WEC-Spa: Παρθενική νίκη για τη Jota

Η ιδιωτική ομάδα της Jota κατέκτησε την πρώτη της νίκη στις 6 Ώρες του Spa, στα πλαίσια του WEC, με δύο πρωτότυπα της Porsche να τερματίζουν στις δύο πρώτες θέσεις.

Επεισοδιακός ήταν ο 3ος γύρος του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής, οι 6 Ώρες του Spa-Francorchamps στη θρυλική πίστα του Βελγίου, καθώς διακόπηκε για πολλή ώρα με κόκκινη σημαία, ενώ υπήρξε και επίσημη ένσταση από την ομάδα της Ferrari, η οποία απορρίφθηκε από τη FIA.

H βασιζόμενη στη Βρετανία ομάδα της Jota κατέκτησε την πρώτη νίκη ιδιωτικής ομάδας στην εποχής των Hypercar στο WEC, με το πλήρωμα #12 των Βρετανών Will Stevens και Callum Ilott να τερματίζουν μόλις 12 δλ. εμπρός από μία άλλη Porsche 963 LMDh, αυτήν με το #6, της εργοστασιακής ομάδας της γερμανικής εταιρείας που διαχειρίζεται η Penske.

Πίσω από το τιμόνι της Porsche #6 βρίσκονταν οι Kevin Estre (Γάλλος), Andre Lotterer (Γερμανός) και Laurens Vanthoor (Βέλγος), οι οποίοι με μία νίκη και δύο δεύτερες θέσεις προηγούνται στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος.

Ο αγώνας διακόπηκε ένα δεκάλεπτο περίπου μετά τη συμπλήρωση της 4ης ώρας, όταν ο Earl Bamber της Cadillac είχε ατύχημα στην ευθεία Kemmel, αφού στην προσπάθειά του να προσπεράσει την Proton Competition Porsche #99 του Neel Jani για την 3η θέση, συγκρούστηκε με την WRT BMW M4 GT3 του Sean Gelael και χρειάστηκε πολύς χρόνος για να επισκευαστούν οι μπαριέρες.

Το πλήρωμα #12 της Jota εκμεταλλεύτηκε ένα καλά συγχρονισμένο pit stop πριν από την κόκκινη σημαία, για να βρεθούν σε διαφορετική στρατηγική από τους αντιπάλους τους. Είναι η πρώτη φορά από το 2014 που κερδίζει ένα δίδυμο οδηγών (και όχι πλήρωμα τριών πιλότων) στο WEC και η πρώτη φορά από το 2017 που όλοι οι οδηγοί του νικητήριου πληρώματος είναι Βρετανοί.

Το βάθρο συμπλήρωσε το πλήρωμα #50 της Ferrari, αποτελούμενο από τους Miguel Molina, Antonio Fuoco και Nicklas Nielsen. Παρότι ο Fuoco είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, η pole position αφαιρέθηκε από το πλήρωμα, αφού στον τεχνικό έλεγχο η 499 P βρέθηκε κάτω του ελάχιστου ορίου βάρους.

Συνεπώς, το πρωτότυπο #50 εκκίνησε από το πίσω μέρος του grid, αλλά κατάφερε να τερματίσει εμπρός από το άλλο αυτοκίνητο της εργοστασιακής ομάδας της Ferrari, το #51, με οδηγούς τους James Calado, Alessandro Pier Guidi και Antonio Giovinazzi.

Η ομάδα της Ferrari AF Corse υπέβαλε ένσταση για την απόφαση των αγωνοδικών να επανεκκινήσει για 1 ώρα και 44 λεπτά ο αγώνας, 10 λεπτά μετά τις 19:00, δηλαδή την ώρα που ήταν αρχικά προγραμματισμένος ο τερματισμός, καθώς πριν από τη διακοπή, τα δύο αυτοκίνητά της καταλάμβαναν τις δύο πρώτες θέσεις. Η ένσταση δεν έγινε αποδεκτή, καθώς σύμφωνα με τον Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα της FIA, οι αποφάσεις των αγωνοδικών δεν μπορούν να αποτελούν αφορμή διαμαρτυρίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!