H Red Bull άλλαξε τελείως το στήσιμο του μονοθεσίου του Max Verstappen από το σπριντ στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Κατάρ της Formula 1, και ο Ολλανδός ένιωσε από την πρώτη στιγμή πολύ καλύτερα πίσω από το τιμόνι της RB20, για να σημειώσει την πρώτη του pole position σε αγώνα από το GP Αυστρίας, έχοντας βελτιώσει την επίδοσή του 0,8 δλ. από τις κατατακτήριες του σπριντ. Αυτή είναι η 9η pole position του Verstappen για τη φετινή χρονιά.
Ωστόσο, ο Ολλανδός φαίνεται ότι εμπόδισε τον George Russell στον δεύτερο γύρο προετοιμασίας πριν από την τελική προσπάθεια του Βρετανού στο Q3 και οι αγωνοδίκες θα εξετάσουν το περιστατικό. O Russell έχασε αυτή τη φορά την pole position για μόλις 0,055 δλ., δηλαδή ακόμη λιγότερο από τις κατατακτήριες του σπριντ.
Διαβάστε: O Max Verstappen έχασε την pole position λόγω ποινής
Ο Verstappen έδωσε τα εύσημα στην ομάδα της Red Bull καθώς του έδωσε ένα πιο σταθερό μονοθέσιο με το οποίο είχε τη δυνατότητα να πιέσει, και ελπίζει αυτή η καλή συμπεριφορά να παραμείνει και στον αγώνα. Η ομάδα κατάφερε να βρει απόδοση στο πρώτο sector, όπου έχανε χρόνο εχθές, ενώ οι χαμηλές θερμοκρασίες και ο αυξημένος αέρας ίσως ευνόησαν τον Ολλανδό.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Κατάρ
Οι Mercedes ήταν και πάλι πολύ γρήγορες με τις συνθήκες στην πίστα να ευνοούν την W15 και τον Russell να το εκμεταλλεύεται αυτό στο έπακρο. Αντιθέτως, απογοητευτική ήταν η απόδοση των McLaren που αναμένεται να καταλάβουν τη 2η σειρά εκκίνησης. Ο Lando Norris ήταν ευχαριστημένος από το γύρο του, αλλά δήλωσε ότι η McLaren δεν ήταν αρκετά γρήγορη. Επίσης, οι οδηγοί της έψαχναν για slipstream στις ευθείες, έχοντας διατηρήσει τις ρυθμίσεις υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου.
O Norris έκανε λάθος στη στροφή 5 της πρώτης του προσπάθειας στο Q3, πάτησε στα χαλίκια και την εγκατέλειψε κατευθείαν, γεγονός που σήμαινε ότι με το δεύτερο σετ ελαστικών έκανε δύο γρήγορους γύρους. Αλλά εγκατέλειψε και πάλι τον πρώτο εξ αυτών, όταν συνάντησε μπροστά του τον Verstappen. Οπότε, ίσως να ήταν λίγο πιο προσεκτικός στην τελική του προσπάθεια, γνωρίζοντας ότι δεν είχε άλλη ευκαιρία.
Ωστόσο, η McLaren πέτυχε το στόχο της να βρεθεί και με τους δύο οδηγούς της μπροστά από την ομάδα της Ferrari, καθώς ο Charles Leclerc βρέθηκε στην 5η θέση και ο Carlos Sainz στην 7η, παλεύοντας με υποστροφή. Μεταξύ των δύο Ferrari πλασαρίστηκε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes, αλλά δεν ήταν απόλυτα ευχαριστημένος από την επίδοσή του.
Ο Fernando Alonso έκανε μία εξαιρετική εμφάνιση για να εξασφαλίσει την 8η θέση με την Aston Martin, εμπρός από τον Sergio Perez, o οποίος βρέθηκε 0,9 δλ. μακριά από τον team-mate του. Ο Kevin Magnussen συνεχίζει τις καλές εμφανίσεις έπειτα από την αναβάθμιση της Haas για το GP ΗΠΑ, και ολοκλήρωσε την πρώτη δεκάδα, έχοντας εισέλθει στο Q3.
Q2
Το περιστατικό όπου η Ferrari έκανε πιθανώς μη ασφαλή απελευθέρωση του Sainz στο διάβα του Hamilton στο pit lane, ερευνήθηκε από τους αγωνοδίκες και η ιταλική ομάδα δέχθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ. O Pierre Gasly ανέφερε ότι δεν έκανε καλή δουλειά, καθώς πίεσε υπερβολικά στην έξοδο κάποιων στροφών που του κόστισαν χρόνο, βρέθηκε στην 11η θέση και έχασε την πρόκριση από τον Perez για μόλις 0,012 δλ.
Ο Γάλλος θα παραταχθεί εμπρός από τους δύο οδηγούς της Sauber, με την ομάδα να πραγματοποιεί μία από τις καλύτερες εμφανίσεις της σε κατατακτήριες δοκιμές για τη φετινή χρονιά (12η και 13η θέση). Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν επίσης οι Yuki Tsunoda (Racing Bulls) και Lance Stroll (Aston Martin).
Q1
Δεν υπήρχαν μεγάλες εκπλήξεις στο πρώτο σκέλος των δοκιμών, στο τέλος του οποίου αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας οι δύο οδηγοί της Williams, ο Liam Lawson, o οποίος είχε παράπονο ότι τον καθυστέρησε ο Lance Stroll, επιβραδύνοντας επίτηδες στις στροφές 9 και 10 όταν εγκατέλειψε την προσπάθειά του.
Ο Nico Hulkenberg είχε λανθασμένες ρυθμίσεις ανάκτησης ενέργειας στη μονάδα ισχύος (Ferrari) της Haas και από την 7η θέση του σπριντ, κατέληξε 18ος, ενώ τελευταίος βρέθηκε ο Esteban Ocon, o οποίος δεν έχει στο μονοθέσιό του τις αναβαθμίσεις της Alpine για αυτό τον αγώνα. Από την πρώτη στιγμή, ο Verstappen ανέφερε ότι είχε καλύτερη αίσθηση από το μονοθέσιο της Red Bull.