F1: Οι αναβαθμίσεις των μονοθεσίων για το GP Γαλλίας

Αρκετές ομάδες έφεραν αναβαθμίσεις στο GP Γαλλίας, ενώ McLaren και AlphaTauri παρουσίασαν σημαντικά πακέτα αεροδυναμικών βελτιώσεων.

F1: Οι αναβαθμίσεις των μονοθεσίων για το GP Γαλλίας

Αρκετές ομάδες έφεραν αναβαθμίσεις στο GP Γαλλίας, ενώ McLaren και AlphaTauri παρουσίασαν σημαντικά πακέτα αεροδυναμικών βελτιώσεων.

Το GP Γαλλίας είναι ένας από τους αγώνες που βολεύει τις ομάδες να παρουσιάσουν καινούργια εξαρτήματα, δεδομένου του ελεύθερου προηγούμενου Σαββατοκύριακου και το γεγονός ότι η πίστα δεν βρίσκεται μακριά από τα περισσότερα εργοστάσια. Τα μεγαλύτερα πακέτα αναβαθμίσεων τα παρουσίασαν οι McLaren και AlphaTauri. Οι τρεις κορυφαίες ομάδες επίσης έφεραν αναβαθμίσεις, με τη Ferrari να διαθέτει τις πιο σημαντικές. Εκτιμάται ότι ενδέχεται να στοχεύουν στη μεταβολή της ισορροπίας της F1-75 προς τον εμπρός άξονα.

H Mercedes έχει ακολουθήσει την τακτική της Alpine, με μικρές τροποποιήσεις σε λεπτομέρειες, σε κάθε αγώνα. Παράλληλα, η Red Bull φαίνεται να έκανε ένα βήμα πίσω όσον αφορά το μονοθέσιο του Max Verstappen, καθώς αφαίρεσε τις τελευταίες αναβαθμίσεις από το δάπεδο, αφού διαπίστωσε ότι αεροδυναμικό πακέτο που χρησιμοποιούσε στην Αυστρία συνέβαλε στα προβλήματα εκτεταμένης φθοράς των ελαστικών.

Ferrari

Διαφορετική γεωμετρία στο εμπρός μέρος του δαπέδου. Τα εξωτερικά κανάλια, που «διώχνουν» τον διαταραγμένο αέρα από την περιστροφή των εμπρός τροχών προς τις εξωτερικές πλευρές του μονοθεσίου, έχουν μικρότερο ύψος.

Στόχος είναι η συνολική βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης του μονοθεσίου και κατά τη γνώμη κάποιων ειδικών, θα τροποποιήσει την ισορροπία παραγωγής αεροδυναμικού φορτίου -και κατά συνέπεια πρόσφυσης- μεταξύ των δύο αξόνων. Πιθανώς η Ferrari να θέλει να προσθέσει περισσότερο φορτίο στον εμπρός άξονα, όπου υστερεί σε σύγκριση με τη Red Bull.

Red Bull

Η Red Bull πρόλαβε να φέρει στη Γαλλία αναβαθμίσεις, με αναθεωρημένη γεωμετρία των προστατευτικών από τη διαταραγμένη ροή αέρα που αφήνουν πίσω τους τα εμπρός ελαστικά. Οι αλλαγές έγιναν για να βελτιωθεί η σταθερότητα της ροής αέρα και να αυξηθεί αεροδυναμικό φορτίο. Επίσης, τροποποιήθηκαν τα επάνω αεροδυναμικά βοηθήματα στο εσωτερικό των πίσω τροχών.

Έπειτα από τα σχόλια του Max Verstappen ότι η Red Bull είχε χρησιμοποιήσει λάθος αεροδυναμικό πακέτο στο GP Αυστρίας, το οποίο οδήγησε στα προβλήματα φθοράς που αντιμετώπισε, η ομάδα αφαίρεσε από το δάπεδο του μονοθεσίου του Ολλανδού τις αναβαθμίσεις των τελευταίων αγώνων, τροποποιώντας το εμπρός μέρος των καναλιών που διώχνουν το διαταραγμένο αέρα από τα εμπρός ελαστικά. Ο Sergio Perez διαθέτει το καινούργιο δάπεδο, αλλά με μικρές τροποποιήσεις στην εσοχή εμπρός από τα πίσω ελαστικά.

Mercedes

Καινούργιο πίσω μέρος δαπέδου με μειωμένη καμπυλότητα. Βελτιώνει τη ροή αέρα προς το διαχύτη, αυξάνοντας το φορτίο που παράγει.

McLaren

H βρετανική ομάδα παρουσίασε ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων στο Paul Ricard, με καινούργια καλύμματα ψυγείων και διαφορετικά υποστηρίγματα καθρεπτών. Καινούργιος διαχύτης, κάτω μέρος και άκρα δαπέδου. Τροποποιήσεις στους αεραγωγούς των πίσω φρένων για βελτίωση της απαγωγής θερμότητας. Aλλαγές στα πλευρικά τοιχώματα πίσω αεροτομής για την αποφυγή προβλημάτων αξιοπιστίας, δεδομένων σημαδιών φθοράς στους προηγούμενους αγώνες.

Επίσης, πραγματοποιήθηκαν τροποποιήσεις στο αμάξωμα με μεγαλύτερες διατρήσεις για καλύτερη απαγωγή θερμότητας στις υψηλές θερμοκρασίες, ειδικά για αυτό τον αγώνα. O διευθυντής της ομάδας της McLaren, Andreas Seidl, δήλωσε ότι η αναβάθμιση αποτελεί ένα καλό βήμα όσον αφορά το παραγόμενο αεροδυναμικό φορτίο, αλλά τόνισε ότι είναι ανέφικτό να διορθωθούν όλα τα προβλήματα του μονοθεσίου με ένα πακέτο αναβαθμίσεων.

AlphaTauri

Μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων -όπως ήταν αναμενόμενο- παρουσίασε και η ιταλική ομάδα. Όλο το δάπεδο από κάτω έχει ανασχεδιαστεί, όπως και οι είσοδοι των τούνελ Venturi. Αλλαγές και στη γεωμετρία των προστατευτικών από τον αέρα που αφήνουν πίσω τους τα εμπρός ελαστικά. Οι αλλαγές εκμεταλλεύονται καλύτερα τους στροβιλισμούς που δημιουργούν τα κανάλια των προστατευτικών.

Ανασχεδιασμένα και τα άκρα του δαπέδου, με εσοχή, ενισχύοντας τους στροβιλισμούς που δημιουργούν, για καλύτερη μόνωση από εξωτερικές παρεμβολές ροής αέρα και βελτίωση της απόδοσης. Ο διαχύτης έχει διαφορετική καμπυλότητα και αφαιρέθηκε η διάτρηση που υπήρχε στα πλαϊνά του τοιχώματα. Αυτό εκμεταλλεύεται καλύτερη τη ροή αέρα που δημιουργείται από τις τροποποιήσεις στο πίσω μέρος του αμαξώματος που είναι πιο ψηλό και πλατύ.

Alpine

Τροποποιημένα προστατευτικά πίσω από τα εμπρός ελαστικά και κάθετου διαχωριστικού στο δάπεδο για τη βελτίωση της ροής αέρα. Μικρές αναβαθμίσεις αναμένονται και για την Ουγγαρία.

Aston Martin

Προσθήκη gurney flap στην εσοχή των άκρων του δαπέδου για τη βελτίωση της «άντλησης» αέρα από το κάτω μέρος.

Williams

Αλλαγές στο υποστήριγμα του εμπρός μέρους του δαπέδου, που επιτρέπει περισσότερη ευκαμψία όταν το μονοθέσιο όταν ανεβαίνει kerb. Στοχεύει στον περιορισμό των ζημιών που δημιουργούνται στην επαφή με τα kerb, δίνοντας έτσι στους οδηγούς περισσότερες επιλογές αγωνιστικής γραμμής στην πίστα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!