Ο Max Verstappen, ο οποίος στο Grand Prix Λας Βέγκας πανηγύρισε τον 4ο συνεχόμενο τίτλο του στη Formula 1, είναι γνωστός για τις επιθετικές τακτικές μάχης που ακολουθεί στην πίστα. Φέτος, αυτές ήρθαν ξανά στο προσκήνιο στα GP Αυστρίας, ΗΠΑ και Μεξικού, και οδήγησαν σε αναδιατύπωση των κατευθυντήρων γραμμών προς τους αγωνοδίκες για τους κανόνες μάχης στην πίστα.
Έπειτα από τον τρόπο με τον οποίο ώθησε δύο φορές εκτός πίστας σε ένα γύρο τον Lando Norris στο GP Μεξικού, ο Verstappen δέχθηκε δριμύτατη κριτική για την επιθετική του οδήγηση, για την οποία δεν φάνηκε να ενδιαφέρεται στις δηλώσεις του. Ωστόσο, ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι ο Verstappen επηρεάστηκε περισσότερο από όσο έδειξε από την κριτική.
Ο Horner σχολίασε: «Είναι πιο ευαίσθητος από όσο νομίζετε. Αναπόφευκτα έχει επίγνωση της κριτικής και μερικές από αυτές, νομίζω, είναι πολύ αβάσιμες. Είναι ένας οδηγός που οδηγεί επιθετικά. Αλλά το ίδιο ήταν και ο (Ayrton) Senna, ο (Michael) Schumacher και ο (Lewis) Hamilton, και όλοι τους βρέθηκαν κάτω από το ίδιο είδος προσοχής σε διάφορες στιγμές της καριέρας τους».
Αυτός ο 4ος τίτλος του Verstappen «πραγματικά σημαίνει πάρα πολλά για αυτόν» δήλωσε ο Horner, συμπληρώνοντας: «Στο παρασκήνιο, κατέβαλλε τεράστια προσπάθεια με τους μηχανολόγους και τους σχεδιαστές και στον προσομοιωτή, και μάλιστα περισσότερο από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια».
Ο Verstappen σκέφτηκε το μέλλον του φέτος
Ωστόσο, έπειτα από τις διαμάχες που είχαν ξεσπάσει εντός της Red Bull στην αρχή της χρονιάς έπειτα από την υπόθεση έρευνας του Christian Horner για απρεπή συμπεριφορά προς την πρώην γραμματέα του, και με τον επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff να υπενθυμίζει συνεχώς ότι διατηρεί ένα κενό cockpit για τον Ολλανδό, ο Verstappen σκέφτηκε λίγο το μέλλον του με την ομάδα στην οποία αγωνίζεται.
Ο Verstappen δήλωσε: «Νομίζω ότι στη ζωή σου, κάθε χρόνο περνούν πάντα σκέψεις από το μυαλό σου: “Πόσο καιρό θέλω ακόμα να το κάνω αυτό; Πού θέλω να το κάνω; Πώς θέλω να το κάνω;” Φυσικά, υπάρχουν πράγματα που συμβαίνουν στην προσωπική σου ζωή. Στην αγωνιστική σου ζωή, υπάρχουν πάντα πράγματα που πρέπει να αντιμετωπίσεις και να σκεφτείς».
«Αλλά δεν πειράζει. Είμαι γενικά αρκετά χαλαρός σχετικά με αυτά τα πράγματα, επειδή είναι πολύ σημαντικό να χωρίζεις την ιδιωτική από την αγωνιστική σου ζωή. Αλλά είναι μια χαρά να έχεις αυτές τις σκέψεις στο μυαλό σου για το τι θέλεις να κάνεις. Αλλά ταυτόχρονα, δεν είμαι και κάποιος που παίρνει πολύ δραστικές αποφάσεις. Και είμαι πολύ χαρούμενος εκεί που βρίσκομαι αυτή τη στιγμή».
«Είμαι πολύ πιστός στην ομάδα. Εκτιμώ, φυσικά, όσα έχουν κάνει για μένα από το να με πάρουν από την F3 και να μου δώσουν μια θέση στην F1 και στη συνέχεια να περάσω όλα αυτά τα συναισθήματα, όλα αυτά τα χρόνια, με αυτούς τους ανθρώπους-κλειδί στην ομάδα».
«Έτσι, όταν υπάρχουν δύσκολες στιγμές, είναι πολύ εύκολο να πεις αντίο ή να το ξεχάσεις ή να το αγνοήσεις. Νομίζω όμως ότι είναι πολύ πιο σημαντικό να τις αντιμετωπίσουμε και να τις περάσουμε μαζί, να προσπαθήσουμε να προχωρήσουμε από εκεί, και φυσικά να επικεντρωθούμε ξανά στην απόδοση και να διασκεδάσουμε εκεί έξω. Αυτό είναι στο τέλος το πιο σημαντικό. Αν δεν διασκεδάζεις, τότε δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσεις».
«Είμαι πολύ περήφανος για τη φετινή σεζόν, επειδή στο μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς, θα έλεγα στο 70%, δεν είχαμε το ταχύτερο μονοθέσιο, αλλά στην πραγματικότητα επεκτείναμε το προβάδισμά μας. Οπότε αυτό είναι σίγουρα κάτι για το οποίο είμαι πολύ περήφανος».
O παράγοντας που εξαρτάται από τη Red Bull
Ωστόσο, ο Horner παραδέχεται ότι εξαρτάται από την απόδοσή της αν θα διατηρήσει η Red Bull τον Verstappen στις τάξεις της: «Είναι στο χέρι μας να αποδώσουμε και είμαι σίγουρος ότι θα του δώσουμε ένα μονοθέσιο με το οποίο θα μπορέσει να παλέψει και πάλι για το Πρωτάθλημα του χρόνου. Δεν έχω καμία αμφιβολία για αυτό. Δεν νομίζω ότι θα είναι εύκολο, αλλά δεν θα είναι εύκολο για καμία από τις ομάδες. Και νομίζω ότι έχουμε πάρει πολλά μαθήματα από τη φετινή χρονιά».
«Δεν ξέρουμε τι κάνουν οι άλλοι. Με τους σταθερούς κανονισμούς, μπορείτε να δείτε πώς έχει συγκλίνει η απόδοση των μονοθεσίων. Είναι σπουδαίο για το άθλημα που υπάρχει τόσος ανταγωνισμός. Νομίζω ότι του χρόνου θα είναι θρίλερ. Νομίζω ότι έχουμε τον καλύτερο οδηγό στο μονοθέσιό μας. Και νομίζω ότι έχουμε και την καλύτερη ομάδα. Έτσι, θα δουλέψουμε πολύ σκληρά κατά τη διάρκεια του χειμώνα για να βελτιώσουμε τις αδυναμίες της RB20».
Ενόψει 2025
Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Pierre Wache, δήλωσε για το φετινό μονοθέσιο και για την επόμενη χρονιά: «Νομίζω ότι είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό που κάναμε σε μικρό χρονικό διάστημα. Δεν είμαι σίγουρος για το 2025. Δεν έχω αυτοπεποίθηση γιατί νομίζω ότι οι άλλοι είναι πολύ γρήγοροι ή θα είναι εκεί. Θα είναι μια μάχη καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς».
«Εάν έχεις αυτοπεποίθηση σε αυτή τη βιομηχανία, είσαι νεκρός. Πρέπει να δουλεύεις σκληρά και όλοι στην ομάδα πρέπει να εργάζονται σκληρά. Όταν βλέπεις τον αριθμό των ανθρώπων που έχουμε, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν μια πολύ μικρή ποσότητα απόδοσης και να προσθέσουν παντού, είναι πολύ δύσκολο έργο. Έχω έλλειψη αυτοπεποίθησης, γιατί αν έχεις αυτοπεποίθηση, πας για ύπνο, δεν πας για δουλειά και μετά δεν βρίσκεις απόδοση».
«Ο στόχος για το 2025 είναι ξεκάθαρος: να έχουμε ένα αξιοπρεπές μονοθέσιο σε πολλούς τύπους πίστας. Η βελτίωση της απόδοσης στις αργές στροφές και της ταχύτητας στις ευθείες είναι ένας από τους στόχους μας».