Υδρογόνο στην καρδιά του Toyota GR H2 Racing Concept

Η Toyota προσβλέπει σε μια νέα εποχή αγώνων αντοχής με το πρωτότυπο GR H2 Racing Concept, το οποίο κινείται με καύσιμο υδρογόνο.

Υδρογόνο στην καρδιά του Toyota GR H2 Racing Concept

Η Toyota προσβλέπει σε μια νέα εποχή αγώνων αντοχής με το πρωτότυπο GR H2 Racing Concept, το οποίο κινείται με καύσιμο υδρογόνο.

Η Toyota Gazoo Racing αποκάλυψε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο αντοχής με κινητήρα υδρογόνου, το GR H2 Racing Concept, στα πλαίσια του φετινού αγώνα 24 Ωρών του Le Mans. Το νέο concept αγωνιστικό πρωτότυπο καταφθάνει λίγο μετά την ανακοίνωση του Automobile Club de l’Ouest (ACO) -διοργανώτρια αρχή των 24 Ωρών του Le Mans- ότι θα επιτρέψει σε υδρογονοκίνητα και ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου να συμμετέχουν στον αγώνα και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) της FIA από το 2026.

Το Toyota GR H2 αντλεί σαφή έμπνευση από τα επιτυχημένα αγωνιστικά TS050 και GR010 της μάρκας που κέρδισαν το Le Mans, και αποκαλύπτει μια πληθώρα αεροδυναμικών στοιχείων στο κάτω μέρος του αμαξώματος μαζί με ένα πολύ πιο στενό cockpit. Η Toyota δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες για το σύστημα κίνησης του GR H2, αλλά είναι πολύ πιθανό ότι το 2026 το σύστημα κίνησης υδρογόνου της Toyota θα είναι αρκετά ικανό να αντιμετωπίσει τις πίστες όπου διεξάγεται το WEC και κυρίως τις 24 Ώρες του Le Mans.

Η Toyota έχει ήδη καθιερωθεί στους αγώνες με καύσιμο υδρογόνο, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία κίνησης σε ένα Corolla για τη σειρά Super Taikyu Series της Ιαπωνίας, καθώς και σε έναν αγώνα αντοχής που πραγματοποιήθηκε στην Ταϊλάνδη. Με αυτοκίνητα παραγωγής που κινούνται με υδρογόνο, όπως το Mirai, η Toyota έχει πρωτοπορήσει στη χρήση αυτού του είδους καυσίμου εδώ και αρκετό καιρό, ενώ επιδεικνύει ένα δισταγμό προς την καθαρή ηλεκτροκίνηση. Το GR H2 θα αποτελέσει όμως την πρώτη φορά που αυτή η τεχνολογία θα μεταφερθεί σε ένα δημοφιλές, Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η Toyota αναφέρει ότι θέλει να εξελίξει «καλύτερα αυτοκίνητα που να βασίζονται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό», ενώ παράλληλα εργάζεται για να συμβάλει προς μια «ουδέτερη από άποψη άνθρακα κοινωνία», γεγονός που υποδηλώνει ότι το GR H2 θα είναι η συμβολή της μάρκας σε μια πιο βιώσιμη μορφή αγώνων. Από εκεί και πέρα, η τεχνολογία θα μπορούσε κάλλιστα να περάσει σε μελλοντικά προγράμματα αυτοκινήτων παραγωγής.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!