Τα εμπόδια για την είσοδο της Andretti στην F1

O Michael Andretti θέλει να εισέλθει στη Formula 1 το 2024. Ωστόσο, οι υπόλοιπες ομάδες αντιστέκονται και όχι μόνο επειδή θα χάσουν χρήματα.

Τα εμπόδια για την είσοδο της Andretti στην F1

O Michael Andretti θέλει να εισέλθει στη Formula 1 το 2024. Ωστόσο, οι υπόλοιπες ομάδες αντιστέκονται και όχι μόνο επειδή θα χάσουν χρήματα.

Το όνομα Andretti είναι συνώνυμο με το μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Αμερική. Άλλωστε, ο Mario Andretti, Πρωταθλητής της Formula 1 το 1978 και νικητής των 500 Μιλίων της Ινδιανάπολης το 1969, παραμένει πιο δημοφιλής από αρκετούς από τους οδηγούς αγώνων που είναι εν ενεργεία αυτή τη στιγμή.

Ο γιος του Mario, Michael Andretti, επιτυχημένος οδηγός αγώνων και ο ίδιος, καθώς και ιδιοκτήτης της Andretti Autosport, η οποία αγωνίζεται στα Πρωταθλήματα IndyCar, Formula E, IMSA, Supercars και Extreme E, έχοντας επίσης κατακτήσει τίτλους στα IndyLights και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross.

O Michael Andretti έχει ήδη κάνει αίτηση στη FIA να παρατάξει 11η ομάδα στη Formula 1. Θεωρητικά, οι κανονισμοί αναφέρουν ότι υπάρχει χώρος στο grid της F1 για 12 ομάδες. Ωστόσο, η Διεθνής Ομοσπονδία δεν έχει απαντήσει ακόμα στον Αμερικανό, διότι η ομάδα θα πρέπει να αξιολογηθεί από τη FIA για να εγκριθεί το αίτημά της.

Παράλληλα, την είσοδο μιας καινούργιας ομάδας θα πρέπει να εγκρίνει και η Liberty Media, κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ. Η Liberty έχει αναφέρει στο παρελθόν ότι ενδιαφέρεται να επεκτείνει το grid της F1 μόνο αν η κίνηση αυτή αποφέρει πλεονεκτήματα για το θεσμό. Ωστόσο μια παρουσία σαν αυτή της Andretti στη Formula 1 και δη με έναν Αμερικάνο οδηγό, θα μπορούσε να εκτοξεύσει το ενδιαφέρον για το σπορ στις ΗΠΑ.

Colton Herta - Andretti (IndyCar)

Αν και οι ομάδες που συμμετέχουν στο Πρωτάθλημα δεν έχουν λόγο όσον αφορά το μέγεθος του grid και την έγκριση εισόδου καινούργιων ομάδων, μπορούν να ασκήσουν πολιτική πίεση στο παρασκήνιο και ακόμα και στις δημόσιες δηλώσεις τους, ελάχιστες υποστηρίζουν την έλευση της Andretti, όπως π.χ. η McLaren και η Alpine.

H Andretti υποστηρίζει ότι πληροί όλες τις προϋποθέσεις, έχοντας τις εγκαταστάσεις, καθώς και τον προμηθευτή κινητήρων, καθώς έχει έρθει ήδη σε επαφή με την Renault για την πιθανότητα να χρησιμοποιεί τους γαλλικούς V6 (κάτι που θα βοηθούσε και τη γαλλική εταιρεία) και δηλώνει ότι διαθέτει την απαιτούμενη οικονομική υποστήριξη για τις πέντε πρώτες σεζόν, συμπεριλαμβανομένου του ποσού των 200 εκατομμυρίων δολαρίων που απαιτείται ως αποζημίωση για τις υπάρχουσες ομάδες, από οποιαδήποτε καινούργια θέλει να εισέλθει στο σπορ.

Ο όρος αυτός έχει προστεθεί στην τελευταία Συνθήκη Ομονοίας για να προστατεύσει τα συμφέροντα των ομάδων που υπάρχουν ήδη. Τα 200 εκατομμύρια αποτελούν ένα είδος αποζημίωσης για τις υπάρχουσες ομάδες, για να αναπληρωθεί η απώλεια που θα έχουν από το μερίδιο των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ.

Andretti Autosport (IndyCar)

Όπως δήλωσε ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, «εάν έχουμε μια πραγματική αμερικανική ομάδα με έναν Αμερικανό οδηγό, θα ήταν πολύ ευεργετικό. Αλλά έχουμε 10 συμμετοχές σήμερα. Το χρηματικό έπαθλο διαμοιράζεται μεταξύ αυτών των 10 συμμετοχών. Έχουμε επενδύσει σημαντικά ποσά τα τελευταία 10 χρόνια, καθένας από τους οργανισμούς που βρίσκονται εδώ έχει επενδύσει πιθανώς πάνω από ένα δισεκατομμύριο στο εγχείρημα της Formula 1 όλα αυτά τα χρόνια».

«Οπότε (μια καινούργια ομάδα) θα πρέπει να προσθέτει κάτι. Αν έρθει μια ομάδα, πώς μπορείς να αποδείξεις ότι φέρνει περισσότερα χρήματα απ’ όσα κοστίζει στην πραγματικότητα; Διότι μια 11η ομάδα σημαίνει 10% μείωση των εσόδων για όλους τους υπόλοιπους. Αν κάποιος είναι σε θέση να το αποδείξει αυτό, τότε θα πρέπει όλοι να καθόμαστε στο τραπέζι και να να ζητωκραυγάζουμε για μια τέτοια συμμετοχή. Αλλά αυτό δεν έχει αποδειχθεί ακόμη. Και αυτό μπορεί να ακούγεται λίγο ξερό, επειδή καταλήγει στους αριθμούς, αλλά η αξία της Formula 1 έγκειται στο γεγονός ότι πρόκειται για έναν περιορισμένο αριθμό franchise και δεν θέλουμε να ελαττώσουμε αυτή την αξία προσθέτοντας απλά ομάδες».

O διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι τα χρήματα είναι «σημαντικός παράγοντας» και έριξε το… μπαλάκι στη Liberty Media: «Εάν θέλουν περισσότερες ομάδες, θα πρέπει να μειώσουν το δικό τους μερίδιο από τα έσοδα. Διότι θα ήταν άδικο να περιμένουμε από τις υπόλοιπες ομάδες να πληρώσουν εμμέσως για τις επιπλέον συμμετοχές. Είναι η πρώτη φορά που θυμάμαι που διαθέτουμε 10 υγιή franchise. Τα 200 εκατομμύρια είναι ένα σημαντικό χρηματικό ποσό. Αλλά σε αυτό τον κλάδο, όταν τα μοιράζεις στους συμμετέχοντες, δεν είναι πολλά. Και είναι εφάπαξ, δεν είναι 200 εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο. Έτσι, στο τέλος της ημέρας, μια συζήτηση όπως αυτή θα καταλήγει πάντα στα οικονομικά».

Δεν είναι μόνο οι κορυφαίες ομάδες που ανησυχούν για την είσοδο 11ου οργανισμού στη Formula 1. Όσο πιο πίσω βρίσκεται μια ομάδα στο βαθμολογικό πίνακα, τόσο μικρότερο είναι το μερίδιό της από τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ. Από την άλλη, οι μεγάλες ομάδες φοβούνται ότι θα χάσουν προσωπικό από μια καινούργια συμμετοχή. Λόγω του budget cap, οι μηχανολόγοι βλέπουν πλέον πολύ λιγότερες ευκαιρίες προαγωγής εντός της ομάδας τους. Μια καινούργια ομάδα ίσως μπορούσε να τους προσφέρει περισσότερα χρήματα.

Οι κορυφαίες ομάδες εξακολουθούν να λειτουργούν με προσωπικό 800 ατόμων και για τους μηχανολόγους που δεν είναι επιφανείς, το μέσο ετήσιο εισόδημα κυμαίνεται στην περιοχή των 100.000 ευρώ. Αν ήταν παραπάνω, οι ομάδες θα κινδύνευαν να ξεπεράσουν το όριο εξόδων. Ήδη οι Mercedes και Red Bull έχουν χάσει αρκετούς ανθρώπους από ομάδες που έχουν ακόμα περιθώριο στο budget cap.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Andretti έχει ήδη υπογράψει προσύμφωνα με τεχνικούς που θέλει να συμπεριλάβει στην ομάδα της, εφόσον καταφέρει να εισέλθει στη Formula 1. Πρόκειται για τεχνικούς με εμπειρία στη Formula 1, κάτι που η Andretti επιδιώκει, για να αποφύγει το ενδεχόμενο κακών αποτελεσμάτων στις πρώτες σεζόν. Το σχέδιο της Andretti είναι να έχει τη βάση της στις ΗΠΑ, ωστόσο, το τεχνολογικό της κέντρο ενδέχεται να στηθεί στην Αγγλία, διότι εκεί βρίσκονται όλοι οι προμηθευτές εξαρτημάτων.

Colton Herta - Andretti (IndyCar)

Επιπλέον, η Andretti σκοπεύει να παρατάξει και ομάδες στη Formula 2 και Formula 3 για να αναπτύξει και μια ακαδημία νεαρών οδηγών που θα μπορεί να τροφοδοτεί την ομάδα της Formula 1. Προς το παρόν, είναι γνωστή η επιθυμία της Andretti να φέρει τον Colton Herta στη Formula 1, έχοντας ήδη κανονίσει ένα πρόγραμμα δοκιμών για τον νεαρό Αμερικανό οδηγό με παλιό μονοθέσιο της McLaren.

Μία από τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει η Andretti εφόσον εισέλθει στη Formula 1, είναι το γεγονός ότι θα υποκειται και αυτή στους περιορισμούς όσον αφορά τη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD, πέραν του ορίου εξόδων. Την τελευταία φορά που μια καινούργια ομάδα προετοιμαζόταν να εισέλθει στη Formula 1 -η Haas, το 2015- δεν υπήρχε κανένας από αυτούς τους περιορισμούς. Μάλιστα, η Ferrari είχε παραχωρήσει ένα μονοθέσιο του 2015 στην αμερικανική ομάδα, για να το χρησιμοποιήσει ως βάση για την εξέλιξη του δικού της μοντέλου.

Πάντως ο Michael Andretti, που συναντήθηκε στο GP Μαϊάμι με τον CEO της F1, Stefano Domenicali και τον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem, δήλωσε: «Έχουμε επιτέλους ορισμένες κατευθύνσεις. Είναι η πρώτη φορά που μας έχει δοθεί οποιαδήποτε κατεύθυνση όσον αφορά πως μπορούμε να το υλοποιήσουμε αυτό», δηλαδή την είσοδο της ομάδας του στη Formula 1.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!