Ο Lando Norris και η McLaren ξεκίνησαν τη φετινή σεζόν της Formula 1 έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Αυστραλίας. O Βρετανός οδηγός χρησιμοποίησε μία πίσω αεροτομή χαμηλότερου αεροδυναμικού φορτίου και οπισθέλκουσας, επιτυγχάνοντας πολύ υψηλές ταχύτητες στις ευθείες.
Ο Norris είχε στο FP1 διαφορά 0,15 δλ. από τον 2ο, Carlos Sainz με τη Williams, με τον Ισπανό να εντυπωσιάζει με την ταχύτητά του, ίσως με ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου. Στο FP1, στην 3η θέση πλασαρίστηκε ο Charles Leclerc με τη Ferrari, 0,209 δλ. μακριά από την κορυφή, εμπρός από τη 2η McLaren, του τοπικού ήρωα Oscar Piastri. O Max Verstappen συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα με τη Red Bull, η οποία είχε βαφή flow visualization για τη μελέτη της συμπεριφοράς του αέρα στην πίσω αεροτομή.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Αυστραλίας
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Πίσω από τον Ολλανδό, ο Alex Albon συμπλήρωσε την πολύ καλή εμφάνιση της Williams γράφοντας τον 6ο χρόνο. Στην 7η θέση βρέθηκε ο George Russell με τη Mercedes, ο οποίος διέγραψε ένα τετ-α-κέ στο τέλος του FP1 με τη Mercedes, έχοντας πατήσει στο γρασίδι στην είσοδο της στροφής 4, χάνοντας πρόσφυση. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο οδηγοί της Aston Martin, με τον Isack Hadjar (Racing Bulls) μεταξύ τους.
Ο Lewis Hamilton στην πρώτη του επίσημη διαδικασία με τη Ferrari βρέθηκε στη 12η θέση, ενώ 14ος ήταν με τη Mercedes ο Andrea Kimi Antonelli. Στη 16η θέση βρέθηκε ο Liam Lawson με τη Red Bull.
Ο Oliver Bearman είχε ένα σφοδρό ατύχημα στο FP1, χάνοντας το πίσω μέρος της Haas στην ταχύτατη στροφή 10. Ο Βρετανός προσπάθησε να επιμείνει με το πόδι στο γκάζι, αλλά δεν κατάφερε να ανακτήσει τον έλεγχο του μονοθεσίου του και προσέκρουσε στις μπαριέρες. Αυτό σήμαινε ότι το FP1 διακόπηκε με κόκκινη σημαία για αρκετή ώρα. Οι μηχανικοί της Haas εργάζονταν ακόμα στο μονοθέσιο του Βρετανού κατά τη διάρκεια του FP2 και δεν πρόλαβαν να τον στείλουν ξανά στην πίστα.
FP2
Για τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, αμφότερες οι McLaren τοποθέτησαν μια πιο ογκώδη πίσω αεροτομή, που χρησιμοποιούσε μόνο ο Piastri στο FP1. Οι δύο οδηγοί της Ferrari ήταν οι ταχύτεροι με τη μέση γόμα, πριν ξεκινήσουν οι γύροι προσομοίωσης κατατακτήριων δοκιμών με τη μαλακή γόμα. Ωστόσο, ο Leclerc ήταν 0,4 δλ. ταχύτερος από τον Hamilton.
Ο Charles Leclerc ήταν εντέλει ο ταχύτερος οδηγός του FP2, με πολύ μικρή διαφορά από τις δύο McLaren. O Oscar Piastri πλασαρίστηκε στη 2η θέση, 0,12 δλ. πίσω από τη Ferrari του Μονεγάσκου, ενώ ο Lando Norris βρέθηκε στην 3η θέση, 0,14 δλ. μακριά από την κορυφή. Οι τρεις αυτοί οδηγοί φαίνεται να βρίσκονται σε κορυφαία φόρμα και είναι τα φαβορί για τη μάχη όσον αφορά τις θέσεις του βάθρου σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής ενδείξεις.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP2 του GP Αυστραλίας
Στις προσομοιώσεις αγώνα, εντυπωσιακούς χρόνους σημείωσαν οι Leclerc και Piastri ιδίως στην αρχή, όντας συχνά κάτω από το 1:22, ενώ ο Norris ξεκίνησε πιο συντηρητικά, για να σημειώσει ταχύτερους χρόνους προς το τέλος του stint. Σταθερά ταχύ ρυθμό είχε και ο Hamilton (5ος, ο οποίος ανέφερε ότι είχε ακόμα υποστροφή πίσω από το τιμόνι της Ferrari στην αρχή του FP2. Ταχύς ήταν και ο George Russell με τη σκληρή γόμα στο μονοθέσιο της Mercedes, είχε όμως ένα μπλοκάρισμα φρένων που τον οδήγησε εκτός πίστας κατά τη διάρκεια της προσομοίωσης.
Ο Piastri δήλωσε ότι αισθάνεται πως ο ρυθμός της McLaren ήταν δυνατός, αν και τόνισε ότι οι Ferrari και οι Mercedes ήταν επίσης γρήγορες. Ο Αυστραλός συμπλήρωσε ότι χρειάζονταν ορισμένες αλλαγές για να έχει καλύτερη αίσθηση από το μονοθέσιο, και αναρωτήθηκε πόσο σχετικά θα είναι τα σημερινά δρώμενα την Κυριακή στον αγώνα, που αναμένεται να βρέχει. Ο Norris δήλωσε ότι ήταν θετικό ξεκίνημα στο τριήμερο, αλλά η ισορροπία του μονοθεσίου του «έτσι κι έτσι», ιδίως με χαμηλό φορτίο καυσίμου.
Ο Yuki Tsunoda έκανε την έκπληξη, τοποθετώντας τη Racing Bulls στην 4η θέση στον πίνακα των χρόνων, με τον Isack Hadjar να βρίσκεται στην 6η θέση, συμπληρώνοντας την πολύ καλή εικόνα της μικρότερης ομάδας της Red Bull, η οποία είδε αμφότερους τους οδηγούς της εμπρός από αυτούς της μεγάλης ομάδας.
Ο Max Verstappen κατετάγη στην 7η θέση, έχοντας εγκαταλείψει την πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα στο πρώτο sector καθώς το μονοθέσιο είχε αρκετή υποστροφή. Η Red Bull εξακολουθεί να δυσκολεύεται, με τον Verstappen να επιλέγει, αντί να κάνει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προσομοίωση αγώνα, να πραγματοποιήσει χρονοβόρες αλλαγές στησίματος, με τους μηχανικούς να επεμβαίνουν στην εμπρός ανάρτηση της RB21. Ο Verstappen ανέφερε ότι ενώ η ισορροπία ήταν καλή, δεν έβρισκε πρόσφυση.
Ο Nico Hulkenberg έκανε την έκπληξη σημειώνοντας τον 8ο χρόνο του FP2 με τη Sauber. Έπειτα από μία έξοδο στα χαλίκια στην αρχή τη διαδικασίας, ο Γερμανός ζήτησε από την ομάδα της Sauber να εξετάσει το δάπεδο του μονοθεσίου του, οπότε ήταν από τους οδηγούς που συμπλήρωσαν τους λιγότερους γύρους, ξεπερνώντας μόνο τον Verstappen.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Lance Stroll με την Aston Martin, και ο George Russell με τη Mercedes, η οποία παρά τον καλό ρυθμό στις προσομοιώσεις αγώνα, δεν ήταν ανταγωνιστική στον ένα γρήγορο γύρο, αν και σημείωσε υψηλές ταχύτητες στις ευθείες.
Ο Russell δήλωσε ότι η Mercedes λειτουργούσε καλά με τη μέση και τη σκληρή γόμα, αλλά δεν κατάφερε να βρει κέρδη με τη μαλακή γόμα. Τον Βρετανό ακολούθησαν στον πίνακα των χρόνων οι δύο οδηγοί της Williams, που σημείωσαν τον ίδιο ακριβώς χρόνο. O Andrea Kimi Antonelli ήταν 16ος με την άλλη Mercedes, εμπρός από τον Liam Lawson με τη Red Bull, που παραδέχθηκε ότι ήταν αργός σε μία πίστα που αντιμετωπίζει για πρώτη φορά.