H αναμονή τελείωσε, καθώς η πρώτη επίσκεψη της Formula 1 στις πίστες για το 2025 ξεκίνησε σήμερα. Είδαμε για πρώτη φορά μαζί στην πίστα τα 10 νέα μονοθέσια της Formula 1 καθώς ξεκίνησε το τριήμερο τεστ προετοιμασίας των ομάδων στο Μπαχρέιν πριν από την έναρξη της σεζόν. Η πίστα έχει δεχθεί μικρές τροποποιήσεις, καθώς έχουν εξομαλυνθεί οι ανομοιομορφίες της ασφάλτου στο τέλος της εκκίνησης της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού.
Με συννεφιά και αρκετά χαμηλή θερμοκρασία πίστας που κυμαινόταν στους 25 βαθμούς Κελσίου (15 στην ατμόσφαιρα) περίπου, και κάποιες ριπές ανέμου, οι συνθήκες ήταν αρκετά σταθερές. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ιδίως αυτοί οι πρώτοι χρόνοι έχουν κάποια σημασία, καθώς οι οδηγοί πηγαίνουν ακόμα στο 80% περίπου του ορίου, καθώς ο στόχος τους είναι να κάνουν σταθερούς γύρους για να προμηθεύσουν τους μηχανολόγους με δεδομένα για τη συμπεριφορά των νέων μονοθεσίων.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το πρωί της 1ης ημέρας του τεστ στο Μπαχρέιν
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Πιο σημαντικοί θα είναι οι χρόνοι προσομοιώσεων αγώνα της Παρασκευής, για να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα. Επίσης, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι δεν έχουμε δει ακόμα την τελική μορφή των νέων μονοθεσίων. Όπως δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της Sauber, James Key, η ομάδα διαθέτει το 80% της C45 στο Μπαχρέιν, και οι υπόλοιπες αναβαθμίσεις θα έρθουν στο εναρκτήριο Grand Prix Αυστραλίας. Αυτό ισχύει για πολλές ομάδες, όπως η π.χ. η Red Bull.
Στην κορυφή των χρόνων βρέθηκε ο 18χρονος Ιταλός Andrea Kimi Antonelli, πρωτοεμφανιζόμενος φέτος στη Formula 1, καθώς σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της πρωινής διαδικασίας με το μονοθέσιο της Mercedes. Ο Antonelli συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους κάνοντας αρκετά μεγάλα stint (των οποίων τους χρόνους μπορείτε να δείτε παρακάτω) και είχε ένα μεγάλο μπλοκάρισμα φρένων στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας.
H διαφορά του Ιταλού ήταν μόλις 0,132 δλ. από τον Liam Lawson, τον άλλο οδηγό που θα κάνει φέτος την πρώτη του πλήρη σεζόν στην F1 με κορυφαία ομάδα, αυτή της Red Bull. Ο Νεοζηλανδός οδηγός φαινόταν να πιέζει σήμερα.
Περίπου 100 λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας, είδαμε ένα κομμάτι ανθρακονημάτων να φεύγει από τη Red Bull του Lawson. Με μία ώρα να απομένει για το τέλος της πρωινής διαδικασίας, ο Lawson διέγραψε μισό τετ-α-κέ της διαδικασίας στη στροφή 2, καταστρέφοντας το σετ ελαστικών γόμας C3 που χρησιμοποιούσε. Ήταν το μεγαλύτερο οδηγικό λάθος που είδαμε κατά τη διάρκεια της πρωινής διαδικασίας.
Heart-in-the-mouth moment for Liam Lawson 😵#F1Testing #F1 pic.twitter.com/RyVcrzzhUO
— Formula 1 (@F1) February 26, 2025
H RB21 έδειχνε να είναι το μονοθέσιο με την περισσότερη υπερστροφή στην πίστα, αν και ο Lawson ήταν ένας από τους λίγους οδηγούς που πίεζαν περισσότερο. Πάντως, σε αντίθεση με τη Red Bull, τα περισσότερα μονοθέσια έμοιαζαν να πάσχουν από υποστροφή.
Η Red Bull υστερούσε στο μέσο της περυσινής σεζόν όσον αφορά την ελαστικότητα της εμπρός αεροτομής της, αλλά στο τέλος της σεζόν ακολούθησε το παράδειγμα των αντιπάλων της. Η εμπρός αεροτομή της RB21 φαίνεται αρκετά εύκαμπτη από τα onboard πλάνα. Ακόμη και από τις εξωτερικές φωτογραφίες, φαίνεται ότι και η εμπρός αεροτομή της Mercedes λυγίζει αρκετά στις ευθείες.
Red Bull’s flexy front wing 👀pic.twitter.com/sK7dmkm9x6
— RBR Daily (@RBR_Daily) February 26, 2025
Ο Alex Albon με τη Williams σημείωσε τον 3ο ταχύτερο χρόνο της πρωινής διαδικασίας με τη Williams. Ο Albon έβγαινε σχεδόν πλήρως εκτός πίστας για να πάρει καλύτερη γραμμή στην προσέγγιση της στροφής 4, κάτι που άρχισαν να κάνουν ολοένα και περισσότεροι οδηγοί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.
Ο Yuki Tsunoda με τη Racing Bulls βρέθηκε στην 4η θέση, όντας ένας από τους πιο δραστήριους οδηγούς στην πίστα σήμερα, ισοφαρίζοντας τους 78 γύρους του Antonelli, παρότι αντιμετώπισε ένα μικρό πρόβλημα με τα εμπρός φρένα του. Οι τέσσερις πρώτοι βρέθηκαν εντός 0,2 δλ. μεταξύ τους.
Στην 5η θέση βρέθηκε ο Lewis Hamilton με τη Ferrari, 0,4 δλ. μακριά από την κορυφή. Στο πλευρό του Βρετανού ήταν -ντυμένη στα κόκκινα της Ferrari- και η Νεοζηλανδή προπονήτριά του, Angela Cullen. Ο Hamilton προσπάθησε να πιέσει από την αρχή, με μία SF-25 που έδειχνε να έχει υποστροφή και είχε αρκετές μικροεξόδους από την πίστα.
Η SF-25 έξυνε αρκετά με το δάπεδό της το έδαφος και παρουσίαζε περιορισμένο porpoising, σε αντίθεση π.χ. με τη Red Bull. Έπειτα από δυόμιση ώρες, η Ferrari είχε κρύψει τα pits της, που σημαίνει ότι είχε αφαιρέσει το δάπεδο του μονοθεσίου και οι μηχανικοί εργάζονταν επάνω του. O Hamilton έχασε περίπου μισή ώρα δράσης.
Lewis 🤜🤛 SF-25
Ride onboard with the seven-time world champ in his first session as a @ScuderiaFerrari driver 👊 #F1Testing #F1 pic.twitter.com/EK8piNq6US
— Formula 1 (@F1) February 26, 2025
Σε σύγκριση τηλεμετρίας των χρόνων του Hamilton με τον Alosno, η Ferrari έδειχνε να κερδίζει έδαφος στις ευθείες, αλλά αυτό θα μπορούσε να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, όπως αεροδυναμικές ρυθμίσεις, φορτίου καυσίμου, ρυθμίσεις κινητήρα κ.ο.κ.
Morning session with JD ✅ pic.twitter.com/Cwgnh77QzJ
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) February 26, 2025
O Jack Doohan κατετάγη 6ος με την Alpine, και έδειχνε να πιέζει αρκετά, καθώς είχε και αυτός αρκετές μικρές εξόδους από την πίστα. Στην πίστα, τα καλύμματα τροχών της Aston Martin προκάλεσαν αίσθηση, καθώς έτσι όπως είναι χρωματισμένα, φαίνονται σαν να γυρίζουν ανάποδα από τη φορά των ελαστικών, ακόμα και όταν ο Alonso μπλόκαρε τα φρένα του για λίγο στην 1η στροφή νωρίς το πρωί.
Watch the wheels 😵💫#F1Testing #F1 pic.twitter.com/RAOgDfUk1p
— Formula 1 (@F1) February 26, 2025
Οι οδηγοί της Aston Martin αναφέρουν ότι η AMR25 έχει καλύτερες αντιδράσεις από τον προκάτοχό της. Ίσως σε αυτό συμβάλλει, πέραν από τον πολύ επιθετικό σχεδιασμό του αμαξώματος, και σε μία αρκετά εύκαμπτη εμπρός αεροτομή, όπως φάνηκε από κάποια onboard πλάνα.
Ωστόσο, η Aston Martin συμπλήρωσε σήμερα τους λιγότερους γύρους, καθώς οι μηχανικοί προσπαθούσαν να διορθώσουν κάτι εντός του cockpit στο μέσο της διαδικασίας. Ο Alonso έχασε περίπου μία ώρα δράσης και ολοκλήρωσε την ημέρα με τους λιγότερους -46- γύρους από όλους τους οδηγούς, στην 7η θέση του πίνακα των χρόνων.
Have you seen how the front wing is flexing on car 14? #CR33MOS
pic.twitter.com/m2qNKrW4or— Aston Martin F1 updates (@startonpole) February 26, 2025
Στην 8η θέση ολοκλήρωσε την 4ωρη διαδικασία ο Oscar Piastri με τη McLaren, η οποία φαινόταν αρκετά δύσκολη στο χειρισμό της, καθώς ο Αυστραλός είχε αρκετές μικρές εξόδους από την πίστα. Μία από τις τεχνικές λεπτομέρειες που καταφέραμε να δούμε είναι ότι η McLaren έχει τριπλά συρματόσχοινα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου για να αποτρέπει την κάμψη του δαπέδου προς τα κάτω. Επίσης, ξεφορτώθηκε τα διαφημιστικά πάνελ που αλλάζουν γραφικά στα πλαϊνά του cockpit (που ζύγιζαν μόλις 200 γραμμάρια), για να μεγιστοποιήσει την απόδοση.
Ο Nico Hulkenberg, 9ος με τη Sauber, δεν φαινόταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος. Ο Oliver Bearman με τη Haas συμπλήρωσε τη δεκάδα. Η αμερικανική ομάδα φαίνεται να ακολουθεί την περυσινή τακτική της, χωρίς να στοχεύει σε γρήγορους χρόνους. Αντίθετα, επικεντρώνεται σε μεγάλες ακολουθίες γύρων με βαρύ φορτίο καυσίμου.