F1 – Προεπισκόπηση GP Ουγγαρίας: Πριν το διάλειμμα

To τελευταίο Grand Prix πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα της φετινής σεζόν της Formula 1, θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στο Hungaroring.

F1 – Προεπισκόπηση GP Ουγγαρίας: Πριν το διάλειμμα

To τελευταίο Grand Prix πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα της φετινής σεζόν της Formula 1, θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στο Hungaroring.

To 1986, η Formula 1 διοργάνωσε τον πρώτο της αγώνα στο ανατολικό μπλοκ και έκτοτε, το GP Ουγγαρίας αποτελεί μόνιμα αγώνα της σεζόν. To Hungaroring αποτελεί μία από τις πιο στενές και αργές πίστες του Πρωταθλήματος, με μόλις μία -αρκετά μικρή- ευθεία. Ορισμένοι οδηγοί το έχουν παρομοιάσει με πίστα καρτ, καθώς οι συνεχείς, κυρίως αργές και μέσης ταχύτητας στροφές, δεν τους αφήνουν να πάρουν ανάσα κατά τη διάρκεια του γύρου.

Τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα και η θέση στην εκκίνηση έχει μεγάλη σημασία. Παρόλα αυτά, το Hungaroring πολλές φορές προσφέρει θεαματικούς αγώνες. Αεροδυναμικά, οι ομάδες ρυθμίζουν τα μονοθέσια ώστε να παράγουν μέγιστες τιμές αεροδυναμικού φορτίου. Με δεδομένο αυτό και το γεγονός ότι στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού οι οδηγοί παραμένουν με τέρμα γκάζι μόνο 10 δλ., στην Ουγγαρία παρατηρούνται χαμηλές τελικές ταχύτητες (περίπου 308 χλμ./ώρα).

Συνεπώς, η τελική ταχύτητα δεν παίζει μεγάλο ρόλο στο Hungaroring και η πίστα έχει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά της χρονιάς με τέρμα γκάζι (65% της απόστασης). Ωστόσο, επειδή πολλές στροφές διανύονται πλέον με τέρμα γκάζι, η απόδοση των κινητήρων έρχεται στο προσκήνιο σε αυτές. Με πολλές διαδοχικές στροφές να έχουν αντίθετη φορά, τα μονοθέσια χρειάζεται να αποκρίνονται καλά στις αλλαγές κατεύθυνσης. Επίσης η πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών είναι υψίστης σημασίας.

To Hungaroring απαιτεί καλό μηχανικό στήσιμο για να μην ολισθαίνουν τα πίσω ελαστικά. Ο περιοριστικός παράγοντας είναι η καταπόνηση των πίσω ελαστικών. Δεν υπάρχουν πολλές στροφές που να ασκούν αυξημένα πλευρικά φορτία στα ελαστικά και ο ασφαλτοτάπητας είναι αρκετά λείος, αν και υπάρχουν μερικές ανομοιομορφίες σε ορισμένα σημεία. Tα kerb είναι αρκετά υψηλά στο chicane των στροφών 6/7 (ένα από τα πιο αργά σημεία της πίστας), στην έξοδο της στροφής 11 και στην τελευταία -14η- στροφή.

Τα περισσότερα προσπεράσματα πραγματοποιούνται στην προσέγγιση της πρώτης στροφής, με τη βοήθεια DRS, αλλά περιμένουμε να δούμε μονοθέσια πλάι με πλάι και στη στροφή 2, μετά τη δεύτερη ζώνη DRS. Η στροφή 4 με τυφλή κορυφή είναι μία από τις πιο δύσκολες του Hungaroring, με δύσκολη έξοδο, όπου θα εποπτεύονται τα όρια πίστας. Απαιτητικό είναι το φρενάρισμα για το chicane των 7/8, ενώ τα φετινά μονοθέσια θα επιτρέψουν στους οδηγούς να ακολουθούν από πιο κοντά το προπορευόμενο στην παρατεταμένη τελευταία στροφή. Στην έξοδο της 14, οι οδηγοί εκμεταλλεύονται όσο μπορούν τα όρια πίστας.

Η Pirelli έχει φέρει τις μέσες γόμες ελαστικών στο Hungaroring (C2, C3 και C4), με τις ελάχιστες πιέσεις (στους 70 βαθμούς Κελσίου) να έχουν πέσει λίγο από το προηγούμενο Σαββατοκύριακο: 22 psi στον εμπρός άξονα, 18 psi στον πίσω. Με τα προσπεράσματα να είναι αρκετά δύσκολα, η προτιμώμενη στρατηγική είναι αυτή του ενός pit stop, εφόσον δεν υπάρχει υπερβολική καταπόνηση ελαστικών. Αν υπάρξει παρέμβαση αυτοκινήτου ασφαλείας, συνήθως παρατηρείται στα αρχικά στάδια του αγώνα.

Για το φετινό τριήμερο, την Παρασκευή προβλέπονται υψηλές θερμοκρασίες που θα ξεπερνούν τους 30 βαθμούς Κελσίου, ενώ για το Σάββατο η πρόγνωση αναφέρει καταιγίδες. Για την Κυριακή υπάρχει μηδαμινή πιθανότατα βροχής, παρά τη συννεφιά που αναμένεται να επικρατήσει, ενώ η θερμοκρασία αναμένεται να κυμανθεί σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά της Παρασκευής, περίπου στους 25 βαθμούς Κελσίου.

Η απουσία ευθειών σε συνδυασμό με τις συνήθως υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν, να δοκιμάζουν στο όριο τα συστήματα πέδησης. H θερμοκρασία τους δεν πέφτει εύκολα, δεδομένης της απουσίας ευθειών. Λόγω των χαμηλών μέσων ωριαίων ταχυτήτων, η ροή αέρα δεν είναι τόσο μεγάλη, συμβάλλοντας στη δυσκολία ψύξης των φρένων. Επίσης, δοκιμάζεται η αντοχή των κιβωτίων ταχυτήτων, με πολλές αλλαγές σχέσης ανά γύρο. Η 8η σχέση χρησιμοποιείται μόνο όταν ο οδηγός προσπαθεί να εξοικονομήσει καύσιμα.

Ομάδες και οδηγοί

Δεδομένου ότι η Ferrari δείχνει να υπερέχει σε πίστες όπου ο περιοριστικός παράγοντας είναι η καταπόνηση των πίσω ελαστικών, η ιταλική ομάδα θεωρείται το φαβορί για το GP Ουγγαρίας. Η Scuderia στοχεύει στο «1-2» σε αυτό τον αγώνα, ενώ ο Mattia Binotto δήλωσε ότι δεν υπάρχει λόγος η Ferrari να μην κερδίσει τους υπόλοιπους 10 αγώνες. Πέραν του τομέα της αξιοπιστίας, τον ισχυρισμό του Binotto μπορεί να διαψεύσουν τα λάθη στρατηγικής που έχουμε δει από τη Ferrari φέτος. Άλλωστε, η Red Bull έχει σημειώσει διπλάσιες νίκες από τη Ferrari μέχρι στιγμής (8-4).

Φαίνεται ότι η Ferrari έχει βρει τον τρόπο να διαχειριστεί τα προβλήματα αξιοπιστίας της μονάδας ισχύος (πιθανότατα με πιο συντηρητικές χαρτογραφήσεις) μέχρι να παρουσιάσει αναβαθμίσεις (ενδεχομένως στο GP ΗΠΑ) που θα τα εξυγιάνουν. Δεδομένου του πλεονεκτήματος της Ferrari στις κατατακτήριες δοκιμές, η βροχή το Σάββατο δεν θα είναι ευπρόσδεκτη από την ιταλική ομάδα. Θα είναι πολύ σημαντικό για τον Charles Leclerc να έχει βάλει πίσω του το λάθος του Paul Ricard.

Ταυτόχρονα, η Red Bull θα είναι πολύ δυνατή σε πίστες όπως το Spa και η Monza. Με τη βαθμολογική διαφορά να έχει εκτοξευτεί έπειτα από το GP Γαλλίας, η Red Bull λειτουργεί υπό μικρότερη πίεση. Ο Max Vestappen παραμένει σχεδόν αλάνθαστος, όπως και οι στρατηγικές αποφάσεις της ομάδας.

Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε ότι και η Red Bull θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει 4η μονάδα ισχύος κάποια στιγμή φέτος και θα επιλέξει πίστες όπου θα είναι πιο εύκολα τα προσπεράσματα. Ο Sergio Perez έχει αναγκαστεί ήδη να χρησιμοποιήσει και τις δύο ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου που επιτρέπονται -χωρίς ποινή- εντός της σεζόν. Παράλληλα, αν και η Red Bull θα συνεχίσει να εξελίσσει την RB18 μέχρι το φθινόπωρο, οι αναβαθμίσεις που θα έρχονται εφεξής, αναμένεται να είναι λιγότερο σημαντικές, όπως ανέφερε ο Marko.

Στο στρατόπεδο της Mercedes, εκτιμάται ότι το Hungaroring θα αποκαλύψει τις αδυναμίες της W13 σε απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές. H Mercedes σκοπεύει να παρουσιάσει πολλές ακόμα αναβαθμίσεις έως το τέλος της σεζόν στο μονοθέσιό της, οι οποίες θα αποτελούν σταδιακές βελτιώσεις.

Η McLaren θα έχει κατανοήσει καλύτερα το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων που παρουσίασε στη Γαλλία και ίσως καταφέρει να εκμεταλλευτεί τον καλό ρυθμό που επιδεικνύει η MCL36 στις κατατακτήριες δοκιμές για να προσπαθήσει να διατηρήσει πίσω τις Alpine, που είναι ταχύτερες σε ρυθμό αγώνα. Η γαλλική ομάδα επιστρέφει στην τοποθεσία που της χάρισε τη νίκη πέρυσι.

Η AlphaTauri θέλει να αποδείξει την αξία του πακέτου αναβαθμίσεων που παρουσίασε στο Paul Ricard και να τις εκμεταλλευτεί καλύτερα, ενώ η Alfa Romeo -που έχει πέσει πιο πίσω στους τελευταίους αγώνες- αναμένεται να φέρει αναβαθμίσεις. H Haas θα έχει στο Hungaroring -μόνο στο μονοθέσιο του Kevin Magnussen- αναβαθμισμένο δάπεδο και καλύμματα ψυγείων, τα οποία μοιάζουν περισσότερο με αυτά της Ferrari. H αμερικανική ομάδα θα ρισκάρει να παρατείνει τη ζωή της μονάδας ισχύος του Mick Schumacher, καθώς η Ferrari ήθελε να την αντικαταστήσει στο Hungaroring.

Στο στρατόπεδο της Aston Martin, ο Sebastian Vettel έκανε την αποκάλυψη-σοκ ότι θα αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής σεζόν. Ως επικρατέστερος υποψήφιος αντικαταστάτης αυτή τη στιγμή εκτιμάται ο Mick Schumacher, αν και είναι πολύ νωρίς ακόμα για τέτοιες προβλέψεις. Η κακή απόδοση της AMR22 στις κατατακτήριες δοκιμές θα δυσκολέψει τους οδηγούς της βρετανικής ομάδας, αλλά ο Vettel μπορεί να κάνει τη διαφορά στο Hungaroring.

Ο παλαίμαχος οδηγός στο σώμα των αγωνοδικών αυτό το τριήμερο θα είναι ο Derek Warwick.

Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 29 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 15:00
Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00
Σάββατο 30 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 14:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 31 Ιουλίου
Αγώνας: 16:00
GP Ουγγαρίας – Hungaroring
13ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 για το 2022
Μήκος πίστας: 4.381 μ.
Γύροι: 70
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,630 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:16.627 (205,823 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – L. Hamilton (Mercedes), 2020
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:13.447 (214,734 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – L. Hamilton (Mercedes), 2020
Στροφές: 14 (6 αριστερές, 8 δεξιές)
Διέλευση pit lane με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα: 16 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 444 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 56%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 65%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 44
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 14-1 και 2-3)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!