H Ferrari ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει το μονοθέσιό της για τη σεζόν του 2025 στη Formula 1 την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου στο Maranello. Αυτό σημαίνει ότι η ιταλική ομάδα θα αποκαλύψει το καινούργιο της μονοθέσιο, την ημέρα έπειτα από τη συλλογική παρουσίαση των χρωμάτων όλων των ομάδων για τη νέα σεζόν στην O2 Arena του Λονδίνου, καθώς το Πρωτάθλημα της F1 γιορτάζει τα 75 του χρόνια ως θεσμός.
Ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, δήλωσε ότι το μονοθέσιο του 2025, που φέρει εσωτερική κωδική ονομασία 677 και είναι το πρώτο με το οποίο θα αγωνιστεί ο Lewis Hamilton για την ομάδα, θα είναι εντελώς καινούργιο και θα χρησιμοποιεί «λιγότερο από 1% του φετινού μονοθεσίου». Θα υπάρχουν αλλαγές στο πλαίσιο, με τη θέση οδήγησης να τοποθετείται πιο πίσω μεταξύ των δύο αξόνων.
Συνεπώς, ο εμπρός άξονας θα βρίσκεται πιο μακριά από τα ψυγεία, κάτι που θα βοηθήσει στην καλύτερη διαχείριση των στροβιλισμών που δημιουργεί η περιστροφή των εμπρός τροχών και διαφορετική κατανομή βαρών, η οποία θα μετατεθεί προς τα πίσω. Πρόκειται για ένα στοιχείο που ο Lewis Hamilton ζητούσε εδώ και χρόνια στην ομάδα της Mercedes. Ως αποτέλεσμα αυτού, το περίβλημα του κιβωτίου θα έχει μικρότερο μήκος, για να τηρηθεί το μέγιστο επιτρεπτό μεταξόνιο 3,6 μέτρων.
Επίσης, η Ferrari αναμένεται να αλλάξει τη γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, για να περάσει σε σχεδιασμό pull-rod, όπως χρησιμοποιούν από το 2022 Red Bull και McLaren. Αυτό αποτελεί μέρος της αλλαγής διαμόρφωσης του εμπρός μέρους που συνδυάζεται με την μετατόπιση της θέσης οδήγησης, για αεροδυναμικά οφέλη. Ωστόσο, αναφέρεται ότι η ράβδος στρέψης των εμπρός τροχών δεν θα μεταφερθεί προς τα πίσω, όπως έχει γίνει στη McLaren, για να μην παρουσιαστούν υπερβολικά πολλές αλλαγές που θα περιπλέξουν το σχεδιασμό.
Αναφέρεται επίσης ότι θα ανασχεδιαστεί και το σύστημα ψύξης των εμπρός φρένων, το οποίο θα εισάγει αέρα όχι μόνο από την εσωτερική πλευρά της πλήμνης των τροχών, αλλά και από την εξωτερική, όπως έκανε η Mercedes με την W15 φέτος. Αυτό θα επιτρέψει καλύτερη διαχείριση των θερμοκρασιών και θα βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοση.
Παράλληλα, για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια, η Ferrari θα χρησιμοποιήσει για το σύστημα πέδησης εξαρτήματα άλλου κατασκευαστή, πέραν της Brembo. Αναμένεται να χρησιμοποιούνται δίσκοι της γαλλικής Carbon Industrie, τους οποίους προτιμάει ο Lewis Hamilton.
Ο Βρετανός 7 φορές Πρωταθλητής είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στη συμπεριφορά των προϊόντων διαφορετικών κατασκευαστών και τα φρένα ήταν ένας τομέας με τον οποίο δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί το 2013, στην πρώτη του σεζόν στη Mercedes, έχοντας περάσει από τους δίσκους της Hitco στη McLaren σε αυτούς της Carbon Industrie. Ωστόσο, τους έχει συνηθίσει τα τελευταία 12 χρόνια. Η γαλλική εταιρεία δεν παράγει δαγκάνες φρένων ή τακάκια, τα οποία θα εξακολουθεί να προμηθεύει στη Ferrari η Brembo.
Ο Hamilton επισκέφθηκε ήδη το Maranello –ιδιωτικά– και το πρώτο του τεστ με -παλαιότερο- μονοθέσιο της Ferrari (πιθανότατα την F1-75 του 2022) αναμένετια να πραγματοποιηθεί στην ιδιόκτητη πίστα του Fiorano μεταξύ 21-22 Ιανουαρίου, καιρού επιτρέποντος.