Όταν η Red Bull παρουσίασε τις πρώτες στούντιο φωτογραφίες από το νέο της μονοθέσιο για τη νέα σεζόν της Formula 1, υπήρχαν αμφιβολίες ότι επρόκειτο για την RB21, καθώς δεν υπήρχαν ορατές διαφορές στο αμάξωμα. Αυτό προκαλεί περιέργεια καθώς η Red Bull έρχεται από μία σεζόν κατά την οποία αντιμετώπισε δυσκολίες με το μονοθέσιό της.
Υπάρχει περίπτωση η ομάδα να μην έχει εφαρμόσει στο μονοθέσιο τις αναβαθμίσεις του αμαξώματος που σκοπεύει να παρουσιάσει έως τον πρώτο αγώνα στη Μελβούρνη, ο οποίος απέχει δύο εβδομάδες από τώρα. Υπάρχει πιθανότητα να δούμε αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο είτε την τελευταία ημέρα του τεστ (όπως είχε συμβεί στο πρόσφατο παρελθόν), ή κατευθείαν στο Grand Prix Αυστραλίας που θα ανοίξει τη σεζόν.
Επιπλέον, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα πιο σημαντικά εξαρτήματα που καθορίζουν την απόδοση δεν είναι ορατά, καθώς το δάπεδο από μόνο του ευθύνεται για περισσότερο από το 60% του συνολικού αεροδυναμικού φορτίου και ενδέχεται εκεί να είναι ο τομέας στον οποίο έχει επικεντρωθεί περισσότερο η Red Bull.
The RB21 officially hit the track today at the Bahrain Circuit. #RedBullRacing #F1Testing #F1
📹 [ @redbullracing ] pic.twitter.com/HDWL027eye
— Lucho Yoma (@LucianoYoma) February 25, 2025
Άλλωστε, όπως είχε εξηγήσει πρόσφατα ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Pierre Wache, «αν κοιτάξετε την ορατή πλευρά του μονοθεσίου, όλοι έχουν περίπου το ίδιο concept με εμάς το 2022, με φαρδύτερο αμάξωμα στο πίσω μέρος. Ωστόσο, το θέμα είναι περισσότερο πώς εξελίσσεις το μονοθέσιο κάτω από το αμάξωμα. Είμαστε εδώ για να κάνουμε τη δουλειά μας και να εξελίξουμε το μονοθέσιο όσο το δυνατόν καλύτερα».
Ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, δήλωσε: «Η RB21 μοιάζει οπτικά πολύ με την RB20, αλλά ο διάβολος κρύβεται στη λεπτομέρεια. Σχεδόν κάθε επιφάνεια, κάθε εξάρτημα του μονοθεσίου έχει αλλάξει, εξελιχθεί, αναβαθμιστεί και βελτιωθεί».
Ένα από τα χαρακτηριστικά που ίσως έχει αλλάξει, είναι ότι το ρύγχος της RB21 είναι λίγο πιο λεπτό ως προς τον κατακόρυφο άξονα. Επίσης, τα υποστηρίγματα του (προστατευτικού σε περίπτωση ανατροπής) roll hoop πάνω από το κεφάλι του οδηγού φαίνεται να έχουν γίνει πιο λεπτά, για την εξοικονόμηση βάρους ψηλά στο μονοθέσιο.
Υπάρχει περίπτωση η Red Bull να πιστεύει ότι δεν χρειάζεται να κάνουν μεγάλες αλλαγές στην επιφάνεια του αμαξώματος, καθώς από το GP Ισπανίας θα γίνουν πιο αυστηρά και τα τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής; Δεν φαίνεται λογικό αυτό, ιδίως αν κοιτάξουμε την περυσινή πορεία της Red Bull, αλλά και τον επιθετικό ρυθμό εξέλιξης των υπόλοιπων κορυφαίων ομάδων με τα φετινά μονοθέσια.
Άλλωστε, αλλαγές στο δάπεδο του μονοθεσίου θα πρέπει να πλαισιωθούν και από άλλες διαφοροποιήσεις το υπόλοιπο αμάξωμα για την καλύτερη συνεργασία μεταξύ τους στη διαχείρισης της ροής του αέρα. Οπότε, πιστεύουμε ότι προς το παρόν, η Red Bull κρατά κρυμμένα τα χαρτιά της, όπως συνηθίζει να κάνει κάθε χρονιά. Περιμένουμε σίγουρα να δούμε καινούργιες αεροτομές και πιθανότατα νέο δάπεδο έως τη Μελβούρνη.
Ο Max Verstappen δήλωσε: «Γνωρίζουμε ποιοι ήταν οι περυσινοί περιορισμοί, οπότε είναι σημαντικό να αξιολογήσουμε τον ρυθμό τις επόμενες ημέρες και να δούμε αν έχουμε βελτιωθεί. Δεν έχουμε πολύ χρόνο πριν από τον πρώτο αγώνα, οπότε, κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ελπίζουμε να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα με το μονοθέσιο για να καταλάβουμε πού μπορούμε να βρούμε χρόνο. Προς το παρόν δεν έχω στόχους για τη σεζόν, καθώς δεν ξέρουμε πόσο ανταγωνιστικοί είμαστε, αλλά ανυπομονώ να επιστρέψω στους αγώνες».
Ο Liam Lawson, που οδήγησε και αυτός την RB21 στο shakedown, δήλωσε: «Οι πρώτες εντυπώσεις είναι καλές, είναι πάντα συναρπαστικό να μπαίνεις στο μονοθέσιο για πρώτη φορά. Για μένα, δεν έχω ξεκινήσει ποτέ μια πλήρη σεζόν στη Formula 1, οπότε οι προετοιμασίες και ημέρες όπως αυτή της είναι καλές για μένα. Ο στόχος μου είναι να είμαι γρήγορος και να βρίσκομαι εκεί που με χρειάζεται η ομάδα. Ο στόχος είναι να ανακτήσουμε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών φέτος, και αν το πετύχουμε αυτό, σημαίνει ότι έχω κάνει το καθήκον μου».