F1-GP Μονακό FP1: Ο Lewis Hamilton επικεφαλής

Ο Lewis Hamilton έκανε την έκπληξη σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Μονακό της Formula 1, με τον Oscar Piastri να πλασαρίζεται ανάμεσα στις δύο Mercedes.

F1-GP Μονακό FP1: Ο Lewis Hamilton επικεφαλής

Ο Lewis Hamilton έκανε την έκπληξη σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Μονακό της Formula 1, με τον Oscar Piastri να πλασαρίζεται ανάμεσα στις δύο Mercedes.

Παρότι η Mercedes έχει ξεκινήσει δύσκολα τη φετινή σεζόν στη Formula 1, οι οδηγοί της είχαν δηλώσει στον προηγούμενο αγώνα ότι η αυτοπεποίθησή τους στις αντιδράσεις του μονοθεσίου έχει αυξηθεί με τη βελτίωση της ισορροπίας πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων που έφεραν οι πρόσφατες αναβαθμίσεις της γερμανικής ομάδας.

Φαίνεται ότι αυτή η αυτοπεποίθηση βοήθησε τους οδηγούς της Mercedes να κινηθούν ταχύτατα στους δρόμους του πριγκιπάτου του Μονακό, καθώς ο Lewis Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών και ο George Russell βρέθηκε στην 3η θέση.

Ο 7 φορές Πρωταθλητής χρησιμοποιούσε την παλιά εμπρός αεροτομή της Mercedes, ενώ ο Russell μία αναβαθμισμένη για το Μονακό (με μεγαλύτερη χορδή flap), αν και ο νεαρός Βρετανός αντιμετώπισε έντονους κραδασμούς στον εμπρός άξονα κατά τη διάρκεια του FP1. Ο Oscar Piastri τοποθέτησε μόλις 0,03 δλ. πίσω από τον Hamilton, μεταξύ των δύο Mercedes, την κίτρινη McLaren στα χρώματα του κράνους του οδηγού με τις περισσότερες νίκες (6) στους δρόμους του πριγκιπάτου, Ayrton Senna.

Ο team-mate του Αυστραλού στη McLaren, Lando Norris, σημείωσε την 4η επίδοση, 0,1 δλ. πίσω από τον George Russell. Οι τέσσερις πρώτοι χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα. Μόλις 1 χλστ. του δλ. πίσω από τον Βρετανό βρέθηκε ο Charles Leclerc με τη Ferrari, ωστόσο, ο Μονεγάσκος που δεν έχει καταφέρει να ανέβει στο βάθρο του αγώνα της γενέτειράς του, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του (που απείχε 0,228 δλ. από την κορυφή) με τη μέση γόμα, εξοικονομώντας σετ για το υπόλοιπο τριήμερο. O Leclerc χρησιμοποίησε ένα σκληρό σετ ελαστικών στο τέλος για μία δοκιμαστική εκκίνηση.

Μεταξύ των δύο Ferrari βρέθηκαν οι δύο Aston Martin (0,6 δλ. μακριά από την κορυφή) και οι δύο Racing Bulls, με τον Carlos Sainz να συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα, έχοντας χρησιμοποιήσει περισσότερο τη σκληρή γόμα και έχοντας κάνει 5 γύρους με τη μέση, με την οποία σημείωσε και την ταχύτερη επίδοσή του. Πίσω από τον Ισπανό βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της Red Bull, που επίσης δεν χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα.

Μόνο οι Verstappen και Piastri χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα στην αρχή του FP1, ενώ όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί «ξεφορτώθηκαν» ένα σετ σκληρής γόμας. Σχεδόν όλες οι ομάδες (πέραν της Sauber), πραγματοποίησαν αλλαγές κυρίως στην πίσω αεροτομή (αλλά και την εμπρός) για την προσαρμογή της στις απαιτήσεις μέγιστου αεροδυναμικού φορτίου του Μονακό, χωρίς να υπάρχει ανησυχία για την επιπρόσθετη οπισθέλκουσα.

Στο μέσο της διαδικασίας, ακόμα και με τη μέση γόμα, ο Verstappen ανέφερε ότι η Red Bull βρισκόταν στην κόψη του ξυραφιού, κάτι που φαινόταν από τα onboard πλάνα. Ο Ολλανδός αναγκαζόταν να κάνει διορθώσεις με το τιμόνι σε πολλές στροφές. Στα τελευταία λεπτά, ο Verstappen ανέφερε ότι το μονοθέσιο είχε υπερβολική υπερστροφή στα φρένα, την οποία δεν μπορούσε να εξυγιάνει με τις ρυθμίσεις της κατανομής πέδησης.

Ο Verstappen χρησιμοποίησε μόνο ένα σετ μέσης γόμας για τη διαδικασία, για να εξοικονομήσει σετ (κυρίως μαλακής γόμας) για το υπόλοιπο τριήμερο. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Red Bull τοποθέτησε τη δεύτερη φετινή μπαταρία ERS στο μονοθέσιο του Verstappen, όπως έκανε η Haas με αμφότερους τους οδηγούς της (συν μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου).

Στα τελικά λεπτά του FP1, ο έτερος οδηγός της Red Bull, Sergio Perez, «έκλεισε» τον Esteban Ocon στο ξεκίνημα μιας γρήγορης προσπάθειας. Στη συνέχεια, ο Μεξικανός τραυμάτισε την πίσω δεξιά ζάντα, προκαλώντας την αστοχία του ελαστικού. Ο Perez χρησιμοποίησε ένα σετ σκληρής και ένα μέσης γόμας.

Η πίστα ήταν ακόμα «χλωρή», καθώς η αγωνιστική γραμμή δεν έχει στρωθεί με γόμα και οι χρόνοι κατέβαιναν συνεχώς, έως τις πρώτες προσπάθειες με τη μαλακή γόμα. Πολλοί οδηγοί άγγιξαν τους τοίχους, ή έχασαν τα φρένα για την πρώτη στροφή ή το chicane μετά το τούνελ, αλλά δεν υπήρξε κανένα πολύ σημαντικό περιστατικό.

Εντούτοις, ο Zhou Guanyu έχασε το πίσω μέρος και τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή της Sauber στην έξοδο της St. Devote, μόλις 14 λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας, τα οποία πάτησε ο Leclerc με τη Ferrari. Το συμβάν προκάλεσε τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία.

Στα αρχικά στάδια, ο Kevin Magnussen αντιμετώπισε προβλήματα με το κάθισμά του, ενώ η Alpine διερεύνησε ένα θέμα στη μονάδα ισχύος του Pierre Gasly και συγκεκριμένα στο wastegate του turbo, κάτι που στοίχισε στο Γάλλο σχεδόν όλη τη διαδικασία, κάτι που κανένας οδηγός δεν θέλει να του συμβεί στο Μονακό, καθώς αξιοποιούν κάθε διαθέσιμο λεπτό ελεύθερων δοκιμών για να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της πίστας που εξελίσσεται συνεχώς.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!