Ο George Russell ήταν ο μεγάλος νικητής του γεμάτου δράση δεύτερου Grand Prix Λας Βέγκας της Formula 1, κυριαρχώντας με μία ταχύτατη Mercedes, χωρίς να απειληθεί έπειτα από τους πρώτους γύρους. Ο Βρετανός τα κατάφερε περίφημα, παρά τις προσπάθειες του team-mate του, Lewis Hamilton στο τέλος, ο οποίος συμπλήρωσε το 60ό «1-2» της γερμανική ομάδας στην F1, έχοντας εκκινήσει από τη 10η θέση, για να κερδίσει την ψηφοφορία του καλύτερου οδηγού του αγώνα.
Παράλληλα, ο Max Verstappen κατέκτησε και μαθηματικά τον 4ο συνεχόμενο τίτλο της καριέρας του, ακόμα και αν τερμάτισε στην 5η θέση, πίσω από τις Ferrari. Κρίσιμα, ο Ολλανδός τερμάτισε μπροστά από τον Lando Norris. Ο Verstappen έγινε ο 2ος οδηγός στην ιστορία της Formula 1, που κατακτά τους πρώτους 4 τίτλους του συνεχόμενα, έπειτα από τον Sebastian Vettel.
O Russell, που κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του νίκη και 3η της καριέρας του, μόλις είδε ότι είχε την απαιτούμενη ταχύτητα, διαχειριζόταν το ρυθμό του για τον υπόλοιπο αγώνα και η νίκη του διαμόρφωσε ένα νέο ρεκόρ για τη Formula 1, καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία, 7 οδηγοί έχουν κερδίσει περισσότερους από 1 αγώνα μέσα σε μία σεζόν. Επίσης για πρώτη φορά στην ιστορία, 4 διαφορετικές ομάδες σημείωσαν το «1-2» σε κάποιο αγώνα εντός μίας σεζόν, γεγονός που αποδεικνύει πόσο ανταγωνιστικό είναι το Πρωτάθλημα του 2024.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Λας Βέγκας
Η Mercedes είχε το πάνω χέρι στις χαμηλές θερμοκρασίες του Λας Βέγκας, καθώς το σύνηθες μειονέκτημά της, το γεγονός ότι υπερθερμαίνει τα ελαστικά της, αποδείχθηκε πλεονέκτημα στο νυχτερινό αγώνα στο Λας Βέγκας. Η πρόσφυση ήταν πολύ χαμηλή στο σιρκουί πόλης και πολλοί οδηγοί πάλευαν με graining στον εμπρός άξονα, καθώς τα ελαστικά βρίσκονταν κάτω του ιδανικού πλαισίου θερμοκρασίας. Η Mercedes όμως δεν αντιμετώπισε τέτοια προβλήματα.
Ο Russell εκκίνησε πολύ καλά και κατάφερε να διατηρήσει τον μαχητικό Charles Leclerc πίσω στους πρώτους γύρους, έως ότου ο Μονεγάσκος καταστρέψει τα ελαστικά του. Από εκεί και έπειτα, ο Russell ανέπτυξε μία διαφορά κοντά στα 10 δλ. και στη συνέχεια διαχειριζόταν το ρυθμό του για να εξασφαλίσει τη νίκη.
Την κυριαρχική εικόνα της Mercedes υπογράμμισε ο αγώνας του Hamilton, ο οποίος έπειτα από την ολοκλήρωση των pit stop, είχε ανέβει από τη 10η στη 2η θέση και προσπάθησε να αποδείξει την ταχύτητά του στο τέλος, σημειώνοντας συνεχόμενους ταχύτερους γύρους, έως ότου τα εμπρός ελαστικά του παραδώσουν το πνεύμα στο τέλος. Αν είχε αποφύγει τα λάθη στις κατατακτήριες δοκιμές, ίσως είχε τη δυνατότητα να παλέψει για τη νίκη.
Πίσω από τις δύο Mercedes τερμάτισαν οι δύο οδηγοί της Ferrari, με τον Carlos Sainz να ανεβαίνει στο βάθρο για 26η φορά στην καριέρα του. Τα ιταλικά μονοθέσια δεν είχαν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν το ρυθμό της Mercedes, και είδαν τον Verstappen να περνά μπροστά τους στο πρώτο μισό του αγώνα, όπου δυσκολεύτηκαν με τη διαχείριση των ελαστικών. Ο Leclerc τα κατέστρεψε έπειτα από λίγους γύρους μάχης με τον Russell, ενώ ο Sainz δήλωσε ότι ποτέ δεν ένιωσε καλά με την SF-24 στον αγώνα.
Στο μέσο του αγώνα, ο Ισπανός εισήλθε στο pit lane και στη συνέχεια πάτησε τη γραμμή που το διαχωρίζει από την πίστα, για να επιστρέψει σε αυτήν, κάτι που απαγορεύεται στις σημειώσεις του -νέου- διευθυντή αγώνων (Rui Marques), εκτός από περίπτωση ανωτέρας βίας. Ωστόσο, το περιστατικό δεν ερευνήθηκε και ο Ισπανός έχει γλιτώσει οποιαδήποτε ποινή, αν και θα ήταν λογικό η McLaren να εκφράσει κάποιες αντιρρήσεις για αυτό. Το παράπτωμα του Sainz καταχωρήθηκε ως απλή υπερβαση ορίων πίστας.
Επίσης, το κλίμα εντός της Ferrari ίσως είναι τεταμένο στην τεχνική ενημέρωση που θα ακολουθήσει μεταξύ οδηγών και μηχανολόγων, καθώς στον ασύρματο, ο Leclerc εκφράστηκε με πολύ σκληρή γλώσσα εναντίον του team-mate του. Ο Μονεγάσκος σχολίασε ότι ο ίδιος έκανε τη δουλειά του και κάθε φορά που κάνει το καλό παιδί, καταλήγει ο χαμένος της υπόθεσης, δηλώνοντας ότι ο Sainz δεν έδειχνε σεβασμό σε αυτά που είχαν συμφωνηθεί εντός της ομάδας.
🆑 Yeah, I did my job, but being nice fucks me over all the fucking time, all the fucking time. It’s not even being nice, it’s just being respectful. I know I need to shut up, but at one point it’s always the same, so…oh my fucking god.pic.twitter.com/SksToinKjI
— 에클레어 (@sharr__leclerc) November 24, 2024
Η Ferrari είχε δώσει εντολή στον Ισπανό να μην παλέψει με τον Leclerc καθώς ο Μονεγάσκος εξερχόταν από τα pits για δεύτερη φορά, αλλά ο Sainz αψήφησε την εντολή και παρέμεινε μπροστά, για να οδεύσει στη συνέχεια προς το βάθρο. Ο Leclerc, έχοντας λανθασμένα καταστρέψει τα ελαστικά του στα αρχικά στάδια του αγώνα, είχε πέσει πίσω από τον Sainz, και απαίτησε να εισέλθει στα pits νωρίς, κάτι που φαίνεται ότι έσωσε τον αγώνα του. Στο τέλος του δεύτερου stint, οι ρόλοι αντιστράφηκαν και ο Sainz δέχθηκε εντολή να παραχωρήσει τη θέση του στο Leclerc, καθώς ήταν εκείνος που είχε μείνει αυτή τη φορά… χωρίς ελαστικά.
Εκεί έγινε και το μπέρδεμα με τον Ισπανό να εισέρχεται στο pit lane και να εξέρχεται από αυτό την τελευταία στιγμή, έπειτα από καθυστερημένη εντολή της Ferrari στον ασύρματο, καθώς οι μηχανικοί δεν ήταν έτοιμοι να τον υποδεχθούν στα pits. Σε μία ημέρα που η McLaren δεν ήταν καθόλου ανταγωνιστική, η Ferrari δεν κατάφερε να αξιοποιήσει απόλυτα την ευκαιρία, αλλά κατάφερε να μειώσει τη διαφορά που τη χωρίζει από τη βρετανική ομάδα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στους 24 βαθμούς με δύο αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν.
Η McLaren έκανε τον χειρότερο ίσως αγώνα της έπειτα από το GP Μαϊάμι, καθώς δεν είχε καθόλου καλό ρυθμό αγώνα στις χαμηλές θερμοκρασίες. Ίσως στις μεγάλες ευθείες του Λας Βέγκας της έλειπε η πίσω αεροτομή με το μίνι-DRS που απαγορεύτηκε από τη FIA νωρίτερα φέτος, και δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τους προπορευόμενους, με κακή διαχείριση ελαστικών.
Ο Lando Norris μείωσε τη βαθμολογική απώλεια της βρετανικής ομάδας εισερχόμενος στα pits στο τέλος για ένα σετ μαλακής γόμας, ώστε να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και να πάρει τον επιπλέον βαθμό. Σε μία ημέρα που έχασε τον τίτλο, δήλωσε ότι ο Verstappen τον άξιζε, καθώς απέδιδε σε κορυφαίο επίπεδο ακόμα και σε αγώνες που η Red Bull δεν ήταν τόσο ανταγωνιστική. Αντίστοιχα, ο ίδιος και η McLaren έχασαν πολλούς βαθμούς -και νίκες- σε αγώνες που θα έπρεπε να έχουν επικρατήσει.
Από την πλευρά του, ο Max Verstappen κατάφερε να ανέβει έως τη 2η θέση στο 1ο stint του αγώνα, αλλά στη συνέχεια δεν είχε το ρυθμό να διατηρήσει πίσω του τον Hamilton και τις Ferrari. Αλλά δεν ήθελε να παλέψει μαζί τους ιδιαίτερα σκληρά, καθώς ο βασικός του στόχος ήταν να τερματίσει εμπρός από τον Norris, κάτι που έπειτα από την πρόκληση των πρώτων στροφών από τον Βρετανό, εξασφάλισε με ευκολία το αποτέλεσμα που ήθελε, με προβάδισμα 63 βαθμών, ενώ το μέγιστο που μπορεί να συγκεντρωθεί στα δύο επόμενα Grand Prix (με το σπριντ του Κατάρ είναι 60.
O Oscar Piastri είδε την καρό σημαία στην 7η θέση, έχοντας δεχθεί ποινή 5 δλ., επειδή τοποθέτησε τη McLaren λανθασμένα πιο αριστερά (όχι πιο μπροστά), και πάτησε την πλαϊνή γραμμή της θέσης του στο grid. O Nico Hulkenberg κέρδισε τη σκληρή μάχη με τον Yuki Tsunoda για την 8η θέση, επιτρέποντας στη Haas να περάσει και πάλι μπροστά από την Alpine για την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα του αγώνα συμπλήρωσε ο Sergio Perez με την άλλη Red Bull.
Χρονικό αγώνα
Ο Russell εκκίνησε πολύ καλά για να διατηρηθεί επικεφαλής, αλλά ο Leclerc ήταν ο μεγαλύτερος κερδισμένος στις πρώτες στροφές, καθώς κατάφερε να περάσει από 4ος στη 2η θέση, από την εσωτερική στην πρώτη φουρκέτα, καθώς ο Sainz άνοιξε υπερβολικά τη γραμμή του, αμυνόμενος απέναντι στον Gasly. O Norris προσπάθησε να εισχωρήσει στην εσωτερική του Verstappen, αλλά δεν κατάφερε να κάνει κάτι. Ο Piastri έχασε την 8η θέση από τον Hulkenberg στο 2ο γύρο.
Ο Verstappen, με την… κουρεμένη πίσω αεροτομή της Red Bull, προσπαθούσε να πιέσει τον Gasly, του οποίου η Alpine είχε μικροσκοπική πίσω αεροτομή και ήταν ταχύτατη στις ευθείες, αλλά ο Ολλανδός κατάφερε να περάσει στην 4η θέση στον 4ο γύρο. Ο Leclerc βρέθηκε επίσης πολύ κοντά στον Russell στον 4ο γύρο, αλλά ο Βρετανός υπερασπίστηκε επιτυχώς την πρωτοπορία του. Η διεύθυνση αγώνων ανέφερε ότι ο Piastri τοποθετήθηκε λανθασμένα στη θέση του στην εκκίνηση και δέχθηκε ποινή 5 δλ.
Μία σακούλα είχε πιαστεί στην αριστερή πλευρά του δαπέδου της Mercedes του Russell, o οποίος όμως απομακρύνθηκε από τις Ferrari. Στον 8ο γύρο, ο Sainz κατάφερε να περάσει τον Leclerc, ενώ ο Hamilton μαχόταν με τον Piastri, τον οποίο κατάφερε στη συνέχεια να περάσει. Ο Leclerc είχε καταπονήσει πάρα πολύ τα ελαστικά του στους πρώτους γύρους και έχασε και την 3η θέση από τον Verstappen, ενώ ο Norris πέρασε τον Gasly.
O Leclerc επέμεινε να μπει στα pits και το ίδιο έκανε και ο Norris στο 10ο μόλις γύρο, για σκληρή γόμα ελαστικών, ενώ ο Russell απομακρυνόταν με ταχύτατο ρυθμό: ήταν 8 δλ. μπροστά όταν ο Verstappen πέρασε τον Sainz για τη 2η θέση, καθώς ο Ισπανός εισήλθε στα pits, όπως έκανε και ο Piastri. Στο 12ο γύρο, ο Verstappen επισκέφθηκε τα pits, για να παραμείνει εμπρός από της Ferrari. Έπειτα από στάση 2 δλ., επέστρεψε στην πίστα ανάμεσα σε πιο αργά μονοθέσια, αλλά πέτυχε το σκοπό του να διατηρήσει πίσω τα κόκκινα μονοθέσια.
Οι οδηγοί της Mercedes είχαν βρεθεί στην κορυφή, αλλά ο Russell εισήλθε στα pits στο 13ο γύρο, για να αφήσει τον Hamilton επικεφαλής, αλλά και αυτός επισκέφθηκε τα pits αμέσως μετά, για να βρεθεί πίσω από τον Norris. O Russell ήταν ξανά πρώτος, εμπρός από τον Perez που είχε εκκινήσει 16ος με τη σκληρή γόμα.
O Ocon προσπέρασε το γκαράζ της Alpine και αναγκάστηκε να επισκεφθεί ξανά τα pits, καθώς οι μηχανικοί της ομάδας δεν ήταν έτοιμοι να τον υποδεχθούν, ενώ ο Tsunoda παρέσυρε μαζί του μία ταμπέλα από πολυστερίνη στην έξοδο του pit lane, καθώς μαχόταν με τον Gasly. Στο 16ο γύρο, ο Gasly ανέφερε απώλεια ισχύος, για να λάβει απάντηση ότι η τηλεμετρία δεν έδειχνε κάτι, αλλά οι καπνοί που έβγαιναν από το πίσω μέρος, λόγω δυσλειτουργίας ενός κυλίνδρου του V6 της Alpine, ανάγκασαν το Γάλλο να εγκαταλείψει. Ο Perez άφησε τον Verstappen να περάσει 2ος, ενώ και ο Sainz σύντομα ξεπέρασε το εμπόδιο του Μεξικανού που δεν είχε κάνει pit stop, έχοντας εκκινήσει με τη σκληρή γόμα από τη 16η θέση.
O Russell διατηρούσε τη διαφορά του από τον Verstappen κοντά στα 10 δλ., ενώ ο Hamilton, έχοντας περάσει τον Norris, είχε πολύ καλό ρυθμό και πίεζε τον Leclerc για την 4η θέση. Η McLaren δεν είχε καλό ρυθμό, ίσως επειδή δεν έχει πια την πίσω αεροτομή με το μίνι-DRS. O Verstappen έδειχνε ήδη ότι θα μπορούσε να κατακτήσει τον τίτλο, όντας 4 θέσεις εμπρός από τον Norris. O Sainz δέχθηκε ενημέρωση ότι η Ferrari στόχευε ακόμα σε 2 pit stop, εκτός και αν εμφανιζόταν graining στα εμπρός ελαστικά, οπότε ο Ισπανός προσπαθούσε να προστατεύσει τα Pirelli του.
Στον 23ο γύρο, ο Hulkenberg πέρασε για την 9η θέση τον Albon που αντιμετώπιζε προβλήματα υπερθέρμανσης, ενώ ο Norris ανέφερε ότι τα εμπρός ελαστικά του ήταν έτοιμα να «ανοίξουν» λόγω graining. Ο Albon αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με μια σακούλα να έχει κολλήσει στο ψυγείο του, ενώ ο Piastri επισκέφθηκε τα pits ξανά στον 26ο γύρο, καθώς τον πλησίαζε ο Hulkenberg.
O Sainz ζητούσε ξανά και ξανά να αλλάξει ελαστικά, καθώς βρισκόταν υπό την πίεση του Leclerc. Ο Ισπανός δέχθηκε εντολή να παραχωρήσει τη θέση του στο Leclerc. O Sainz έδειξε να εισέρχεται στα pits αλλά εξήλθε από το pit lane διασχίζοντας τη γραμμή που το οριοθετεί, κάτι που απαγορεύεται από τις σημειώσεις της διεύθυνσης αγώνων. Ο Ισπανός άκουσε στον ασύρματο καθυστερημένη εντολή να παραμείνει έξω, καθώς οι μηχανικοί της Ferrari δεν ήταν έτοιμοι να τον υποδεχθούν. Η απάντηση του Sainz ήταν επικριτική: «Ελάτε παιδιά, ξυπνήστε!»
Ο Verstappen είχε μία μικρή έξοδο από την πίστα, καθώς δυσκολευόταν με τα ελαστικά του πριν εισέλθει στα pits, ταυτόχρονα με τον Hamilton. Ο Sainz ακολούθησε στον επόμενο (29ο) γύρο. Οι Lawson και Ocon είχαν επαφή μεταξύ τους, ενώ ο Hamilton πλησίαζε τον Verstappen και τον πέρασε για τη 2η θέση στον 32ο γύρο, καθώς ο Ολλανδός δεν αμύνθηκε ιδιαίτερα, αφού κοίταζε τον τίτλο και όχι τον αγώνα. Ο Russell επισκέφθηκε τα pits και επέστρεψε στην πίστα και πάλι επικεφαλής, με τη Mercedes να βρίσκεται πλέον στις δύο πρώτες θέσεις.
Ο Sainz δέχθηκε εντολή να μην παλέψει με τον Leclerc καθώς ο Μονεγάσκος εξήλθε από τα pits, καθώς η Ferrari περίμενε ίσως ποινή για τον Ισπανό. Ωστόσο, ο Sainz παρέμεινε μπροστά και είχε στη συνέχεια καλό ρυθμό. Ο Hamilton προσπαθούσε να μειώσει τη διαφορά 10 δλ. που τον χώριζε από τον επικεφαλής team-mate του κινούμενος έως και 1 δλ. ταχύτερα, σημειώνοντας συνεχείς ταχύτερους γύρους.
Ο Russell αύξησε το ρυθμό του για να αμυνθεί, ενώ ο Verstappen δεν έβρισκε πρόσφυση με αυτό το σετ σκληρών ελαστικών, ίσως λόγω χαμηλών θερμοκρασιών, ενώ τον πίεζαν οι δύο Ferrari. O Ολλανδός ρώτησε τη Red Bull αν θα αμυνθεί εναντίον των κόκκινων μονοθεσίων, και δέχθηκε καταφατική απάντηση, αν και ο Norris βρισκόταν 16 δλ. πίσω του.
Η διαφορά μεταξύ των Russell και Hamilton ήταν 7 δλ. με 10 γύρους να απομένουν. Ο Hulkenberg πάλευε σκληρά με τον Tsunoda για την 8η θέση, ενώ ο Sainz ήταν κολλημένος στο πίσω μέρος της Red Bull του Verstappen και έκανε την κίνησή του στον 42ο γύρο για να περάσει 3ος. Στον 43ο γύρο, ο ρυθμός με τον οποίο ο Hamilton πλησίαζε τον team-mate του ανακόπηκε (καθώς έδωσε γύρο στον Bottas). Ο Hulkenberg πέρασε 8ος, εμπρός από τον Tsunoda, κάτι που τοποθέτησε τη Haas μπροστά από την Alpine στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Ο Leclerc προσπέρασε τον Verstappen για την 4η θέση, καθώς ο Ολλανδός έχασε το DRS από τον Sainz, αλλά αποφάσισε να μην αμυνθεί ιδιαίτερα, καθώς διατηρούσε ακόμα τον τίτλο, με τον Norris 10 δλ. πίσω του. Ο Hamilton βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 7, καθώς τα ελαστικά του είχαν αρχίσει να παρουσιάζουν graining.
H McLaren κάλεσε τον Norris στα pits δύο γύρους πριν από το τέλος, ώστε ο Βρετανός να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο στο τελικό πέρασμα, για έναν επιπλέον βαθμό για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, καθώς ο Verstappen πανηγύριζε τον 4ο συνεχόμενο τίτλο του, με τον Sylverster Stalone να κυματίζει την καρό σημαία. Δεν θα μπορούσε να το έχει κάνει σε καλύτερο μέρος για το πάρτι πανηγυρισμών.