F1-GP Άμπου Ντάμπι: O Norris νικητής, η McLaren Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών

Ο Lando Norris κατέκτησε τη νίκη στο φινάλε της φετινής σεζόν της Formula 1, το GP Άμπου Ντάμπι, για να χαρίσει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στη McLaren, παρά την επαφή Verstappen-Piastri στην εκκίνηση και τις Ferrari που συμπλήρωσαν το βάθρο.

F1-GP Άμπου Ντάμπι: O Norris νικητής, η McLaren Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών

Ο Lando Norris κατέκτησε τη νίκη στο φινάλε της φετινής σεζόν της Formula 1, το GP Άμπου Ντάμπι, για να χαρίσει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στη McLaren, παρά την επαφή Verstappen-Piastri στην εκκίνηση και τις Ferrari που συμπλήρωσαν το βάθρο.

Ο Lando Norris κατάφερε να κατακτήσει στο GP Άμπου Ντάμπι την 4η νίκη του, και να χαρίσει στη McLaren το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για το 2024 στη Formula 1, το πρώτο έπειτα από 26 χρόνια για τη βρετανική ομάδα. To 1998, που είχε έρθει ο τελευταίος από τους 9 τίτλους Κατασκευαστών πλέον της McLaren, κανένας από τους δύο τωρινούς οδηγούς της δεν είχε καν γεννηθεί! Ωστόσο, με μία βουτιά στην εσωτερική της 1ης στροφής, ο Max Verstappen έκανε πιο δύσκολο το έργο της McLaren να κατακτήσει τον τίτλο, στέλνοντας τον Oscar Piastri, που είχε εκκινήσει 2ος, στην ουρά του grid, με σύγκρουση μεταξύ τους στην 1η στροφή.

H McLaren μπορούσε πλέον να στηριχθεί σχεδόν αποκλειστικά στον Norris, ο οποίος όμως έφερε το έργο εις πέρας με αρκετή άνεση, καθώς δεν απειλήθηκε ποτέ κατά τη διάρκεια του αγώνα και είχε πάντα την υπεροχή ρυθμού που χρειαζόταν για να μην τον πλησιάσουν οι Ferrari. Ακόμα και αν τα ιταλικά μονοθέσια τερμάτιζαν στη 2η και 3η θέση, μία νίκη του Norris εξασφάλιζε τον τίτλο στη McLaren. O Βρετανός υποσχέθηκε ότι η επόμενη σεζόν θα είναι η δική του, με σαφείς βλέψεις για τον τίτλο οδηγών.

Εντέλει, όλα κύλισαν όπως ήθελε η βρετανική ομάδα και στο τέλος του αγώνα, και ο Piastri κατάφερε να επιστρέψει στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Η Ferrari τα έδωσε όλα, αλλά δεν είχε το ρυθμό της McLaren, ιδίως με τη σκληρή γόμα ελαστικών. O Carlos Sainz προσπάθησε να πιέσει πριν από το pit stop του για να πλησιάσει σε απόσταση βολής, αλλά ο Norris επέστρεψε στην πίστα με πολύ καλό ρυθμό με τα πιο σκληρά ελαστικά, όπου η McLaren υπερτερούσε, και κατάφερε να απομακρυνθεί ξανά. Ο Sainz αποχαιρέτησε τη Ferrari με μία αξιέπαινη 2η θέση.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Άμπου Ντάμπι

Ο Charles Leclerc έκανε έναν εκπληκτικό πρώτο γύρο, εκμεταλλευόμενος τα περιστατικά ενός επεισοδιακού 1ου γύρου για να βρεθεί από τη 19η θέση εκκίνησης έως την , κάνοντας όλες τις σωστές επιλογές με αρκετή δόση ρίσκου, και στη συνέχεια κατάφερε να ανέβει έως το 3ο σκαλί του βάθρου, και να κερδίσει την ψήφο των θεατών για τον καλύτερο οδηγό του αγώνα. Ωστόσο, δεν κατάφερε να αποτρέψει τη Ferrari να ξεπεράσει αρνητικό ρεκόρ της 16 ετών χωρίς Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

F1 Carlos Sainz (Ferrari)

Ο Lewis Hamilton έκανε επίσης έναν πολύ καλό αγώνα αποχαιρετισμού της Mercedes, για να φτάσει από τη 16η θέση εκκίνησης έως την στο τέλος, έχοντας προσπεράσει τον team-mate του στον τελευταίο γύρο του αγώνα με μία καταπληκτική κίνηση από την εξωτερική στη στροφή 9, για να φύγει από τη γερμανική ομάδα και να φέρει το τέλος μίας εποχής κυριαρχίας με στυλ. Τα donuts του Βρετανού στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού ήταν το κερασάκι στην τούρτα, καθώς και οι συγκινητικές συνομιλίες στον ασύρματο μετά τον τερματισμό.

F1 Lewis Hamilton (Mercedes)

Ο George Russell δεν είχε το ρυθμό να απειλήσει τους προπορευόμενους και μαχόταν με την Alpine του Pierre Gasly στα αρχικά στάδια. Έχασε την 4η θέση στο τέλος από τον Hamilton, αλλά είχε 14 γύρους παλαιότερα -και πιο σκληρά- ελαστικά στο τέλος του αγώνα. Επίσης, ο Toto Wolff τον ευχαρίστησε στον ασύρματο που δέχθηκε να διατηρήσει τα εξαρτήματα και το στήσιμο που ήθελε η Mercedes, για να μελετήσει λύσεις για το μονοθέσιο του 2025.

O Max Verstappen «βούτηξε» στην πρώτη στροφή με τρόπο που δεν αρμόζει σε Παγκόσμιο Πρωταθλητή, όπως σχολίασε ο Oscar Piastri, καθώς αποπειράθηκε να κάνει μία κίνηση η οποία δεν θα λειτουργούσε. Καθώς ο Ολλανδός καβάλησε το kerb της εσωτερικής, και η υποστροφή που παρουσίασε η Red Bull ήταν αρκετή για να προκαλέσει τη σύγκρουση μεταξύ των δύο μονοθεσίων, που έκανε πιο αγχωτικό το απόγευμα της McLaren.

O Verstappen δέχθηκε ποινή 10 δλ. για την κίνηση αυτή και αποκάλεσε ηλίθιους τους αγωνοδίκες για την απόφασή τους, ωστόσο είχε άδικο, καθώς ο ίδιος είχε προκαλέσει μία επαφή που θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί. Αν βρισκόταν στη θέση του Piastri, δεν θα ήταν καθόλου ευχαριστημένος. Μάλιστα, ο Αυστραλός ανέφερε ότι ο Verstappen απολογήθηκε μόλις βγήκαν από το μονοθέσιο έπειτα από τον τερματισμό. Ο Ολλανδός τερμάτισε στην θέση.

F1 Grand Prix of Abu Dhabi

Με πολύ καλή οδήγηση και προσήλωση στον στόχο, ο Pierre Gasly, τερματίζοντας στην θέση, εξασφάλισε στην Alpine την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τον Nico Hulkenberg να καταλήγει πίσω του με τη Haas, η οποία συμβιβάστηκε με την 7η θέση στη βαθμολογία. Ο Fernando Alonso τερμάτισε στην 9η θέση με την Aston Martin να ρυθμίσει τη στρατηγική του Lance Stroll για να εμποδίσει λίγο τον Piastri που απέσπασε τον τελευταίο βαθμό μόλις 4 γύρους πριν από την καρό σημαία από τον Alex Albon (Williams).

Χρονικό αγώνα

Πολύ πριν από την εκκίνηση, οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι θα ερευνούσαν μετά τον αγώνα τον Kevin Magnussen, επειδή έκανε δοκιμαστική εκκίνηση στην έξοδο του pit lane στους αναγνωριστικούς γύρους 40 λεπτά πριν από την εκκίνηση, διαπράττοντας παράβαση των σημειώσεων της διεύθυνσης αγώνων. Ο Δανός δεν τιμωρήθηκε τελικά. O Hamilton ήταν ο μοναδικός οδηγός που εκκίνησε με τα ελαστικά σκληρής γόμας, όλοι οι υπόλοιποι επέλεξαν τη μέση γόμα.

Οι δύο McLaren εκκίνησαν καλά, ωστόσο ο Piastri προσπάθησε να καλύψει τα νώτα του poleman Norris. Ο Verstappen βρήκε χώρο να «βουτήξει» στην εσωτερική του Αυστραλού στην 1η στροφή. Ο Piastri άφησε χώρο, ο Verstappen όμως δεν υποχώρησε, και προκάλεσε την επαφή μεταξύ τους, με τον εμπρός δεξί τροχό τη Red Bull να χτυπάει τον πίσω αριστερό της McLaren. Οι δύο οδηγοί έπεσαν στις πιο πίσω θέσεις και ο Piastri δήλωσε: Ναι, κίνηση Παγκόσμιου Πρωταθλητή…

Στο μεταξύ, από το χάος που προκλήθηκε στον πρώτο γύρο, ο Sainz ήταν 2ος και ο Gasly 3ος, εμπρός από τους Russell, Hulkenberg, Alonso και τους μεγάλους κερδισμένους, Magnussen και Leclerc. Ο Leclerc έκανε έναν εκπληκτικό πρώτο γύρο, κάνοντας τις σωστές επιλογές σε όλες τις περιπτώσεις για να βρεθεί από τη 19η θέση εκκίνησης στην 8η στο τέλος του 1ου γύρου. O Magnussen έκανε ένα πολύ ωραίο προσπέρασμα επί του Perez, τον οποίο δεν κατάφερε να αποφύγει και ακούμπησε ο Bottas.

Η επαφή προκάλεσε το τετ-α-κέ του Μεξικανού, που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει σταματώντας στη 10η στροφή του πρώτου γύρου, προκαλώντας εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για να απομακρυνθεί η Red Bull. O Piastri, στις πιο πίσω θέσεις, χτύπησε τον Colapinto από πίσω με μπλοκαρισμένα όταν αιφνιδιάστηκε από το φρενάρισμα της Williams για την 9η στροφή και ο Αργεντίνος είχε αστοχία πίσω αριστερού ελαστικού.

Ο Piastri κλήθηκε να εισέλθει στα pits στον 5ο μόλις γύρο, για τη σκληρή γόμα. Ο Verstappen δέχθηκε ποινή 10 δλ. για πρόκληση σύγκρουσης, όπως και ο Bottas για το περιστατικό με τον Perez. Στον 7ο γύρο, ο Leclerc προσπέρασε με DRS τον Magnussen για την 7η θέση. Ο Piastri δέχθηκε ποινή 10 δλ. για τη σύγκρουση με τον Colapinto. O Verstappen πέρασε και αυτός τον Magnussen για την 8η θέση στον 9ο γύρο.

Στο 10ο γύρο, ο Leclerc πέρασε με ευκολία τον Alonso για την 6η θέση, αφότου ο Ισπανός είχε βγει εκτός πίστας στην 1η στροφή. Αρχικά, ο Russell είχε προσπαθήσει να επιτεθεί στον Gasly, χωρίς όμως να καταφέρει να περάσει, και ο Γάλλος είχε κάνει μία μικρή διαφορά. Στο μεταξύ, ο Norris είχε απομακρυνθεί 3,5 δλ. από τον Sainz έπειτα από 12 γύρους. Ο Hamilton έδινε μάχη για τη 12η θέση με τον Lawson, αναφέροντας ότι δεν είχε καθόλου καλό ρυθμό με τα σκληρά ελαστικά.

Με μία ωραία κίνηση στην παρατεταμένη στροφή 9, ο Leclerc απέσπασε την 5η θέση από τον Hulkenberg, ενώ ο Verstappen πέρασε τον Alonso. Ο Μονεγάσκος όμως είχε ήδη προειδοποιήσεις για τρεις υπερβάσεις ορίων πίστας. O Magnussen είχε ένα αργό pit stop 7,2 δλ. στο 13ο γύρο, όταν οι μηχανικοί της Haas δυσκολεύτηκαν να αφαιρέσουν το πίσω δεξί ελαστικό. Στον επόμενο γύρο, ο Hulkenberg επισκέφθηκε τα pits μαζί με τον Alonso για τη σκληρή γόμα ελαστικών.

Στο 15ο γύρο, ο Gasly απάντησε στις προκλήσεις undercut με δικό του pit stop. Τα εμπρός ελαστικά του Verstappen είχαν αρχίσει να υπερθερμαίνονται και δεν μπορούσε να φρενάρει εύκολα, έχοντας βρεθεί πλέον στην 5η θέση, 5,5 δλ. εμπρός από τον Hamilton που είχε περάσει τον Lawson. Τα σκληρά ελαστικά δεν έδειχναν ιδιαίτερα καλά όπως ανέφερε η Ferrari, δεδομένου του ρυθμού του Hamilton.

Ο Norris βρισκόταν 4,2 δλ. μπροστά από τον Sainz, θεωρητικά προστατευμένος από undercut, ενώ ο Leclerc προσπαθούσε να πιέσει τον Russell για την 3η θέση, καθώς βρίσκονταν 12,5 δλ. μακριά από την κορυφή στο 19ο γύρο. Στον 21ο γύρο, ο Leclerc εισήλθε στα pits, προσπαθώντας να κάνει undercut στον Russell και να παραμείνει εμπρός από τον Hulkenberg, για να βρεθεί πίσω από τον Gasly.

Στον 23ο γύρο, οι Gasly και Leclerc πέρασαν τον Lawson, και η Ferrari βρέθηκε πολύ κοντά στο γαλλικό μονοθέσιο. Στον επόμενο γύρο, ο Leclerc προσπέρασε την Alpine, με ευκολία, καθώς ο Gasly δεν πάλευε. Ο Lawson έκανε pit stop αλλά ανέφερε ότι δεν βιδώθηκε το εμπρός αριστερό μπουλόνι και δέχθηκε ποινή στάσης 10 δλ. στα pits. Στον 26ο γύρο, ο Sainz εισήλθε στα pits, έχοντας μειώσει τη διαφορά από τον Norris κάτω από τα 4 δλ. και η McLaren απάντησε άμεσα, καλώντας τον Βρετανό για ένα ταχύτατο pit stop 2 δλ. στον επόμενο γύρο, όπως και η Mercedes τον Russell.

Ο Norris επέστρεψε στην πίστα με διαφορά 1,6 δλ. από τον Sainz, ενώ o Russell βρέθηκε ακριβώς πίσω από τον Gasly, τον οποίο κατάφερε να περάσει στη 2η ζώνη DRS, υποχωρώντας στο τέλος της πρώτης. Ο Colapinto κλήθηκε να εγκαταλείψει στον 28ο γύρο τον τελευταίο του προς το παρόν αγώνα στην F1, ενώ ο Norris είχε αρχίσει να απομακρύνεται μπροστά. H Ferrari ενημέρωσε τον Leclerc ότι πηγαίνει για στρατηγική 1 pit stop, αλλά ο Μονεγάσκος απάντησε ότι το θεωρεί λίγο αισιόδοξο αυτό, καθώς ο Hulkenberg ανέφερε ότι σίγουρα δεν ήταν 1 pit stop για τον ίδιο.

O Verstappen εξέτισε την ποινή 10 δλ. στο pit stop του 30ού γύρου που πραγματοποίησε η Red Bull και επέστρεψε στην πίστα 11ος και αποκάλεσε ηλίθιους τους αγωνοδίκες. Στον 31ο γύρο, ο Bottas μπλόκαρε τα φρένα του ενώ τον προσπερνούσε ο Magnussen και χτύπησε με μεγάλη ορμή τη Haas, καταστρέφοντας την εμπρός ανάρτηση της δικής του Sauber. Το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν κλήθηκε να επέμβει και ο Φινλανδός δέχθηκε ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του επόμενου αγώνα του στην F1, που είναι άγνωστο -αν έρθει- πότε θα είναι αυτό.

Στον 35ο γύρο, ο Hamilton εισήλθε στα pits για τη μέση γόμα και επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Alonso και τον Verstappen. O Βρετανός έκλεισε την πόρτα σε μία κίνηση του Ισπανού της Aston Martin στη στροφή 9, ενώ ο Verstappen πλησίασε το πράσινο μονοθέσιο. Ο Verstappen προσπέρασε στον επόμενο γύρο. Μπροστά, ο Norris είχε απομακρυνθεί 3 δλ. από τον Sainz, ενώ ο Leclerc βρισκόταν στην 3η θέση, 3,7 δλ. εμπρός από τον Russell.

Με τη μέση γόμα, ο Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα με 20 γύρους να απομένουν και είχε μπροστά του τα μονοθέσια των Hulkenberg και Gasly σε απόσταση βολής. Στον 40ό γύρο, ο Hamilton πέρασε τον Hulkenberg και στον 42ο γύρο πέρασε και τον Gasly για την 5η θέση, για να βρεθεί 14 δλ. πίσω από την άλλη Mercedes, όντας ακόμα και περισσότερο από 1 δλ. ταχύτερος στο γύρο από τον Russell.

O Norris βρισκόταν σχεδόν 5 δλ. μπροστά από τον Sainz με 15 γύρους να απομένουν, ενώ ο Verstappen πέρασε τον Hulkenberg και λίγο αργότερα και τον Gasly, για να ανέβει 6ος. Ο Piastri, μαχόμενος με τον Tsunoda, έχασε αεροδυναμικό φορτίο στο εμπρός μέρος και απέφυγε για λίγο τη σύγκρουση με τη Racing Bulls. H Ferrari ζήτησε από τον Leclerc να πιέσει περισσότερο, αλλά ο Μονεγάσκος απάντησε ότι βρισκόταν στο όριο.

Ο Piastri πέρασε από την εξωτερική στη στροφή 9 τον Tsunoda για την 11η θέση, ενώ ο Norris ανέφερε ότι δυσκολευόταν στο διαταραγμένο αέρα που άφηναν πίσω τους ντουμπλαρισμένα μονοθέσια. Ο Sainz ανησύχησε ότι έχανε πίεση από κάποιο ελαστικό, αναφέροντας ότι ίσως πάτησε θραύσματα, αλλά όλα ήταν εντάξει τελικά. Ο Piastri απέσπασε τον τελευταίο βαθμό από τον Albon 4 γύρους πριν από την καρό σημαία.

Ο Hamilton πλησίασε τον Russell στα 2 δλ. με 3 γύρους να απομένουν και πολύ ταχύτερο ρυθμό από τον νεότερο team-mate του. Ο Lawson σταμάτησε στην αρχή της πρώτης ευθείας με DRS με το πίσω μέρος της Racing Bulls να έχει τυλιχθεί στις φλόγες. Ο Hamilton, με ένα πολύ ωραίο προσπέρασμα από την εξωτερική στη στροφή 9 στον τελευταίο του γύρο με μονοθέσιο της Mercedes, κατάφερε να πάρει την 4η θέση από τον Russell.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!