες πιθανότητες και στον Max Verstappen να παλέψει με τις McLaren, οι οποίες είχαν ξεκάθαρο προβάδισμα 0,3 δλ. στις κατατακτήριες δοκιμές από τη Red Bull. Τη διαφορά έκανε το τελευταίο sector (ο Verstappen ήταν 0,266 δλ. ταχύτερος από τον Norris έως τη στροφή 11), όπου η McLaren είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τα ελαστικά της πιο κοντά στις ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας, ενώ οι περισσότεροι αντίπαλοί της υπερθέρμαιναν αυτά του πίσω άξονα στις επιταχύνσεις από τις αργές στροφές στο τέλος του γύρου.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Ωστόσο, οι οδηγοί της βρετανικής ομάδας αναγκάστηκαν να δουλέψουν σκληρά για να βρουν την επιπλέον απόδοση, καθώς στο όριο, η MCL39 είναι αρκετά νευρική. Παράλληλα, το τελευταίο sector του Verstappen στην τελευταία του προσπάθεια στο Q3 δεν ήταν το πιο καθαρό, και σε συνδυασμό με την υπερθέρμανση των ελαστικών, η διαφορά ήταν αρκετά μεγάλη. Κατά τα άλλα, η βροχή θα αποτελέσει άγνωστο παράγοντα για όλους, καθώς κανείς δεν έχει χρησιμοποιήσει ουσιαστικά τα ενδιάμεσα ελαστικά.
Εν γένει, ένα μονοθέσιο που είναι καλό στο στεγνό, αποδίδει καλά και στο βρεγμένο, ωστόσο, πολλά θα εξαρτηθούν από την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων (όπου η McLaren υπερτερεί), τις αεροδυναμικές ρυθμίσεις που έχουν επιλέξει οι ομάδες, αλλά και τη διαχείριση των ελαστικών. Πιο συγκεκριμένα, την ανάπτυξη επαρκούς θερμοκρασίας σε αυτά του εμπρός άξονα. Μονοθέσια που υπερθέρμαιναν τα ελαστικά τους στις κατατακτήριες δοκιμές ίσως τα πάνε καλύτερα, αν το ζητούμενο είναι η ανάπτυξη θερμοκρασίας στα ελαστικά αύριο.
Ο Verstappen πλαισιώνεται στη 2η σειρά εκκίνησης από τον George Russell, o οποίος δεν πρόκειται να υποχωρήσει σε μεταξύ τους μάχη. Θετική εικόνα για τη Mercedes το γεγονός ότι κατάφερε να επιλύσει τα προβλήματα της Παρασκευής με την άντληση απόδοσης από τη μαλακή γόμα. Επίσης, ο George Russell κατάφερε να διαφυλάξει ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας για τον αγώνα, το οποίο ενδέχεται να του φανεί χρήσιμο αν υπάρξει μετάβαση από βρεγμένη σε στεγνή πίστα στον αγώνα.
Τη μεγάλη έκπληξη των κατατακτήριων δοκιμών έκανε o Yuki Tsunoda με τη Racing Bulls, σαν να ήθελε να αποδείξει στη Red Bull ότι έκανε λάθος που τον απέρριψε για την προαγωγή στη μεγάλη ομάδα της, καταλαμβάνοντας την 5η θέση, εμπρός από τον Alex Albon με το πολύ πιο προβλέψιμο στις αντιδράσεις του φέτος μονοθέσιο της Williams.
Οι δύο προαναφερθέντες αποτελούν τα εμπόδια που θα πρέπει να ξεπεράσουν οι οδηγοί της Ferrari αρκετά σύντομα στον αγώνα, αν θέλουν να εισέλθουν στη μάχη με τους πρωτοπόρους. Έπειτα από μία απογοητευτική εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές για τη Scudeia, της οποίας τα μονοθέσια θα παραταχθούν στην 4η σειρά εκκίνησης, ο Charles Leclerc ανέφερε ότι η ιταλική ομάδα θυσίασε απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές για να έχει καλύτερο στήσιμο και απόδοση στον αγώνα.
Ο Lewis Hamilton από την πλευρά του, δήλωσε ότι με την αλλαγή κατεύθυνσης του αέρα και τις θερμοκρασίες να πέφτουν περισσότερο λόγω της συννεφιάς που επικρατούσε στο Albert Park κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, η ισορροπία της Ferrari άλλαξε τελείως, «από μέρα σε νύχτα», δικαιολογώντας τα σχεδόν 0,9 δλ. που τον χώριζαν από την κορυφή.
Ο Andrea Kimi Antonelli τραυμάτισε το δάπεδο της Mercedes σε ένα πέρασμα από τα kerb και για αυτό αποκλείστηκε στο Q1, ενώ ο Liam Lawson, ο μοναδικός που δεν έχει οδηγήσει ξανά στην πίστα του Albert Park, έχασε και το FP3 λόγω ενός προβλήματος στο turbo της μονάδας ισχύος του και κατέληξε στη 18η θέση. Ένα μικρό λάθος του Νεοζηλανδού τον οδήγησε σε πλαγιολίσθηση στη στροφή 10 της τελικής του προσπάθειας, και υπερθέρμανε τα ελαστικά του πριν από το τελευταίο sector. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τις προσπάθειές τους να ανέβουν στην κατάταξη, ιδίως στο βρεγμένο.
Με δεδομένο ότι αγώνας θα διεξαχθεί σε βρεγμένη πίστα, οι προβλέψεις για τη στρατηγική 2 pit stop στο στεγνό πάνε… περίπατο. Η κατάλληλη στρατηγική θα εξαρτηθεί από την αλλαγή των καιρικών συνθηκών και της κατάστασης της πίστας κατά τη διάρκεια του αγώνα και πρωταγωνιστικό ρόλο θα παίξει το ένστικτο των οδηγών και η καλή συνεννόηση με την ομάδα. Η μέση απώλεια χρόνου για ένα pit stop στην πίστα του Albert Park είναι 21 δλ. σε στεγνές συνθήκες.