Αυτό το Σαββατοκύριακο, τα… ψέματα τελειώνουν. Αν και το Albert Park, το σιρκουί πόλης όπου θα διεξαχθεί η πρεμιέρα της φετινής σεζόν της Formula 1, το Grand Prix Αυστραλίας, δεν αποτελεί αντιπροσωπευτική πίστα, θα έχουμε τις πρώτες ενδείξεις για την ανταγωνιστικότητα των ομάδων.
Περιμένουμε λοιπόν να δούμε αν οι ενδείξεις από το τριήμερο τεστ προετοιμασίας των ομάδων στο Μπαχρέιν θα επαληθευτούν, με τη McLaren να θεωρείται το φαβορί. Η Red Bull υποτίθεται ότι την ακολουθεί, καθώς σύμφωνα με τις δικές της εκτιμήσεις, βρίσκεται μπροστά από τις Ferrari και Mercedes.
Αλλά η ίδια η McLaren δεν ενστερνίζεται το ρόλο του φαβορί, τον οποίο προσπάθησαν να αποτινάξουν όλες οι υπόλοιπες ομάδες στο Μπαχρέιν. Αν και ο Max Verstappen δεν πιστεύει ότι θα διεκδικήσει τη νίκη στη Μελβούρνη, πιστεύει ότι η σεζόν είναι πολύ μεγάλη και η Red Bull θα καταφέρει να βελτιώσει το μονοθέσιό της και να διεκδικήσει τον τίτλο. Ας δούμε τις πιο σημαντικές δηλώσεις από τους πρωταγωνιστές στο paddock της Μελβούρνης.
Max Verstappen: «Ξέρω ότι δεν είμαστε οι ταχύτεροι αυτή τη στιγμή, αλλά είναι μια πολύ μεγάλη σεζόν. Βρήκαμε μερικούς τομείς στους οποίους μπορούμε να δουλέψουμε και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Υπάρχουν ακόμα πράγματα που θέλουμε να βελτιώσουμε και να κάνουμε καλύτερα».
«Θα βάλουμε τα δυνατά μας για να το κάνουμε όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικό. Θα το κάνουμε πιο εύκολο στην οδήγηση, αλλά το Μπαχρέιν είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που έχουμε εδώ, οπότε είναι λίγο δύσκολο να πούμε αν τα πράγματα έχουν διορθωθεί πλήρως ή όχι. Υποθέτω ότι πρέπει να κάνουμε υπομονή και να δούμε πόσο μπορούμε να ανακτήσουμε».
Ο Lando Norris αμφισβητεί την υπεροχή της McLaren: «Πραγματικά, ήταν μόνο ο μία προσομοίωση αγώνα που έκανα για να το πιστέψουν όλοι. Ήταν μια καλή προσομοίωση, αλλά ήταν επίσης στις πιο τέλειες συνθήκες. Οπότε είμαι αρκετά έκπληκτος που τόσοι πολλοί άνθρωποι είναι τόσο κοντόφθαλμοι, ειδικά άνθρωποι που δεν θα περίμενε κανείς να βγάλουν τόσα πολλά συμπεράσματα πριν καν ξεκινήσουμε τη σεζόν».
Ο Βρετανός οδηγός της McLaren αναφερόταν στη Mercedes, η οποία χαρακτήρισε τη McLaren ως το ξεκάθαρο φαβορί. Ο Norris δήλωσε για τους αντιπάλους της McLaren: «Θα εκπλαγείτε από το πόσο γρήγοροι θα είναι αυτό το Σαββατοκύριακο. Όλοι θέλουν να παίξουν το παιχνίδι και να φαίνονται αουτσάιντερ. Περιμένουμε να είμαστε μπροστά και να παλεύουμε, αλλά σίγουρα δεν νομίζω με το προβάδισμα που είπαν όλοι», δηλαδή 0,3 δλ. στο γύρο.
Ο Oscar Piastri, φρέσκος από την υπογραφή επέκτασης του συμβολαίου του με τη McLaren τουλάχιστον έως το 2028, δήλωσε για την ανταγωνιστικότητα της βρετανικής ομάδας: «Δεν νομίζω ότι θα ξεκινήσει ένας κύκλος κυριαρχίας. Φυσικά, θα ήταν ιδανικό. Νομίζω ότι αυτό είναι το όνειρο κάθε ομάδας και κάθε οδηγού. Σε αυτό το σημείο των κανονισμών, με το πώς πήγε η προηγούμενη σεζόν, το να περιμένουμε κάτι τέτοιο είναι απίστευτα αφελές. Νομίζω ότι η φετινή σεζόν θα είναι εξίσου κοντινή, αν όχι πιο πολύ, από το δεύτερο μισό της περυσινής χρονιάς ειδικότερα».
Special race. Special lid. 🦘🧡 pic.twitter.com/30YJ6bYzjl
— McLaren (@McLarenF1) March 13, 2025
Andrea Stella (επικεφαλής της ομάδας της McLaren): «Ακόμη και αν είμαστε οι Πρωταθλητές Kατασκευαστών, αυτό δεν σημαίνει ότι είμαστε απαραίτητα σε κάθε αγώνα σε θέση να έχουμε το ταχύτερο μονοθέσιο. Είναι πολύ κοντά. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο σκεφτήκαμε ότι από μηχανολογικής άποψης και εξέλιξης του μονοθεσίου, έπρεπε να είμαστε σχετικά επιθετικοί. Νομίζω ότι θα είναι άλλη μια σεζόν κατά την οποία, ανάλογα με τις συνθήκες και την πίστα, θα δούμε κάποιες αλλαγές στη σειρά κατάταξης».
Lando Norris για τις μάχες στην πίστα με τον Verstappen: «Πιστεύω ότι ο Max θα είναι ο πιο δύσκολος αντίπαλος στον αγώνα. Πάντα θα είναι αυτός που θα είναι πιο πρόθυμος να πιέσει τα όρια. Έτσι, έμαθα αυτή την πτυχή του Max και έμαθα επίσης πού βρισκόμουν σε αυτή την κατάσταση, που δεν ήταν στο σωστό επίπεδο, και έμαθα από αυτά τα πράγματα. Δεν νομίζω ότι φέτος θα παλεύω μόνο με τον Max».
Charles Leclerc για τη Ferrari SF-25: «Η αίσθηση ήταν αρκετά καλή, όλες οι δοκιμές που κάναμε δεν έδειξαν καμία αρνητική έκπληξη. Υπάρχουν σίγουρα περισσότερες δυνατότητες που πρέπει να ξεκλειδώσουμε. Αλλά για να είμαι ειλικρινής, δεν είναι ότι είχαμε κάποιο πρόβλημα κατά τη διάρκεια των δοκιμών με την ισορροπία».
«Δεν κάναμε τίποτα για να προσπαθήσουμε να εξυγιάνουμε τα προβλήματα ισορροπίας που είχαμε, γιατί απλά δοκιμάζαμε διαφορετικές επιλογές στησίματος. Αλλά ποτέ δεν βελτιστοποιήσαμε πραγματικά το μονοθέσιο. Αλλά δεν νομίζω ότι το έκαναν άλλες ομάδες. Οπότε θα δούμε μόνο το Σάββατο πού βρισκόμαστε σε σχέση με τους άλλους».
«Εκεί πιστεύαμε ότι μπορούσαμε να μάθουμε τα περισσότερα και να βελτιωθούμε περισσότερο. Και αυτά είναι επίσης πράγματα που δεν μπορείς πραγματικά να κάνεις κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου, επειδή αλλάζει τόσο πολύ η αίσθηση του μονοθεσίου, που δεν έχεις την πολυτέλεια να το κάνεις αυτό στο FP1 ή στο FP2. Έπρεπε να το βγάλουμε αυτό από τη μέση και το κάναμε κατά τη διάρκεια των δοκιμών».
Lewis Hamilton για την προσαρμογή του στη Ferrari: «Όσο πιο γρήγορα μπορείς να αρχίσεις να αποδίδεις σε υψηλό επίπεδο και να έχεις αποτελέσματα, τόσο το καλύτερο. Αλλά αναπόφευκτα, υπάρχει μια μεταβατική περίοδος και χρειάζεται να χτιστούν τα θεμέλια. Είχα μερικές όχι και τόσο θεαματικές χρονιές και προσπαθώ να δω αν μπορώ να έχω μια καλύτερη χρονιά από τις τρεις τελευταίες. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συνδέονται με αυτό. Νομίζω ότι είναι λίγο νωρίς για να πω, αλλά πραγματικά απολαμβάνω το μονοθέσιο. Νομίζω ότι σιγά-σιγά δεθήκαμε».
Το 2025 «νομίζω ότι μου θυμίζει πολύ την πρώτη μου χρονιά» (στην F1, το 2007 με τη McLaren). «Αλλά δεν αισθάνομαι πίεση. Δεν υπάρχει για μένα εξωτερική πίεση. Η πίεση έρχεται από μέσα μου και δεν είμαι εδώ για να αποδείξω κάτι σε κανέναν, αλλά για να πετύχω αυτό που θέλω. Μεταξύ της Mercedes και της Ferrari, όλα είναι διαφορετικά, χρειάζεται χρόνος για να χτίσεις μια σχέση με τη νέα ομάδα. Πιέζω το σώμα και το μυαλό μου πέρα από κάθε όριο. Θέλω να κερδίσω και να φέρω τη Ferrari ξανά μπροστά».
Lewis Hamilton για τον Charles Leclerc: «Αυτό που εξέπληξε περισσότερο είναι εργασιακό του ήθος. Είναι πολύ καλό. Κάθε οδηγός εργάζεται πολύ σκληρά, αλλά ο καθένας έχει διαφορετική μέθοδο και τρόπο να επιτυγχάνει την απόλυτη απόδοση. Ο δικός του δεν είναι πολύ διαφορετικός από τον δικό μου. Βλέπεις ένα σκληρά εργαζόμενο παιδί, που απλά συνεχίζει. Προφανώς είναι στην ομάδα εδώ και πολύ καιρό. Έτσι, είναι πάρα πολύ ο “Mr Ferrari” και είναι πολύ ωραίο να δουλεύω μαζί του».
Toto Wolff: «Είπα στον George (Russell): Δεν περιμένουμε να συντρίβεις τον Kimi (Antonelli) κάθε φορά. Δεν θα είχαμε προσλάβει τον Kimi αν πιστεύαμε ότι αυτό θα συνέβαινε. Έτσι, πιστεύω ότι όσον αφορά την ταχύτητα, ο Kimi θα είναι εκεί πάνω με τον George. Έχει πολλά να μάθει όσον αφορά τη μακροχρόνια λειτουργία των ελαστικών και η εξέλιξη θα είναι απότομη».
Andrea Kimi Antonelli (Mercedes): «Το μονοθέσιο ήταν πολύ εύκολο στην οδήγηση και έδινε καλή αυτοπεποίθηση. Νομίζω ότι αυτό ήταν πολύ σημαντικό. Προφανώς, υπάρχουν μερικά πράγματα επάνω στα οποία πρέπει να δουλέψουμε, αλλά ξέρουμε πού πρέπει να εργαστούμε. Αλλά συνολικά, το μονοθέσιο είχε αρκετά καλή αίσθηση στις δοκιμές».
Pierre Gasly (Alpine): «Το μονοθέσιο αντέδρασε αρκετά καλά στις παρεμβάσεις μου, αντέδρασε καλά στις αλλαγές στο στήσιμο, κάτι που είναι πάντα ένα καλό σημάδι. Σε γενικές γραμμές κατέληξα σε μια αρκετά ευτυχισμένη θέση για εκείνη την πίστα. Είναι ένα μονοθέσιο που σίγουρα μου ταιριάζει πολύ περισσότερο».
Carlos Sainz (Williams): «Ελπίζω να μπορέσουμε να δείξουμε πρόοδο. Νομίζω ότι αυτή είναι η λέξη-κλειδί για εμάς φέτος: να συνεχίσουμε να επιδεικνύουμε πρόοδο ως ομάδα».
Alex Albon (Williams): «Στον προσομοιωτή οι χρόνοι γύρου ήταν ταχύτεροι, αλλά ένα πράγμα που δεν λαμβάνεις πάντα υπόψη είναι η οδηγική συμπεριφορά, η προβλεψιμότητα του μονοθεσίου. Πέρυσι, το αυτοκίνητο μπορούσε μας αιφνιδιάσει αρκετά συχνά. Δεν είναι μόνο ο καθαρός χρόνος στο γύρο μερικές φορές. Έρχεται με διαφορετικούς τρόπους. Από εκεί προέρχεται η αυξανόμενη εμπιστοσύνη στο μονοθέσιο».
Fernando Alonso για την Aston Martin AMR25: «Νομίζω ότι είναι καλύτερη, αλλά και πάλι δεν βρίσκεται 100% σε χαρούμενο μέρος».
O αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, αναφέρθηκε στους οδηγούς που εισέρχονται στην πρώτη τους πλήρη σεζόν. Θεωρεί οδηγούς Α’ κλάσης τους Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) και Oliver Bearman (Haas) και τοποθέτησε στην ίδια κατηγορία και τον Isack Hadjar. Ωστόσο, πιστεύει ότι ο Antonelli «βρίσκεται υπό τεράστια πίεση» και έχει ήδη προκαλέσει δύο σφοδρά ατυχήματα. Για τον Bearman ανέφερε τα ρίσκα που κατά την άποψή του παίρνει ορισμένες φορές ο Βρετανός.
O Marko αποκάλεσε επίσης τον Jack Doohan (Alpine) «οδηγό Γ’ κλάσης», προσθέτοντας «δεν νομίζω ότι θα ολοκληρώσει τη σεζόν» και τον Gabriel Bortoleto (Sauber) οδηγό Β’ διαλογής: «Είναι ένας πολύ έξυπνος οδηγός. Κατέκτησε το Πρωτάθλημα της Formula 3, αλλά με μία μόνο νίκη. Έχει την τάση να αποφεύγει τους μπελάδες. Στη Formula 2, είχε μόνο 2 νίκες. Είναι ένας οδηγός που φέρνει το μονοθέσιο στον τερματισμό, έχει καλή αντίληψη της στρατηγικής και της διαχείρισης των ελαστικών, αλλά δεν βλέπω την απόλυτη ταχύτητα σε αυτόν».
Ο Gabriel Bortoleto απάντησε σε αυτό: «Ακούγοντας αυτό από τον Helmut, είναι ένας άνθρωπος που έχει φέρει πολλά ταλέντα στη Formula 1 και έχει επίσης βάλει πολλά λάθος ταλέντα στην F1. Οπότε, μπορείτε να δείτε ότι ήταν και σωστός και λάθος, οπότε ελπίζω ότι θα τον διαψεύσω. Αλλά τίποτα από όσα λέω τώρα στα μέσα ενημέρωσης δεν θα του αλλάξει γνώμη, μόνο τα αποτελέσματά μου στην πίστα. Είμαι σίγουρος ότι κάποια στιγμή θα του αποδείξω ότι κάνει λάθος και ελπίζω ότι θα το παραδεχτεί».