H McLaren αποτελεί πλέον το φαβορί για την κατάκτηση του φετινού Πρωταθλήματος Κατασκευαστών της Formula 1, το οποίο η βρετανική ομάδα έχει να πανηγυρίσει από το 1998. Ωστόσο, η απροθυμία της McLaren να ευνοήσει τον Lando Norris ίσως κοστίσει στην ομάδα τον τίτλο οδηγών εναντίον του Max Verstappen. Από την άλλη, ο Norris θα πρέπει να κερδίσει επάξια το δικαίωμα να τον ευνοήσει η ομάδα κατά αυτό τον τρόπο, και όχι για να διορθώσει τα λάθη του.
Διότι οι βαθμολογικές απώλειες του Norris από τον έτερο οδηγό της McLaren, Oscar Piastri, στα Grand Prix Ουγγαρίας και Ιταλίας, προήλθαν από λάθη του Βρετανού στον πρώτο γύρο. O Βρετανός έκανε τον εαυτό του ευάλωτο στον 1ο γύρο του GP Ιταλίας, με ένα μικρό γλίστρημα στην έξοδο του πρώτου chicane και για αυτό ο Piastri τον έπιασε έως το δεύτερο chicane. Ο Piastri, όντας πιο πίσω στη βαθμολογία, έχει τη δυνατότητα να ρισκάρει περισσότερο από τον Norris και επιχείρησε ένα απαιτητικό προσπέρασμα. Ο Βρετανός ήταν συντηρητικός στην άμυνά του και βρέθηκε 3ος.
Ο Norris δεν ήταν ευχαριστημένος από την επιθετικότητα της -κατά τα άλλα πολύ καθαρής– κίνησης του team-mate του και ανέφερε ότι αν ο ίδιος δεν υποχωρούσε σε εκείνο το σημείο, θα είχαν συγκρουστεί μεταξύ τους. Θα έπρεπε η McLaren να έχει καθορίσει πριν από την εκκίνηση ότι όποιος στρίψει πρώτος στην 1η στροφή δεν θα απειληθεί; Διότι η κίνηση του Piastri έριξε τον Norris στην 3η θέση.
Ή μήπως θα έπρεπε να έχει δώσει ήδη προτεραιότητα στον Norris, έπειτα από τη νίκη του στο GP Ολλανδίας; To πρόβλημα με τη δεύτερη επιλογή είναι ότι ο Βρετανός υποπίπτει σε λάθη στον 1ο γύρο σχεδόν σε κάθε αγώνα. Μήπως όμως έχει υποχρέωση και η McLaren να του «καλύπτει τα νώτα», ιδίως από τον ίδιο του τον team-mate, σε μία από τις πιο κρίσιμες φάσεις του αγώνα και ενώ αμφότεροι βρίσκονται καθαρά μπροστά;
Ίσως αυτό να έκανε και τον Norris πιο ψύχραιμο στις πρώτες στροφές. Θα έπρεπε να έχει προειδοποιήσει τον Piastri να μην είναι τόσο επιθετικός; Αν ο Norris δεν είχε δεχθεί επίθεση από τον Piastri, ίσως ο αγώνας της McLaren να ήταν πολύ διαφορετικός και να είχε οδηγήσει στο «1-2» της ομάδας.
Ο Piastri είδε μία ευκαιρία, την άρπαξε και καλά έκανε. Αυτό οφείλει να κάνει ως οδηγός. Είχε όμως το «δικαίωμα» να το κάνει σύμφωνα με τους εσωτερικούς κανόνες της McLaren, δηλαδή τους papaya rules που ακούσαμε να αναφέρονται στον ασύρματο; Φαίνεται ότι αυτοί αφορούσαν την προειδοποίηση να μη συγκρουστούν μεταξύ τους οι οδηγοί σε ενδεχόμενη μονομαχία τους. Η McLaren θα αποφανθεί αν ο Piastri υπερέβη ή όχι τους κανόνες, καθώς αυτό θα εξεταστεί κεκλεισμένων των θυρών.
Ο Norris δήλωσε: «Υπήρχε μεγάλη διαφορά πίσω από τα δικά μας μονοθέσια, δεν υπήρχε κανένας κίνδυνος. Αισθάνομαι ότι πλησίασε πολύ κοντά για να είμαστε άνετοι. Εύκολα θα μπορούσαμε και οι δύο να είχαμε βγει έξω σε εκείνη τη στροφή, αν φρέναρα ένα μέτρο αργότερα. Προφανώς, αν μπορούσα να γυρίσω πίσω, θα έκανα τα πράγματα ελαφρώς διαφορετικά. Αλλά είναι ό,τι είναι, ο Oscar έκανε έναν καλό αγώνα, όπως και ο Charles» (Leclerc, που κέρδισε τον αγώνα για τη Ferrari).
Ο Norris κατηγόρησε τον εαυτό του για την συντηρητικό τρόπο με τον οποίο υπερασπίστηκε τη θέση του: «Θα μπορούσα απλά να έχω φρενάρει λίγο πιο αργά, αλλά μερικές φορές είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις. Ο Oscar προφανώς φρέναρε στο όριο και μου έδωσε χώρο. Ήταν σχεδόν αρκετός. Έκανα ό,τι μπορούσα για να αποφύγω να συμβεί οτιδήποτε άλλο».
«Δεν ξέρεις και δεν μπορείς να προβλέψεις, αλλά αν είχα φρενάρει δύο μέτρα αργότερα, θα μπορούσε εύκολα να είχε γίνει σύγκρουση. Το πιο εύκολο είναι να φρενάρεις πολύ πιο αργά και να τον ωθήσεις εκτός, να τον αντιμετωπίσεις όπως οποιονδήποτε άλλο οδηγό. Προφανώς, το αντιμετώπισα χαλαρά. Είδα ότι είχαμε τεράστια διαφορά από πίσω, οπότε, ίσως ήμουν λίγο πιο προσεκτικός, και το πλήρωσα».
Παράλληλα, η διστακτικότητα της McLaren, να επιβληθεί στους οδηγούς της ενδέχεται να της κόστισε το «1-2» στο GP Ιταλίας. Η βρετανική ομάδα φαίνεται να αντιμετωπίζει την κατάσταση αγώνα με τον αγώνα, αφού και ο Piastri έχει ακόμα μαθηματικές πιθανότητες να κατακτήσει τον τίτλο και καθώς διακυβεύονται τόσα πολλά, η αντιπαλότητα μεταξύ των δύο οδηγών έχει αυξηθεί.
Η φετινή χρονιά ενδέχεται να είναι μία μοναδική ευκαιρία για την ομάδα να κατακτήσει τον ένα ή και τους δύο τίτλους και κανείς δεν ξέρει αν θα την έχει ξανά τα επόμενα χρόνια. Αν η McLaren τη χαραμίσει, θα έχει σε μεγάλο βαθμό τον εαυτό της να κατηγορεί.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Andrea Stella, δήλωσε: «Θα πάρουμε τα μαθήματα από αυτό, αν υπάρχει κάποιο μάθημα να πάρουμε, και στη συνέχεια θα προσαρμόσουμε τους papaya rules έτσι ώστε να μας επιτρέψουν να κυνηγήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τόσο το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών όσο και το Πρωτάθλημα Οδηγών».
Ο Stella συνέχισε: «Πρέπει τώρα να είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε ότι δεν είναι εφικτό μόνο το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ακόμα και ο τίτλος οδηγών, με την απόδοση που έχουμε αυτή τη στιγμή στο μονοθέσιο, και κάποιους από τους αγώνες που βλέπουμε από τη Red Bull, είναι σίγουρα εφικτός. Οπότε, αν μπορούμε να τα πετύχουμε και τα δύο, πρέπει να βάλουμε την ομάδα και τον Lando σε συνθήκες ώστε να κυνηγήσουμε και τα δύο Πρωταθλήματα».
Κάποιοι πιστεύουν ότι αυτά που περιγράφει ο Stella θα έπρεπε να έχουν ήδη συμβεί. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι μια ομάδα σαν τη Red Bull θα τα είχε κάνει ήδη. Μένει να διαπιστωθεί στους επόμενους 8 αγώνες της φετινής σεζόν αν οι δηλώσεις του Stella σημαίνουν ότι η McLaren είναι έτοιμη να εφαρμόσει εντολές ομάδας για να βοηθήσει τον Norris στη μάχη του τίτλου οδηγών.