F1: Ο Hamilton προσαρμόζεται στο σύστημα πέδησης της Ferrari

Στις δοκιμές που διεξάγει η Ferrari με τον Lewis Hamilton στην πίστα της Βαρκελώνης αυτές τις ημέρες, ο Βρετανός έκανε καλά σχόλια για το σύστημα πέδησης της Brembo, το οποίο θα χρησιμοποιεί φέτος.

F1: Ο Hamilton προσαρμόζεται στο σύστημα πέδησης της Ferrari

Στις δοκιμές που διεξάγει η Ferrari με τον Lewis Hamilton στην πίστα της Βαρκελώνης αυτές τις ημέρες, ο Βρετανός έκανε καλά σχόλια για το σύστημα πέδησης της Brembo, το οποίο θα χρησιμοποιεί φέτος.

H Ferrari βρίσκεται σήμερα στη 2η ημέρα ενός τριήμερου τεστ στην πίστα της Βαρκελώνης με την SF-23, το μονοθέσιο που αγωνίστηκε στη σεζόν του 2023 στη Formula 1. Αυτό το τεστ είναι πολύ πιο σημαντικό από αυτό του Fiorano για τον Lewis Hamilton, καθώς προσαρμόζεται στη λειτουργία της νέας του ομάδας και γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες του ιταλικού μονοθεσίου.

Ο Hamilton διένυσε λιγότερα από 89 χλμ. στο Fiorano, οπότε μπορεί να κάνει έως 911 χλμ. στη Βαρκελώνη, σύμφωνα ανώτατο όριο δοκιμών με παλαιότερα μονοθέσια που ορίζουν οι κανονισμοί για οδηγούς που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. O Βρετανός θα δουλέψει και πάλι στη συνεργασία με τον Riccardo Adami, ο οποίος θα είναι ο μηχανολόγος αγώνων του.

Παράλληλα, ο Hamilton προσαρμόζεται στα φρένα (δίσκοι-δαγκάνες) της Brembo. Εν αντιθέσει με αυτό που είχαμε αναφέρει πέρυσι, η ισπανική Marca γράφει ο Hamilton δεν ζήτησε ποτέ από τη Ferrari να αλλάξει δισκόφρενα και να μεταβεί από τους δίσκους της Brembo σε αυτούς της Carbon Industrie που χρησιμοποιούσε στη Mercedes. Αναφέρεται ότι ο Hamilton έκανε θετικά σχόλια για τα φρένα της Ferrari στο Fiorano, έπειτα από τα προβλήματα που είχε αντιμετωπίσει με τη Mercedes τα τελευταία χρόνια σε αυτό τον τομέα.

Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, είχε δηλώσει όσον αφορά τα προβλήματα του Hamilton στις ζώνες πέδησης: «Φρενάρει αργά και ρίχνει το μονοθέσιο επιθετικά στη στροφή. Το μονοθέσιο και τα ελαστικά δεν το αντέχουν αυτό. Με αυτά τα μονοθέσια, μερικές φορές είναι καλύτερα να οδηγείς στο 98%. Αυτό ισχύει περισσότερο στις κατατακτήριες δοκιμές παρά στον αγώνα».

Ο Hamilton προσαρμόζεται επίσης στη μονάδα ισχύος της Ferrari, τη μοναδική του grid που δεν διαθέτει split turbo, όπου ο συμπιεστής και η φτερωτή έχουν διαχωριστεί και ο βρίσκονται στο εμπρός και πίσω μέρος του κινητήρα, ενωμένα με έναν άξονα επάνω στον οποίο βρίσκεται η MGU-H, στην περιεχόμενη γωνία V (90 μοιρών) των κυλίνδρων. Αυτό επιτρέπει στη Ferrari να έχει ένα turbo μικρότερων διαστάσεων, το οποίο ανεβάζει στροφές πιο γρήγορα και επηρεάζει διαφορετικά τον τρόπο επιτάχυνσης από τις στροφές.

Σε αυτό το τεστ, η Ferrari αναμένεται να επικεντρωθεί στη διαχείριση των ελαστικών ιδίως στους πρώτους γύρους, κάτι που επηρεάζει πάρα πολύ τη διάρκεια ζωής τους κατά τη διάρκεια ζωής τους. Ωστόσο, θα χρησιμοποιεί ελαστικά του 2024, ενώ αυτά που έχει προετοιμάσει η Pirelli για το 2025 αναμένεται να είναι λιγότερο επιρρεπή σε υπερθέρμανση.

Επίσης, η Ferrari εργάζεται επάνω στις εκκινήσεις, καθώς εκτιμά ότι υπάρχει χώρος για βελτίωση σε αυτό τον τομέα. Δεδομένου ότι απαγορεύονται τα συστήματα launch control, οι οδηγοί είναι υπεύθυνοι για την απελευθέρωση του συμπλέκτη στις εκκινήσεις. Αλλά οι ομάδες μπορούν μέσω των ηλεκτρονικών να διαχειριστούν καλύτερα τη μετάδοση ισχύος από το θερμικό κινητήρα (το υβριδικό σύστημα συμβάλλει στην παραγόμενη ισχύ μόνο άνω των 100 χλμ./ώρα), ώστε να ελαχιστοποιείται η απώλεια πρόσφυσης.

Η Ferrari θα επιστρέψει στην πίστα της Βαρκελώνης στις 4 και 5 Φεβρουαρίου, όπου θα διεξάγει δοκιμές με τα πρωτότυπα ελαστικά μικρότερων διαστάσεων της Pirelli για το 2026. Η ιταλική ομάδα θα χρησιμοποιήσει το μονοθέσιο του 2024 για αυτό το τεστ, κάτι που έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις από αντίπαλες ομάδες, αν και με τόσο διαφορετικούς τροχούς, δεν υπάρχουν πολλά που μπορεί να αποκομίσει η ιταλική ομάδα.

Το νέο μονοθέσιο της Ferrari θα παρουσιαστεί στις 19 Φεβρουαρίου και αναμένεται έχει σημαντικές διαφορές από το περυσινό, με τη θέση οδήγησης να έχει μεταφερθεί προς τα πίσω και την εμπρός ανάρτηση να υιοθετεί γεωμετρία pull-rod. Το τεστ προετοιμασίας όλων των ομάδων πριν από την έναρξη της σεζόν θα πραγματοποιηθεί στις 26-28 Φεβρουαρίου στο Μπαχρέιν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!