Σε μία καυτή άσφαλτο που έφτασε τους 59 βαθμούς Κελσίου και δεν ήταν στρωμένη με γόμα στην αγωνιστική γραμμή, υπήρχαν αρκετά προβλήματα υποστροφής για όλους σχεδόν τους οδηγούς, που δυσκολεύτηκαν να συμπληρώσουν έναν απροβλημάτιστο γύρο. Ο επικεφαλής, Charles Leclerc, είχε κακό μεσαίο sector στην ταχύτητερη προσπάθειά του. Ο Max Verstappen, που βρέθηκε μόλις 91 χλστ. του δλ. πίσω από τον Μονεγάσκο, ήταν ταχύτερος όλων στα δύο πρώτα sector της πίστας.
Ωστόσο, λόγω υποστροφής, ο Ολλανδός καβάλησε άτσαλα το kerb της εξόδου της παρατεταμένης 11ης στροφής και βγήκε εκτός πίστας, χάνοντας 2-3 δέκατα του δλ. Στο μονοθέσιο του Ολλανδού οι μηχανικοί είχαν τοποθετήσει ταινία στο εξωτερικό μέρος του προστατευτικού της δεξιάς πλευράς (εμπρός μέρος δαπέδου) από τον αέρα που αφήνουν πίσω τους τα εμπρός ελαστικά, ένα από τα αναβαθμισμένα για αυτό το Σαββατοκύριακο εξαρτήματα της Red Bull. H ομάδα το έκανε αυτό διότι από την αριστερή πλευρά το συγκεκριμένο εξάρτημα είχε αποκολληθεί, πιθανώς έπειτα από επαφή με τα kerb.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, η FIA ανακοίνωσε ότι ο Carlos Sainz (3ος στο FP1) θα δεχθεί ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής, επειδή χρησιμοποιεί 3η φετινή μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών, ενώ επιτρέπονται μόνο 2 για ολόκληρη τη σεζόν. Έτσι είχε ξεκινήσει και η ποινή του Leclerc στον Καναδά, που οδήγησε εντέλει στην παρουσίαση της 4ης μονάδας ισχύος, οπότε δεν αποκλείεται να δούμε τον Sainz να δέχεται κι άλλες ποινές αύριο, αν η Ferrari αποφασίσει να παρουσιάσει και άλλα καινούργια εξαρτήματα.
Η Red Bull χρησιμοποιεί την πίσω αεροτομή χαμηλού φορτίου που διέθετε στη Jeddah και έχει σαφές πλεονέκτημα στις τελικές ταχύτητες στις ευθείες, αλλά δεν φάνηκε να έχει την ιδανική ισορροπία στο FP1. Στην πρώτη του προσπάθεια με το δεύτερο σετ ελαστικών, ο Verstappen είχε χάσει αρκετό χρόνο στο μεσαίο sector. O Sergio Perez, που κατετάγη 6ος, κατέστρεψε το πρώτο σετ ελαστικών του με ένα τετ-α-κέ στην 4η στροφή, ενώ είχε μια έξοδο με αρκετά υψηλή ταχύτητα και με το δεύτερο σετ μαλακής γόμας. Οι δύο κορυφαίες ομάδες χρησιμοποίησαν δύο σετ μαλακής γόμας για το FP1.
O George Russell βρέθηκε στην 5η θέση, με τον 27χρονο Ολλανδό Nyck de Vries, που αντικαθιστούσε τον Lewis Hamilton, να κατατάσσεται 9ος, μισό δλ. πιο αργός από τον Βρετανό. Ο Toto Wolff δήλωσε ότι η Mercedes δεν βρίσκεται εκεί που θα ήθελε, καθώς δεν αντλεί την απόδοση που θα περίμενε από την W13. H Mercedes αδυνατεί να φέρει τα ελαστικά της στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασιών, ακόμα και στον 3ο γύρο, όπως ανέφερε ο Wolff.
Four wheels?
Three will do 💪#FrenchGP #F1 @GeorgeRussell63 pic.twitter.com/nMVnZMDrHy
— Formula 1 (@F1) July 22, 2022
Υπάρχει περίπτωση να διεξαχθούν συγκριτικά τεστ μεταξύ καινούργιων και παλιών εξαρτημάτων στο FP2. Στο μονοθέσιο του Hamilton, η Mercedes χρησιμοποιεί αυτό το Σαββατοκύριακο το 3ο φετινό turbo και MGU-H. Αμφότερες οι W13 χρησιμοποιούν τη δεύτερη φετινή (εκ των δύο χωρίς ποινή) μπαταρία του ERS (όπως και ο Sainz) και ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.
Όσον αφορά το στρατόπεδο της McLaren, όπου παρουσιάστηκε μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων, αναφέρεται ότι ο Lando Norris θα χρησιμοποιήσει τον καινούργιο κινητήρα της Mercedes που η McLaren αναγκάστηκε να αντικαταστήσει στο GP Αυστρίας. Ο Βρετανός κατετάγη 7ος, ενώ o Daniel Ricciardo συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, στην οποία βρέθηκε και ο Alex Albon με τη Williams.