Ο Lando Norris σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Μ. Βρετανίας, τον 12ο γύρο στο φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1, αλλά η McLaren ήταν η μοναδική πραγματικά κορυφαία ομάδα που χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα. Όλες οι κορυφαίες ομάδες ξεκίνησαν το FP1 με τη σκληρή γόμα και ενώ οι περισσότερες επέλεξαν τη μέση γόμα για το δεύτερο μισό (Red Bull, Mercedes, Ferrari), ενώ οι McLaren, Aston Martin, Alpine και Haas προτίμησαν τη μαλακή.
An και ο Βρετανός ήταν ο ταχύτερος οδηγός της διαδικασίας, παραλίγο να χτυπήσει τη Red Bull που οδηγούσε ο νεαρός Γάλλος Isack Hadjar, ο οποίος πήγαινε πολύ αργά στην τυφλή 2η στροφή της πίστας. Ευτυχώς, ο Norris πρόλαβε να μπλοκάρει τα φρένα του και να αποφύγει τη σύγκρουση. Η διαδικασία δεν ήταν απολύτως «καθαρή» για τη McLaren, καθώς μόλις 8 λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας, ο Oscar Piastri ανέφερε ότι είχε πρόβλημα υδραυλικών.
Ο Αυστραλός (που κατετάγη 3ος) κατευθύνθηκε πολύ αργά προς το pit lane, αλλά δεν κατάφερε να φτάσει έως τα pits, με συνέπεια η διεύθυνση αγώνων να κλείσει την είσοδο του pit lane, για να στείλει ανθρώπους της πίστας να σπρώξουν το μονοθέσιο και να το παραδώσουν στους μηχανικούς της McLaren.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Μ. Βρετανίας
— FDMedia (@FDMedia2_) July 5, 2024
Ανάμεσα στις δύο McLaren βρέθηκε ο Lance Stroll με την Aston Martin, με τους τρεις πρώτους εντός 0,2 δλ., έχοντας χρησιμοποιήσει τη μαλακή γόμα στις χαμηλές θερμοκρασίες (23-27 βαθμοί Κελσίου στον ασφαλτοτάπητα).
Στην 4η θέση, ο Max Verstappen με τη Red Bull ήταν ο ταχύτερος από τους οδηγούς που χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα, με διαφορά μόλις 0,009 δλ. από τον George Russell με τη Mercedes. O Fernando Alonso τοποθέτησε την Aston Martin ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Mercedes, στα 0,12 δλ. που χώριζαν τους δύο team-mate, με τον Lewis Hamilton να βρίσκεται στην 7η θέση.
Πίσω από τον Βρετανό βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της Ferrari. O Charles Leclerc παραλίγο να πέσει επάνω στην Aston Martin του Stroll σε ένα γρήγορο γύρο στη γρήγορη ακολουθία στροφών, ενώ ο Καναδός πήγαινε πολύ αργά, σε ένα συμβάν για το οποίο θα κληθεί να απολογηθεί στους αγωνοδίκες. O Esteban Ocon, με μαλακά ελαστικά στην Alpine, συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα.
— FDMedia (@FDMedia2_) July 5, 2024
Αναβαθμίσεις
H Red Bull πραγματοποίησε μικρές αλλαγές στο εμπρός μέρος του δαπέδου της RB20, γύρω από την περιοχή της κατασκευής απορρόφησης συγκρούσεων για καλύτερη διαχείριση του αέρα στο επάνω μέρος του δαπέδου. Η Mercedes προσάρμοσε τις κανονικές αεροτομές της W15 σε μικρότερο επίπεδο φορτίου του Silverstone. Η McLaren, από την πλευρά της, προσάρμοσε τις αεροτομές χαμηλού φορτίου της MCL38, ώστε να παράγουν υψηλότερο φορτίο. Μικρές τροποποιήσεις στην εμπρός αεροτομή και τα πτερύγια στο εσωτερικό των πίσω τροχών εντοπίστηκαν στην Aston Martin.
Η Racing Bulls αφαίρεσε ένα πτερύγιο από το halo, η Sauber υιοθέτησε διαφορετικά προστατευτικά (από τους στροβιλισμούς που παράγει η περιστροφή των εμπρός τροχών), στο εμπρός μέρος του δαπέδου. Η ομάδα που έφερε το μεγαλύτερο πακέτο αναβαθμίσεων είναι η Haas, η οποία διαθέτει εντελώς καινούργιο δάπεδο με αλλαγές στο σώμα του, τα προστατευτικά του εμπρός μέρους και τα πλαϊνά άκρα του.
Διαφορετικές είναι και οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων, με μακρύτερο επάνω χείλος, όπως και ο σχεδιασμός των καλυμμάτων ψυγείων και κινητήρα. Τροποποιήσεις πραγματοποιήθηκαν και στα υποστηρίγματα των καθρεπτών και τα πτερύγια στο εσωτερικό των πίσω τροχών.
Νέα εξαρτήματα
Αμφότερες οι McLaren χρησιμοποιούν το 3ο φετινό τους κιβώτιο και ο Sergio Perez θα χρησιμοποιεί τα μηχανικά μέρη της 4ης φετινής 8τάχυτης μονάδας, από τις 5 που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή. Αντιθέτως, ποινή θα δεχθεί ο Pierre Gasly και να εκκινήσει από το πίσω μέρος του grid, καθώς η Alpine εξόπλισε το μονοθέσιό του με 5ο V6, turbo, MGU-H και MGU-K, ενώ επιτρέπονται τέσσερις μονάδες χωρίς ποινή κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Τον 4ο φετινό V6, turbo, MGU-H και MGU-K χρησιμοποιούν αυτό το Σαββατοκύριακο ο Sergio Perez και οι δύο οδηγοί της Racing Bulls (όλοι με κινητήρα Honda). O 3ος φετινός V6, turbo, MGU-H και MGU-K βρίσκονται στις McLaren, και στο μονοθέσιο του Russell. Οι Aston Martin, Sauber, Haas και ο Logan Sargeant χρησιμοποιούν 3ο φετινό V6, turbo και MGU-H.
Ο Lance Stroll ανέφερε ότι είχε πρόβλημα με το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης πέδησης στον πρώτο του γύρο, με το πεντάλ του φρένου να έχει υπερβολικά μεγάλη διαδρομή, αλλά σύντομα επέστρεψε στην πίστα. Πριν από την ολοκλήρωση του πρώτου δεκάλεπτου, ο Yuki Tsunoda προκάλεσε διακοπή με κόκκινη σημαία, όταν έχασε το πίσω μέρος της Racing Bulls στη Luffield και παγιδεύτηκε στα χαλίκια.
Oh no, Yuki! 😵💫
Tsunoda’s FP1 ended early after he spun off and got beached in the gravel 😖#F1 #BritishGP pic.twitter.com/oGy1ie1r7T
— Formula 1 (@F1) July 5, 2024
Νεαροί οδηγοί
Τέσσερις νεαροί οδηγοί συμμετείχαν στο FP1. O Βρετανός Oliver Bearman (14ος), που εξασφάλισε αγωνιστικό cockpit στη Haas για τα επόμενα χρόνια, οδηγούσε το μονοθέσιο του Kevin Magnussen. O Αυστραλός Jack Doohan (17ος) βρέθηκε στο μονοθέσιο του Pierre Gasly στην Alpine, αλλά έχασε χρόνο με πρόβλημα στον πίσω αριστερό τροχό. Ο Αργεντίνος Franco Colapinto (18ος) ανέλαβε το μονοθέσιο του Logan Sargeant στο στρατόπεδο της Williams, ενώ ο Γάλλος Isack Hadjar (19ος) οδήγησε τη Red Bull του Sergio Perez.