Πιθανή επιστροφή της Subaru στο WRC

O πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, ισχυρίστηκε ότι η Subaru θα μπορούσε να επιστρέψει στο Παγκόσιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στο μέλλον.

Πιθανή επιστροφή της Subaru στο WRC

O πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, ισχυρίστηκε ότι η Subaru θα μπορούσε να επιστρέψει στο Παγκόσιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στο μέλλον.

Η Subaru έχει γράψει ένδοξη ιστορία στο WRC τη δεκαετία του 1990 και του 2000, κατακτώντας τρία Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και άλλα τρία Οδηγών με τους Colin McRae (1995), Richard Burns (2001) και Petter Solberg (2003). Ωστόσο, η Subaru αποχώρησε από το WRC στα τέλη του 2008 λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Η εταιρεία παρέμεινε στους αγώνες ράλλυ μέσω του προγράμματος Subaru Motorsports USA, το οποίο συμμετέχει στο American Rally Association. Η ομάδα ανέπτυξε πρόσφατα ένα νέο αυτοκίνητο rallycross WRX. O πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, αποκάλυψε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη οι αρχικές συνομιλίες σε μία προσπάθεια προσέλκυσης της Subaru στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων ράλλυ.

Τις συζητήσεις έχει διευκολύνει ο πρόεδρος της Toyota και παθιασμένος υποστηρικτής του WRC, Akio Toyoda, ο οποίος προσπαθεί ενεργά να προσελκύσει νέες εταιρείες στο Πρωτάθλημα. Η Toyota κατέχει ένα μερίδιο της Subaru. Ο Ben Sulayem δήλωσε: «Δεν είναι μυστικό ότι είχα μια καλή συνάντηση με τον κ. Akio Toyoda και τον ρωτάω τι μπορούμε να κάνουμε για να προσελκύσουμε κατασκευαστές στο WRC. Άκουσα κάποιον που είναι παθιασμένος και ανέφερε τη Subaru».

«Τους ανήκει ένα ποσοστό της Subaru και πρόκειται να υποστηρίξουν μια πρωτοβουλία της να εισέλθει στο Πρωτάθλημα. Και αισθάνομαι ότι κάποιος σαν αυτόν, όταν μιλάει, μιλάει με αυτοπεποίθηση. Ελπίζω ότι κάποια από αυτά θα καρποφορήσουν. Αισθάνομαι ότι να έχουμε περισσότερους κατασκευαστές θα είναι καλό».

Το WRC αναζητά επί του παρόντος ενεργά νέες εταιρείες να συμμετάσχουν στο Πρωτάθλημα, με τη FIA να δηλώνει ότι τέσσερις κατασκευαστές θα ήταν ένας ιδανικός στόχος για το μέλλον. Η Toyota και η Hyundai είναι οι μόνες συμμετοχές που υποστηρίζονται πλήρως από τους κατασκευαστές, με τη Ford να εκπροσωπείται από μια ημιεργοστασιακή ομάδα, μέσω του μακροχρόνιου συνεργάτη της M-Sport.

Εάν αυτές οι πρώιμες συζητήσεις με τη Subaru εξελιχθούν, φαίνεται ότι η αναμενόμενη αλλαγή των κανονισμών του WRC το 2027 θα προσφέρει το καλύτερο παράθυρο για να επιτρέψει στη Subaru να επανέλθει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Ένα εμπόδιο που πρέπει να ξεπεράσει η Subaru είναι ο κινητήρας, καθώς δεν έχει στη διάθεσή της μια μονάδα ισχύος που να πληροί τους κανονισμούς του WRC.

Ωστόσο, ο Ben Sulayem ανέφερε ότι η Toyota θα μπορούσε να βοηθήσει σε αυτό τον τομέα: «Βλέπω θετικά σημάδια από τον πρόεδρο της Toyota στο να πείσει τη Subaru να επιστρέψει και να παρέχει τον κινητήρα, καθώς το πρόβλημα της Subaru είναι ο κινητήρας. Το πρόβλημα δεν είναι με το αυτοκίνητο, είναι με τον κινητήρα που έχουν. Αλλά πραγματικά μπορώ να δω κάποια σημάδια αισιοδοξίας εκεί».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!