F1 – GP Μ. Βρετανίας: Pole του George Russell στο «1-2» της Mercedes

O George Russell είναι ο poleman του Grand Prix της πατρίδας του, στις κατατακτήριες δοκιμές του οποίου η Mercedes «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης, και οι τρεις πρώτοι οδηγοί ήταν Βρετανοί.

F1 – GP Μ. Βρετανίας: Pole του George Russell στο «1-2» της Mercedes

O George Russell είναι ο poleman του Grand Prix της πατρίδας του, στις κατατακτήριες δοκιμές του οποίου η Mercedes «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης, και οι τρεις πρώτοι οδηγοί ήταν Βρετανοί.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1, τρεις Βρετανοί οδηγοί βρέθηκαν στις τρεις πρώτες θέσεις της εκκίνησης του GP Μ. Βρετανίας, με το νικητή του προηγούμενου Grand Prix, George Russell, να κατακτά την 3η pole position της καριέρας του στην πατρίδα του. Ο 26χρονος Βρετανός κινήθηκε μόλις 0,17 δλ. ταχύτερα από τον team-mate του στη Mercedes, Lewis Hamilton, o οποίος έχει κατακτήσει 8 νίκες στο Silverstone.

Ο πολύπειρος οδηγός θα πλαισιώσει τον team-mate του στην πρώτη σειρά εκκίνησης, την οποία «κλείδωσε» η γερμανική ομάδα για πρώτη φορά από το GP Βραζιλίας του 2022, ενώ ο Lando Norris συμπλήρωσε τη βρετανική επικράτηση με τη McLaren, για να κάνει το τρίο Βρετανών στις πρώτες θέσεις. Ο Norris ήταν μόλις 0,21 δλ. μακριά από την κορυφή, καθώς αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την τελική του προσπάθεια στο Q3, έπειτα από δύο πλαγιολισθήσεις στις πρώτες 4 στροφές, με κρύα ίσως ελαστικά.

Αυτό άφησε τη μάχη της pole position αποκλειστικά μεταξύ των οδηγών της Mercedes, η οποία απέδωσε και πάλι πολύ καλά στις χαμηλές θερμοκρασίες με την πίστα να είναι αρκετά «χλωρή» λόγω της βροχής που είχε προηγηθεί. Αμφότεροι οι οδηγοί της γερμανικής ομάδας ανέφεραν ότι η W15 είχε πολύ καλή αίσθηση στις δεδομένες συνθήκες, με την πίστα να έχει στεγνώσει κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μ. Βρετανίας

O Max Verstappen βρέθηκε στην 4η θέση, καθώς είχε τραυματίσει το δάπεδο της Red Bull του σε ένα «ταξίδι» στα χαλίκια της Copse στο Q1. Αυτό του κόστισε σε απόδοση, όπως έδειχνε η νευρικότητα της RB20 στην 4η στροφή και η υποστροφή στην έξοδο της Becketts στην τελική του προσπάθεια. Ωστόσο, ο Verstappen κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο και τη θέση του στην τελική προσπάθεια του Q3, σε αντίθεση με τον Oscar Piastri.

Ο Αυστραλός οδηγός, όπως και ο team-mate του στη McLaren, δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στον τελευταίο γύρο του, καθώς υπό την πίεση του χρόνου να προλάβει να γράψει χρόνο, είχε βρεθεί πολύ κοντά στο προπορευόμενο μονοθέσιο (τη Ferrari του Carlos Sainz), χάνοντας απόδοση.

Μία εκπληκτική προσπάθεια πραγματοποίησε ο Nico Hulkenberg, ο οποίος χωρίς να χρειάζεται να ανησυχεί πόσα σετ ελαστικών είχε χρησιμοποιήσει, με την αναβαθμισμένη Haas, η οποία έχει γίνει πιο φιλική προς τον οδηγό, κατάφερε να βρεθεί στην 6η θέση, μπροστά από τις Ferrari. Η Haas χρησιμοποιεί πολλά από τα εξαρτήματα της Ferrari, και αναπτύσσει υψηλές τελικές ταχύτητες στις ευθείες, που βοήθησε στην απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές.

H Ferrari έχει αναγκαστεί να αφαιρέσει το πακέτο αναβαθμίσεων που παρουσίασε στην SF-24 στη Βαρκελώνη, καθώς διαπίστωσε ότι απέδιδε χειρότερα στις γρήγορες στροφές του Silverstone. Συνεπώς, με ένα «παλιό» μονοθέσιο, ο Carlos Sainz βρέθηκε στην 7η θέση και ο Charles Leclerc δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q3 (θα εκκινήσει 11ος), σε μία κακή ημέρα για τη Scuderia.

F1 Carlos Sainz (Ferrari)

Στην πρώτη δεκάδα βρέθηκαν οι Lance Stroll με την Aston Martin, ο Alex Albon σε άλλη μία πολύ καλή εμφάνιση με τη Williams, για να πετύχει την καλύτερη φετινή του θέση εκκίνησης, παρότι είχε τραυματίσει το μονοθέσιο στο τέλος του Q2. Οι χαμηλές θερμοκρασίες φαίνεται ότι ευνόησαν τη Williams, σύμφωνα με τον Albon.

O Fernando Alonso βρέθηκε στη 10η θέση με την άλλη Aston Martin, με τον Ισπανό να μην είναι ευχαριστημένος με τι είχε συμβεί στο ξεκίνημα της τελικής του προσπάθειας, αναφέροντας στον ασύρματο: «δεν το πιστεύω».

F1 Fernando Alonso (Aston Martin)

Στο ξεκίνημα του γύρου προετοιμασίας υπό χρονική πίεση, οι Sainz και Alonso προσπέρασαν τον Piastri. Οι δύο Ισπανοί άρχισαν να μάχονται για το προβάδισμα στην πίστα, αλλά στις τελευταίες στροφές, ο Piastri ήρθε με φόρα και ξεκίνησε το γύρο του ακριβώς πίσω από τη Ferrari, για να προλάβει να γράψει χρόνο, καθώς απέμεναν ελάχιστα δευτερόλεπτα για την καρό σημαία.

Αυτό αιφνιδίασε τον Alonso, o οποίος μέχρι να ανακάμψει, είχε χάσει φόρα στο ξεκίνημα του γύρου, ο οποίος κατά συνέπεια ήταν καταδικασμένος να μην είναι όσο καλός θα μπορούσε. Αμφότεροι οι οδηγοί της Aston Martin θα κληθούν να παρουσιαστούν ενώπιον των αγωνοδικών για παραβάσεις στο pit lane στο Q1. O Stroll γλίτωσε με επίπληξε το γεγονός ότι εξήλθε από το pit lane με κόκκινο σηματοδότη, διότι είχε ανάψει μόλις 0,8 δλ. πριν περάσει τη γραμμή. Ο Alonsο δεν δέχθηκε ποινή, για το περιστατικό που περιγράφεται λίγο παρακάτω.

Q1

To Q1 ξεκίνησε σε νωπή πίστα και σχεδόν όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν αρχικά τα ενδιάμεσα ελαστικά, τα οποία όμως σύντομα άρχισαν να υπερθερμαίνονται και ο Leclerc ήταν ο πρώτος οδηγός που μετέβη στη μαλακή σλικ γόμα ελαστικών, καθώς μία στεγνή γραμμή είχε αρχίσει να διαγράφεται. Ωστόσο, με 7:30 να απομένουν για τη λήξη του Q1, ο Sergio Perez, με σλικ ελαστικά, έχασε το πίσω μέρος της Red Bull στην Copse, αναγκάστηκε να ανοίξει τη γραμμή του και να πατήσει στο βρεγμένο.

Εκεί όμως, o Μεξικανός έχασε τον έλεγχο, έκανε μια πιρουέτα και κατέληξε στην αμμοπαγίδα, όπου η Red Bull ακινητοποιήθηκε. Ο Perez περίμενε εντός του μονοθεσίου, ζητώντας να τον σπρώξουν οι άνθρωποι της πίστας, ωστόσο αυτό θα αποτελούσε μηχανική βοήθεια, κάτι που θα του απαγόρευε να συμμετάσχει στη συνέχεια της διαδικασίας. Έτσι, τη Red Bull την απομάκρυνε γερανός.

Όλοι οι οδηγοί προσπάθησαν να παραταχθούν στην έξοδο του pit lane με σλικ ελαστικά, ενώ είχε ήδη αρχίσει να ψιχαλίζει. Όταν η δράση ξεκίνησε, ο Verstappen βρέθηκε και αυτός εκτός πίστας στην Copse (όπου είχε αρχίσει να βρέχει), και «έγδαρε» λίγο το δάπεδο της RB20 στα χαλίκια.

F1 Max Verstappen (Red Bull)

Ο πρώτος χρόνος του Russell διαγράφηκε, λόγω υπέρβασης ορίων πίστας. Ο Βρετανός όμως φρόντισε να κάνει έναν χρόνο πρόκρισης, όπως έκανε άμεσα και ο Verstappen παρότι είχε κολλήσει για τους δύο τελευταίους γύρους του πίσω από τον Ricciardo.

Εφόσον ο Pierre Gasly έχει δεχθεί ποινή 50 θέσεων στο grid, έγραψε απλά ένα χρόνο για να δείξει ότι συμμετείχε στη διαδικασία, ενώ προτελευταίος κατέληξε ο Sergio Perez. O Esteban Ocon ήταν 18ος, αναφέροντας ότι στο μοναδικό γύρο που κατάφερε να πιέσει ήταν βρεγμένα, με αμφότερες τις Alpine εκτός δράσης. Μπροστά από το Γάλλο θα εκκινήσουν οι Valtteri Bottas και Kevin Magnussen.

Επίσης, ο Stroll βρέθηκε υπό έρευνα, καθώς όταν έκλεισε το pit lane, εξήλθε από αυτό με κόκκινο φωτεινό σηματοδότη, που ενεργοποιήθηκε μόλις 0,8 δλ. πριν ο Καναδός βρεθεί στη γραμμή εξόδου. Αμφότεροι οδηγοί της Aston Martin βρέθηκαν υπό έρευνα των αγωνοδικών, καθώς φαίνεται ότι οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν τον πίσω γρύλο στο μονοθέσιο του Alonso ενώ ένας τροχός πατούσε στη γρήγορη λωρίδα του pit lane, κάτι που απαγορεύεται, ωστόσο συνέβη στη διακοπή της διαδικασίας κατά τη διάρκεια κόκκινης σημαίας και σε αυτές τις περιπτώσεις όλες οι ομάδες το κάνουν.

F1 Lance Stroll (Aston Martin)

Q2

Η διεύθυνση αγώνων ενεργοποίησε το DRS στο δεύτερο σκέλος της διαδικασίας των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Verstappen ήταν από τους λίγους κορυφαίους οδηγούς που βγήκαν στην πίστα με φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας, αλλά οι χρόνοι του δεν ενθουσίασαν, καθώς το δάπεδο της Red Bull είχε τραυματιστεί αρκετά στην έξοδο στην Copse στο Q1. O Verstappen θα έκανε άλλον ένα τελευταίο γύρο με άλλο ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας, καθώς είχε βρεθεί εκτός της δεκάδας που προκρίνεται, αλλά κατάφερε να γράψει τον 6ο χρόνο του Q2.

Αντιθέτως, το σοκ του Q2 ήταν ο αποκλεισμός του Charles Leclerc από το τελικό 10λεπτο, για 2η φορά σε 4 αγώνες, καθώς στον ταχύτερο γύρο του, έκανε λάθος στην Chapel και έπειτα άνοιξε υπερβολικά τη γραμμή του στη Stowe. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο Μονεγάσκος οδηγούσε το μονοθέσιο με το αεροδυναμικό πακέτο της Imola, καθώς το οποίο χρησιμοποιούσε και χθες ο Sainz, καθώς η Ferrari έκανε συγκριτικές δοκιμές με το πακέτο της Βαρκελώνης, το οποίο απέρριψε για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο.

Ο Logan Sargeant βρέθηκε στη 12η θέση με μία πολύ καλή εμφάνιση με τη Williams, η οποία δεν απέκλεισε την αντικατάστασή του ακόμα και εντός της φετινής σεζόν. Πίσω από τον Αμερικανό θα εκκινήσουν οι Daniel Ricciardo, Guanyu Zhou (Sauber) και ο Yuki Tsunoda με την άλλη Racing Bulls.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!