F1-GP Αυστραλίας: Ποινή 20 δλ. για το Fernando Alonso

Οι αγωνοδίκες του GP Αυστραλίας της Formula 1 έκριναν ότι ο Fernando Alonso οδήγησε «δυνητικά επικίνδυνα» στον τελευταίο γύρο, γεγονός που συνέβαλε στο ατύχημα του George Russell, και του επέβαλαν ποινή 20 δλ.

F1-GP Αυστραλίας: Ποινή 20 δλ. για το Fernando Alonso

Οι αγωνοδίκες του GP Αυστραλίας της Formula 1 έκριναν ότι ο Fernando Alonso οδήγησε «δυνητικά επικίνδυνα» στον τελευταίο γύρο, γεγονός που συνέβαλε στο ατύχημα του George Russell, και του επέβαλαν ποινή 20 δλ.

Ο Fernando Alonso μαχόταν στους τελευταίους γύρους του GP Αυστραλίας της Formula 1 με τον George Russell για την 6η θέση. Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes είχε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά σε αυτή τη μάχη. Στον τελευταίο γύρο του αγώνα, στη στροφή 6, ο Alonso σήκωσε το πόδι του από το γκάζι 100 μ. πριν από ό,τι έκανε στα υπόλοιπα περάσματά του, κατέβασε σχέση στο κιβώτιο και ακούμπησε ελαφρά το φρένο.

Στη συνέχεια επιτάχυνε ξανά πριν αρχίσει τη διαδικασία πέδησης για τη στροφή. Ο Alonso ισχυρίστηκε ότι το σχέδιό του ήταν να επιβραδύνει νωρίτερα (για να έχει καλύτερη έξοδο από τη στροφή), αλλά έκανε λάθος εκτίμηση και επιτάχυνε για να ανακτήσει ταχύτητα.

Η επιβράδυνση του Alonso αιφνιδίασε το Russell, ο οποίος πλησίασε πολύ κοντά στην Aston Martin, έχασε αεροδυναμικό φορτίο στην εμπρός αεροτομή λόγω του διαταραγμένου αέρα που άφηνε πίσω της η Aston Martin, βγήκε εκτός πίστας και προσέκρουσε στις μπαριέρες, με το μονοθέσιό του να έχει ακινητοποιηθεί στη μέση της πίστας στο πλάι.

Η Mercedes πιθανότατα έκανε παράπονο στη FIA για την πρόωρη επιβράδυνση του Alonso και οι αγωνοδίκες, εξετάζοντας το συμβάν, επικεντρώθηκαν αποκλειστικά στη διατύπωση του κανονισμού ο οποίος αναφέρει: «Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η οδήγηση ενός αυτοκινήτου με άσκοπη αργή, ακανόνιστη ή με τρόπο που θα μπορούσε να θεωρηθεί δυνητικά επικίνδυνος για τους άλλους οδηγούς ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο». (άρθρο 33.4).

Οι αγωνοδίκες δεν εξέτασαν τις συνέπειες του ατυχήματος, και έκριναν ότι δεν έχουν επαρκείς πληροφορίες για να καθορίσουν αν ο ελιγμός του Alonso είχε σκοπό να προκαλέσει προβλήματα στο Russell, ή αν, όπως δήλωσε στους αγωνοδίκες, απλώς προσπαθούσε να πετύχει καλύτερη έξοδο από τη στροφή.


Στην ανακοίνωση της FIA αναφέρεται: «Θα έπρεπε ο Alonso να έχει το δικαίωμα να δοκιμάσει μια διαφορετική προσέγγιση της στροφής; – Ναι. Θα έπρεπε ο Alonso να είναι υπεύθυνος για το διαταραγμένο αέρα, που τελικά προκάλεσε το συμβάν; – Όχι. Ωστόσο, επέλεξε να κάνει κάτι, με οποιαδήποτε πρόθεση, που ήταν ασυνήθιστο. Κατά τη γνώμη των αγωνοδικών, κάνοντας αυτά τα πράγματα, οδήγησε με τρόπο που ήταν σε τουλάχιστον “δυνητικά επικίνδυνο“, δεδομένης της πολύ υψηλής ταχύτητας του συγκεκριμένου σημείου της πίστας».

Φέτος, οι αγωνοδίκες έχουν δεχθεί εντολή να επιβάλλουν ποινές 10 δλ. για οδηγικά παραπτώματα, αντί για 5 δλ. που θεωρήθηκαν πολύ επιεικείς. Οι αγωνοδίκες έκριναν όμως ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρχαν επιβαρυντικές συνθήκες για τον Alonso. Συνεπώς, αποφάσισαν να του επιβάλουν μία πιο αυστηρή ποινή, αυτή της διέλευσης από το pit lane.

Επειδή η ποινή επιβλήθηκε μετά το τέλος του αγώνα και ο Alonso δεν μπορούσε να την εκτίσει, προστέθηκαν 20 δλ. στο συνολικό χρόνο αγώνα που σημείωσε, γεγονός που τον έριξε από την 6η στην 8η θέση των τελικών αποτελεσμάτων. Αυτό προώθησε τον team-mate του, Lance Stroll, στην 6η θέση και το Yuki Tsunoda (Racing Bulls) στην 7η θέση. Η Aston Martin έχει το δικαίωμα να εφεσιβάλει την απόφαση των αγωνοδικών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!