F1-GP Κατάρ FP1: O Leclerc 0,4 δλ. εμπρός από τις McLaren

Στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP Κατάρ της Formula 1, o Charles Leclerc σημείωσε με τη Ferrari τον ταχύτερο χρόνο, εμπρός από τους οδηγούς της McLaren.

F1-GP Κατάρ FP1: O Leclerc 0,4 δλ. εμπρός από τις McLaren

Στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP Κατάρ της Formula 1, o Charles Leclerc σημείωσε με τη Ferrari τον ταχύτερο χρόνο, εμπρός από τους οδηγούς της McLaren.

Με δύο πολύ καλούς γύρους, ο Charles Leclerc διέψευσε με τη Ferrari τα προγνωστικά και σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Κατάρ, προτελευταίου αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, για να βρεθεί εμπρός από τους οδηγούς της McLaren.

O Μονεγάσκος ήταν ταχύτερος από την πρώτη προσπάθεια όλων των οδηγών με τη μαλακή γόμα ελαστικών, και κατάφερε να βελτιώσει άλλα 0,3 δλ. την επίδοσή του στις τελευταίες στιγμές του FP1, για να επεκτείνει το προβάδισμά του στα 0,425 δλ. Η πρόσφυση στην πίστα -που έχει πολλή άμμο και χρησιμοποιείται σπάνια- αυξανόταν συνεχώς, υπερνικώντας την καταπόνηση των ελαστικών. Ο χρόνος του Leclerc ήταν ταχύτερος από την περυσινή pole position, καθώς έχουν διαπλατυνθεί τα όρια της πίστας στην έξοδο αρκετών γρήγορων στροφών.

Ο Lando Norris βρέθηκε με τη McLaren στη 2η θέση, εμπρός από τον team-mate του, Oscar Piastri. Στο μέσο περίπου της διαδικασίας, ο Norris βγήκε στα χαλίκια της στροφής 5 και λίγο αργότερα στο γύρο, εξερευνώντας τα όρια της πρόσφυσης με τη μέση γόμα. Λίγο αργότερα, και ο team-mate του Oscar Piastri βγήκε εκτός στη στροφή 15.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Κατάρ

Στις τελικές του προσπάθειες, ο Piastri συνάντησε πιο αργά μονοθέσια στις στροφές 5 και 6, ενώ βγήκε εκτός πίστας περνώντας επάνω από τα χαλίκια στον τελευταίο του γρήγορο γύρο. Την πρώτη τετράδα συμπλήρωσε ο Carlos Sainz με την άλλη Ferrari.

Η Scuderia ήταν η μοναδική από τις κορυφαίες ομάδες (μαζί με τη Williams), που χρησιμοποίησε ένα σετ ελαστικών σκληρής γόμας για το ξεκίνημα της διαδικασίας αντί για ένα μέσης γόμας, που προτίμησαν όλες οι υπόλοιπες ομάδες. Αυτή άλλωστε θα χρησιμοποιηθεί στο SQ1 και SQ2 καθώς και στο σπριντ από την πλειονότητα των οδηγών.

Ακόμα και με πιο σκληρά ελαστικά όμως, ο Leclerc είχε τον ταχύτερο χρόνο στα πρώτα 45 λεπτά της διαδικασίας, πριν περάσει ένα θερμικό κύκλο σε ένα σετ ελαστικών μέσης γόμας, για να επεκτείνει τη ζωή τους για το σπριντ. Red Bull και Mercedes αφιέρωσαν το μέσο της διαδικασίας σε μεγαλύτερες ακολουθίες γύρων ενόψει του σπριντ, ενώ ο Perez ανέφερε στον ασύρματο της Red Bull ότι η McLaren «πετούσε» στην πίστα.

O Yuki Tsunoda βρέθηκε στην 5η θέση με τη Racing Bulls, εμπρός από τον Valtteri Bottas, που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο μεσαίο sector με τη Sauber, η οποία δεν έχει καταφέρει να σημειώσει βαθμό φέτος. Ο Lance Stroll με την Aston Martin πλασαρίστηκε στην 7η θέση, εμπρός από τον George Russell με τη Mercedes. O Lewis Hamilton συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, με τον Alex Albon να τοποθετεί τη Williams ανάμεσα στις δύο Mercedes.

Ο Russell έκανε παράπονα ότι δεν “δαγκώνουν” τα φρένα της Mercedes στην αρχή του FP1, και στο τέλος δεν ήταν ευχαριστημένος με τα κατεβάσματα του κιβωτίου. Ο Hamilton ανέφερε στον ασύρματο στο 1/3 του FP1 ότι η W15 που οδηγεί δεν είχε καθόλου σταθερότητα. Είδαμε το μονοθέσιο να παρουσιάζει αναπηδήσεις, αφήνοντας σημάδια στην άσφαλτο καθώς έξυνε το έδαφος στις γρήγορες στροφές. Ο Hamilton χρησιμοποιεί καινούργιο κιβώτιο αυτό το Σαββατοκύριακο, μόλις το 4ο από τα πέντε που επιτρέπονται χωρίς ποινή.

Στην 11η θέση βρέθηκε ο Max Verstappen, o οποίος έχοντας πατήσει λίγο στα χαλίκια με τη μαλακή γόμα ελαστικών, δεν κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από την επίδοση που είχε σημειώσει με τα Pirelli με τα κίτρινα διακριτικά (μέση γόμα). Ο Sergio Perez βρέθηκε στη 18η θέση, με τρία αργά sector. Περίπου στο 20λεπτο της διαδικασίας, ο Perez έκανε ένα ταξίδι στα χαλίκια της προτελευταίας στροφής 15. Με τους οδηγούς να προσπαθούν να εξασφαλίσουν ελεύθερη πίστα μπροστά τους, υπήρξαν αρκετά περιστατικά κυκλοφοριακής συμφόρησης κυρίως στην αρχή του FP1.

Στο στρατόπεδο της Alpine, μόνο ο Pierre Gasly είχε τις αναβαθμίσεις της γαλλικής ομάδας για αυτό τον αγώνα, με πιο κοντό ρύγχος και διαφορετική μορφή πτερυγίων εμπρός αεροτομής. Οι οδηγοί της γαλλικής ομάδας σημείωσαν τον ταχύτερο γύρο τους με τη μέση γόμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!