H McLaren επιβεβαίωσε τις προβλέψεις ανωτερότητας στις γρήγορες στροφές του Losail, με τον Lando Norris να είναι ταχύτερος και στα τρία σκέλη της διαδικασίας κατατακτήριων δοκιμών για το σπριντ του Grand Prix Κατάρ, τον προτελευταίο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1. Ο Norris κατάφερε να εξασφαλίσει την pole position για το σπριντ με το χρόνο που έγραψε στην πρώτη του προσπάθεια στο SQ3.
Ο Norris δεν είχε καλή δεύτερη προσπάθεια, καθώς έχασε 0,2 δλ. πατώντας στα χαλίκια της 2ης στροφής και εγκατέλειψε την τελική του προσπάθεια, καθώς η καταπόνηση των μαλακών ελαστικών στο SQ3 δεν επέτρεπε την εύκολη βελτίωση των επιδόσεων.
O George Russell όμως είχε διαφορετική άποψη και με τη Mercedes να παίρνει αρχικά δύο γύρους για να προετοιμάσει τα ελαστικά της, ο Βρετανός κατάφερε να πλησιάσει τον συμπατριώτης του στα 0,063 δλ., με την W15 να επωφελείται από τις σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες (18 βαθμοί Κελσίου στην πίστα), και το γεγονός ότι η άσφαλτος είναι αρκετά λεία και μπορεί να στήσει το μονοθέσιο με μικρή απόσταση από το έδαφος, όπου λειτουργεί καλύτερα. Επίσης, η Mercedes είναι καλή στις παρατεταμένες στροφές του Losail.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές για το σπριντ του GP Κατάρ
O Russell ανέφερε ότι πέρασε με τέρμα γκάζι στην παρατεταμένη δεξιά καμπή από τη στροφή 12 έως τη 14, και ο κινητήρας της Mercedes γύρισε σε λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, γεγονός που τον έκανε να χάσει λίγο χρόνο, και πιθανώς του κόστισε την pole position.
O Oscar Piastri θα παραταχθεί στην 3η θέση εκκίνησης αύριο στο σπριντ, έχοντας σημειώσει και αυτός τον ταχύτερο χρόνο του στην πρώτη του προσπάθεια και δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στο τέλος. Απογοητευτική ήταν η εικόνα για τη Ferrari, που είχε δείξει πολύ ανταγωνιστική στις ελεύθερες δοκιμές (ίσως με λιγότερα καύσιμα).
Ο Carlos Sainz έκανε μία μοναδική προσπάθεια στο τέλος (εγκατέλειψε την πρώτη του έχοντας βρει τον Max Verstappen στις πρώτες στροφές) και ο Ισπανός κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον team-mate του, παρότι ανέφερε ότι είχε υπερβολική υποστροφή και δεν μπορούσε να ρισκάρει πολύ με τα όρια πίστας.
O Charles Leclerc ήταν από τους λίγους οδηγούς (μαζί με αυτούς της McLaren) που πίεσε στο δεύτερο γύρο του στην πίστα, αλλά βρέθηκε πίσω από τη Mercedes του Russell στην προτελευταία στροφή και έχασε το πίσω μέρος. Στην τελική του προσπάθεια, ο Μονεγάσκος έχασε το πίσω μέρος της Ferrari ξανά στην τελευταία στροφή και μαζί του λίγο χρόνο.
Πίσω από τις Ferrari, στην 6η σε μία πίστα που τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα, θα παραταχθεί ο Max Verstappen με τη Red Bull, η οποία δεν έδειξε ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Ο Ολλανδός δεν κατάφερε να βελτιώσει στη δεύτερη προσπάθειά του στο SQ3 και ανέφερε ότι δεν είχε την ισορροπία να πιέσει στην είσοδο και την κορυφή των στροφών (υπερβολική υποστροφή). Ο Verstappen δεν ήταν αισιόδοξος για το σπριντ, αλλά κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Lewis Hamilton, που θα παραταχθεί 7ος αύριο.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οδηγοί από τις τρεις ομάδες που μάχονται για την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τον Pierre Gasly να φέρνει την αναβαθμισμένη Alpine στην 8η θέση, εμπρός από τον Nico Hulkenberg με τη Haas. Ο Liam Lawson είδε το χρόνο του να διαγράφεται λόγω υπέρβασης ορίων πίστας στη στροφή 6 και κατέληξε στη 10η θέση με τη Racing Bulls.
SQ2
Ο Fernando Alonso έχασε την πρόκριση στο τελικό σκέλος την τελευταία στιγμή για μόλις 0,04 δλ., έχοντας κάνει ένα μικρό λάθος στην αρχή του κρίσιμου γύρου του, και θα παραταχθεί με την Aston Martin στην 11η θέση. Πίσω του βρέθηκε ο Alex Albon με τη Williams, o οποίος θα εκκινήσει εμπρός από τον Valtteri Bottas με τη Sauber.
O Lance Stroll ήταν 14ος με την άλλη Aston Martin, εμπρός από τον Kevin Magnussen (Haas). Ο Piastri καβάλησε άτσαλα κάποια kerb και ζήτησε από τη McLaren να ελέγξει το δάπεδό του. Υπήρχε και πάλι αρκετή κυκλοφοριακή συμφόρηση και η Mercedes βελτίωσε την απόδοσή της με δύο γύρους προετοιμασίας για να φέρει τα ελαστικά στις κατάλληλες θερμοκρασίες λειτουργίας.
SQ1
H μεγάλη απογοήτευση, αλλά όχι έκπληξη, του πρώτου σκέλους ήταν ο αποκλεισμός του Sergio Perez, που έχασε την πρόκριση στη συνέχεια της διαδικασίας. Ο Μεξικανός ξεκίνησε την τελική του προσπάθεια δίπλα στον Leclerc, που προσπάθησε να προσπεράσει, αλλά δεν τα κατάφερε και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθεια.
Αλλά η μάχη αυτή κόστισε χρόνο και στον Perez, ο οποίος αποκλείστηκε για μόλις 0,013 δλ. και θα εκκινήσει αύριο το σπριντ από τη 16η θέση, εμπρός από τον Yuki Tsunoda, που δεν ήταν ευχαριστημένος από την ομάδα της Racing Bulls, η οποία κατά την άποψή του βιαζόταν στη διαδικασία και δεν τον άκουγε.
Ο Esteban Ocon έκανε πολύ νωρίς την τελική του προσπάθεια, ενώ η πίστα βελτιωνόταν συνεχώς, και θα παραταχθεί με την Alpine εμπρός από τους Zhou Guanyu (Sauber), και τον Franco Colapinto τελευταίο με τη Williams.