Η Mercedes W16, το μονοθέσιο της γερμανικής ομάδας για την τελευταία σεζόν της γενιάς μονοθεσίων ground effect στη Formula 1, επαναφέρει στο προσκήνιο ορισμένες ιδέες με τις οποίες πειραματίστηκε στο πρόσφατο παρελθόν η Mercedes, αλλά απέρριψε, στα πλαίσια όμως ενός εντελώς διαφορετικού concept.
Μιλάμε για μία από τις πιο «χτυπητές» αλλαγές στο φετινό μονοθέσιο, τις εισαγωγές αέρα των πλευρικών ψυγείων. Η Mercedes έχει δημιουργήσει δύο εισόδους για τη ροή αέρα προς τα ψυγεία, μοιράζοντας τα ανοίγματα, σε μία μεγάλη κάθετη εισαγωγή που εφάπτεται στο πλευρό του cockpit και μία μικρότερη οριζόντια κάτω από την προέκταση του επάνω χείλους των καλυμμάτων σε κάθε πλευρά.
H κάθετη εισαγωγή αέρα ήταν ένα concept που η Mercedes χρησιμοποίησε στα αρχικά zero-pod του μονοθεσίου του 2022, αλλά η φετινή λύση θυμίζει περισσότερο τα αρχικά στάδια εξέλιξης της W14 του 2023, πριν εγκαταλειφθεί το concept. Ωστόσο τότε, δεν υπήρχε το υπόλοιπο «σώμα» των ψυγείων, που ουσιαστικά χρησιμοποιούνται πλέον ως πλευρικά πτερύγια.
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Ο συνδυασμός δύο εισαγωγών αέρα πλευρικών ψυγείων δεν είναι καινούργιος στη Formula 1, καθώς τον έχουν τόσο η Red Bull, όσο και η Ferrari. Εντούτοις, αλλά στη Mercedes W16 οι κάθετες εισαγωγές αέρα είναι πολύ μεγαλύτερες σε πλάτος. Όλα αυτά έχουν γίνει για να αμβλυνθεί το κανάλι αέρα που βρίσκεται κάτω από τα ψυγεία και κατευθύνει αέρα στην άνω επιφάνεια του δαπέδου προς τα πίσω.
Από τις εικόνες στην πίστα, είναι εμφανές ότι η Mercedes έχει κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κατασκευάσει ένα όσο το δυνατόν πιο λεπτό ρύγχος, ώστε να απελευθερώσει χώρο στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου για την καλύτερη ροή αέρα. Επίσης, το ρύγχος εκτείνεται πλέον έως το εμπρός πτερύγιο της αεροτομής, αλλά είναι συνδεδεμένο με αυτό μόνο στα πλαϊνά, αφήνοντας χώρο μεταξύ τους για τη ροή αέρα στο κεντρικό τμήμα.
Ο Toto Wolff δήλωσε για τον τεχνικό διευθυντή της Mercedes, James Allison: «Έχει εμπλακεί πολύ και προφανώς δεν εξαρτάται από ένα άτομο, αλλά πιστεύω ότι ο οργανισμός προσπάθησε πολύ σκληρά να κατανοήσει ποιες είναι οι ελλείψεις. Αν και μπαίνουμε στο τελευταίο έτος αυτών των κανονισμών θέλουμε να αποδείξουμε στους εαυτούς μας ότι τους έχουμε κατανοήσει».