F1: Πώς θα προσεγγίσει η Ferrari τα δύο επόμενα Grand Prix

Η Ferrari αναμένεται να προσεγγίσει με διαφορετικό τρόπο τα δύο Grand Prix πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα της Formula 1, χρησιμοποιώντας διαφορετικά αεροδυναμικά πακέτα στα GP Ουγγαρίας και Βελγίου.

F1: Πώς θα προσεγγίσει η Ferrari τα δύο επόμενα Grand Prix

Η Ferrari αναμένεται να προσεγγίσει με διαφορετικό τρόπο τα δύο Grand Prix πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα της Formula 1, χρησιμοποιώντας διαφορετικά αεροδυναμικά πακέτα στα GP Ουγγαρίας και Βελγίου.

Στο GP Ουγγαρίας, τον επόμενο γύρο του Πρωταθλήματος της Formula 1, η Ferrari θα προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει τις αναβαθμίσεις της Βαρκελώνης (που αφαίρεσε από το μονοθέσιο στο Silverstone), καθώς λειτουργούν καλύτερα σε πιο αργές στροφές.

Η άποψη ότι το Hungaroring, η πίστα στην οποία θα διεξαχθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο το Grand Prix Ουγγαρίας της Formula 1, είναι «Μονακό χωρίς μπαριέρες» φαντάζει λίγο απαρχαιωμένη. Αυτό συμβαίνει διότι με τα σύγχρονα μονοθέσια, πολλές από τις στροφές της ουγγρικής πίστας διανύονται με μέση ταχύτητα σε αντίθεση με τις πολύ πιο αργές (στην πλειονότητά τους) στροφές του Μόντε Κάρλο.

Ωστόσο, η Ferrari πιστεύει ότι μπορεί να τα πάει πιο καλά στην Ουγγαρία, όπου υπάρχει μόνο μία στροφή (4) η οποία διανύεται με ταχύτητα άνω των 250 χλμ./ώρα. Με το πακέτο αναβαθμίσεων που παρουσιάστηκε στη Βαρκελώνη, η SF-24 παρουσιάζει αεροδυναμικές αναπηδήσεις (porpoising) στις γρήγορες παρατεταμένες στροφές. Μάλιστα, στο Silverstone, η απώλεια χρόνου σε αυτές με το καινούργιο πακέτο έφτανε έως και τα 0,3 δλ.

Για αυτό και η Ferrari αποφάσισε στο GP M. Βρετανίας να αφαιρέσει τις αναβαθμίσεις της Βαρκελώνης, τις οποίες σκοπεύει να χρησιμοποιήσει στην Ουγγαρία, καθώς έχει διαπιστώσει ότι προσφέρουν κέρδη απόδοσης στις πιο αργές στροφές. Η Ferrari ευελπιστεί ότι το νέο πακέτο θα αποδώσει καλύτερα στο Hungarororing (ίσως παρουσιάζοντας porspoising στις στροφές 4 και 11), ωστόσο, θα είναι προετοιμασμένη να αφαιρέσει και πάλι τις αναβαθμίσεις από το μονοθέσιο, αν διαπιστωθεί ότι αυτές δεν λειτουργούν.

F1 Charles Leclerc (Ferrari) (1)

Αν όμως η Ferrari αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει και πάλι το παλιό μονοθέσιο στην Ουγγαρία, αυτό θα θεωρηθεί τεχνική αποτυχία εντός της ομάδας. Αντιθέτως, στον μεθεπόμενο αγώνα, το GP Βελγίου, στην ταχύτατη πίστα του Spa-Francorchamps, το πιο πιθανό είναι ότι Ferrari θα αγωνιστεί όπως και στο Silverstone, δηλαδή με το αεροδυναμικό πακέτο που παρουσίασε στην Imola, τον 7ο γύρο της φετινής σεζόν. Συνεπώς, η ιταλική ομάδα δεν μπορεί να περιμένει να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική εκεί, με ένα μονοθέσιο που βρίσκεται 3 μήνες πίσω σε εξέλιξη.

Το σχόλιο του MotorOne

To γεγονός ότι οι αναβαθμίσεις που επέσπευσε η Ferrari για το GP Ισπανίας δεν λειτούργησαν όπως είχε προβλέψει το τεχνικό της τμήμα είναι ένα κακό σημάδι για την κατανόηση της λειτουργίας του μονοθεσίου της. Παράλληλα, ήρθε σε μία δύσκολη στιγμή για το Maranello, το οποίο κλήθηκε τις τελευταίες εβδομάδες να αντιμετωπίσει την έξοδο του τεχνικού διευθυντή της, Enrico Cardile.

F1 Carlos Sainz (Ferrari) (1)

Αν και σύντομα έρχονται… ενισχύσεις στο ιταλικό τεχνικό τμήμα, καθώς ο Γάλλος Loic Serra (πρώην διευθυντής απόδοσης της Mercedes) θα ξεκινήσει να εργάζεται στο Maranello από την 1η Οκτωβρίου, αυτοί οι μήνες είναι κρίσιμοι, και για τη διαμόρφωση του μονοθεσίου του 2025, που αναμένεται να έχει μεγάλες αλλαγές σε σχέση με την SF-24, στις οποίες θα αναφερθούμε σε επερχόμενο άρθρο.

Ωστόσο, η Ferrari έδειξε να πάσχει από ένα πρόβλημα το οποίο έχει συναντήσει πολυάριθμες φορές τα τελευταία τουλάχιστον 12 χρόνια. Παρότι πολλές φορές η Scuderia ξεκινά τη σεζόν με ένα πολύ δυνατό μονοθέσιο, στην πορεία της σεζόν, οι αναβαθμίσεις που παρουσιάζει στο μονοθέσιο δεν είναι τόσο υψηλού επιπέδου όσο των αντιπάλων της και καταλήγει να χάνει έδαφος όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα.

Αυτή η τάση θα πρέπει να εξυγιανθεί αν η Scuderia θέλει να κυνηγήσει τίτλους στο μέλλον και θα είναι ένα από τα κύρια μελήματα του Frederic Vasseur, ο οποίος πέραν από επικεφαλής της ομάδας, έχει αναλάβει προσωρινά και το ρόλο του τεχνικού διευθυντή στο Maranello. Παράλληλα, φθίνουν ολοένα και περισσότερο οι πιθανότητες να μετακομίσει στην Ιταλία ο Adrian Newey, οπότε η Ferrari θα πρέπει να βασιστεί σε άλλους «πυλώνες» για να βελτιώσει τη λειτουργία του τεχνικού της τμήματος και την ποιότητα των αναβαθμίσεων που παρουσιάζει.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!