F1 – GP Γαλλίας FP2: «1-2» για τη Ferrari με τον Sainz επικεφαλής

Η Ferrari κατέλαβε τις δύο πρώτες θέσεις του πίνακα των χρόνων στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής, με τον Max Verstappen να βρίσκεται μισό δευτερόλεπτο πίσω τους.

F1 – GP Γαλλίας FP2: «1-2» για τη Ferrari με τον Sainz επικεφαλής

Η Ferrari κατέλαβε τις δύο πρώτες θέσεις του πίνακα των χρόνων στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής, με τον Max Verstappen να βρίσκεται μισό δευτερόλεπτο πίσω τους.

Οι δύο Ferrari κυριάρχησαν όσον αφορά τις επιδόσεις στον ένα γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα στο FP2 του GP Γαλλίας. O Carlos Sainz -που έχει ήδη ποινή 10 θέσεων για τη σεριά εκκίνησης του αγώνα- σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του με το σετ ελαστικών μαλακής γόμας, έχοντας πάρει το slipstream από τον Pierre Gasly στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού στο τέλος του γύρου. Στη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του και ο Charles Leclerc, που βρέθηκε 1 δέκατο του δλ. πίσω από τον team-mate του στη Ferrari.

O Max Verstappen δήλωσε ότι το FP2 ήταν λίγο χειρότερο από το FP1 για τον ίδιο, καθώς είχε δυσκολίες να βρει την κατάλληλη ισορροπία αν και η ομάδα πειραματιζόταν με διάφορα πράγματα. Στον ασύρματο, ο Ολλανδός έκανε παράπονα για εκτεταμένη υποστροφή και ο ταχύτερος γύρος του ήταν 0,55 δλ. μακριά από την κορυφαία επίδοση. Η Red Bull κατάφερε να συγκολλήσει το προστατευτικό στο εμπρός μέρος του δαπέδου πίσω από τα ελαστικά, το οποίο είχε σπάσει στο FP1.

Ο Verstappen μάλιστα επέμεινε να κάνει έναν επιπλέον γύρο με τη μαλακή γόμα (στον οποίο δεν βελτίωσε την επίδοσή του), θυσιάζοντας χρόνο για την προσομοίωση αγώνα στο τέλος. Ο μηχανολόγος αγώνα του Ολλανδού, Gianpiero Lambiase προσπάθησε να τον μεταπείσει, αναφέροντας ότι οι βαθμοί απονέμονται την Κυριακή, ωστόσο το αντεπιχείρημα του Verstappen ήταν ότι αυτό δεν έχει σημασία αν εκκινήσει από την 3η ή την 4η θέση. Η Ferrari φαίνεται να έχει το πλεονέκτημα στον ένα γρήγορο γύρο, αλλά στις προσομοιώσεις αγώνα, η εικόνα φαίνεται να αντιστρέφεται.

Αλλαγή εικόνας στις προσομοιώσεις

Και αυτό διότι όπως ανέφερε τόσο ο Carlos Sainz στον ασύρματο όσο και ο μηχανολόγος αγώνα του George Russell, Riccardo Musconi, η Ferrari παρουσίαζε σήμερα εκτεταμένη καταπόνηση στα ελαστικά της. Αμφότεροι οι οδηγοί της ξεκίνησαν την προσομοίωση αγώνα με χρόνους κάτω από το 1:38, αλλά και οι δύο το ξεπέρασαν στο δεύτερο γύρο τους. Αντιθέτως, ο Verstappen κατάφερε να κάνει 3 γύρους κάτω από το 1:38, πριν κάνει έναν γύρο 10 δλ. πιο αργό για να κατεβάσει τις θερμοκρασίες των ελαστικών του και να επιστρέψει με χρόνο πάλι κάτω του 1:38.

Ο Verstappen δήλωσε ότι λόγω της υπερθέρμανσης των ελαστικών, δεν μπορεί να κρίνει κανείς την πραγματική απόδοση. Επιπλέον, ο Leclerc βρέθηκε παγιδευμένος πίσω από τον πιο αργό Esteban Ocon στις προσομοιώσεις αγώνα για τρεις γύρους με τους χρόνους του να ανεβαίνουν ως αποτέλεσμα. Παράλληλα, ο Sainz, έπειτα από μία έξοδο στο chicane των στροφών 8/9, όταν μπλόκαρε τα πίσω του φρένα, εισήλθε στα pits έπειτα από 3 γύρους και μετά συνέχισε το stint του.

Ο ρυθμός της Ferrari δεν απείχε πολύ από αυτόν του George Russell με την Mercedes, ο οποίος όμως έκανε μόνο 4 γύρους στην προσομοίωση αγώνα, έναντι των 11 των οδηγών της Scuderia. To ιταλικό μονοθέσιο είναι ταχύτερο στις στροφές, έχοντας πολύ μεγαλύτερη πίσω αεροτομή από την Red Bull, η οποία στο FP1 είχε 14 χλμ. υψηλότερη τελική ταχύτητα από την F1-75.

Ωστόσο, η RB18 το πληρώνει αυτό στο τελευταίο sector (με τις γρήγορες στροφές), το οποίο είναι το πιο αδύναμό της. Επίσης, όπως τόνισε ο διευθυντής της αυστριακής ομάδας, Christian Horner, οι κατατακτήριες δοκιμές δεν είναι το δυνατό σημείο της RB18. O Βρετανός υποπτεύεται επίσης ότι η Ferrari χρησιμοποίησε πιο επιθετικές ρυθμίσεις κινητήρα στους γρήγορους γύρους της.

Η Mercedes πιο πίσω από ό,τι περίμενε

Οι δύο οδηγοί της Mercedes βρέθηκαν στην 4η και 5η θέση, με τον Russell να σημειώνει χρόνο μόλις 2 δέκατα του δλ. πίσω από αυτόν του Verstappen, αν και 0,764 δλ. μακριά από την κορυφή. Ο νεαρός Βρετανός δήλωσε ότι η Mercedes υπολείπεται σε ρυθμό, αλλά είναι αισιόδοξος για τις αναβαθμίσεις που έχει φέρει στα μονοθέσιά της. Ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι η W13 υστερεί παντού, καθώς υπολείπεται αεροδυναμικού φορτίου και η ομάδα βρίσκεται πιο πίσω από εκεί που θα περίμενε να είναι, αν και ο ρυθμός αγώνα φαίνεται καλύτερος.

Πίσω από τις Mercedes κατετάγη ο Lando Norris με τη McLaren, όντας 3 δέκατα του δλ. ταχύτερος από τον Pierre Gasly με την AlphaTauri. Αυτά τα δύο μονοθέσια έχουν το μεγαλύτερο πακέτο αναβαθμίσεων αυτό το Σαββατοκύριακο, αν και ο Norris δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις δεν έφεραν μεγάλα κέρδη, καθώς η McLaren περίμενε ένα μικρόβήμαπροόδου. Ο Βρετανός εξήγησε ότι είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα, αφού δεν έχει βελτιστοποιηθεί ακόμα το στήσιμο με τα καινούργια εξαστήματα. Στο στρατόπεδο της AlphaTauri, oι αναβαθμίσεις θα τοποθετηθούν και στο μονοθέσιο του Yuki Tsunoda αύριο, καθώς σήμερα η ομάδα διενεργούσε συγκριτικά τεστ μεταξύ των δύο αεροδυναμικών πακέτων.

Ο Kevin Magnussen έφερε τη Haas στην 8η θέση, εμπρός από τον έτερο οδηγό της McLaren Daniel Ricciardo. Ο άλλος οδηγός της Haas, Mick Schumacher είχε ένα θεαματικό τετ-α-κέ όταν έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του στη στροφή 11, στα αρχικά στάδια της διαδικασίας και κατέστρεψε το σετ μέσης γόμας που χρησιμοποιούσε.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Sergio Perez, ο οποίος ανέφερε ότι δεν αισθανόταν άνετα με το μονοθέσιο. Ο Μεξικανός μια μικρή καθυστέρηση λόγω μερικών επεμβάσεων των μηχανικών στην ανάρτηση και δήλωσε ότι θα πρέπει να επιλέξει τα καλύτερα -αεροδυναμικά- εξαρτήματα πριν τα μονοθέσια εισέλθουν σε καθεστώς parc ferme στις κατατακτήριες δοκιμές.

Αμφότερες οι Alpine εκτός δεκάδας και στις δύο σημερινές διαδικασίες, με τον Fernando Alonso (11ος στο FP2) να δηλώνει ότι δεν είναι ευχαριστημένος με την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων του μονοθεσίου του. Ο Esteban Ocon αναφέρθηκε σε προβλήματα υποστροφής και στις δύο διαδικασίες.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!