F1-GP Αυστραλίας: Ο Carlos Sainz νικητής στο «1-2» της Ferrari

Με το Max Verstappen να εγκαταλείπει για πρώτη φορά έπειτα από δύο χρόνια, ο Carlos Sainz, ο οποίος ακόμα αναρρώνει από την επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε, επικράτησε εμπρός από τον team-mate του.

F1-GP Αυστραλίας: Ο Carlos Sainz νικητής στο «1-2» της Ferrari

Με το Max Verstappen να εγκαταλείπει για πρώτη φορά έπειτα από δύο χρόνια, ο Carlos Sainz, ο οποίος ακόμα αναρρώνει από την επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε, επικράτησε εμπρός από τον team-mate του.

Ο Carlos Sainz, μόλις δύο εβδομάδες έπειτα από την επέμβαση αφαίρεσης σκωληκοειδούς απόφυσης, στέφθηκε νικητής του GP Αυστραλίας της Formula 1, καθώς έμεινε ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο, έπειτα από την εγκατάλειψη του Max Verstappen στον 4ο μόλις γύρο του αγώνα, λόγω προβλήματος με το πίσω δεξί φρένο της Red Bull.

Από εκείνο το σημείο και έπειτα, ο Sainz είχε τον έλεγχο του αγώνα, έχοντας τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει τα pit stop του έπειτα από όλους τους υπόλοιπους, με αποτέλεσμα να παραμένει μπροστά. Η Ferrari τον προστάτευσε όταν τον πλησίασε αρκετά ο team-mate του, Charles Leclerc έπειτα από το πρώτο pit stop, καθώς η μάχη του Μονεγάσκου ήταν κυρίως με τις McLaren και όχι με τον Ισπανό.

Συνεπώς, ο Sainz έγινε ο πρώτος οδηγός που επιστρέφει με νίκη έπειτα από απουσία για ιατρικό λόγο από το 1997 και τον Gerhard Berger στο GP Γερμανίας εκείνης της χρονιάς. Για αυτό και ο Ισπανός συνέστησε σε όλους τους οδηγούς να αφαιρέσουν τη σκωληκοειδή τους απόφυση τον επόμενο χειμώνα, για να πηγαίνουν πιο γρήγορα!

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Αυστραλίας

Με την τρίτη νίκη της καριέρας του (και την πρώτη σε αγώνα που δεν εκκίνησε από την pole position), ο Ισπανός χάρισε στη Ferrari την πρώτη της φετινή επιτυχία και η ιταλική ομάδα σημείωσε το πρώτο της «1-2» από το GP Μπαχρέιν του 2022, με το Leclerc να ανεβαίνει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Με όχι τόσο καλή εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Μονεγάσκος ξεκίνησε μεταξύ των δύο McLaren και με undercut στο πρώτο pit stop, κατάφερε να περάσει εμπρός από το Lando Norris, για να συμπληρώσει το θρίαμβο της Ferrari.

F1 - Charles Leclerc & Carlos Sainz (Ferrari), GP Αυστραλίας 2024

Η ιταλική ομάδα εκμεταλλεύτηκε την ατυχία του Max Verstappen, στο μονοθέσιο του οποίου η δαγκάνα υπήρχε κάποιου τριβή στο πίσω δεξί φρένο από την εκκίνηση. Για τον Ολλανδό ήταν σα να έχει χειρόφρενο και σύντομα το δισκόφρενο υπερθερμάνθηκε, προκαλώντας φωτιά και στη συνέχεια έκρηξη, που οδήγησε στην πρώτη εγκατάλειψη του Verstappen έπειτα από ακριβώς δύο χρόνια, καθώς η προηγούμενη ήταν πάλι στο GP Αυστραλίας, το 2022.

H McLaren είχε έναν πολύ αγώνα ασκώντας πίεση στη Ferrari, αλλά ο Norris πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει τερματίσει δεύτερος αν δεν είχε δεχθεί undercut από το Leclerc (παραμένοντας στην πίστα αρκετούς γύρους), καθώς δήλωσε ότι είχε καλύτερο ρυθμό αγώνα από το Μονεγάσκο. O Βρετανός επέστρεψε στο βάθρο για πρώτη φορά στη φετινή σεζόν (έχει 14 παρουσίες στο podium χωρίς νίκη, το οποίο αποτελεί -μη θεμιτό- ρεκόρ) και προσπάθησε να πιέσει στο τέλος του αγώνα για να πλησιάσει το Leclerc, αλλά δεν είχε το ρυθμό για να πλησιάσει το Μονεγάσκο σε απόσταση βολής.

F1 - Lando Norris (McLaren), GP Αυστραλίας 2024

Την πολύ καλή ημέρα της McLaren συμπλήρωσε ο Oscar Piastri, ο οποίος τερμάτισε στην 4η θέση (εμπρός από τους συμπατριώτες του) για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, αν και είχε μία έξοδο από την πίστα πριν από το δεύτερο pit stop του, που κόστισε αρκετό χρόνο. Ο Αυστραλός είχε υψηλότερη καταπόνηση πίσω ελαστικών από τον team-mate του και δέχθηκε εντολή να παραδώσει τη θέση του στο Norris, ο οποίος όμως ήταν ταχύτερος. Ο Piastri δέχθηκε την εντολή και δεν είχε παράπονο.

Ο Sergio Perez τερμάτισε στην 5η θέση με έναν αρκετά ανώνυμο αγώνα σε μία κακή ημέρα για τη Red Bull. O Μεξικανός έχασε αεροδυναμικό φορτίο ίσως από ζημιά στο δάπεδο του μονοθεσίου αφότου προπσέρασε τον Alonso στο μέσο περίπου του αγώνα και έχασε ρυθμό. Πίσω από τον Perez είδαν την καρό σημαία οι δύο οδηγοί της Aston Martin.

O Fernando Alonso έδινε σκληρή μάχη με το George Russell στους τελευταίους γύρους και στο τελικό πέρασμα από τις στροφές 6-7, ο Ισπανός ίσως φρέναρε νωρίτερα (κάτι που θα εξετάσουν οι αγωνοδίκες), αιφνιδιάζοντας το Βρετανό οδηγό της Mercedes. Ο Alonso ανέφερε ότι είχε ένα πρόβλημα με την μπαταρία του υβριδικού συστήματος, που δεν του έδινε σωστά ενέργεια και μετά τον τερματισμό προσπαθούσε να ελέγξει αν υπήρχε κάποιο πρόβλημα στα πεντάλ. Ωστόσο, εντέλει οι αγωνοδίκες επέβαλαν για το συμβάν ποινή 20 δλ. στον Alonso, που τον έριξε από την 6η στην 8η θέση.


O Russell, έχοντας πλησιάσει υπερβολικά, έχασε αεροδυναμικό φορτίο στην εμπρός αεροτομή και προσέκρουσε στις μπαριέρες, για να βρεθεί ακινητοποιημένος στη μέση της πίστας με το μονοθέσιο στο πλάι, καθώς είχε ανέβει επάνω στους τροχούς της αριστερής πλευράς, αυτό οδήγησε σε τερματισμό υπό καθεστώς VSC. Η άλλη Mercedes, του Lewis Hamilton, είχε εγκαταλείψει λόγω προβλήματος στη μονάδα ισχύος στα αρχικά στάδια του αγώνα.

Το ατύχημα του Russell προώθησε το Lance Stroll με τη δεύτερη Aston Martin στην 7η θέση. Ο Yuki Tsunoda σημείωσε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα τερματίζοντας στην 8η θέση, για να δώσει στη Racing Bulls τους πρώτους της βαθμούς. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο οδηγοί της Haas, με το Nico Hulkenberg εμπρός από τον Kevin Magnussen. Αμφότεροι έδωσαν σκληρή μάχη με τον Alex Albon, που είχε κάνει κακή εκκίνηση.

F1 - GP Αυστραλίας 2024, Εκκίνηση

Χρονικό αγώνα

Οι πρώτοι 9 οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα, ο Alonso από τη 10η θέση επέλεξε τη σκληρή γόμα ελαστικών, ενώ ο Hamilton ξεκίνησε με τα μαλακά ελαστικά, αν και αμφισβήτησε την απόφαση αυτή πριν από το γύρο σχηματισμού. Στην εκκίνηση, ο Verstappen διατηρήθηκε επικεφαλής με τους Sainz και Norris πίσω του. Ο Russell κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Perez, στην 6η θέση.

Ο Sainz κατάφερε να παραμείνει εντός εμβέλειας DRS στο 2ο γύρο και έπειτα από ένα μικρό λάθος του Verstappen, κατάφερε να προσπεράσει τον Ολλανδό από την εξωτερική πριν από την 9η στροφή. Ο Verstappen ανέφερε ότι είχε υπερστροφή και λίγο αργότερα καπνός άρχισε να βγαίνει από τον πίσω δεξί τροχό της Red Bull.

Στον 3ο γύρο ήταν εμφανές ότι είχε αναφλεγεί το πίσω δεξί φρένο του Verstappen, ο οποίος αναγκάστηκε να επισκεφθεί τα pits (στην είσοδο του οποίου η πλήμνη του τροχού εξερράγη) και να εγκαταλείψει. Μετά τον αγώνα, ο Ολλανδός, που είχε να εγκαταλείψει από το GP Αυστραλίας του 2022, δήλωσε ότι το πίσω δεξί δισκόφρενο παρουσίαζε τριβή από την εκκίνηση.

O Leclerc πίεζε το Norris για τη δεύτερη θέση. Στο τέλος του 7ου γύρο ο Hamilton εισήλθε στα pits και στο επόμενο πέρασμα το ίδιο έκανε και ο Russell. Η Ferrari επιχείρησε να κάνει το undercut με το Lelcerc επί του Norris, ενώ στα pits τον ακολούθησε και ο Piastri, καθώς αμφότεροι απάντησαν στο pit stop του Russell. Όλοι επέλεξαν τη σκληρή γόμα, αν και ο Hamilton δυσκολευόταν να βρει πρόσφυση και βγήκε εκτός πίστας στην 1η στροφή, αν και κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Tsunoda.

Oi Leclerc και Piastri κατάφεραν να ξεπεράσουν τα εμπόδια των Hulkenberg και Gasly, ενώ στην κορυφή, ο Perez είχε περάσει 3ος και ο Alonso 4ος, έχοντας εκκινήσει με τη σκληρή γόμα. Ίσως η Red Bull είχε βάλει υπερβολικό φτερό στην εμπρός αεροτομή, καθώς και ο Perez ανέφερε ότι δεν είχε πρόσφυση στον πίσω άξονα.

Έως τον 14ο γύρο, ο Sainz είχε απομακρυνθεί σχεδόν 8 δλ. από το Norris, που εισήλθε στα pits, όπως και ο Perez, που επέστρεψε στην πίστα εμπρός από το Hamilton. Παράλληλα, οι Leclerc και Piastri είχαν βρεθεί εμπρός από το Norris, στην 3η και 4η θέση, πίσω από τον Alonso, που δεν είχε επισκεφθεί τα pits. Ο Sainz επισκέφθηκε τα pits, αφήνοντας επικεφαλής τον Alonso, καθώς ο Hamilton εγκατέλειψε λόγω αστοχίας κινητήρα στο 17ο γύρο.

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes), GP Αυστραλίας 2024

Ο Sainz είχε βρεθεί ακριβώς πίσω από το Sainz καθώς κλήθηκε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, λόγω της ακινητοποιημένης Mercedes στο 3ο sector. O Alonso εκμεταλλεύτηκε το VSC για να κάνει ένα pit stop (για μέση γόμα) με 10 δλ. μικρότερη απώλεια χρόνου και να βρεθεί 5ος, ενώ και οι Gasly και Hulkenberg επισκέφθηκαν επίσης τα pits.

O Leclerc βρέθηκε μόλις 1 δλ. πίσω από τον team-mate του, o οποίος είχε 7 γύρους νεότερα ελαστικά, αλλά η Ferrari έδωσε εντολή στους οδηγούς της να διατηρήσουν τις θέσεις τους και η διαφορά μεγάλωσε λίγο, πριν ο Ισπανός αρχίσει να απομακρύνεται με γοργό ρυθμό. Ο Perez κατάφερε να περάσει το Stroll για να πάρει την 7η θέση και λίγο αργότερα άρχισε να ασκεί πίεση στο Russell. Στον 21ο γύρο, ο Μεξικανός κατάφερε να περάσει από την εξωτερική τη Mercedes, στην προσέγγιση της 9ης στροφής.

Στο μέσο του αγώνα, ο Perez είχε απομακρυνθεί 4 δλ. από το Leclerc, ενώ ο Perez προσπέρασε με ευκολία τον Alonso, αλλά στη συνέχεια έχασε ρυθμό, λόγω πιθανής ζημιάς στο δάπεδο. Ο Hulkenberg πίεζε τον Albon για τη 10η θέση, με 11 γύρους νεότερα (και πιο μαλακά) ελαστικά, οδηγώντας τη Williams να καλέσει τον οδηγό της στα pits νωρίτερα. Με τον Piastri να καταπονεί περισσότερο τα πίσω ελαστικά του και με το Norris να επηρεάζεται από το διαταραγμένο αέρα που άφηνε πίσω o team-mate του, η McLaren έδωσε εντολή να ανταλλάξουν θέσεις στον 29ο γύρο.

F1 - Lando Norris & Oscar Piastri (McLaren), GP Αυστραλίας 2024

Η McLaren προέτρεψε το Norris να πιέσει για να πλησιάσει το Leclerc, ο οποίος βρισκόταν 2,5 δλ. μπροστά. Ο Perez, 11 δλ. πίσω από τις McLaren, δεν είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί από τον Alonso. Έως τον 35ο γύρο, ο Sainz είχε απομακρυνθεί 9 δλ. από το Leclerc, τον οποίο ο Norris πλησίαζε γοργά, καθώς ο Μονεγάσκος ανέφερε ότι το εμπρός αριστερό ελαστικό του είχε αρχίσει να παραδίδει το πνεύμα. Για αυτό και επισκέφθηκε τα pits για δεύτερη φορά και κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Perez και ο Alonso προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την κατάσταση ανεπιτυχώς.

Οι μηχανικοί της McLaren είχαν προετοιμαστεί για τον Piastri, o οποίος όμως είχε την εντολή να κάνει το αντίθετο από το Leclerc. Στον επόμενο γύρο, η Red Bull κάλεσε τον Perez στα pits (με τα ελαστικά του να είναι εμφανώς καταπονημένα), για το δεύτερο σετ σκληρής γόμας ελαστικών, για να επιστρέψει στην πίστα στην 9η θέση, πίσω από τον Tsunoda, που στο τέλος του γύρου επισκέφθηκε και αυτός τα pits.

O Piastri μπλόκαρε τα φρένα του προτελευταία στροφή του 37ου γύρου και έχασε 4 δλ., πριν επισκεφθεί τα pits, για να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Alonso και εμπρός από το Russell. O Norris κλήθηκε στα pits στο τέλος του 40ού γύρου και επέστρεψε στην πίστα περίπου 4 δλ. πίσω από το Leclerc, με 6 γύρους νεότερα ελαστικά. Ο Sainz έκανε το τελευταίο pit stop του χωρίς πίεση, ενώ ο Piastri πήρε την 4η θέση από τον Alonso, που επισκέφθηκε τα pits για τη σκληρή γόμα, για να βρεθεί 7ος καθώς επέστρεψε στην πίστα.

Η Mercedes προσπάθησε να φέρει το Russell στον τερματισμό με μόνο ένα pit stop, παρότι ο Βρετανός ανέφερε ότι τα ελαστικά δεν του έδιναν καλή αίσθηση και τελικά εισήλθε στα pits με 12 γύρους να απομένουν και φρέσκα ελαστικά για να κυνηγήσει τον Alonso για την 6η θέση. O Norris πίεζε σκληρά, αλλά δεν είχε αρκετά γρήγορο ρυθμό για να πλησιάσει τις Ferrari.

Κυνηγώντας τον Alonso, o Russell είχε ένα σφοδρό ατύχημα στον τελευταίο γύρο, στις στροφές 6-7, γεγονός που έκανε τον αγώνα να τερματίσει υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Βρετανός είχε βρεθεί πολύ κοντά στην Aston Martin (που φαίνεται ότι φρέναρε δύο φορές, τη μία πολύ νωρίτερα), και έχασε το πίσω μέρος της Mercedes, για να χτυπήσει στις μπαριέρες.

Η Mercedes είχε ακινητοποιηθεί στο πλάι, έχοντας ανέβει επάνω στα ελαστικά της αριστερής πλευράς, αλλά ο Russell ανέφερε ότι ήταν εντάξει, αν και επισκέφθηκε προληπτικά το ιατρικό κέντρο της πίστας. Οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν το συμβάν, για να διαπιστώσουν αν ο Alonso είχε φρενάρει υπερβολικά νωρίς.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!