F1: Οι διαφορές κάτω από το αμάξωμα στη Red Bull RB21

Ενώ η Red Bull εξέπληξε παρουσιάζοντας ένα μονοθέσιο με ελάχιστες ανιχνεύσιμες αλλαγές, αλλά αποκαλύφθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες της RB21 στο τεστ της Formula 1 στο Μπαχρέιν. Το μονοθέσιο θα παραμείνει σχεδόν απαράλλακτο έως το GP Αυστραλίας.

F1: Οι διαφορές κάτω από το αμάξωμα στη Red Bull RB21

Ενώ η Red Bull εξέπληξε παρουσιάζοντας ένα μονοθέσιο με ελάχιστες ανιχνεύσιμες αλλαγές, αλλά αποκαλύφθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες της RB21 στο τεστ της Formula 1 στο Μπαχρέιν. Το μονοθέσιο θα παραμείνει σχεδόν απαράλλακτο έως το GP Αυστραλίας.

Το μυστήριο του νέου μονοθεσίου της Red Bull για το φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1, της RB21 αρχίζει να ξεδιπλώνεται, σιγά-σιγά, αφότου δημοσιοποιήθηκαν οι πρώτες φωτογραφίες του μονοθεσίου χωρίς το αμάξωμα. Αυτές αποκάλυψαν ότι έχει αλλάξει η εσωτερική διάταξη τόσο των ψυγείων, τόσο των πλευρικών, όσο και στη ράχη του μονοθεσίου, κάτω από το κάλυμμα κινητήρα. Υπήρχαν εξαρχής υποψίες ότι είχε συμβεί κάτι τέτοιο, από τις δυσδιάκριτες διαφορές στη βάση των ψυγείων στο εξωτερικό.

Η Red Bull είναι μαζί με τη Racing Bulls οι μοναδικές ομάδες που χρησιμοποιούν ψυγεία που λειτουργούν αποκλειστικά με ροή αέρα (αντί για αέρα-νερού των υπόλοιπων ομάδων), για μικρότερο βάρος. Η διάταξη των ψυγείων είναι ένα από τα δομικά στοιχεία ενός μονοθεσίου, καθώς η εσωτερική αεροδυναμική, ο τρόπος δηλαδή με τον οποίο ο αέρας ταξιδεύει μέσα από το αμάξωμα και τα ψυγεία, είναι εξίσου σημαντικός για την απόδοση, όσο η διαμόρφωση των εξωτερικών επιφανειών.

Η επαναστατική περυσινή διάταξη της RB20 σε σχήμα πλαγιασμένου «V» των ψυγείων έχει τροποποιηθεί, με το κάτω πλευρικό ψυγείο να έχει μετατοπιστεί πιο πίσω και να έχει ανυψωθεί στο πίσω μέρος. Αυτό έχει επιτρέψει να δημιουργηθεί χώρος μεταξύ των ψυγείων και του δαπέδου στο πίσω μέρος. Το τεχνικό τμήμα της Red Bull έψαξε αυτόν τον επιπλέον χώρο για να διαχειριστεί με πιο αποδοτικό τρόπο τη ροή του αέρα κάτω και επάνω από το δάπεδο της RB21. Άλλωστε, στα σύγχρονα μονοθέσια ground effect, το δάπεδο ευθύνεται για την παραγωγή περισσότερο από το 60% του συνολικού αεροδυναμικού φορτίου.

Φαίνεται ότι η Red Bull πιστεύει ότι η αεροδυναμική απόδοση του περυσινού μονοθεσίου βρισκόταν ήδη σε πολύ καλό σημείο και αυτό που έπρεπε να διορθώσει ήταν η ισορροπία. Η βελτίωση αυτού του τομέα θα επιτρέψει στους οδηγούς να έχουν περισσότερη εμπιστοσύνη στις αντιδράσεις του μονοθεσίου στην πίστα και να αντλήσουν το μέγιστο από αυτό. Σε αυτό θα βοηθήσει και μία εύκαμπτη εμπρός αεροτομή (τουλάχιστον έως το GP Ισπανίας), όπως έχουμε δει από onboard πλάνα στην πίστα το πρωί της 1ης ημέρας.

Η RB21 φαινόταν αρκετά νευρική στην πρώτη της ημέρα στην πίστα, αλλά, ο Max Verstappen κατάφερνε να γράψει ανταγωνιστικούς χρόνους. Αν και οι δύο μεγάλες ακολουθίες γύρων που πραγματοποίησε ήταν μερικούς γύρους μικρότερες από εκείνες του Lando Norris (McLaren), ο μέσος όρος του Ολλανδού με την ίδια γόμα C3, ήταν 0,4 δλ. ταχύτερος, χωρίς όμως να γνωρίζουμε τα φορτία καυσίμου και τις ρυθμίσεις των κινητήρων.

Formula 1 Testing in Bahrain Day 1

Παράλληλα, τα σχόλια του Verstappen έπειτα από την πρώτη ημέρα δοκιμών ήταν θετικά: «Από την οδήγηση που έκανα σήμερα, όλα ήταν καλά. Μόνο καλές εκπλήξεις, που ήταν καλό. Δεν ξέρουμε ακόμα για τον ρυθμό, αλλά όλα λειτουργούν καλά, και το μονοθέσιο κάνει αυτό που θέλω να κάνει».

«Όλα είναι υπό έλεγχο, και αυτό είναι που μπορούμε να ελπίζουμε στην πραγματικότητα για το ξεκίνημα των δοκιμών. Δεν αφορά το κυνήγι του τέλειου γύρου. Πρέπει να δουλέψουμε πάνω στο πρόγραμμα δοκιμών που έχουμε και να μάθουμε προς ποια κατεύθυνση πρέπει να σπρώξουμε το μονοθέσιο προς τα εμπρός, για να το έχουμε υπό έλεγχο».

Max Verstappen

Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner επιβεβαίωσε ότι η RB21 που έχουμε δει στο Μπαχρέιν είναι στις προδιαγραφές με τις οποίες θα ξεκινήσει τη σεζόν: «Είναι βασικά το μονοθέσιο με το οποίο θα ξεκινήσουμε τη σεζόν. Ίσως θα υπάρχουν ορισμένες μικρές αλλαγές μέχρι τότε, αλλά ουσιαστικά, είναι αυτό που θα φέρουμε στη Μελβούρνη».

«Νομίζω ότι σε αυτό τον κύκλο κανονισμών είναι σαφές ότι τα μονοθέσια έχουν συγκλίνει, και δείχνουν πολύ παρόμοια. Πιθανότατα η Ferrari ξεχωρίζει. Είναι αναπόφευκτο ότι θα υπάρχουν οριακά οφέλη. Κάθε επιφάνεια στο μονοθέσιό μας είναι διαφορετική από πέρυσι, απλά φαίνεται παρόμοιο επειδή είναι παρεμφερούς φιλοσοφίας». 

Formula 1 Testing in Bahrain Day 1

«Αυτό θα κάνει τόσο σφιχτό τον ανταγωνισμό φέτος: κάποια μονοθέσια μπορεί να ταιριάζουν περισσότερο σε ορισμένες πίστες από άλλες. Όλα θα εξαρτηθούν από την άντληση του μέγιστου από το μονοθέσιό σου, και να κάνεις σωστά τα πράγματα την εκάστοτε ημέρα. Μπορεί άνετα να έχουμε 8 νικητές φέτος και κάποια απρόβλεπτα αποτελέσματα επίσης. Πραγματικά μπορεί να είναι ανοιχτό Πρωτάθλημα».

Ο Horner σχολίασε επίσης το γεγονός ότι θα γίνουν πιο αυστηρά τα τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής από το GP Ισπανίας, τον 9ο γύρο της σεζόν: «Θα είναι ενδιαφέρον το αποτέλεσμα που θα έχει. Υποθέτω ότι το παράξενο είναι η χρονική στιγμή. Γιατί στον 9ο αγώνα; Ίσως θα ήταν καλύτερα να είχε αντιμετωπιστεί κατά τη διάρκεια του χειμώνα, επειδή καταλήγεις να κάνεις κατά κάποιον τρόπο δύο προδιαγραφές αεροτομών. Αλλά το ποιος θα κερδίσει ή ποιος θα χάσει από αυτό, νομίζω είναι αδύνατο να προβλεφθεί».

Christian Horner

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!