GP Ισπανίας: Ο Lando Norris κατέκτησε τη 2η pole του

Ο Lando Norris κατέκτησε με τη McLaren στο GP Ισπανίας τη δεύτερη pole position της καριέρας του στη Formula 1, για μόλις 20 χλστ. του δλ. από τον Max Verstappen.

GP Ισπανίας: Ο Lando Norris κατέκτησε τη 2η pole του

Ο Lando Norris κατέκτησε με τη McLaren στο GP Ισπανίας τη δεύτερη pole position της καριέρας του στη Formula 1, για μόλις 20 χλστ. του δλ. από τον Max Verstappen.

Με έναν τέλειο γύρο, όπως τον χαρακτήρισε ο ίδιος ο Lando Norris, θα παραταχθεί στο Grand Prix Ισπανίας στην pole position για πρώτη φορά από το GP Ρωσίας του 2021. Ο νεαρός Βρετανός οδηγός της McLaren κατάφερε να επικρατήσει με διαφορά μόλις 0,02 δλ. από τον Max Verstappen, ακόμα και αν η Red Bull τοποθέτησε τον Sergio Perez (που έχει ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης από το GP Καναδά) σε θέση να να προσφέρει στον Ολλανδό slipstream, για επιπλέον κέρδος στη μεγάλη ευθεία.

Με τη θερμοκρασία της ασφάλτου να έχει πέσει 12 βαθμούς Κελσίου, οι προαναφερθέντες οδηγοί ξεχώρισαν, με τον Max Verstappen να δείχνει πολύ δυνατός από το Q2. Ωστόσο, με έναν πολύ καλό γύρο και κάποιες αλλαγές στις ρυθμίσεις, ο Norris κατάφερε να κινηθεί ελάχιστα ταχύτερα από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, έχοντας «κλέψει» και αυτός ένα μικρό slipstream από προπορευόμενο μονοθέσιο, σε ένα γύρο που αποκάλεσε ίσως τον καλύτερο που έχει κάνει ποτέ.

Η McLaren είναι από πέρυσι πολύ καλή σε πίστες με γρήγορες στροφές και αυτή η επίδοση στη Βαρκελώνη (με μεγάλη ποικιλία στροφών) υπογραμμίζει την πρόοδο της ομάδας, παρότι η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές δεν είναι το δυνατό της σημείο. Η ημέρα δεν είχε ξεκινήσει με καλό τρόπο για τη McLaren, καθώς πριν από το FP3 είχε ξεσπάσει φωτιά στο motorhome της βρετανικής ομάδας στο paddock της Βαρκελώνης, η οποία απαίτησε πολλές ώρες για να καταπολεμηθεί.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ισπανίας

Φαίνεται επίσης ότι η νέα εμπρός αεροτομή της Mercedes έχει εξυγιάνει τα προβλήματα ισορροπίας της W15 σε κάθε τύπο στροφών, καθώς οι δύο οδηγοί της γερμανικής ομάδας θα παραταχθούν στη 2η σειρά εκκίνησης του αυριανού αγώνα, με τον Lewis Hamilton να επικρατεί του team-mate του, George Russell, για μόλις 2 χλστ. του δλ., αλλα αμφότεροι βρέθηκαν 0,3 δλ. μακριά από την κορυφή.

Ο Hamilton είχε αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει δύο φρέσκα σετ ελαστικών μαλακής γόμας στο Q1, για να προκριθεί στο δεύτερο σκέλος, όπου όμως διόρθωσε την κατάσταση, αφού κατάφερε να προκριθεί με μία μόνο προσπάθεια στο Q3, χρησιμοποιώντας ένα μεταχειρισμένο σετ ελαστικών.

Έτσι, ο επτάκις Πρωταθλητής είχε δύο φρέσκα σετ ελαστικών διαθέσιμα για το τελικό σκέλος και σημείωσε πολύ καλό χρόνο και στην πρώτη του προσπάθεια, για την οποία ο Russell, που βρισκόταν πίσω του στην πίστα, παραπονέθηκε ότι ο team-mate του πήγαινε πολύ αργά στο γύρο προετοιμασίας των ελαστικών.

Η Mercedes κατάφερε να κερδίσει τη μάχη με τους οδηγούς της Ferrari για ελάχιστα χλστ. του δλ. Ο Charles Leclerc θα παραταχθεί εμπρός από τον Carlos Sainz στην 3η σειρά εκκίνησης, με τη Ferrari σίγουρα να μην είναι απόλυτα ευχαριστημένη από την απόδοση του εκτενώς αναβαθμισμένου αυτό το Σαββατοκύριακο μονοθεσίου στις χαμηλότερες θερμοκρασίες που επικρατούσαν στις κατατακτήριες δοκιμές, σε σύγκριση με αυτές που επικρατούσαν στο FP3. Φαίνεται ότι οι πίστες όπου ο περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση των εμπρός ελαστικών δεν είναι το δυνατό σημείο της SF-24.

Στο πρώτο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο έπειτα από την ανακοίνωσε ότι ο Flavio Briatore θα αναλάβει ρόλο εκτελεστικού συμβούλου στην Alpine, η γαλλική ομάδα είδε αμφότερους τους οδηγούς της στο Q3, σε μία πολύ απαιτητική αεροδυναμικά (και στον τομέα του βάρους) πίστα. Οι Pierre Gasly και Esteban Ocon θα παραταχθούν στην 4η σειρά της εκκίνησης του αυριανού αγώνα.

O Sergio Perez, που τοποθετήθηκε μεταξύ των Alpine γράφοντας τον 8ο χρόνο, έχει δεχθεί ποινή 3 θέσεων από το GP Καναδά, συνεπώς θα παραταχθεί 11ος, δηλαδή πίσω από τον Oscar Piastri, ο οποίος είχε μία έξοδο στα χαλίκια στη στροφή 12 στη μοναδική γρήγορη προσπάθειά του με φρέσκα ελαστικά στο Q3 και δεν καταχώρησε χρόνο. Τόσο ο Perez, όσο και ο Piastri, αναγκάστηκαν στο Q1 να χρησιμοποιήσουν και 2ο σετ ελαστικών μαλακής γόμας, από τα 4 διαθέσιμα, συνεπώς είχαν μόνο ένα νέο σετ για το Q3.

Στο Q2, o Fernando Alonso έχασε την πρόκριση στο τελικό σκέλος για μόλις 19 χλστ. του δλ. από τις Alpine, αλλά θα εκκινήσει 10ος, εμπρός από τον Perez. Στο τέλος του δεύτερου σκέλους αποκλείστηκαν αμφότερες οι Aston Martin και οι -βελτιωμένες είναι η αλήθεια- Sauber, όπως και ο Nico Hulkenberg, με τη Haas να μην είναι πολύ καλή στις στροφές της Βαρκελώνης.

Στο Q1 τα πρώτα 19 μονοθέσια βρέθηκαν εντός μόλις 1 δλ. και αποκλείστηκαν οι Kevin Magnussen (Haas) και οι δύο Racing Bulls (παρά τις αναβαθμίσεις) και Williams. Ο Logan Sargeant εμπόδισε τον Stroll σε ένα περιστατικό που θα εξετάσουν οι αγωνοδίκες. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι Leclerc και Stroll δέχθηκαν μία απλή επίπληξη για τις επαφές που προκάλεσαν στο FP3 με τους Norris και Hamilton, αντίστοιχα, αφότου οι Βρετανοί τους είχαν εμποδίσει σε γρήγορη προσπάθεια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!