Όλες οι ομάδες άλλαξαν οδηγούς για το απόγευμα της πρώτης εκ των τριών ημερών του τεστ προετοιμασίας στο Μπαχρέιν ενόψει της έναρξης της φετινής σεζόν της Formula 1. Η διαδικασία διακόπηκε έπειτα από τις πρώτες δύο ώρες με κόκκινη σημαία, λόγω διακοπής ρεύματος στην πίστα.
Έπειτα από 25 λεπτά περίπου, το ρεύμα επέστρεψε στα περισσότερα τμήματα του Sakhir αλλά όχι σε ολόκληρη την πίστα και αυτό ήταν σημαντικό, γιατί πλέον είχε σκοτεινιάσει αρκετά. Μία ώρα και πέντε λεπτά μετά τη διακοπή, η δράση ξεκίνησε ξανά. Οπότε αποφασίστηκε επιτόπου η επέκταση της διαδικασίας για μία ώρα, ενώ παράλληλα ψιχάλιζε.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από την 1η ημέρα του τεστ στο Μπαχρέιν
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Ενώ έχασε ουσιαστικά τις πρώτες δύο ώρες της διαδικασίας, ο Lando Norris ήταν ο ταχύτερος οδηγός της ημέρας, με έναν πολύ καλό χρόνο. Ο Norris δεν είχε σημειώσει χρόνο την πρώτη ώρα και 45 λεπτά της απογευματινής διαδικασίας και είχε κάνει μόλις 6 γύρους, καθώς η ομάδα έκανε μεγάλες αλλαγές στο στήσιμο.
Στο μέσο της διαδικασίας, έπειτα από 9 γύρους συνολικά, ο Βρετανός, χρησιμοποιώντας τη γόμα C3, ανέβηκε στην 3η θέση του πίνακα των χρόνων, αλλά 0,37 δλ. πίσω από τον Charles Leclerc που ήταν επικεφαλής εκείνη τη στιγμή. Μέχρι τότε, η McLaren δεν είχε δείξει τις δυνατότητές της. Ωστόσο, είδαμε ότι όταν ο Norris ενεργοποιούσε το DRS, το flap της πίσω αεροτομής κυμάτιζε ανεξέλεγκτα, όπως είχε συμβεί με τη Red Bull σε προηγούμενα χρόνια.
Starting off strong 💪
Clocking in at 1:30:43, Lando picks up the @dhl_motorsports fastest lap on day one of #F1Testing ⏱️#F1 #MomentsThatDeliver pic.twitter.com/aVIuR5Tis2
— Formula 1 (@F1) February 26, 2025
O Oscar Piastri δήλωσε ότι η ομάδα βρίσκεται σε καλή θέση αυτή τη στιγμή και επικεντρώνεται στον εαυτό της, χωρίς να πιέζει για χρόνους από τόσο νωρίς στη διάρκεια του τεστ. Αλλά μετά τη διακοπή, ο Norris έγραψε με τη γόμα C3 χρόνο 0,45 δλ. ταχύτερο από αυτόν του Leclerc.
H MCL39 φαίνεται αρκετά άκαμπτη (πιθανώς λόγω της πιο ακραίας γεωμετρίας anti–dive στις αναρτήσεις), αλλά γρήγορη, χωρίς απότομες και απρόβλεπτες για τον οδηγό αντιδράσεις. Στο τέλος της ημέρας, η McLaren «έλουσε» το μονοθέσιο με βαφή παραφίνης που δείχνει τη ροή του αέρα στην επιφάνεια του αμαξώματος.
Στη δεύτερη θέση κατετάγη ο George Russell με τη Mercedes. Έπειτα από μία ώρα και 15 λεπτά, ο Βρετανός σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο μέχρι εκείνη τη στιγμή με τη γόμα C3, κινούμενος 0,35 δλ. ταχύτερα από τον team-mate του στη Mercedes, Andrea Kimi Antonelli, που ήταν επικεφαλής το πρωί.
Όπως και η Aston Martin, η Mercedes δοκίμαζε διαφορετικές εκδόσεις του ρύγχους και του τρόπου με τον οποίο αυτό συνδέεται με την εμπρός αεροτομή στο 1ο ή το 2ο πτερύγιο. Η Mercedes παρουσίαζε λίγο porpoising, και 20 λεπτά πριν από το μέσο της διαδικασίας, ένα μικρό λεπτό gurney flap έφυγε από την W16 του Russell, ο οποίος έδειχνε συνήθως να παλεύει αρκετά με το τιμόνι.
Στην 3η θέση του πίνακα των χρόνων βρέθηκε ο Max Verstappen με τη Red Bull. Σε έναν από τους πρώτους γύρους του, ο Ολλανδός είχε μία μικρή έξοδο από την πίστα στη στροφή 11, αλλά με τον πρώτο χρόνο που σημείωσε, πλησίασε στα 0,016 δλ. τον ταχύτερο οδηγό της πρωινής διαδικασίας, Andrea Kimi Antonelli, με πιο σκληρά ελαστικά (γόμα C2 αντί για C3 που χρησιμοποίησε ο Ιταλός).
Έπειτα από 90 λεπτά, το μονοθέσιο του Verstappen γέμισε καπνούς το γκαράζ της Red Bull καθώς επέστρεφε στην πίστα, ίσως από υπερχείλιση λαδιού. Στην πρώτη του απόπειρα για γρήγορο γύρο στη συνέχεια, ο Verstappen προσπάθησε να επιταχύνει από την έξοδο της 1ης στροφής, αλλά δεν είχε πρόσφυση στον πίσω άξονα -καθώς είχε αρχίσει να ψιχαλίζει λίγο- και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει εκείνη την προσπάθεια. Στον επόμενο γύρο, ο Verstappen βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 11, καβαλώντας άτσαλα το kerb της εξόδου.
Στο μέσο της διαδικασίας, οι μηχανικοί της Red Bull εργάζονταν επάνω στο μονοθέσιο στα pits, όταν παρουσιάστηκε η διακοπή ρεύματος στην πίστα, που διέκοψε τη διαδικασία. Οι μηχανικοί χρησιμοποιούσαν φακούς για να εργαστούν και είχαν σβήσει οι προβολείς στην πίστα καθώς είχε αρχίσει να σκοτεινιάζει.
Οι μηχανικοί συνέχισαν να εργάζονται στο μονοθέσιο και έπειτα από τη διακοπή, με αλλαγές στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και την τροποποίηση της διαμόρφωσης των αεροδυναμικών εξαρτημάτων στα πλαϊνά άκρα του δαπέδου. O Verstappen επέστρεψε στην πίστα την τελευταία (επιπλέον) ώρα και μέσα σε 5 λεπτά, με καινούργιο σετ γόμας C3, και πλησίασε στα 0,22 δλ. τον χρόνο του Norris.
Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε: «Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι ο Max είχε ένα πολύ καλό μεγάλο stint και αισθάνεται το μονοθέσιο καλύτερα από το περσινό, καθώς αντιδρά πιο προβλέψιμα. Αυτές ήταν οι αδυναμίες μας το 2024, οπότε φαίνεται ότι κάναμε ένα βήμα μπροστά».
Στην 4η θέση βρέθηκε ο Charles Leclerc με τη Ferrari, 0,45 δλ. μακριά από την κορυφή. Περίπου 15 λεπτά πριν από τη συμπλήρωση δύο ωρών, ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με τη γόμα C3, έχοντας κινηθεί 0,2 δλ. ταχύτερα από τον Russell, που είχε τεθεί επικεφαλής μέχρι εκείνη τη στιγμή. To βράδυ, η Ferrari χρησιμοποίησε κάλυμμα κινητήρα με διατρήσεις για τη διευκόλυνση της ψύξης.
Υπό το φως των προβολέων, ο Leclerc αντιμετώπισε έντονη υποστροφή σε ένα μεγάλο stint με βαρύ φορτίο καυσίμου και μεταχειρισμένα ελαστικά. Ο Μονεγάσκος πάλευε πολύ με το τιμόνι και η Ferrari επέλεξε στη συνέχεια πιο μαλακές ρυθμίσεις στο πίσω μέρος. Ωστόσο, ακούστηκαν χτυπήματα με σφυρί από το ιταλικό γκαράζ, καθώς οι μηχανικοί εργάζονταν στον πίσω άξονα.
Το μονοθέσιο της Williams φαινόταν αρκετά άκαμπτο στους πρώτους γύρους του Carlos Sainz (5ος) με αυτό, και έξυνε το έδαφος αρκετά συχνά, αφήνοντας σπίθες πίσω του σε ένα stint με πιθανότατα βαρύ φορτίο καυσίμου. Η Williams είναι μία από τις ομάδες που χρησιμοποίησαν περισσότερο τη βαφή flow visualization, που αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύει ο αέρας επάνω στις επιφάνειες του αμαξώματος.
Περίπου 40 λεπτά πριν από το τέλος, ο Sainz είχε ένα μπλοκάρισμα φρένων στην 1η στροφή. Στο γκαράζ της Williams, πέραν του πατέρα του Sainz και του ξαδέρφου και μάνατζέρ του, Carlos Onoro, ήταν και ο Ισπανός πρώην οδηγός της F1, Roberto Merhi, ο οποίος αναφέρεται ότι βοηθάει στη συνεννόηση του Sainz με τους μηχανολόγους της ομάδας για την αίσθηση που έχει από το μονοθέσιο.
Στην 6η θέση κατετάγη ο Pierre Gasly με την Alpine, όντας ταχύτερος από τον Antonelli. Έπειτα από 45’ δράσης, ο Isack Hadjar (11ος) είχε ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών με τη Racing Bulls στην έξοδο της στροφής 4. Ο Γάλλος βγήκε εκτός πίστας και αργότερα, με πολύ αργό ρυθμό, κάνοντας ρυθμίσεις στο τιμόνι.
Just Isack Hadjar throwing a 360 😅#F1Testing #F1 pic.twitter.com/SV8WJpM2d3
— Formula 1 (@F1) February 26, 2025
Η Aston Martin πραγματοποίησε συγκριτικές δοκιμές μεταξύ του περυσινού και του φετινού ρύγχους, όπως και η Mercedes. Η AMR25 παρουσίασε σήμερα το πιο έντονο porpoising που έχουμε δει μέχρι στιγμής φέτος. Από ανάλυση της πρωινής τηλεμετρίας, φαίνεται ότι η Aston Martin φαίνεται ότι είχε υιοθετήσει συντηρητικές ρυθμίσεις κινητήρα. Από τα τηλεοπτικά πλάνα, αποκαλύφθηκε και μία πρωτοποριακή εισαγωγή αέρα στις πίσω βάσεις του halo της AMR25.
Ο Gabriel Bortoleto (Sauber) δεν είχε σημειώσει χρόνο μέσα στο πρώτο δίωρο έχοντας συμπληρώσει μόλις 16 γύρους μέχρι εκείνη τη στιγμή και τον είδαμε να παλεύει πολύ με το τιμόνι του ελβετικού μονοθεσίου σε διάφορες φάσεις. Η Haas συνέχισε την τακτική που τη θέλει να μην κυνηγά γρήγορους χρόνους και να επικεντρώνεται σε μεγάλες ακολουθίες γύρων με βαρύ φορτίο καυσίμου.